Strona 1 z 2

Regulacja wysokości lamp LED

PostNapisane: 3 gru 2018, 15:26
przez jan-os
Witam.

Mam pytanie czy ktoś ogarniał temat regulacji świecenia lamp przednich – LEDów, wiem że jest automatyczna regulacja pod wpływem obciążenia, ale mi chodzi o świecenie lamp na postoju – u mnie po prostu świecą za nisko.
Czy ktoś podnosił samodzielnie je do odpowiedniego poziomu?
Miałem poprzednio Toyotę Corolle też z LEDami i była śruba do ustawiania ich w pozycji normalnej, tutaj zaglądam i nie widzę.

PostNapisane: 3 gru 2018, 16:28
przez Kritik
nie wiem gdzie ta śruba jest w CX-5
ale w 3 to jest również często spotykany problem

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=204887

Re: Regulacja wysokości lamp LED

PostNapisane: 4 gru 2018, 08:47
przez Pabloss
Regulacja lamp w CX5 jest tradycyjna jak w innych samochodach. Reguluje się to śrubą przy reflektorze. Z tego co pamiętam niestety tą trudniej dostępną (są dwie) ponieważ ta pierwsza łatwiej dostępna nie wpływa na zmianę ustawienia. Niestety nie dysponuję zdjęciami, a to co piszę oparte jest na mojej wizycie na przeglądzie rejestracyjnym po wymianie lamp (LED) na nowe z powodu awarii. Diagnosta dokonał korekty – dziwne bo panowie z Mazdy źle to ustawili po zamontowaniu nowych lamp lub w ogóle nie ustawiali. Pamiętam że szukał długiego śrubokręta i mówił że dostęp jest nie fajny.

Re: Regulacja wysokości lamp LED

PostNapisane: 4 gru 2018, 09:11
przez jan-os
Dzięki za odpowiedzi, popatrzyłem wczoraj jeszcze raz i jest jedna jedyna śruba na reflektorze, pod maską.
Spróbowałem i reguluje się wysokość, później zrobię zdjęcie i wrzucę która śruba.

Offtop:
W ogóle dziwi mnie takie podejście firm, zamontowali w fabryce i nikt nie patrzył czy jest dobrze ustawione, teoretycznie powinno być – a nie jest.

Re: Regulacja wysokości lamp LED

PostNapisane: 5 gru 2018, 10:11
przez toomaas
jan-os napisał(a):W ogóle dziwi mnie takie podejście firm, zamontowali w fabryce i nikt nie patrzył czy jest dobrze ustawione, teoretycznie powinno być – a nie jest.


Tak z ciekawości:
1. Skąd wiesz, że jest źle?
2. Jesteś absolutnie pewien, że są ustawione fabrycznie? Masz auto od nowości i nie było żadnych "przygód"?

Tak pytam bo ja np. jestem mega zadowolony z tych świateł, a mam obecnie porównanie do kilku samochodów.

PostNapisane: 5 gru 2018, 10:38
przez jan-os
toomaas napisał(a):Tak z ciekawości:
1. Skąd wiesz, że jest źle?


Bo świeci pod maskę, na odległość ok. 20 m. Jadąc w nocy za dużo nie widać.

toomaas napisał(a):2. Jesteś absolutnie pewien, że są ustawione fabrycznie? Masz auto od nowości i nie było żadnych "przygód"?


Jestem, odebrałem z salonu nowy.


Sprawdzenie świateł polega na:
1. Znalezieniu gładkiej ściany.
2. Stanięciu samochodem w odl. ok. 0.5 m od niej.
3. Zaznaczeniu poziomu świecenia – taśmą, markerem.
4. Odjechaniu samochodem, zgodnie z informacją na światłach światło ma być ze spadkiem 1%
5. Zmierzeniu ile się odjechało i policzeniu spadku – dla tej Mazdy spadek 1% –> 1 cm na 1 m odległości samochodu).
6. Zmierzeniu spadku promienia światła.
7. Wykonaniu ewentualnej korekcji i sprawdzaniu do czasu aż będzie dobrze.
8. Pojechaniu na stację diagnostyczną i sprawdzeniu na profesjonalnym urządzeniu.

Tak zrobiłem wszystko, u mnie wyszło spadku 3%, więc świecą pod nogi. Wykonałem korektę i świecą super, spadek odpowiedni i od razu można jechać w nocy bez problemu.

W poprzednim samochodzie tak samo zrobiłem, pojechałem na stację i gość mi powiedział że jeszcze może być wyżej ale już było bardzo dobrze i tak zostawiłem.

Dopisano Śr, 5 grudnia 2018, 12:06:

Zrobiłem zdjęcie – zaznaczyłem śrubkę

Trzeba popatrzeć od środka i da się ją zobaczyć, widać ją również od góry przez elementy – ale kręcić trzeba od środka.

Obrazek

PostNapisane: 6 gru 2018, 22:29
przez darrecki
jan-os napisał(a):Zrobiłem zdjęcie – zaznaczyłem śrubkę

Trzeba popatrzeć od środka i da się ją zobaczyć, widać ją również od góry przez elementy – ale kręcić trzeba od środka.


A widzisz ten taki ślaczek zaznaczony na zielono? On jest na śrubokręt krzyżakowy i robi dokładnie to samo co główka śróbki zaznaczonej na czarno. Na bank jest gdzieś odpowiedni otwór w górze błotnika czy też ramy, co by się do niego dostać śrubokrętem bez łamania sobie rąk...
CX.jpg

PostNapisane: 7 gru 2018, 09:27
przez jan-os
darrecki napisał(a):A widzisz ten taki ślaczek zaznaczony na zielono? On jest na śrubokręt krzyżakowy i robi dokładnie to samo co główka śróbki zaznaczonej na czarno. Na bank jest gdzieś odpowiedni otwór w górze błotnika czy też ramy, co by się do niego dostać śrubokrętem bez łamania sobie rąk...


Zgadza się, sprawdziłem i bez problemu można dostać się śrubokrętem krzyżakowym od góry przez dziurę w blasze, w załączeniu zdjęcie z góry i zaznaczenie miejsca.

Obrazek

Światła LED mijania za krótkie

PostNapisane: 21 sty 2019, 16:32
przez Jefech
Dzień dobry,
Jako pytający jestem tu po raz pierwszy. Sporo czytałem, ale jak do tej pory nie znalazłem informacji na temat tego czy w modelu z 2015 roku SkyENERGY – bez systemu ALH ale z lampami LED użytkownicy nie mają problemu z światłami mijania? Świecą za krótko ! Zgłaszałem to w serwisie, ale tam powiedzieli, że tak ma być ... Za drugim razem zmierzyłem odległość (krokami), że światła doświetlają drogę na 40 m przed pojazdem, bez asymetrii na pobocze. Przy prędkościach w mieście to jest wystarczające, ale już przy 90 km/h widoczność drogi 40 m przed pojazdem to ułamek sekundy na reakcję i jedzie się jak we mgle. Zgłosiłem usterkę po raz drugi, serwisant coś pogrzebał przy samej – lewej lampie i o dziwo trochę podniósł wiązkę. Niestety nic nie zrobili z prawą lampą, która zupełnie nie doświetla znaków drogowych i pobocza. Poradźcie coś, co robić. Czytałem (już nie wiem gdzie), że jakaś seria aut CX5 była objęta akcją serwisową na lampy. Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie poradziliście. Dodam, że mam jeszcze trzy tygodnie gwarancji na auto a serwis kieruje mnie do stacji badania pojazdów. Co robić. Proszę o pomoc.

PostNapisane: 21 sty 2019, 17:34
przez scifo
Czytałem gdzieś na forum wątek na temat lamp, jak pamiętam są dwa punkty regulacji. Od stacji kontroli pojazdów bym zaczął, tam sprawdzą na przyrządzie czy świecą za nisko i powinni wyregulować. Poczytaj gdzie są punkty regulacji, żeby diagnosta się nie motał.

PostNapisane: 21 sty 2019, 17:43
przez Jefech
Czy w tej przepastnej instrukcji auta znajdę info o punktach regulacji lamp?

PostNapisane: 21 sty 2019, 22:09
przez scifo
Raczej nie. Na forum były zdjęcia.

PostNapisane: 22 sty 2019, 10:34
przez Kritik
czy jest możliwość regulacji poziomowej (w lewo/wprawo) świateł LED? i gdzie znajduje się śrubka która za to odpowiada? nie mogę znaleźć?

Re: Regulacja wysokości lamp LED

PostNapisane: 22 sty 2019, 10:40
przez jan-os
O, prawdę mówiąc ja też bym się tego dowiedział, bo lewa lampa chyba mi świeci za bardzo do środka. Może ma ktoś doświadczenia w zwykłych lampach z tym, może tutaj jest tak samo.

PostNapisane: 22 sty 2019, 11:00
przez Kritik
jan-os napisał(a):O, prawdę mówiąc ja też bym się tego dowiedział, bo lewa lampa chyba mi świeci za bardzo do środka. Może ma ktoś doświadczenia w zwykłych lampach z tym, może tutaj jest tak samo.


mam to samo
lewa lampa świeci bardzo do środka, i kiedy jadę to przed mną jest ciemna plama....
jak podniosę wyżej to będzie razić innych

PostNapisane: 22 sty 2019, 11:05
przez Jefech
Kochani, zdjęcia powyżej przedstawiają inne auto (nie CX5 2015) – oczywiście przez analogię można się spodziewać, że takie śruby występują i w moim aucie, ale gdzie się znajdują ??? Podeślijcie fotkę lub wskazówki gdzie ich szukać?

PostNapisane: 22 sty 2019, 11:40
przez darrecki
A co to za różnica? Śrubki do regulacji być muszą, wystarczy poświęcić 5 minut na ich odnalezienie. A potem kolejne 30 sekund na znalezienie otworów na śrubokręt, którym tą regulację należy przeprowadzić.
A co, jeśli nikt nie ma 1go lifta z LED? Będziesz czekał w nieskończoność? To naprawdę nie jest nic skomplikowanego.

PostNapisane: 22 sty 2019, 12:57
przez Jefech
Dobra, teraz mi pojechałeś po ambicji. Wjadę dzisiaj do garażu i poszukam ...

PostNapisane: 22 sty 2019, 13:32
przez darrecki
Masz zdjęcia lamp LED z CX5 2016. Jak widać są 2 śrubki – na środku cała metalowa, do której dostęp jest praktycznie pionowo od góry przez taki jakby "odlany" kanalik (łatwo widoczny na zdjęciu). Druga, bardziej na zewnątrz z plastikowym łepkiem. Wg mnie to właśnie ta służy do regulacji góra / dół. Po zdjęciach ciężko zgadnąć z której strony jest do niej dostęp, ale zawsze musi być otwór na śrubokręt

Re: Regulacja wysokości lamp LED

PostNapisane: 22 sty 2019, 13:37
przez jan-os
O proszę, super zdjęcie, metalowa na środku jest od regulacji góra / dół – dostęp łatwy zgodnie z moim zdjęciem wcześniej wrzuconym.
Wieczorem poszukam tej plastikowej – może się okazać lewo / prawo – teoretycznie też powinien być dostęp od góry na śrubokręt.

Dopisano Wt, 22 stycznia 2019, 23:00:

Sprawdziłem, widzę że wersja świateł od 2018 jest trochę inna. Ale i tak super łatwo, na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kolorem taki rowek w który wkłada się śrubokręt krzyżakowy, pod kątem ok. 45 st. – tylko śrubokręt musi być długi, myślę że ok. 30 cm. Dostęp do niej jest z tego samego otworu co regulacja góra / dół którą pokazałem wcześniej na moim zdjęciu.
Tak więc pionowo w dół jest śruba do regulacji w pionie, a pod ukosem jest śruba do regulacji w poziomie.