Montaż haka / rodzaj / cena / podłączenie
1, 2
Witam
Czy ktoś zakładał oryginalny hak w salonie, a jeżeli tak to jaki wybrać z elektryką 7 pin czy 13 pin
Czy ktoś zakładał oryginalny hak w salonie, a jeżeli tak to jaki wybrać z elektryką 7 pin czy 13 pin
Ostatnio edytowano 9 mar 2014, 02:14 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zmiana tytułu
Powód: Zmiana tytułu
gregorowicz napisał(a):jaki wybrać z elektryką 7 pin czy 13 pin
Oryginalny czy nie, nie ma znaczenia w PL większość przyczep ma 7 jak Założysz 13 to od razu musisz kupić "przejściówkę/adapter" z 13 na 7 pin i schować do schowka
-
miro62
Ja zalozylem hak nie originalny, wystarczy odczepic gumy od tlumika i wkrecic 8 srob. 1godzina pracy
Kupilem na ebay taka wersje ale firmy Hook z Czech.
http://www.ebay.de/itm/Mazda-CX-5-12-An ... 1c3d6847a8
Gniazdo 13 wejsciowe jest sensowne jesli sie ciagnie przyczepe kampingowa bo masz wtedy staly plus do np. lodowki....
Kupilem na ebay taka wersje ale firmy Hook z Czech.
http://www.ebay.de/itm/Mazda-CX-5-12-An ... 1c3d6847a8
Gniazdo 13 wejsciowe jest sensowne jesli sie ciagnie przyczepe kampingowa bo masz wtedy staly plus do np. lodowki....
- Od: 1 gru 2013, 16:52
- Posty: 5
- Auto: CX 5 2,0 165 KM Centerline
A jak wygląda sprawa gwarancji jak sam sobie wepniesz wiązkę elektryczną
gregorowicz napisał(a):A jak wygląda sprawa gwarancji jak sam sobie wepniesz wiązkę elektryczną
Jeśli nie w autoryzowanym to pewno utrata gwarancji
Polecam tą firmę z hakami, ja kupiłem i wszystko idealnie pasowało (do 626 za 399,– z dostawą)
http://www.autohak.com.pl/index2.php?id=65
-
miro62
Myślę że oni mogą to tylko zrobić ze swoją wiązką oryginalna
fomicz napisał(a):Czyli jsk to zrobic?
Montaż haka to też ingerencja w karoserię najlepiej Zadzwoń do ASO i się dowiedz jak to wygląda co byś sobie sam koło -y nie narobił
-
miro62
Co sądzicie na temat tego haka?? http://allegro.pl/hak-holowniczy-wypinany-autohak-mazda-cx-5-od-2012-i5334653715.html
Czy ktoś montował hak z oryginalną wiązką do Mazdy z systemem SCBS tył ?
Z tego co słyszałem po montażu wiązki automatycznie system SCBS jest dezaktywowany na stałe .
Serwis w Polsce był bezradny , podobno na zachodzie mają już lekarstwo .
Czy ma ktoś jakieś wieści ?
"po montażu haka holowniczego nastąpi dezaktywacja systemu wspomagającego hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) [Tył] SCBS"
Z tego co słyszałem po montażu wiązki automatycznie system SCBS jest dezaktywowany na stałe .
Serwis w Polsce był bezradny , podobno na zachodzie mają już lekarstwo .
Czy ma ktoś jakieś wieści ?
"po montażu haka holowniczego nastąpi dezaktywacja systemu wspomagającego hamowanie (zapobiegający kolizjom przy małej prędkości) [Tył] SCBS"
W oryginalnej wiązce mazdy jest dodatkowo extra montowany moduł dedykowany do systemu SCBS ,który to powoduje że działanie systemu nie zostaje zakłócane przez wystający hak ani dezaktywowane.Wszystko działa jak z przed montażu haka.Tak było w serwisie Trójmieście.
Kriszo napisał(a):który to powoduje że działanie systemu nie zostaje zakłócane przez wystający hak ani dezaktywowane.
Nie bardzo rozumiem co ma tu wystający hak , przecież to wiązka po podpięciu robi dezaktywację SCBS na stałe. Wystająca kula z hakiem jest montowa tylko w momencie holowania przyczepy.
Problem polega na tym ,że jak tylko jest podpięta wiązka haka (bez względu czy masz hak , czy nie ) system SCBS jest wyłączony na stałe o czym informują na stronie i w serwisie przed montażem .
Mówiąc wprost : masz auto z SCBS tył i gdy zamontujesz hak , system jest automatycznie wyłączony niezależnie czy holujesz przyczepę czy nie .
System SCBS powinien być dezaktywowany tylko na czas holowania przyczepy a nie na stałe po instalacji haka z wiązką .Z tym ma problem Mazda w modelach z systemem SCBS tył .
Wystajacy hak powodowal ze system czasami widzial go jaka przeszkode,oraz przy cofaniu lub parkowaniu tylem czasami czujniki wariowaly i odbieraly hak jako ruch poprzeczny.Sorry za brak polskich znakow ,ale w pracy nie mam takiej mozliwosci.
Kriszo wydaje mi się ,że piszesz o czujnikach systemu parkowania tyłem przy zamontowanym haku .
Mazda nie ma z tym problemu , ponieważ po podpięciu wtyczki przyczepy do gniazda haka automatycznie system parkowania tył (czujniki) oraz lampa światła przeciwmgielnego jest wyłączana .
System SCBS – tył wspomaga hamowanie przy cofaniu od 2-8km/h i jak pisałem wcześniej po montażu wiązki system ten jest dezaktywowany na stałe .
Mazda nie ma z tym problemu , ponieważ po podpięciu wtyczki przyczepy do gniazda haka automatycznie system parkowania tył (czujniki) oraz lampa światła przeciwmgielnego jest wyłączana .
System SCBS – tył wspomaga hamowanie przy cofaniu od 2-8km/h i jak pisałem wcześniej po montażu wiązki system ten jest dezaktywowany na stałe .
Mam nieoryginalną wiązkę (Thule) ale montowaną w Maździe. Przy zamontowanym haku nie mam problemu z czujnikami a są załączone. Niestety ta wiązka nie odcina czujników tylnych w żadnym przypadku. Kolejnym problemem jest zapinanie i odpinanie haka. Używam go 4 razy w roku i mimo używania zaślepki były problemy z założeniem a teraz hak nie chce się odpiąć
Mam szybkie pytanie.
Dwie mazdy CX-5. Jedna z hakiem montowanym fabrycznie, druga bez.
Mam potrzebę zmiany konfiguracji – przełożenie haka i instalacji między autami.
Czy wystarczy zdemontować i zamontować na nowo, czy też potrzebne są jakieś konfiguracje systemu, ingerencja w oprogramowanie? Jednym słowem, czy czeka mnie wizyta w ASO, czy też dam sobie radę z przełożeniem i wszystko będzie hulało?
Dwie mazdy CX-5. Jedna z hakiem montowanym fabrycznie, druga bez.
Mam potrzebę zmiany konfiguracji – przełożenie haka i instalacji między autami.
Czy wystarczy zdemontować i zamontować na nowo, czy też potrzebne są jakieś konfiguracje systemu, ingerencja w oprogramowanie? Jednym słowem, czy czeka mnie wizyta w ASO, czy też dam sobie radę z przełożeniem i wszystko będzie hulało?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9