Bagażniki / boxy dachowe / uchwyty
mam ori – sygnowany "Mazda" , ale domniemam , że to Thule. Na razie z zamontowaną , przeładowana "trumną" (narty, kaski,buty,i inne graty) daje radę – spalanie większe o ok. 1l.
Sam bagażnik w mojej ocenie:'
estetyczny,
szybko się montuje
lekki
ale posiada jeden wielki minus – jego aerodynamika skutkuje mega hałasem powyżej 110km/h....
Sam bagażnik w mojej ocenie:'
estetyczny,
szybko się montuje
lekki
ale posiada jeden wielki minus – jego aerodynamika skutkuje mega hałasem powyżej 110km/h....
dzięki za odpowiedź w czerni bardzo fajnie sie prezentuje, moglibyście jeszcze podać jakie to konkretnie modele relingów i trumny oraz czy spokojnie zamontuje bez wizyty w serwisie.
- Od: 26 lut 2013, 21:54
- Posty: 32
- Skąd: Zielona Góra / DE-7
- Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.
Bagażnik bazowy Thule WingBar 961 wraz z Thule Rapid System 753
link: https://www.thule.com/pl-pl/pl/buyers-g ... =qbcYK95Dv
Box Thule Motion XL
Przewodnik na stronie: https://www.thule.com/pl-pl/pl/buyers-g ... =YF3Auf7Dv
link: https://www.thule.com/pl-pl/pl/buyers-g ... =qbcYK95Dv
Box Thule Motion XL
Przewodnik na stronie: https://www.thule.com/pl-pl/pl/buyers-g ... =YF3Auf7Dv
Witam wszystkich serdecznie. Potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu powodu powstawania świstu w trakcie jazdy z bagażnikiem dachowym. Mam CX-5 po FL, bagażnik to THULE WingBar 961 (taki sam model jak kolega Pabloss). W trakcie jazdy, tak od mniej więcej od 100 kph pojawia się irytujący świst (taki wysokotonowy pisk), jakby gdzieś przez małą szczelinę dostawało się powietrze. Nie ma znaczenia czy jadę z boxem, czy z samymi belkami – dźwięk jest taki sam. Próbowałem dla testu zaklejać taśmą izolacyjną wszystkie szczeliny w uchwytach mocowania bagażnika, ale nic to nie zmienia. Wszystkie otwory w belkach mam zakryte. Ostatnio zauważyłem, że fabryczne listwy maskujące (te wzdłuż dachu) mają luz, tzn. po dociśnieciu przez uchwyty bagażnika obniżają się – może to jest powodem, że tam się gdzieś dostaje powietrze? Czy któryś z kolegów ma jakieś spostrzeżenia? Bedę wdzięczny za pomoc, bo już zaczyna mi brakować cierpliwości. Myślałem już o zmianie belek na te niższe, bardziej opływowe od THULE, ale nie jestem pewien, czy to rzeczywiście jest problem samego bagaznika.
Dziekuję z góry i pozdrawiam
Dziekuję z góry i pozdrawiam
- Od: 19 lip 2017, 09:07
- Posty: 5
- Auto: CX-5 2.0 165 KM, MR 2016 FL
Z tego co piszesz to rozumiem że problem nie dotyczy boksu bo jak masz same belki założone to też piszczy, więc to wina ewidentnie belek, czyli bagażnika bazowego. Może po prostu jego kształt powoduje takie dźwięki. U mnie tego nie ma. Bagażnik bazowy mam trochę jak skrzydło samolotu (chodzi mi o kształt) więc może to jest przyczyną.
@ cinek78: problem jest taki, że jak jedziesz na wakacje przez 10h autostradą to jest to trochę irytujące, szczególnie ze kupujesz produkt renomowanego producenta za niemałe pieniądze w wersji aero, wiec powinno byc w miare cicho. Mialem taki zam model THULE w S-Maxie i tam bylo ciszej.
@ Pabloss: ja mam dokładnie ten sam model bazowego bagaznika THULE co Ty, wiec dlatego pytalem czy masz podobne objawy z tym swistem...
Co do Twojego pytania – swojego czasu rozważałem zakup takiego na klapę, ale w końcu zdecydowałem się na hak i platformę THULE na 4 rowery. Polecam.
@ Pabloss: ja mam dokładnie ten sam model bazowego bagaznika THULE co Ty, wiec dlatego pytalem czy masz podobne objawy z tym swistem...
Co do Twojego pytania – swojego czasu rozważałem zakup takiego na klapę, ale w końcu zdecydowałem się na hak i platformę THULE na 4 rowery. Polecam.
- Od: 19 lip 2017, 09:07
- Posty: 5
- Auto: CX-5 2.0 165 KM, MR 2016 FL
Powiem Wam szczerze, że dziwnie się czuję mając SUVa bez relingów
Czy jest ktoś z okolic Warszawy kto montował relingi u siebie w aucie? W ostatnią niedzielę widziałem czerwoną CX-5 przy CH Reduta w Warszawie, wydawało mi się że miał relingi 'rosyjskie' – niestety nie miałem czasu zawrócić i pogadać / obejrzeć – musiałem lecieć dalej w trasę – strasznie żałuję. Chętnie obejrzałbym gdzieś z bliska taką instalację.
Zakładam że te relingi: https://www.amazon.com/Genuine-Mazda-Ac ... B00AWO6H2O
+ poprzeczki: https://www.amazon.com/Genuine-Mazda-Ac ... B0091U4T9I
są na rynek US i nie podejdą bez rzeźby do CX-5 z europy?
Czy jest ktoś z okolic Warszawy kto montował relingi u siebie w aucie? W ostatnią niedzielę widziałem czerwoną CX-5 przy CH Reduta w Warszawie, wydawało mi się że miał relingi 'rosyjskie' – niestety nie miałem czasu zawrócić i pogadać / obejrzeć – musiałem lecieć dalej w trasę – strasznie żałuję. Chętnie obejrzałbym gdzieś z bliska taką instalację.
Zakładam że te relingi: https://www.amazon.com/Genuine-Mazda-Ac ... B00AWO6H2O
+ poprzeczki: https://www.amazon.com/Genuine-Mazda-Ac ... B0091U4T9I
są na rynek US i nie podejdą bez rzeźby do CX-5 z europy?
Przeszkadzał mi brak relingów, a wizualnie dopuszczałem tylko oryginały z wersji USA/Kanada/Australia... Więc sobie takie znalazłem i zamontowałem Załączam kilka zdjęć jak wygląda auto z oryginalnymi relingami z USA.
Czas montażu w dwie osoby to 4-5 godzin. Relingi kupiłem w Polsce (używane).
Dodam jeszcze, że przy tych relingach i punktach ich mocowań do dachu udźwig według danych katalogowych wynosi 100kg a nie 50kg jak w europejskiej wersji.
Czas montażu w dwie osoby to 4-5 godzin. Relingi kupiłem w Polsce (używane).
Dodam jeszcze, że przy tych relingach i punktach ich mocowań do dachu udźwig według danych katalogowych wynosi 100kg a nie 50kg jak w europejskiej wersji.
Witam
Ja dzisiaj zakupiłem do CX 3 , ale pewnie mają do cx 5, nawet filmik jak zamontować ?na str. sklepu jest z wykorzystaniem większej Mazdy Tu opisałem i zamieściłem foto:
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=260
a tu zakupiłem :
http://toptun.pl/relingi-aluminiowe-bez ... cx3-p34696
Do CX 5 akcesoria tu: http://toptun.pl/cx-5-c389
Pozdrawiam
Ja dzisiaj zakupiłem do CX 3 , ale pewnie mają do cx 5, nawet filmik jak zamontować ?na str. sklepu jest z wykorzystaniem większej Mazdy Tu opisałem i zamieściłem foto:
viewtopic.php?f=519&t=191841&start=260
a tu zakupiłem :
http://toptun.pl/relingi-aluminiowe-bez ... cx3-p34696
Do CX 5 akcesoria tu: http://toptun.pl/cx-5-c389
Pozdrawiam
popielasty napisał(a):Dodam jeszcze, że przy tych relingach i punktach ich mocowań do dachu udźwig według danych katalogowych wynosi 100kg a nie 50kg jak w europejskiej wersji.
100 kg to może wytrzymują same relingi. Wg Mazda Polska na relingach można przewozić ciężan nie większy niż 75 kg (belki + bagaż). Na samych belkach bez relingów 50 kg. (belki + bagaż)
Odgrzeję trochę kotleta.
Pabloss – normalnie otwiera Ci się bagażnik? Nic nie blokuje? Jak spisuje Ci się ten box?
Pabloss – normalnie otwiera Ci się bagażnik? Nic nie blokuje? Jak spisuje Ci się ten box?
Witam
Nie znalazłem tematu na forum więc pytam:
– czy ktoś montował relingi dachowe poza ASO do CX5 z 2018 roku?
Np. te:
https://allegro.pl/oferta/mazda-cx-5-20 ... aa71b2a4cb
lub te:
https://allegro.pl/oferta/mazda-cx-5-20 ... 5e2e2b78e6
Oferent napisał że niektóre ASO montują je jako OEM. Są tańsze od relingów z ASO o 50%
Nie znalazłem tematu na forum więc pytam:
– czy ktoś montował relingi dachowe poza ASO do CX5 z 2018 roku?
Np. te:
https://allegro.pl/oferta/mazda-cx-5-20 ... aa71b2a4cb
lub te:
https://allegro.pl/oferta/mazda-cx-5-20 ... 5e2e2b78e6
Oferent napisał że niektóre ASO montują je jako OEM. Są tańsze od relingów z ASO o 50%
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9