przez Lorento » 29 maja 2013, 17:28
Właśnie dla układu klimy jest najgorsza sytuacja gdy czynnika jest mniej np. o połowę ( bo gdy go brak to się nie włączy). Sprężarka wtedy pracuje ze zwiększoną mocą, bo mała ilość czynnika zmniejsza wydajność chłodzenia, a przy tym jest gorzej smarowana. Gorsze smarowanie=powstawanie mikrouszkodzeń i opiłków krążących w układzie, a stąd już prosta droga do zatarcia. Układ klimatyzacji w samochodach japońskich zawiera tylko ok. 400-500 gram czynnika, a rocznie nawet ze szczelnego układu może uciekać nawet ponad 100g czynnika. Ale sknery wiedzą lepiej, będą kupować ropę od Ruskich i oszczędzać na czym sie da, nawet na przeglądzie klimy za ok. 100 zł. rocznie. Koszta awarii układu klimy idą w tysiace....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!