Zabezpieczenie komory silnika przed kunami i gryzoniami

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Zbigniew_AWD » 24 lis 2013, 15:47

Kilka pytań:

– Ile Wam weszło max do baku i ile poniżej zera zasięgu wtedy zrobiliście? A może ktoś już stanął? (Oczywiście bez przelewania przy tankowaniu) Warto to wiedzieć póki nie ma brudu w baku.

– Czy też Wam się brudzi osłona silnika od jazdy w deszczu, czy miałem jakiegoś gościa futrzaka? Wyglądało bardziej na zachlapane. Czy Mazda stosuje kostki odstraszające sierściuchy w komorze silnika? Jak np Honda: zmienia je przy każdym przeglądzie.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez abracadabra » 25 lis 2013, 09:20

Zbigniew_AWD napisał(a):– Ile Wam weszło max do baku i ile poniżej zera zasięgu wtedy zrobiliście? A może ktoś już stanął? (Oczywiście bez przelewania przy tankowaniu) Warto to wiedzieć póki nie ma brudu w baku.

GJ ma katalogowo 62 i tyle naprawdę wchodzi jak już silnik przestanie pracować: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=364&t=147298&p=2674395#p2674395

Co do dystansu po pojawieniu się zera na komputerze pokładowym powtórzę to co napisałem w temacie o GJ:
gdy komputer zaczyna pokazywać 0 km w baku jest jeszcze około 5 litrów paliwa co pozwala na przejechanie 40 – 80 km zależnie od warunków i stylu jazdy
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2013, 19:27
Posty: 68
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013

Postprzez piotrriv » 25 lis 2013, 14:08

Po zejściu ostatniej kreski już dwukrotnie zrobiłem po 70km. Było to latem. Raz weszło 55 a raz 56l paliwa.
Po odbiciu dolewam tylko do pełnego litra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Zbigniew_AWD » 25 lis 2013, 18:31

Dzięki wielkie, właśnie o to mi chodziło. Instrukcja jest bardzo 'dla blondynki' generalnie.

A co do osłony ktoś się orientuje?

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez paolobin » 25 lis 2013, 20:34

U mnie niebieska osłona silnika tylko lekko zakurzona, zdaje mi się, że komora silnika w CX5 jest od dołu zamknięta w przeciwieństwie do RAV4 gdzie kuna zrobiła sobie restaurację :)
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 18:19
Posty: 31
Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012

Postprzez piotrriv » 26 lis 2013, 11:24

Opis zabezpieczenia komory jest w opisie naszej CX-5 do znalezienia w moim podpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Zbigniew_AWD » 26 lis 2013, 20:20

Ok, czyli mamy kolejną oszczędność w stosunku do Honda DE, gdzie to montują. Na kostkę Domestosa na szczęście mogę sobie pozwolić:) A przy okazji spytam w serwisie.

Dzięki pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez Hilda » 27 lis 2013, 00:05

Jesli chodzi o kuny i skutki ich grasowania pod maską , to ja od razu zainstalowałam sobie w mojej Mazdzie taki odstraszacz na kuny który zakupiłam na allegro
http://profil.wp.pl/login.html?url=http ... aid=110e24
W poprzednim aucie nissan qashqai , kuny zeżarly mi przewody chłodnicze :( i po tym incydencie zainstalowałam ten odstraszacz . Przez następnych 5 lat kuny nie tknęły już żadnego kabelka <faja>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 19:29
Posty: 15 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX 5 2.0 160km benzyna SkyActiv 4x4 2013

Postprzez Zbigniew_AWD » 27 lis 2013, 18:59

Niestety to chyba błędny link;)

Tak sobie myślę, Domestos może powodować jakieś skutki korozyjne albo choinka wie co jeszcze. Jeśli mnie za miesiąc w ASO nie uraczą satysfakcjonującą odpowiedzią (o czym Was powiadomię) to poszukam specjałów z allegro.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Postprzez piotrriv » 27 lis 2013, 22:17

W serwisie mają takie środki. Jeden aerozol starcza na dwa spryskania elementów wygłuszenia. Jedno spryskanie starcza na rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 20:52
Posty: 200 (4/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez Zbigniew_AWD » 20 lut 2014, 18:05

Podzielę się z Wami sposobem, jakim uraczono mnie w jednym z górskich ASO.

Otóż idziemy do supermarmetu i kupujemy pieprz Cayenne. Tymże specyfikiem posypujemy w komorze silnika, wystarczy pokrywę silnika, można natrzeć też izolację.

Kuna nie pojawiła się od czasu posypania ani razu. Gdy podczas posypywania zawiał wiatr przekonałem się dokładnie dlaczego :D

Jedyny efekt uboczny – to co spadnie na kolektor się przypali, zapach jest wręcz zachęcający. Po zimie można całość bezproblemowo odkurzyć.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 21:42
Posty: 60 (0/4)
Auto: CX-5, G, AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60