Choinka po wyjeździe z salonu

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pmaniek89 » 2 kwi 2019, 12:28

Witam,

Wczoraj odebrałem swoją CX-5 w wersji SkyDream i zaraz po przyjeździe do domu i uruchomieniu auta drugi raz w garażu na desce zrobiła się tzw. choinka. Pojawiły się komunikaty o awarii SBS i SBCS oraz Driver Atention Alert i awarii czujnika kamery przedniej. Do tego komputer zaczął dziwnie świrować, nie zapamiętuje niektórych ustawień, funkcja leaving home nie działa w ogóle a funkcja coming home działa 2 minuty mimo ustawienia na 30 sekund. Nie działa też pamięć fotela. Do tego po zgaszeniu silnika i zamknięciu auta wszystko światła palą się jakies 15 sekund (tego chyba nie powinno byc?) a przy zamykaniu i otwieraniu auta z pilota kierunkowskazy w ogóle nie migają.

Jestem w lekkim szoku bo auto ma do teraz przejechane 70km tylko. Oczywiscie jestem umówiony jutro na serwis i diagnostykę ale chcialem zapytąć czy ktos spotkał się z podobnym problemem albo ma pomysł co poszło nie tak?
Załączniki
55912251_1313095665520437_8017035772039266304_n.jpg
56177029_2119981264765373_1770991526411763712_n.jpg
56242629_2226373770959745_188844381950705664_n.jpg
56279931_267972824110232_5430269573448335360_n.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez Nomado » 2 kwi 2019, 14:03

Bardzo współczuje sytuacji. Ja bym się mega zapienił.
Tu raczej nikt Ci nie podpowie. Auto nówka sztuka, trzeba podłączyć pod program diagnostyczny.
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2019, 14:40
Posty: 36 (0/1)
Auto: MAZDA CX5 2019 FWD
2.5 194KM SkyEnergy
Machine Gray

Postprzez addamuss » 2 kwi 2019, 19:54

Smutno się czyta takie news'y. Bardzo współczuję bo dzień odbioru auta to jednak ma być przyjemność – a nie nerw...
Mam nadzieję, że to jakaś duperela... ale cokolwiek to nie jest – to przy nowym aucie może doprowadzić do szału. A jak sobie pomyślimy, że na to poszło >175k złotówek to @#$!%

Niestety elektroniki w naszych samochodach coraz więcej... i teraz to już właściwie mega rozbudowane komputery – a z nimi wiadomo... czasem głupieją...

Życzę aby to były złe dobrego początki – i już dalsza przygoda z autem była jedynie pasmem nieustających przyjemności :D

Napisz proszę co się okazało w serwisie i jak zachowała się Mazda. Nie wyobrażam sobie, aby Klient po czymś takim nie wyjechał z salonu z jakimś solidnym 'przeprosinowym' gadżetem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2019, 18:44
Posty: 24
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX-5 2017 2.0 Benzyna 160KM A/T AWD SkyPASSION

Postprzez rafik85 » 3 kwi 2019, 08:33

Znając siebie,to kierownik aso nie usnąłby :) Ale pewnie jakiś duperel więc nie martw się,mazdy to dobrze zrobione auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez pmaniek89 » 3 kwi 2019, 09:39

Wiem ze dobrze zrobione bo przez ostatnie 3 lata jezdzilem mazda 3 i dlatego zdecydowalem sie na kolejna. Swoja droga mam do sprzedania jak cos to priv ;)

Mnie sie wydaje ze to moze byc z modułu otwierania bagażnika stopą ktory byl montowany przez ASO i moze cos zwyczajnie popieprzyli w instalacji lub zapomnieli zparogramowac komputer zeby wykrywal ten modul czy cos i przez to zaczelo wszystko swirowac. Strasznie jestem ciekaw co poszlo nie tak bo jest zbyt duzo bledow z niezaleznych od siebie systemow (typu brak pamieci fotela itp).

A co do przeprosinowego gadżetu to jeszcze nie bylo nic o tym mowy ale faktycznie byloby miło z ich strony.

Bede informowal na bieżąco jak tylko sie czegos wiecej dowiem, zostanie dla potomnych jesli ktos mialby podobny problem to pomoze w diagnostyce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez ryba113 » 3 kwi 2019, 17:39

Ogólnie współczuję zaistniałej sytuacji. Co do elektroniki w mazdzie to akurat wyjątkowo prymitywny twór. W każdym cywilizowanym aucie zazwyczaj pali się jedna kontrolka od konkretnej awarii czy uszkodzonego systemu, natomiast w mazdzie i tutaj nikt nie wie dlaczego jedna drobna awaria i pali się cała deska jak na 3 sekundy przed autodestrukcją przyprawiając właściciela niemal o zawał. Wystarczy że owad trafi w czujnik na szybie a tu na desce dyskoteka.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2018, 07:12
Posty: 181 (6/22)
Skąd: CT, EL, NO
Auto: Mazda CX-5 2.0 benzyna 160 PS AWD

Postprzez pmaniek89 » 4 kwi 2019, 09:31

Dodam żeby było ciekawiej że wczoraj oddajac samochód do serwisu zmierzylem go miernikiem i okazało się że był cały malowany drugi raz bo powłoka jest od 150 do 200 mikronow. Widziałem auto od razu jak zjechało z lawety więc sądzę że to bylo drugie maskowanie w fabryce. No ale wytłumacz to potem przy sprzedaży
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez toruńczyk » 4 kwi 2019, 12:46

Jakby co to promował bym takie auto jako wersja Limited ! ;) W końcu to globalnie (nie licząc ilości warstw) właściwa grubość lakieru !
Oczywiście nie przypuszczając , że auto przeżyło jakiś kataklizm ... <nie powiem>
Życzę i żywię taką nadzieję , że wszystko zostanie wyjaśnione i skończy się happy endem !
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez pmaniek89 » 4 kwi 2019, 13:32

W sumie biorąc pod uwage odpryski na maskach u wielu forumowiczów pewnie nie jeden mi teraz zazdrości :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez pmaniek89 » 5 kwi 2019, 16:53

No więc udało się namierzyć przyczynę. Podobno błąd fabryczny w postaci zmiażdżonej wiązki idącej od zegarów do modułu komfortu. Dlaczego tego nie wykryli na przeglądzie zerowym? nie wiem

Co do grubości lakieru to diler twierdzi ze to przez ceramikę, producent ceramiki twierdzi ze ceramika dodaje max 1-2 mikrony i z buteleczki 50ml wiecej nie wyjdzie bo fizyki sie nie oszuka. Napisalem do MMPOL zeby odnaleźli historie auta po VIN i sie ustosunkowali do tego i zobaczymy. Zrobie kolejny update jak bedzie cos wiecej wiadomo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez addamuss » 5 kwi 2019, 20:15

Super, że się wyjaśniło, ale... nie pojmuję jak można wydać auto z taką usterką... Jakoś nie bardzo mogę uwierzyć, że taki problem uaktywnia się dopiero po wyjechaniu za bramy salonu...
No nic... teraz już będzie tylko lepiej! <jupi>

Natomiast trzeba dociskać MMPOL z całą upierdliwością, bo to nieco "podejrzane"... choć faktycznie jako posiadacz koloru machine gray z całą pewnością z zazdrością będę patrzył na madzię bez odprysków na masce :P Początkowo podchodziłem do tej przypadłości z wyrozumiałością... ale nie ma rady – trzeba zakładać folię na przód bo już mi się znudziło bawienie w mini lakiernika (dobrze przynajmniej, że w ASO mają dedykowany lakier zaprawkowy).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lut 2019, 18:44
Posty: 24
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX-5 2017 2.0 Benzyna 160KM A/T AWD SkyPASSION

Postprzez darrecki » 6 kwi 2019, 09:25

pmaniek89 napisał(a):No więc udało się namierzyć przyczynę. Podobno błąd fabryczny w postaci zmiażdżonej wiązki idącej od zegarów do modułu komfortu.


Ciężko mi w to uwierzyć. Pod deską jest tylko jedna wiązka, wszystko pochowane przed dostępem (a nawet oczami) – więc jak to znaleźli? I teraz co, wybebeszą pół nowego auta żeby ją zmienić? Czy będą sztukować? Można wiedzieć gdzie wg nich znajduje się moduł komfortu i za co odpowiada?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez pmaniek89 » 6 kwi 2019, 10:38

Z tego co wiem sztukowali. Poprosze w pon o dokladny opis i go tu zamieszcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez Majsiek » 6 kwi 2019, 15:08

Witaj
Możesz napisać gdzie i jakim salonie miało to miejsce?
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2016, 18:02
Posty: 127 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Cx-5 2.5l AT AWD SkyPassion 2018

Postprzez pmaniek89 » 6 kwi 2019, 22:02

Mogę napisac ze we Wrocławiu. Nie chce pisać nazwy dilera bo nie uwazam zeby tu zawinił w zaden sposob a nie chce robic im antyreklamy bo od samego poczatku zakupu az po rozwiazanie tej sprawy sa naprawde wzorowi i na pewno kupie tam kolejna mazde. Fakt minus ze nie zauwazyli na przegladzie zerowym ale podejrzewam ze zmiażdzona wiązka przestala kontaktowac po tym jak auto przejechalo sie po dziurach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez popielasty » 9 kwi 2019, 06:14

Z tą grubością lakieru to jakaś gruba akcja będzie czuję. Daj znać jak się czegoś dowiesz.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez rafik85 » 9 kwi 2019, 08:55

A może te nowe porządnie wreszcie malują :) Jeśli wyszło tak z fabryki to masz gwarancję na to malowanie,postaraj się tylko żeby dealer podpisał ci oświadczenie że powłoka na aucie była taka w momencie odbioru nowego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez pmaniek89 » 9 kwi 2019, 09:23

no wlasnie dealer sie miga bo zostala połozona ceramika jeszcze przed odbiorem i nikt nie mierzyl auta przed ceramiką. Producent ceramiki oraz internet twierdzi ze ceramika nie wpływa na grubość lakieru, diler twierdzi ze wpływa. MMPOL ma sie tez ustosunkowac do tego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9