Regulacja wysokości lamp LED
1, 2
Witam.
Mam pytanie czy ktoś ogarniał temat regulacji świecenia lamp przednich – LEDów, wiem że jest automatyczna regulacja pod wpływem obciążenia, ale mi chodzi o świecenie lamp na postoju – u mnie po prostu świecą za nisko.
Czy ktoś podnosił samodzielnie je do odpowiedniego poziomu?
Miałem poprzednio Toyotę Corolle też z LEDami i była śruba do ustawiania ich w pozycji normalnej, tutaj zaglądam i nie widzę.
Mam pytanie czy ktoś ogarniał temat regulacji świecenia lamp przednich – LEDów, wiem że jest automatyczna regulacja pod wpływem obciążenia, ale mi chodzi o świecenie lamp na postoju – u mnie po prostu świecą za nisko.
Czy ktoś podnosił samodzielnie je do odpowiedniego poziomu?
Miałem poprzednio Toyotę Corolle też z LEDami i była śruba do ustawiania ich w pozycji normalnej, tutaj zaglądam i nie widzę.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
Regulacja lamp w CX5 jest tradycyjna jak w innych samochodach. Reguluje się to śrubą przy reflektorze. Z tego co pamiętam niestety tą trudniej dostępną (są dwie) ponieważ ta pierwsza łatwiej dostępna nie wpływa na zmianę ustawienia. Niestety nie dysponuję zdjęciami, a to co piszę oparte jest na mojej wizycie na przeglądzie rejestracyjnym po wymianie lamp (LED) na nowe z powodu awarii. Diagnosta dokonał korekty – dziwne bo panowie z Mazdy źle to ustawili po zamontowaniu nowych lamp lub w ogóle nie ustawiali. Pamiętam że szukał długiego śrubokręta i mówił że dostęp jest nie fajny.
Dzięki za odpowiedzi, popatrzyłem wczoraj jeszcze raz i jest jedna jedyna śruba na reflektorze, pod maską.
Spróbowałem i reguluje się wysokość, później zrobię zdjęcie i wrzucę która śruba.
Offtop:
W ogóle dziwi mnie takie podejście firm, zamontowali w fabryce i nikt nie patrzył czy jest dobrze ustawione, teoretycznie powinno być – a nie jest.
Spróbowałem i reguluje się wysokość, później zrobię zdjęcie i wrzucę która śruba.
Offtop:
W ogóle dziwi mnie takie podejście firm, zamontowali w fabryce i nikt nie patrzył czy jest dobrze ustawione, teoretycznie powinno być – a nie jest.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
jan-os napisał(a):W ogóle dziwi mnie takie podejście firm, zamontowali w fabryce i nikt nie patrzył czy jest dobrze ustawione, teoretycznie powinno być – a nie jest.
Tak z ciekawości:
1. Skąd wiesz, że jest źle?
2. Jesteś absolutnie pewien, że są ustawione fabrycznie? Masz auto od nowości i nie było żadnych "przygód"?
Tak pytam bo ja np. jestem mega zadowolony z tych świateł, a mam obecnie porównanie do kilku samochodów.
toomaas napisał(a):Tak z ciekawości:
1. Skąd wiesz, że jest źle?
Bo świeci pod maskę, na odległość ok. 20 m. Jadąc w nocy za dużo nie widać.
toomaas napisał(a):2. Jesteś absolutnie pewien, że są ustawione fabrycznie? Masz auto od nowości i nie było żadnych "przygód"?
Jestem, odebrałem z salonu nowy.
Sprawdzenie świateł polega na:
1. Znalezieniu gładkiej ściany.
2. Stanięciu samochodem w odl. ok. 0.5 m od niej.
3. Zaznaczeniu poziomu świecenia – taśmą, markerem.
4. Odjechaniu samochodem, zgodnie z informacją na światłach światło ma być ze spadkiem 1%
5. Zmierzeniu ile się odjechało i policzeniu spadku – dla tej Mazdy spadek 1% –> 1 cm na 1 m odległości samochodu).
6. Zmierzeniu spadku promienia światła.
7. Wykonaniu ewentualnej korekcji i sprawdzaniu do czasu aż będzie dobrze.
8. Pojechaniu na stację diagnostyczną i sprawdzeniu na profesjonalnym urządzeniu.
Tak zrobiłem wszystko, u mnie wyszło spadku 3%, więc świecą pod nogi. Wykonałem korektę i świecą super, spadek odpowiedni i od razu można jechać w nocy bez problemu.
W poprzednim samochodzie tak samo zrobiłem, pojechałem na stację i gość mi powiedział że jeszcze może być wyżej ale już było bardzo dobrze i tak zostawiłem.
Dopisano Śr, 5 grudnia 2018, 12:06:
Zrobiłem zdjęcie – zaznaczyłem śrubkę
Trzeba popatrzeć od środka i da się ją zobaczyć, widać ją również od góry przez elementy – ale kręcić trzeba od środka.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
jan-os napisał(a):Zrobiłem zdjęcie – zaznaczyłem śrubkę
Trzeba popatrzeć od środka i da się ją zobaczyć, widać ją również od góry przez elementy – ale kręcić trzeba od środka.
A widzisz ten taki ślaczek zaznaczony na zielono? On jest na śrubokręt krzyżakowy i robi dokładnie to samo co główka śróbki zaznaczonej na czarno. Na bank jest gdzieś odpowiedni otwór w górze błotnika czy też ramy, co by się do niego dostać śrubokrętem bez łamania sobie rąk...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):A widzisz ten taki ślaczek zaznaczony na zielono? On jest na śrubokręt krzyżakowy i robi dokładnie to samo co główka śróbki zaznaczonej na czarno. Na bank jest gdzieś odpowiedni otwór w górze błotnika czy też ramy, co by się do niego dostać śrubokrętem bez łamania sobie rąk...
Zgadza się, sprawdziłem i bez problemu można dostać się śrubokrętem krzyżakowym od góry przez dziurę w blasze, w załączeniu zdjęcie z góry i zaznaczenie miejsca.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
Dzień dobry,
Jako pytający jestem tu po raz pierwszy. Sporo czytałem, ale jak do tej pory nie znalazłem informacji na temat tego czy w modelu z 2015 roku SkyENERGY – bez systemu ALH ale z lampami LED użytkownicy nie mają problemu z światłami mijania? Świecą za krótko ! Zgłaszałem to w serwisie, ale tam powiedzieli, że tak ma być ... Za drugim razem zmierzyłem odległość (krokami), że światła doświetlają drogę na 40 m przed pojazdem, bez asymetrii na pobocze. Przy prędkościach w mieście to jest wystarczające, ale już przy 90 km/h widoczność drogi 40 m przed pojazdem to ułamek sekundy na reakcję i jedzie się jak we mgle. Zgłosiłem usterkę po raz drugi, serwisant coś pogrzebał przy samej – lewej lampie i o dziwo trochę podniósł wiązkę. Niestety nic nie zrobili z prawą lampą, która zupełnie nie doświetla znaków drogowych i pobocza. Poradźcie coś, co robić. Czytałem (już nie wiem gdzie), że jakaś seria aut CX5 była objęta akcją serwisową na lampy. Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie poradziliście. Dodam, że mam jeszcze trzy tygodnie gwarancji na auto a serwis kieruje mnie do stacji badania pojazdów. Co robić. Proszę o pomoc.
Jako pytający jestem tu po raz pierwszy. Sporo czytałem, ale jak do tej pory nie znalazłem informacji na temat tego czy w modelu z 2015 roku SkyENERGY – bez systemu ALH ale z lampami LED użytkownicy nie mają problemu z światłami mijania? Świecą za krótko ! Zgłaszałem to w serwisie, ale tam powiedzieli, że tak ma być ... Za drugim razem zmierzyłem odległość (krokami), że światła doświetlają drogę na 40 m przed pojazdem, bez asymetrii na pobocze. Przy prędkościach w mieście to jest wystarczające, ale już przy 90 km/h widoczność drogi 40 m przed pojazdem to ułamek sekundy na reakcję i jedzie się jak we mgle. Zgłosiłem usterkę po raz drugi, serwisant coś pogrzebał przy samej – lewej lampie i o dziwo trochę podniósł wiązkę. Niestety nic nie zrobili z prawą lampą, która zupełnie nie doświetla znaków drogowych i pobocza. Poradźcie coś, co robić. Czytałem (już nie wiem gdzie), że jakaś seria aut CX5 była objęta akcją serwisową na lampy. Czy ktoś miał podobny problem i jak sobie poradziliście. Dodam, że mam jeszcze trzy tygodnie gwarancji na auto a serwis kieruje mnie do stacji badania pojazdów. Co robić. Proszę o pomoc.
- Od: 21 sty 2019, 16:08
- Posty: 5
- Auto: CX5 2015 2,2D 4x4 SkyENERGY
Czytałem gdzieś na forum wątek na temat lamp, jak pamiętam są dwa punkty regulacji. Od stacji kontroli pojazdów bym zaczął, tam sprawdzą na przyrządzie czy świecą za nisko i powinni wyregulować. Poczytaj gdzie są punkty regulacji, żeby diagnosta się nie motał.
O, prawdę mówiąc ja też bym się tego dowiedział, bo lewa lampa chyba mi świeci za bardzo do środka. Może ma ktoś doświadczenia w zwykłych lampach z tym, może tutaj jest tak samo.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
jan-os napisał(a):O, prawdę mówiąc ja też bym się tego dowiedział, bo lewa lampa chyba mi świeci za bardzo do środka. Może ma ktoś doświadczenia w zwykłych lampach z tym, może tutaj jest tak samo.
mam to samo
lewa lampa świeci bardzo do środka, i kiedy jadę to przed mną jest ciemna plama....
jak podniosę wyżej to będzie razić innych
Kochani, zdjęcia powyżej przedstawiają inne auto (nie CX5 2015) – oczywiście przez analogię można się spodziewać, że takie śruby występują i w moim aucie, ale gdzie się znajdują ? Podeślijcie fotkę lub wskazówki gdzie ich szukać?
- Od: 21 sty 2019, 16:08
- Posty: 5
- Auto: CX5 2015 2,2D 4x4 SkyENERGY
A co to za różnica? Śrubki do regulacji być muszą, wystarczy poświęcić 5 minut na ich odnalezienie. A potem kolejne 30 sekund na znalezienie otworów na śrubokręt, którym tą regulację należy przeprowadzić.
A co, jeśli nikt nie ma 1go lifta z LED? Będziesz czekał w nieskończoność? To naprawdę nie jest nic skomplikowanego.
A co, jeśli nikt nie ma 1go lifta z LED? Będziesz czekał w nieskończoność? To naprawdę nie jest nic skomplikowanego.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Masz zdjęcia lamp LED z CX5 2016. Jak widać są 2 śrubki – na środku cała metalowa, do której dostęp jest praktycznie pionowo od góry przez taki jakby "odlany" kanalik (łatwo widoczny na zdjęciu). Druga, bardziej na zewnątrz z plastikowym łepkiem. Wg mnie to właśnie ta służy do regulacji góra / dół. Po zdjęciach ciężko zgadnąć z której strony jest do niej dostęp, ale zawsze musi być otwór na śrubokręt
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
O proszę, super zdjęcie, metalowa na środku jest od regulacji góra / dół – dostęp łatwy zgodnie z moim zdjęciem wcześniej wrzuconym.
Wieczorem poszukam tej plastikowej – może się okazać lewo / prawo – teoretycznie też powinien być dostęp od góry na śrubokręt.
Dopisano Wt, 22 stycznia 2019, 23:00:
Sprawdziłem, widzę że wersja świateł od 2018 jest trochę inna. Ale i tak super łatwo, na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kolorem taki rowek w który wkłada się śrubokręt krzyżakowy, pod kątem ok. 45 st. – tylko śrubokręt musi być długi, myślę że ok. 30 cm. Dostęp do niej jest z tego samego otworu co regulacja góra / dół którą pokazałem wcześniej na moim zdjęciu.
Tak więc pionowo w dół jest śruba do regulacji w pionie, a pod ukosem jest śruba do regulacji w poziomie.
Wieczorem poszukam tej plastikowej – może się okazać lewo / prawo – teoretycznie też powinien być dostęp od góry na śrubokręt.
Dopisano Wt, 22 stycznia 2019, 23:00:
Sprawdziłem, widzę że wersja świateł od 2018 jest trochę inna. Ale i tak super łatwo, na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kolorem taki rowek w który wkłada się śrubokręt krzyżakowy, pod kątem ok. 45 st. – tylko śrubokręt musi być długi, myślę że ok. 30 cm. Dostęp do niej jest z tego samego otworu co regulacja góra / dół którą pokazałem wcześniej na moim zdjęciu.
Tak więc pionowo w dół jest śruba do regulacji w pionie, a pod ukosem jest śruba do regulacji w poziomie.
- Od: 31 paź 2008, 12:09
- Posty: 29
- Skąd: Przeworsk
- Auto: Mazda CX-5 KG 2.5 4WD AT 2023r
Mazda CX-5 KF 2.0B 2018r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9