Strona 1 z 1

Homologacja na ciężarowe

PostNapisane: 7 sty 2014, 12:39
przez fomicz
Czy ktoś z Was, korzystając z aktualnie obowiązujących przepisów, próbował przerobić CX_5 na 'ciężarówkę'? Czy w ogóle Mazda coś takiego przewiduje?

Re: Homologacja na ciężarowe

PostNapisane: 8 sty 2014, 22:18
przez smile
Wątpię czy ma homologacje i czy to się w ogóle opłaca importerowi, auta i tak się dobrze sprzedają :)

PostNapisane: 8 sty 2014, 23:04
przez Gaiger
No właśnie Mazda, jako jedna z niewielu firm, nie wprowadziła wersji ciężarowej... A szkoda, bo CX-5 z pewnością warunki homologacji spełnia. Ja swoją mam odebrać na przełomie lutego i marca i chętnie bym z tej możliwości skorzystał :–(

Re: Homologacja na ciężarowe

PostNapisane: 8 sty 2014, 23:08
przez smile
Nie wprowadziła bo nie ma takiej potrzeby :) Jak ktoś się decyduje na zakup nowej Mazdy, na pewno cena nie jest priorytetem :) Nie każdy może jeździć Mazdą, odwrotnie do VW, którymi może jeździć każdy :P

PostNapisane: 9 sty 2014, 08:26
przez piotrriv
Brawo Smile ! :).

PostNapisane: 9 sty 2014, 11:45
przez fomicz
Wasze odpowiedzi trochę mnie załamują logiką :)
To czy ktoś może odliczać VAT od zakupu i później paliwa to sprawa chyba niezwiązana z wyborem auta.
Być może Mazda nie podchodzi to tematu, bo to temat na miesiąc, góra dwa.
To, że coś sprzedaje się dobrze, nie znaczy, że nie może sprzedawać się jeszcze lepiej!

PostNapisane: 9 sty 2014, 13:28
przez Gaiger
Tym bardziej, że Audi, Mercedesem i BMW, również nie każdy może jeździć a homolagację mają.... :P Przy zamówieniu auta nie cena była moim priorytetem, ale fakt, że CX-5 jest świetnym samochodem. Ale myślę, że gdybyście byli na moim miejscu i mieli możliwość zaoszczędzenia kilkunastu tysięcy złotych przy zakupie wymarzonego auta, to z pewnością inne byłoby Wasze podejście do tego tematu :) Również uważam, że pomimo tego, że coś się dobrze sprzedaje, to zawsze można zrobić więcej, żeby sprzedawało się lepiej... Tym bardziej, że CX-5 nie zajmuje jeszcze w Polsce w rankingach sprzedaży w swojej klasie czołowych lokat <oczko>

PostNapisane: 9 sty 2014, 14:07
przez bieski
fomicz napisał(a):Wasze odpowiedzi trochę mnie załamują logiką :)

Mnie też :)

PostNapisane: 9 sty 2014, 18:16
przez smile
fomicz napisał(a):To, że coś sprzedaje się dobrze, nie znaczy, że nie może sprzedawać się jeszcze lepiej!

Jak mogą się sprzedawać lepiej skoro brakuje samochodów? Popyt przewyższa podaż...
Gaiger napisał(a):Również uważam, że pomimo tego, że coś się dobrze sprzedaje, to zawsze można zrobić więcej, żeby sprzedawało się lepiej...
No właśnie że nie można przy zachowaniu obecnych standardów...
Owszem, można wyprodukować więcej samochodów, ale przenosząc produkcję do Turcji, Hiszpanii czy Anglii... Ale to już nie była by ta sama Mazda... :) A tego nikt nie chcę :)
Jak nie wierzycie, wykonajcie telefon do dowolnego ASO, zapytajcie o dostępności samochodów... I zapytajcie o auta z kratką, dlaczego ich nie ma :)
Pozdrawiam

Re: Homologacja na ciężarowe

PostNapisane: 9 sty 2014, 21:12
przez cinek78
nie ma i nie będzie, bo autami z kratką mogą być tylko auta które juz posiadały homologacje w latach ubiegłych! – CX5 tego nie ma i nie bedzie miał bo procedura homologacyjna trwa dość długo , a czasu zostało... chwilę.. :(

Re: Homologacja na ciężarowe

PostNapisane: 10 sty 2014, 01:12
przez Matins
Mazda nie starała się o homologację, jak powiedział dealer są za małym importerem a koszty są zbyt duże. A w ogóle to homologowanie tego auta na ciężarówkę jest głupotą bo jak pojadę do Berlina to będę musiał stać w kolejce z Tirami ...... taką głupotę usłyszałem od mądrego pana w salonie, litości !!!!

PostNapisane: 10 sty 2014, 09:08
przez fomicz
BTW: a nie było 6ek z kratką?

PostNapisane: 10 sty 2014, 11:11
przez Gaiger
Mazda 6 to nowy model – trzeba by było go na nowo homologować.... Nie jest to jakiś wielki problem, ale dla importera Mazdy widać jest :( Faktycznie podniesiony przez Smile argument ograniczonej dostępności samochodów być może stanowi wyjaśnienie zagadki. Mazda w zaistniałej sytuacji mogłaby jedynie wprowadzić na otarcie łez (z powodu braku pełnego odliczenia VAT-u) jakąś fajną promocję :D Na pocieszenie dodam, że jeśli zapowiedzi rządu się sprawdzą (tzn. jeśli się wyrobią), od 1 marca wejdą w życie nowe przepisy, które pozwolą na odliczenie połowy VAT-u od wszystkich samochodów OSOBOWYCH BEZ KRATKI kupowanych na działalność przez tzw. vatowców (co ważne nie będzie ograniczenia kwotowego, tak jak było do końca grudnia 2013 r. do 6000 zł., czy jak miało być pierwotnie do 8000 zł.) :)

Re: Homologacja na ciężarowe

PostNapisane: 13 sty 2014, 00:11
przez Matins
Nie starali się na CX5 bo to jest akcja krótkoterminowa, do czasu gdy liberalny rząd znowu nie uzyska zgody UE na zablokowanie tej sprzedaży. Nie ma więc w sumie w tym nic nadzwyczajnego, zwłaszcza że faktycznie na wiosnę mają być nowe zasady dla VAT-owców nabywających samochody osobowe.

Osobiście wstrzymam się z zakupem auta (niekoniecznie CX5) do czasu nowych zasad choć kratka nigdy mi nie przeszkadzała, głównie dlatego że wywalałem ją krótko po zakupie auta.