Brak możliwości uruchomienia silnika po zadziałaniu i-Stop

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marks58 » 9 maja 2015, 14:32

Witam
Ostatno maiłęm przygodę z moją CX-5 Sky PASION 4x4AWD. Otóż po zatrzymaniu sie na światłach na skrzyzowaniu włączył sie I-STOP, po puszzceniu hamulca neistety silnik nie zapalił :(:(.
Przerzuciłęm skrzynię na P i próbuję zapalic, i dalej nic słychać tylko takie ciche brzęczenie rozruszkika.
Auto zaparkowane i nie da sie go przestawić w poz N , jest unieruchomione.
Autko ma dopiero 13900 km. Nie mam przy sobie instrukcji i nie wiem jak odblokować samochód aby zjechać ze skrzyżowania:(:(, dzwonię na ASISTANCE , po 40 min przyjeżdza laweta ale i pzrewożnik nie potrafi przestawić skrzyni na luz, dzwonimy po fachowca udaje sie :):), Autko jedzie do serwisu.
Tam oakzuje sie ze autko zapala normalnie. I czeski film komputer nie pokazuje zadnej usterki :(:(:(
Miał może jzu ktoś taki przypadek????
Serwis wgrał nowe oprogramowanie funkcji I-STOP ale smai nie wiedzą co mogło byc przyczyną tej awarii.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2014, 19:12
Posty: 3
Auto: CX-5 Sky Pasion 4x4 175 KM 6AT
2014r

Postprzez mario-k » 9 maja 2015, 18:39

Sam od siebie to radze zdeaktywowac system i-stop bo to jest nastepne badziewie ktöre wcale nie jest potrzebne w aucie a tylko aby bylo niby ekologicznie spelnione normy.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez paolobin » 10 maja 2015, 00:06

I-stop to badziewie, po dwóch latach jazdy sprawdza się bez zarzutu w moim przypadku. Miłe jest kiedy samochód pali mniej benzyny i dla przyrody i dla kieszeni :) Poprzedni mój samochód RAV4 miał mniej mocy, palił o wiele, wiele więcej od CX5. Więc myślę, że to badziewie jest potrzebne, przecież te wszystkie badziewne mazdy, merce, audi, vw, bmw... cieszą miliony kupujących:)
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 18:19
Posty: 31
Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012

Postprzez mario-k » 10 maja 2015, 10:33

A ja tam wole ze silnik mi bzyka na skrzyzowaniu i nie musze sie martwic czy odpali czy tez nie.Konsekwencje zobaczysz po3-4 latach jak tu rozrusznik tu akumulator a moze i silnik bo przeciez kazde uruchamianie silnika skraca mu zycie wiec co firmy maja w <dupa> ze gwarancja minie a bedzie trzeba remontowac silnik potem.Tak nakrecaja koniukture a co do ekologi to to tylko chwyt marketingowy bo mozna co innego o wiele lepszego zrobic dla ekologi.Takie moje zdanie POZDRAWIAM WSZYSTKICH MAZDOWICZÖW :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez ogin8 » 12 maja 2015, 18:34

Zwolennikom używania I-STOP. Koszty wymiany akumulatora i ewentualnie turbiny będą zdecydowanie wyższe od kosztów zaoszczędzonego paliwa. System został wprowadzony tylko i wyłącznie po to aby spełnić głupie europejskie normy emisji CO2. Głupie ponieważ produkcja akumulatora i utylizacja starego jest zdecydowanie bardziej szkodliwa niż ten samochód pracujący na luzie przez dodatkowe kilkadziesiąt godzin. To samo dotyczy produkcji turbiny której produkcja pochłania ogromne ilości energii.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 08:40
Posty: 11
Auto: Mazda CX-5 SKYPASSION 2.2D AT 175KM, 4x4, 2012

Postprzez Motion » 19 kwi 2016, 17:59

Po praz drugi miałem podobny objaw z I-stop tylko ze skrzynią w manualu na M3/BM. Po wciśnięciu sprzęgła samochód nie odpala. Dopiero wyłączenie i włączenie przyciskiem I-stop powoduje uruchomienie silnika. I teraz pytanie czy po przegraniu tego softu przeszedł Twojej Maździe ten objaw ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9