Wymiana akumulatora w CX-5 z I-STOP

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Paquito » 1 lut 2021, 12:57

Witam,
muszę wymienić akumulator w mojej CX-5. Auto jest z 2016 roku, diesel z funkcją I-stop. czy po wymianie trzeba jakoś nowy akumulator programować w sysyemie – inicjować ?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 sty 2018, 13:11
Posty: 6

Postprzez czarmi » 1 lut 2021, 14:36

Witaj, to jest wprawdzie dla benzynowego silnika, ale tak to wyglądało:

Procedura podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day)
1. Włącz zapłon (silnik wyłączony).
2. Przełącz bieg w pozycję luz.
3. Przeprowadź następujące operacje z wciśniętym pedałem hamulca:
a) Naciśnij pedał gazu przez 5 sekund lub dłużej.
b) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
c) Naciśnij i zwolnij pedał gazu 3 krotnie.
d) Sprawdź czy kontrolka ładowania miga.
4. Wyłącz zapłon i odłącz masę od akumulatora, jeżeli to samochód z i-Eloop, przed odłączeniem akumulatora odłącz czujnik akumulatora.
5. Po 1 minucie podłącz masę do akumulatora a następnie podłącz czujnik akumulatora.

Niektórzy nic po wymianie nie robili i jeżdżą...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Rycho52 » 1 lut 2021, 15:04

Po prawie sześciu latach także musiałem wymienić (rocznik 2014 benzyna).
W serwisie powiedzieli, że nic nie muszę robić. Założyłem aku i I-stop był natychmiast aktywny.
A w zasadzie to na co dzień nie stosuję tego wynalazku. Szkoda, że nie można go wyłączyć w ustawieniach.
Pozdrawiam
R
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 21:06
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Auto: Było: 2.0-G, Energy,AT
Jest: 2023 -2.5 Homura, 4x4 AT

Postprzez czarmi » 1 lut 2021, 16:22

Rycho52 – Ja mam swój akumulator od nowości auta (październik 2014r.). Nawet kilka dni temu (po tych kilkunastostopniowych mrozach) włączał mi się i-stop. W same te ostatnie mrozy oczywiście się nie załączał. Mało autem jeżdżę, bo mam dopiero przebieg ok. 53.000 km i może dlatego akumulator jeszcze hula, choć zdaję sobie sprawę, że już nie długo. Staram się nie robić krótszych przebiegów w jedną stronę, jak kilkanaście km. Dziś auto używałem po 5 dniach postoju, a za oknem ok. godz. 10.00 było minus 6 stopni, a w nocy minus 12 stopni. Odpalił jak nowe auto...
Czy zakupiłeś akumulator z pierwszego wyposażenia – Yuasa, czy też inny <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Rycho52 » 1 lut 2021, 17:36

W moim przypadku włączona lampka wewnętrzna na kilka dni załatwiła aku. Auto było dead – nic nie działało. Napięcie musiało być poniżej 6V, bo ładowarka nie była wstanie rozpoznać aku. Pewne można było go reanimować, ale kupiłem w serwisie oryginalny japoński.
Pozdro
R
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 21:06
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Auto: Było: 2.0-G, Energy,AT
Jest: 2023 -2.5 Homura, 4x4 AT

Postprzez Paquito » 2 lut 2021, 11:59

Czy zakupiłeś akumulator z pierwszego wyposażenia – Yuasa, czy też inny


Kupiłem Vartę o odpowiednich parametrach, dziś pewnie zmienię.
EDIT:
Akumulator zmieniony – działa procedura opisana w postach powyżej, czyli inicjowanie nowego akumulatora.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2018, 13:11
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9