Skaner Tester do cx5 od 2016
Strona 1 z 1
Witam. Szukam porady. Jaki tester polecacie do Madzi cx5 od 2016 r. Chcę poznać swoje auto bliżej. W serwisach albo mało wiedzą albo robią tajemnicę albo nic nie widzą. Może ktoś pomoże?
Postanowiłem troszkę podrążyć temat. Wysłałem zapytania do firm oferujących tego typu sprzęt. W Audi mam skaner – samodzielne urządzenie schowane w bagażniku, które realizowało większość moich potrzeb w tym przede wszystkim kasowanie błędów sporadycznych w "trasie". Chciałem tak samo. Niestety okazuje się, że podstawowe (czytaj relatywnie tanie) skanery obsługują tylko silnik:
viaken.pl/pl/skaner-vscan-obd2-c-z-funkcja-wyliczania-zuzycia-paliwa.html
allegro.pl/oferta/najlepszy-profesjonalny-tester-diagnostyczny-pro-s-7632215964
Urządzenia które oprócz silnika obsługują większość układów samochodu albo należy używać wraz z laptopem albo są odrobinę droższe.
viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
allegro.pl/oferta/tester-skaner-dignostyczny-foxwell-nt520-pro-mazda-7563727735
W tej chwili mam problem i jestem ciekaw opinii ludzi którzy dłużej mają do czynienia z Mazdą.
viaken.pl/pl/skaner-vscan-obd2-c-z-funkcja-wyliczania-zuzycia-paliwa.html
allegro.pl/oferta/najlepszy-profesjonalny-tester-diagnostyczny-pro-s-7632215964
Urządzenia które oprócz silnika obsługują większość układów samochodu albo należy używać wraz z laptopem albo są odrobinę droższe.
viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
allegro.pl/oferta/tester-skaner-dignostyczny-foxwell-nt520-pro-mazda-7563727735
W tej chwili mam problem i jestem ciekaw opinii ludzi którzy dłużej mają do czynienia z Mazdą.
Jeżeli porównujesz vagoskie skanery to nie ma czego porównywać gdyż te do grupy vag vcds czy vcp to porostu majstersztyk wszystko jest proste intuicyjne, jesteś w stanie programować, zmieniać kodowanie, grzebać w epromie itd ntomiast do Mazdy to jest jakieś nieporozumienie, zwykły prymityw opierający się na kalkulatorze gdzie zwykły śmiertelnik może jedynie zrobić spory bałagan. Jedynym rozwiązaniem tak naprawdę nic nie wnoszącym jest elm bluetooth. Z tym urządzeniem jedynie zobaczysz bieżące parametry i skasujesz błędy nic ponadto.
Czy Foxwell NT 520 Pro Mazda uaktywni i-stop po wyjęciu akumulatora? Czy z taką pierdułą trzeba jechać do serwisu? Może ktoś wie, jakich testerów używają w serwisach Mazd? Co tak naprawdę można zdziałać w Madzi cx5 od 2016 r. NT 520 Pro? Sprzedający te testery na Allagro nie potrafią odpowiedzieć na to pytanie. Czas umierać.
Co ma i-stop do wyjęcia akumulatora? <Bez akumulatora i-stop jest aktywny cały czas > Gdy zaś zostanie ponownie podłączony do auta (naładowany do pewnego, akcepotowalnego poziomu) to i-stop będzie się aktywował już tylko podczas zatrzymania. A nawet jeśli nie odrazu, to po podładowaniu akumulatora już tak. Nie ma potrzeby żadnego ustawiania i uaktualniania. Poza tym zwykły ELM327 + Forscan potrafi wiele zdziałać w Maździe, żadne Foxwelle (pierwsze słyszę) nie są potrzebne
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ok kolega darrecki ma rację. I-stop działał i działa. Tyle, że po wyjęciu akumulatora trzeba go "pokazać" systemowi od nowa. Tak mi powiedzieli w serwisie. Podobno system po dłuższym czasie używania auta przywraca się sam. Mój nie chce. Nie jeżdżę autem każdego dnia. Raz, dwa razy w tygodniu jeżdżę dłuższe trasy. Po ok. 400 km. Niestety to nie pomaga. Może przyczyną jest akumulator? Sprawdzałem gęstość, napięcie ładowania. Wszystko jest ok. Napięcie spoczynkowe po kilku dniach postoju 12,6 V. Stąd myśl o zakupie rozsądnego testera. Przy okazji dowiem się więcej o aucie. Stąd nowy temat na forum. Zawsze może się trafić ktoś bardziej zorientowany ku zadowoleniu mojemu i innych. Wiedzy nigdy dosyć.
Możesz wspomnianym Forscanem sprawdzić poziom naładowania baterii oraz jego "jakość".Jeśli któreś z nich jest poniżej normy, i stop się nie włączy. Ale nic nie trzeba aktywować, uwierz mi. Sprawdzone na 4 różnych Mazdach Skyactiv, łączcie z jedną co stała 3 miesiące bez akumulatora A raczej z rozładowanym do 0, co żaden "inteligentny" prostownik nawet go nie chciał wykryć. A ruski, 30 letni dał radę (ponad 2 doby mu zeszło) i i-stop działał od strzała.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Do tego nie potrzeba żadnego interfejsu. Do cofania tłoczków jest odpowiednia procedura, same się cofną. Przy okazji, widziałem kroki ale ich nie pamiętam, musisz poszukać. Na 99% jest tu na forum w wątku o hamulcach (działy BM, GJ albo KF)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kolego darrecki przypomnę ,czy o to chodziło?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6#p3386536
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 6#p3386536
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9