Świecące lampki TCS i ciśnienia powietrza
Strona 1 z 1
Witam , może ktoś z kolegów wie lub się domyśla co może być przyczyną (zanim pojadę do serwisu) – sporadycznie zapalają się razem i świecą kolorem żółtym lampka kontroli trakcji i ciśnienia powietrza kół. Sprawdzałem ciśnienie w kołach jest ok.
Witam zapalił mi sie check engine .Po z czytaniu błędów okazało się że jest walnięty czujnik pedału hamulca.Czy mogę tak jeździć do czasu naprawy w poniedziałek.Może to jest chwilowe walnięcie bo swiatła stopu działają,Może są inne objawy walniętego czujnika pedału hamulca?Moze wystarczy wykasować błąd ?Proszę o pomoc.
Jeżeli masz automat to możesz mieć problemy z uruchamianie silnika .Tak było u mnie ale nie świecił się check engine tylko kontrola trakcji i ciśnienia kół ( Jak udało się odpalić silnik to mogłem jechać bez problemu). Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.
.
.
Niestety nie sprawdzałem ale możliwe że świeciły.Nie chciałbym wprowadzić w błąd , ale wydaje mi się że ten czujnik jest dwu obwodowy – jeden obwód steruje światłami stop a drugi obwód przekazuje informację do sterownika silnika o położeniu pedały hamulca.
Mam umówiony serwis na poniedziałek i stąd moje pytanie czy mogę tak do tego czasu jeździć?2 kwestia jest taka że gdy podotykałem tego czujnika i kabli do niego biegnących check engine znikł. Może być tak że się naprawił czy nie wierzycie w takie bajki?A 3 kwestia jest taka jak by się już nie zapalił check engine to czy oni zczytają ten błąd w serwisie czy już nie?
85rabuk napisał(a):Mam umówiony serwis na poniedziałek i stąd moje pytanie czy mogę tak do tego czasu jeździć?2 kwestia jest taka że gdy podotykałem tego czujnika i kabli do niego biegnących check engine znikł. Może być tak że się naprawił czy nie wierzycie w takie bajki?A 3 kwestia jest taka jak by się już nie zapalił check engine to czy oni zczytają ten błąd w serwisie czy już nie?
Wymiana czujnika a raczej włącznika trwa 3 minuty bez narzędzi. Po co bulić serwisowi? Błąd będzie zapisany w pamięci.
531-640-670
odnawiam temat.Oczywiście nie wymieniłem tego czujnika pedału hamulca gdyż od 2 miesięcy problemu nie było aż do dziś.Znowu zapaliły się kontrolki trakcji ,tmps,SCBS oraz układu DSC. Oczywiście zadzwoniłem do serwisu i pan po rozmowie stwierdził ze możliwą przyczyną mogą być warunki które panują obecnie czyli cały czas pada.Stwierdził ze możliwe jest brudna szyba gdzie znajduje się kamera oraz radar który jest za znaczkiem z przodu.Szukałem tego radaru ale nie widzę.Kazał dokładnie umyć auto i problem może ustąpić.Nie myłem auta ale po pewnym czasie kontroli zniknęły i już się nie pojawiły.Oczywiście mogą to sprawdzić za tydzień.Czy ktoś się zgodzi z teorią brudnej szyby lub brudnego radaru tylko nie wiem czy on jest.Czy poprostu odnowiła się usterka pedału hamulca?
Nie szkoda tylko nie wierzyłem w taką teorie że brudny samochód może akłucić prace wszystkich systemów zastosowanych w maździe.I dalej jakoś trudno mi w to uwierzyć .Nie myłem a systemy już się nie świecą wiec o co chodzi.??
O to że systemy działają w oparciu o czujniki i kamery których prawidłowe działanie wymaga spełnienia pewnych warunków. Kamera, jak aparat w telefonie, potrzebuje czystego szkła przed sobą itp. Podobnie jest z abs, czasem przyczepi się jakiś szajs do pierścienia i system zawodzi.
Jeśli więc ktoś z aso radzi ci wykonać prostą czynność to przeważnie wie co mówi.
Jeśli więc ktoś z aso radzi ci wykonać prostą czynność to przeważnie wie co mówi.
531-640-670
85rabuk napisał(a):Nie szkoda tylko nie wierzyłem w taką teorie że brudny samochód może akłucić prace wszystkich systemów zastosowanych w maździe.
Może. I to niezależnie od marki. W ub. roku gęsty, mokry śnieg który łapałem podczas jazdy wywalił mi komunikat bym oczyścił czujniki i wyłączeniu kilku systemów. W tym roku mgła i też podobny komunikat z informacją o złych warunkach i wyłączeniu systemów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9