Akumulator wymiana

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LwiaNerka » 1 gru 2019, 20:09

Czołem,
Dzis mnie spotkała bardzo wielka przykrość ze strony mojej mazdy, bo mi odmówiła zapalenia:)
Najpewniej akumulator bo w ogóle nie kręci rozrusznik a właściwie coś tam zakręci i gaśnie. Wcześniej pojawiał się przez jakiś czas co jakiś czas błąd istop (sprawdź system ładowania baterii). Ale do rzeczy...
Chciałem jutro kupić akumulator i wymienić go (bo podjechac nie bardzo moge). Czy trzeba na coś uważać? Czy sam sobie poradzę (zapewne odpiąć wykręcić wkręcić zapiać) czy trzeba serwisu do tego z jakimś ustawianiem istopow czy innych głupot?
Początkujący
 
Od: 5 gru 2017, 16:37
Posty: 19
Auto: Mazda CX-5 2012 Skypassion

Postprzez Author53 » 2 gru 2019, 00:30

Poza szybami nic się nie rozprogramuje. Pamiętaj tylko że akumulator musi być do samochodów z START-STOP. Np. YUASA YBX7005 12V 64AH 620A EFB START-STOP montowane obecnie w CX 5. Ale, ale jak kupić? Przecież samochód jest na gwarancji chyba???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 10:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez LwiaNerka » 2 gru 2019, 14:43

Samochód już dawno po gwarancji (rok produkcji 2012:)
Wyciągnąłem akumulator (a się nakląłem przy tym że hej – klemy przeszkadzają, kable przeszkadzają itd.)
Okazało się, że poprzedniemu właścicielowi zamontowano przy wymianie zwykły aku więc intensywne używanie systemu start stop wystarczyło na dwa lata życia aku.
Teraz zamówiłem akumulator do systemów start stop.
Mam pytanie związane z montażem. Co to jest ten biały element na klemie plusowej (jak na zdjęciu). Czy to ma być gdzieś przymocowane? (wydaje mi się, że przy wyciąganiu akumulatora się to z czegoś odpięło, z drugiej strony wygląda mi to na zwykły plastik).

Dopisano 2 gru 2019, 13:50:

i jeszcze jedno. w instrukcji, montażu i demontażu akumulatora jest jeszcze mowa o module PCM. Nic takiego nie ruszałem więc zakładam, że przy założeniu nowego akumulatora robię tylko odwrotnie to co zrobiłem dotychczas? Tzn. zdjąłem klemę minus, zdjąłem klemę plus, odkręciłem dwie śruby mocujące, wyciągnąłem akumulator.
Teraz włożę (klnąc przy tym), zakręcę śruby, założę klemę plus, założę klemę minus i wio?
Załączniki
IMG_1620.jpg
Początkujący
 
Od: 5 gru 2017, 16:37
Posty: 19
Auto: Mazda CX-5 2012 Skypassion

Postprzez jaro17 » 2 gru 2019, 16:27

To białe to gniazdo bezpieczników do haka, który pewnie masz.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2018, 18:28
Posty: 9
Auto: CX-5
2.2D 175KM
2012

Postprzez LwiaNerka » 2 gru 2019, 21:18

Dzięki. A trzeba to gdzieś podłączyć? W sumie haka nie używam ale rzeczywiście od nowości jest (ino odkręcony)

Dopisano 2 gru 2019, 20:20:

Akumulator podłączyłem (dużo wygodniej jest go włożyć niż wyciągnąć wiec i Pan lekkich obyczajów mniej użyłem przy tej czynności), auto pali więc chyba się z Madzią przeproszę:)
Początkujący
 
Od: 5 gru 2017, 16:37
Posty: 19
Auto: Mazda CX-5 2012 Skypassion

Postprzez jaro17 » 3 gru 2019, 12:58

Nie trzeba, przewody łączą pin z gniazda bezpieczników z pinami z wtyczki od instalacji. Jeśli bezpiecznik są dobre to powinien być prąd w gnieździe. Jeśli nie ma to jeszcze moduł haka do sprawdzenia (pod tapicerką lewego boku w bagażniku).
Początkujący
 
Od: 15 lut 2018, 18:28
Posty: 9
Auto: CX-5
2.2D 175KM
2012

Postprzez rafon » 10 gru 2019, 11:18

Ja osobiście rekomenduje akumulator start stop od firmy Centra – dokładnie model który mam to CK800. Nie ma z nim żadnych problemów i jest całkiem tani.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2019, 14:26
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9