Strona 1 z 2

Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 8 mar 2014, 21:36
przez gregorowicz
Witam

Czy ktoś zakładał oryginalny hak w salonie, a jeżeli tak to jaki wybrać z elektryką 7 pin czy 13 pin

PostNapisane: 8 mar 2014, 22:16
przez miro62
gregorowicz napisał(a):jaki wybrać z elektryką 7 pin czy 13 pin

Oryginalny czy nie, nie ma znaczenia <oczy> w PL większość przyczep ma 7 jak Założysz 13 to od razu musisz kupić "przejściówkę/adapter" z 13 na 7 pin i schować do schowka <oczko>

PostNapisane: 9 mar 2014, 10:40
przez fomicz
A są moze jakies promocje cenowe na hak?

Re: Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 16 mar 2014, 16:11
przez gdaniol
Ja zalozylem hak nie originalny, wystarczy odczepic gumy od tlumika i wkrecic 8 srob. 1godzina pracy :)
Kupilem na ebay taka wersje ale firmy Hook z Czech.
http://www.ebay.de/itm/Mazda-CX-5-12-An ... 1c3d6847a8

Gniazdo 13 wejsciowe jest sensowne jesli sie ciagnie przyczepe kampingowa bo masz wtedy staly plus do np. lodowki....

Re: Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 16 mar 2014, 17:15
przez gregorowicz
A jak wygląda sprawa gwarancji jak sam sobie wepniesz wiązkę elektryczną

PostNapisane: 16 mar 2014, 17:56
przez miro62
gregorowicz napisał(a):A jak wygląda sprawa gwarancji jak sam sobie wepniesz wiązkę elektryczną

Jeśli nie w autoryzowanym to pewno utrata gwarancji <faja>
Polecam tą firmę z hakami, ja kupiłem i wszystko idealnie pasowało (do 626 za 399,– z dostawą)
http://www.autohak.com.pl/index2.php?id=65

PostNapisane: 16 mar 2014, 21:15
przez fomicz
Czyli jsk to zrobic? Zainstalować hak i podjechac di Aso na podpięcie wiazki?

Re: Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 16 mar 2014, 21:26
przez gregorowicz
Myślę że oni mogą to tylko zrobić ze swoją wiązką oryginalna

PostNapisane: 16 mar 2014, 21:27
przez miro62
fomicz napisał(a):Czyli jsk to zrobic?

Montaż haka to też ingerencja w karoserię <oczy> najlepiej Zadzwoń do ASO i się dowiedz jak to wygląda co byś sobie sam koło <dupa> -y nie narobił <oczko>

PostNapisane: 22 kwi 2014, 08:46
przez fomicz
A widzieliście już tę wiązkę Thule z gotowymi wtyczkami/przejściówkami:
Allegro

PostNapisane: 15 maja 2014, 10:03
przez fomicz
Założony Thule z odpinanym hakiem. Zakładane w serwisie :)

PostNapisane: 3 kwi 2016, 22:18
przez Luka_S

Re: Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 29 sie 2016, 19:10
przez Shrek2
Czy ktoś montował hak z oryginalną wiązką do Mazdy z systemem SCBS tył ?
Z tego co słyszałem po montażu wiązki automatycznie system SCBS jest dezaktywowany na stałe .
Serwis w Polsce był bezradny , podobno na zachodzie mają już lekarstwo .
Czy ma ktoś jakieś wieści ?

"po montażu haka holowniczego nastąpi dezaktywacja systemu wspomagającego hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) [Tył] SCBS"

PostNapisane: 30 sie 2016, 21:02
przez Kriszo
W oryginalnej wiązce mazdy jest dodatkowo extra montowany moduł dedykowany do systemu SCBS ,który to powoduje że działanie systemu nie zostaje zakłócane przez wystający hak ani dezaktywowane.Wszystko działa jak z przed montażu haka.Tak było w serwisie Trójmieście.

PostNapisane: 31 sie 2016, 10:28
przez Shrek2
Kriszo napisał(a):który to powoduje że działanie systemu nie zostaje zakłócane przez wystający hak ani dezaktywowane.

Nie bardzo rozumiem co ma tu wystający hak , przecież to wiązka po podpięciu robi dezaktywację SCBS na stałe. Wystająca kula z hakiem jest montowa tylko w momencie holowania przyczepy.
Problem polega na tym ,że jak tylko jest podpięta wiązka haka (bez względu czy masz hak , czy nie ) system SCBS jest wyłączony na stałe o czym informują na stronie i w serwisie przed montażem .
Mówiąc wprost : masz auto z SCBS tył i gdy zamontujesz hak , system jest automatycznie wyłączony niezależnie czy holujesz przyczepę czy nie .
System SCBS powinien być dezaktywowany tylko na czas holowania przyczepy a nie na stałe po instalacji haka z wiązką .Z tym ma problem Mazda w modelach z systemem SCBS tył .

PostNapisane: 31 sie 2016, 17:16
przez Kriszo
Wystajacy hak powodowal ze system czasami widzial go jaka przeszkode,oraz przy cofaniu lub parkowaniu tylem czasami czujniki wariowaly i odbieraly hak jako ruch poprzeczny.Sorry za brak polskich znakow ,ale w pracy nie mam takiej mozliwosci.

Re: Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 31 sie 2016, 19:17
przez Shrek2
Kriszo wydaje mi się ,że piszesz o czujnikach systemu parkowania tyłem przy zamontowanym haku .
Mazda nie ma z tym problemu , ponieważ po podpięciu wtyczki przyczepy do gniazda haka automatycznie system parkowania tył (czujniki) oraz lampa światła przeciwmgielnego jest wyłączana .
System SCBS – tył wspomaga hamowanie przy cofaniu od 2-8km/h i jak pisałem wcześniej po montażu wiązki system ten jest dezaktywowany na stałe .

PostNapisane: 9 wrz 2016, 08:48
przez fomicz
Mam nieoryginalną wiązkę (Thule) ale montowaną w Maździe. Przy zamontowanym haku nie mam problemu z czujnikami a są załączone. Niestety ta wiązka nie odcina czujników tylnych w żadnym przypadku. Kolejnym problemem jest zapinanie i odpinanie haka. Używam go 4 razy w roku i mimo używania zaślepki były problemy z założeniem a teraz hak nie chce się odpiąć :(

Re: Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie

PostNapisane: 22 cze 2017, 15:24
przez woytaski
Mam szybkie pytanie.
Dwie mazdy CX-5. Jedna z hakiem montowanym fabrycznie, druga bez.
Mam potrzebę zmiany konfiguracji – przełożenie haka i instalacji między autami.

Czy wystarczy zdemontować i zamontować na nowo, czy też potrzebne są jakieś konfiguracje systemu, ingerencja w oprogramowanie? Jednym słowem, czy czeka mnie wizyta w ASO, czy też dam sobie radę z przełożeniem i wszystko będzie hulało?

PostNapisane: 25 cze 2017, 16:00
przez Shrek2
Przekładaj śmiało , nic nie trzeba programować .Są tylko przy oryginalnej wiązce haka problemy z tylnym SCBS jeżeli takowe auto posiada (modele po lifcie) , ale można to obejść . :)