Witam , posiadam wersje US z 2015r. jeżdżę nią od lutego i w zw. z nadchodzącymi wakacjami muszę w końcu zamontować światła tylne przeciwmgielne gdyż wybieram się z przyczepa kempingową na wakacje.
Mam 2 pytania:
1. By zamontować światła przeciwmgielne chce kupić jakieś używki na allegro z mojego rocznika i wymienić moje odblaski w zderzaku na te europejskie. Wiązkę chce poprowadzić w zderzaku i co dalej? jaka wiązka?gdzie ją podłączyć? Zainstalować dodatkowy właćzynik czy zmienić manetkę?
2. Montaż haka holowniczego. Mam zamiar kupić oryginalny lub z dedykowanym modułem, ale czy jak kombinuje z tymi światłami to nie będzie problemu z ich działaniem również w przyczepie? Czy haki do wersji us i eu różnią się od siebie?
Do pomocy będę miał kolegę który w odróżnieniu do mnie ma pojęcie o elektryce
Bardzo prosze o odpowiedzi. wakacje tuż tuż.
Pozdrawiam
Mazda CX-5 (KE). Światła przeciwmgielne wersja USA.
Strona 1 z 1
Nie wiem jak wygląda to w CX5, ale podejrzewam że podobnie jak w 3 z USA. Dlatego też proponuję zajrzeć do działu BM, temat Mazd z USA i gdzieś tam pod koniec wszystko jest opisane. Jedynie czego potrzeba to manetki EU, zmiany konfiguracji Forscanem i kabelka od RBCM do światła przeciwmgłowego.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Chciałbym odświeżyć nieco temat dołożenia światła przeciwmgielnego w CX-5.
Posiadam wersję z Kanady 2,5 FWD 2016r, po FL
Póki co zbieram wiedzę teoretyczną + części do przeprowadzenia tej operacji.
Póki co poczyniłem zakupy:
*Manetka UE,
*Tylne lewe światło przeciwmgielne w zderzak, na miejsce odblasku w Kanady.
Do kupienia:
*interfejs diagnostyczny FORSCAN , i tu prośba do Was o podpowiedź który będzie najlepszy do CX-5
Jeśli dobrze zrozumiałem czytając opisy do należy:
1. Podmienić manetkę
2. Wprogramować tylne światło Forscanem
Jest mało wiedzy na ten temat, albo słabo szukam. Na rosyjskim forum znalazłem 3 pliczki do aktywacji tylnego światła przeciwmgielnego i dziennych jednocześnie dla wersji UE (FCBM, ICM as built, RBCM as built). Czy macie jakieś know-how dot. wgrania tych plików?
3. podpiąć przewody do RCBM, w zasadzie jeden przewód do złącza 4Q a drugi zmasoawać?
Dzięki za wszelką pomoc, chciałbym się uporać z tym samodzielnie i niczego nie zepsuć przy okazji.
Posiadam wersję z Kanady 2,5 FWD 2016r, po FL
Póki co zbieram wiedzę teoretyczną + części do przeprowadzenia tej operacji.
Póki co poczyniłem zakupy:
*Manetka UE,
*Tylne lewe światło przeciwmgielne w zderzak, na miejsce odblasku w Kanady.
Do kupienia:
*interfejs diagnostyczny FORSCAN , i tu prośba do Was o podpowiedź który będzie najlepszy do CX-5
Jeśli dobrze zrozumiałem czytając opisy do należy:
1. Podmienić manetkę
2. Wprogramować tylne światło Forscanem
Jest mało wiedzy na ten temat, albo słabo szukam. Na rosyjskim forum znalazłem 3 pliczki do aktywacji tylnego światła przeciwmgielnego i dziennych jednocześnie dla wersji UE (FCBM, ICM as built, RBCM as built). Czy macie jakieś know-how dot. wgrania tych plików?
3. podpiąć przewody do RCBM, w zasadzie jeden przewód do złącza 4Q a drugi zmasoawać?
Dzięki za wszelką pomoc, chciałbym się uporać z tym samodzielnie i niczego nie zepsuć przy okazji.
Niestety,
Nie poradziłem sobie z tym światłem przeciwmgielnym.
Zleciłem przeprogramowanie człowiekowi, niestety też "poległ".
Do rzeczy:
Montaż światła przeprowadzona. Piny 4Q + masa doprowadzone do instalacji lampy.
Manetka UE przełożona.
Licznik przeprogramowany na EU. RCBM teoretycznie też...
Efekt jest taki, że nie pojawia się napięcie na pinie 4Q. Laptop pokazuje, że instalacja reaguje na przełącznik – manetkę (po kliknięciu na zmianę OFF i ON) jednak zgłasza przerwę w obwodzie.
Próbowałem podać napięcie 12V na pin 2K, tak jak sugerował jeden z forumowiczów, że zadziałało w "6", niestety bez skutku.
Wydaje mi się, że problem leży w prawidłowym zaprogramowaniu RCBM. Obecnie szukam człowieka z woj. mazowieckiego, który by się podjął dokończenia programowania / instalacji.
Jakbyście mieli jakieś namiary – prośba o podanie na priv. bądź na forum.
Zastanawiam się, czy przeprogramowanie MZD – Mazda connect z wersji USA / Kanada connect może mieć wpływ na pracę świateł? Póki co, tam softu nie zmieniałam, ponieważ wiąże się to z wymianą tunera/wzmacniacza FM, którego jeszcze nie kupiłem.
Z góry dzięki za ew. porady i sugestie.
@DAR70 – jak chcesz podpiąć te Ledy z Ali? Manetka z EU, czy jakiś przełącznik dodatkowy?
Nie poradziłem sobie z tym światłem przeciwmgielnym.
Zleciłem przeprogramowanie człowiekowi, niestety też "poległ".
Do rzeczy:
Montaż światła przeprowadzona. Piny 4Q + masa doprowadzone do instalacji lampy.
Manetka UE przełożona.
Licznik przeprogramowany na EU. RCBM teoretycznie też...
Efekt jest taki, że nie pojawia się napięcie na pinie 4Q. Laptop pokazuje, że instalacja reaguje na przełącznik – manetkę (po kliknięciu na zmianę OFF i ON) jednak zgłasza przerwę w obwodzie.
Próbowałem podać napięcie 12V na pin 2K, tak jak sugerował jeden z forumowiczów, że zadziałało w "6", niestety bez skutku.
Wydaje mi się, że problem leży w prawidłowym zaprogramowaniu RCBM. Obecnie szukam człowieka z woj. mazowieckiego, który by się podjął dokończenia programowania / instalacji.
Jakbyście mieli jakieś namiary – prośba o podanie na priv. bądź na forum.
Zastanawiam się, czy przeprogramowanie MZD – Mazda connect z wersji USA / Kanada connect może mieć wpływ na pracę świateł? Póki co, tam softu nie zmieniałam, ponieważ wiąże się to z wymianą tunera/wzmacniacza FM, którego jeszcze nie kupiłem.
Z góry dzięki za ew. porady i sugestie.
@DAR70 – jak chcesz podpiąć te Ledy z Ali? Manetka z EU, czy jakiś przełącznik dodatkowy?
DAR70 napisał(a):Nie wiem jak to zrobić dlatego szukam i pytam. Brat chce mi to podłączyć pod przednie przeciwmgielne ale nie wiem czy coś z tego wyjdzie.
Podpinasz pod halogeny i masz z głowy. A z mazowieckiego to tylko jeden człowiek- Tomek z Zakrętu. Znajdziesz w ogłoszeniach.
Witam,
chce dołożyć przeciwmgielne w moje CX-5 KF 2017. Plan jest taki zeby kupić oryginalną lampę w miejsce odblasku w zderzaku i przeciągnąć kabel przez całe auto i wpiąć się do kostki z halogenami przód.
Jakiego kabla użyć i czy musze wstawiać jakis przekaźnik?
Nie chce uniwersalnej wiązki z pstryczkiem w kabinie.
Z gory dzieki.
chce dołożyć przeciwmgielne w moje CX-5 KF 2017. Plan jest taki zeby kupić oryginalną lampę w miejsce odblasku w zderzaku i przeciągnąć kabel przez całe auto i wpiąć się do kostki z halogenami przód.
Jakiego kabla użyć i czy musze wstawiać jakis przekaźnik?
Nie chce uniwersalnej wiązki z pstryczkiem w kabinie.
Z gory dzieki.
- Od: 22 sty 2020, 17:10
- Posty: 21
- Auto: CX-5
rafik85 napisał(a):jozef01 napisał(a):Albo słabo szukam, albo ogłoszenie zniknęło. Z góry dzięki za kontakt do Tomka z Zakrętu. Dziękuję.
Jest jest. Wysłałem ci na pw.
Panowie czy Tomek nadal zajmuje się tym tematem? Nie mogę namierzyć jego ogłoszenia.
Prośba o kontakt do Tomka lub ewentualnie namiary na inny warsztat w okolicach Warszawy, który zajął by się tematem światła przeciwmgielnego w mazdzie z USA.
Ja mam pytanie co do modyfikacji żeby podłączyć tylne światło pod przednie przeciwmgłow.
Czy po takim zabiegu nie ma problemu z przeglądem? Nikt nie będzie się czepiać że przód i tył włączają się razem?
Jeżdżę swoją Mazda już parę lat w Niemczech i tutaj jest trochę mniej problemów ze światłami przy przeglądzie, lecz będę wracać do Polski i będę musiał auto zarejestrować więc muszę wiedzieć jak z przeglądem.
Tak samo jak rozwiązaliście problem że światła amerykańskie nie mają pozycyjnych oraz czy nie ominęła was wymiana całych reflektorów przez to, że nie są wersją EU?
Czy po takim zabiegu nie ma problemu z przeglądem? Nikt nie będzie się czepiać że przód i tył włączają się razem?
Jeżdżę swoją Mazda już parę lat w Niemczech i tutaj jest trochę mniej problemów ze światłami przy przeglądzie, lecz będę wracać do Polski i będę musiał auto zarejestrować więc muszę wiedzieć jak z przeglądem.
Tak samo jak rozwiązaliście problem że światła amerykańskie nie mają pozycyjnych oraz czy nie ominęła was wymiana całych reflektorów przez to, że nie są wersją EU?
- Od: 2 wrz 2022, 01:27
- Posty: 4
- Auto: Cx-5 2013, 2.0 165KM AT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9