Koledzy,
Pozwólcie, że dodam coś od siebie – na początku pragnę zaznaczyć, że nie posiadam Mazdy z nawigacją TOMTOM, ale mam pewne doświadczenie w tej kwestii (Renault – system carminat TOMTOM oraz TOMTOM jako oddzielna nawigacja).
Otóż sytuacja wygląda od strony formalnej wg. mnie następująco:
– TOMTOM produkuje urządzenie, które wysyła do Mazdy, a ta montuje to w swoich samochodach.
– Mazda montuje to u siebie i sprzedaje to jako integralną część samochodu.
Teraz tak: jeśli otrzymaliście informację od swojego dealera (sprzedawcy, że TOMTOM w Mazdzie jest z funkcją LIVE, a podobno tak jest, to zwalanie winy na TOMTOMa jest robieniem z klienta IDIOTY!!!
Od strony praktycznej kilka porad:
Jeżeli urządzenie w Mazdzie jest na kartę SD to polecam zrobić następującą rzecz:
– kozystając z menu wybrać opcję usunięcia/wyjęcia karty
– wyjąć kartę SD z samochodu
– włożyć kartę SD do komputera PC
– zgrać żywcem wszystko z karty SD do stworzonego dowolnego katalogu – w ten sposób robimy kopię zapasową – oczywiście jest opcja przez program, ale to nie zawsze kopiuje wszystkie ustawienia
– ściągnąć program TOMTOM home i zainstalować
– stworzyć konto TOMTOM
– skorzystać z darmowego upgrade-u oprogramowania
– wyjąć kartę
– włożyć do auta
– uruchomić – sprawdzić Status usługi LIVE – to może potrwać chwilę
Osoby mówiące po angielsku – polecam linki:
http://discussions.tomtom.com/t5/Built-in-car-navigation/bd-p/built-in-car-navigationProblemy z kartą SD w kompie:
http://discussions.tomtom.com/t5/Built-in-car-navigation/Mazda-CX5-SD-card-not-recognised-by-PC/td-p/250631Osobną kwestią jest fakt aktualizacji – zarówno usługa LIVE jak i aktualizacja map jest płatna po jakimś czasie.
I na koniec – LIVE w Polsce działa, bezproblemowo.
W razie pytań – chętnie pomogę.