Bagażniki / boxy dachowe / uchwyty
Witam,
Czy ma juz ktos wlasne doswiadczenia z wyborem bagaznika i boxa dachowego do CX-5?
Jakies konkretne modele i spostrzezenia z dotychczasowego uzytkowania?
pozdrawiam
Czy ma juz ktos wlasne doswiadczenia z wyborem bagaznika i boxa dachowego do CX-5?
Jakies konkretne modele i spostrzezenia z dotychczasowego uzytkowania?
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 25 lut 2014, 05:15 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zmiana tytułu
Powód: Zmiana tytułu
- Od: 15 cze 2012, 21:25
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX-5
Silnik: 2.0 benzyna AT 4x4
Rok produkcji. 06.2012
Kupiłem oryginalne belki Mazda do CX5.
Zaskoczyło mnie, że trzeba je przykręcać na śrubki i to dwoma kluczami.
Jakoś w Europie to mają lepiej obcykane.
Boks zakładałem taki jak miałem, czyli XSTREAM 450 (chyba 450).
Wszystko się zmieściło + duży kufer, czyli jazda we 4 osoby na narty + snowboard było na luzaku.
Bagażnik się otwierał na full.
Pozytywne zaskoczenie: po 1000 km przejechanych (z przerwami rzecz jasna) – żadnych bólów zadka, pleców itp. Nawet odmówiłem zamiany z drugim kierowcą (bo fajnie się jechało
).
Negatywne: na 6 biegu na autostradzie w Alpach, benzyna nie daje rady na tempomacie. (fakt nie było płasko i 4 dorosłe osoby + bagaż i box). No cóż trzeba było redukować.
Zaskoczyło mnie, że trzeba je przykręcać na śrubki i to dwoma kluczami.
Jakoś w Europie to mają lepiej obcykane.
Boks zakładałem taki jak miałem, czyli XSTREAM 450 (chyba 450).
Wszystko się zmieściło + duży kufer, czyli jazda we 4 osoby na narty + snowboard było na luzaku.
Bagażnik się otwierał na full.
Pozytywne zaskoczenie: po 1000 km przejechanych (z przerwami rzecz jasna) – żadnych bólów zadka, pleców itp. Nawet odmówiłem zamiany z drugim kierowcą (bo fajnie się jechało
Negatywne: na 6 biegu na autostradzie w Alpach, benzyna nie daje rady na tempomacie. (fakt nie było płasko i 4 dorosłe osoby + bagaż i box). No cóż trzeba było redukować.
- Od: 13 wrz 2012, 17:41
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX5 SkyPASSION, manulana skrzynia
Witam,
Chcialbym kupic box dachowy + belki. Mazda poleca Thule Pacific 780 (tak przy okazji – wlasnie sprawdzilem I oba BOXy zniknely ze stron Mazdy polskiej I szwajcarskiej), ale moj mechanic powiedzial ze jest ryzyko ze BOX bedzie lekko blokowal otwieranie bagaznika...
Troche dziwne wydaje sie polecanie jako oryginalnych akcesoriow, BOXow ktore nie pasuja w 100%.
Moze macie doswiadczenia zarowno z tym BOXem jak I innymi na CX-5?
Belki macie oryginalne od Mazdy czy jakies inne?
Chcialbym kupic box dachowy + belki. Mazda poleca Thule Pacific 780 (tak przy okazji – wlasnie sprawdzilem I oba BOXy zniknely ze stron Mazdy polskiej I szwajcarskiej), ale moj mechanic powiedzial ze jest ryzyko ze BOX bedzie lekko blokowal otwieranie bagaznika...
Troche dziwne wydaje sie polecanie jako oryginalnych akcesoriow, BOXow ktore nie pasuja w 100%.
Moze macie doswiadczenia zarowno z tym BOXem jak I innymi na CX-5?
Belki macie oryginalne od Mazdy czy jakies inne?
Ja wybrałem zestaw od Thule:
Belki: WingBar Edge 9595 + Zestaw dopasowujący 3069 Fixpoint XT
Box: Pacific 600
Wszystko elegancko pasuje, ale ze względu na obniżone belki, antena ma ok. 1-2cm luzu ... ale po wejściu w środkowy rowek usztywniający dno boxa....
Belki: WingBar Edge 9595 + Zestaw dopasowujący 3069 Fixpoint XT
Box: Pacific 600
Wszystko elegancko pasuje, ale ze względu na obniżone belki, antena ma ok. 1-2cm luzu ... ale po wejściu w środkowy rowek usztywniający dno boxa....
Niestety nie. Box na tych belkach założyłem do tej pory jedyny raz – z okazji wyjazdu na narty, a z racji tego, że nie było śniegu, to całe szczęście, że zginęły mi wszystkie zdjęcia z tego wyjazdu... 
Obniżone belki wyglądają fajnie, ale ich główna zaleta to wyraźnie mniejszy hałas.
Obniżone belki wyglądają fajnie, ale ich główna zaleta to wyraźnie mniejszy hałas.
Ja sobie sciagnalem od ruskich relingi. Pasuja idealnie w miejsce originalnego bagaznika i sa traktowane wlasnie jako bagaznik. Dodatkowo uwazam, ze poprawia wyglad auta, bo SUV bez relingu byl dla mnie troche "golas"
Montaz prosty i autko fajnie wyglada.
Teraz jeszcz chce dopasowac jakies poprzeczki-trawersy, bo te od producenta mi sie nie podobaly.
http://www.aps163.ru/products/rejlingi/mazda_cx_5
Zrobilismy w Niemczech zamowienie grupowe, na tutejszym forum i wyszlo nam po ok 130€.
Transport kosztowal tyle samo co towar....
Montaz prosty i autko fajnie wyglada.
Teraz jeszcz chce dopasowac jakies poprzeczki-trawersy, bo te od producenta mi sie nie podobaly.
http://www.aps163.ru/products/rejlingi/mazda_cx_5
Zrobilismy w Niemczech zamowienie grupowe, na tutejszym forum i wyszlo nam po ok 130€.
Transport kosztowal tyle samo co towar....
- Od: 1 gru 2013, 16:52
- Posty: 5
- Auto: CX 5 2,0 165 KM Centerline
elophrie napisał(a):Witam,
Chcialbym kupic box dachowy + belki. Mazda poleca Thule Pacific 780 (tak przy okazji – wlasnie sprawdzilem I oba BOXy zniknely ze stron Mazdy polskiej I szwajcarskiej), ale moj mechanic powiedzial ze jest ryzyko ze BOX bedzie lekko blokowal otwieranie bagaznika...
Troche dziwne wydaje sie polecanie jako oryginalnych akcesoriow, BOXow ktore nie pasuja w 100%.
Moze macie doswiadczenia zarowno z tym BOXem jak I innymi na CX-5?
Belki macie oryginalne od Mazdy czy jakies inne?
Witam wszystkich,
Zamontowałem do mojej CX-5 oryginalne belki Mazdy (zgadzam się, że jest z nimi trochę zabawy, ale bez przesady; rzecz gustu – ja lubię majsterkować, więc kilka chwil i było po sprawie), a do tego dokupiłem wspomniany box Thule Pacific 780. Faktycznie obecnie nie ma tych boxów na stronach Mazdy; dali online – moim zdaniem – jakieś takie mniej efektowne. Zanim pierwszy raz zamontowałem ww. box, też gdzieś "niepotrzebnie" przeczytałem i spanikowałem, że box będzie wystawał i przy otwieraniu klapy bagażnika będę uderzał klapą o box. NIE POTWIERDZAM. Oczywiście, jak ktoś nieprzytomny zamontuje najpierw box, który za bardzo będzie wysunięty do tyłu, a dopiero później to sprawdzi i otworzy klapę bagażnika, no to rzeczywiście może być taka sytuacja, że uderzy jednym o drugie (wystarczy wówczas przesunąć kilka centymetrów i jest po sprawie). Przy samym zakładaniu boxa, proponuję przygotowanie zawczasu solidnego stołka, na który można się wgramolić i następnie grzebać w środku – bez tego będzie kiepsko.
-
chabix
A poza tym, to mogę jeszcze wybaczyć ten "patyczek" do ustawiania licznika jako rodzaj folkloru, to pozbawienie wersji europejskiej relingów tylko po to, abyśmy musieli kupować tę oszpecającą auto wersje bagażnika dachowego to już przesada. Jadąc na narty pakuję je do środka, to już nie jest bezpieczne.
Dopisano przez Rycho52 » 08 lut 2015 18:31
Instalowanie relingów w wersji EU było opisane na forum i wymaga manualnych umiejętności, wiercenia dachu aby dopasować relingi w wersji USA ale efekt jest bardzo dobry.
Na forum http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... Roof-Rails można znaleźć odnośnik do ebay.de z produktem z Rosji, moim zdaniem wątpliwej urody, ale pasuję do CX-EU. Na forum http://www.cx5-forum.de/f14/dachreling-1892.html znalazłem trochę informacji, ale nie znam pięknego języka Goethe'go. Może ktoś z forumowiczów pochyli się na tym tekstem i przeczyta ze zrozumieniem, bo Google_translator tutaj nie wystarcza. Może wtedy zaryzykuję 250EU?
Pozdrawiam
R
Dopisano przez Rycho52 » 08 lut 2015 18:31
Instalowanie relingów w wersji EU było opisane na forum i wymaga manualnych umiejętności, wiercenia dachu aby dopasować relingi w wersji USA ale efekt jest bardzo dobry.
Na forum http://www.mazdas247.com/forum/showthre ... Roof-Rails można znaleźć odnośnik do ebay.de z produktem z Rosji, moim zdaniem wątpliwej urody, ale pasuję do CX-EU. Na forum http://www.cx5-forum.de/f14/dachreling-1892.html znalazłem trochę informacji, ale nie znam pięknego języka Goethe'go. Może ktoś z forumowiczów pochyli się na tym tekstem i przeczyta ze zrozumieniem, bo Google_translator tutaj nie wystarcza. Może wtedy zaryzykuję 250EU?
Pozdrawiam
R
Ostatnio edytowano 8 lut 2015, 22:46 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Wydzielono z tematu zbiorczego
Powód: Wydzielono z tematu zbiorczego
- Od: 29 wrz 2014, 21:06
- Posty: 34
- Skąd: Wieliczka
- Auto: Było: 2.0-G, Energy,AT
Jest: 2023 -2.5 Homura, 4x4 AT
Mam pytanie odnośnie maksymalnego obciążenia dachu w mazda cx-5.
W autacha 2012-2014 w katalogu PDF na stronie Mazdy była wartość 50kg.
Teraz w autach po lifcie 2015 jest wartość 100kg.
Dzisiaj dostałem odp z Mazdy:
"Informujemy, iż maksymalne dopuszczalne obciażenie dachu w samochodzie Mazda CX-5 z 2015 roku wynosi 50 kg."
To jaka wartość jest prawidłowa w autach z 2015r. 50 czy 100kg??
Dlaczego w katalogu jest 100kg??
Ile średnio waży box dachowy razem ze stopami i belkami??
W autacha 2012-2014 w katalogu PDF na stronie Mazdy była wartość 50kg.
Teraz w autach po lifcie 2015 jest wartość 100kg.
Dzisiaj dostałem odp z Mazdy:
"Informujemy, iż maksymalne dopuszczalne obciażenie dachu w samochodzie Mazda CX-5 z 2015 roku wynosi 50 kg."
To jaka wartość jest prawidłowa w autach z 2015r. 50 czy 100kg??
Dlaczego w katalogu jest 100kg??
Ile średnio waży box dachowy razem ze stopami i belkami??
- Od: 9 kwi 2015, 15:28
- Posty: 17
- Auto: Mazda CX-5 2015r.
2 litry benzyna
manual
Chłopaki jak mam zdjąć zaślepki na dachu do zamocowania bagażnika dachowego, bo nie chcą mi zejść.
Dopisano 19 sty 2016, 21:41:
Koledzy poradziłem sobie więc :
Naciskamy w dół i przesuwamy zgodnie ze strzałką. Ciężko schodzi i warto podgrzać suszarką, aby nie złamać zaślepki.
Dopisano 19 sty 2016, 21:41:
Koledzy poradziłem sobie więc :
Naciskamy w dół i przesuwamy zgodnie ze strzałką. Ciężko schodzi i warto podgrzać suszarką, aby nie złamać zaślepki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9