Problem z akumulatorem, a system i-Stop
Pół minuty to już coś. Chodziło mi o te postoje po kilka sekund dosłownie.
Przed świętami podczas jednego dnia istop w sumie działał mi 25 minut. W takie dni się mega sprawdza:–)
Nawet jeśli istop jest taki mądry aby się nie akywować gdy olej jest za gorący to miałbym wątpliwości czy działa to na tyle szybko by zapobiec włączeniu się istop po sprincie. Trzeba mieć również swój mózg na wyposażeniu prócz elektroniki i wszystko powinno działać bez problemu.
Przed świętami podczas jednego dnia istop w sumie działał mi 25 minut. W takie dni się mega sprawdza:–)
Nawet jeśli istop jest taki mądry aby się nie akywować gdy olej jest za gorący to miałbym wątpliwości czy działa to na tyle szybko by zapobiec włączeniu się istop po sprincie. Trzeba mieć również swój mózg na wyposażeniu prócz elektroniki i wszystko powinno działać bez problemu.
Ephi napisał(a):Na moje pytania co było przyczyną, że po niecałym tygodniu od całkowitego ładowania aku, znowu trzeba było go ładowac, serwis nie był w stanie odpowiedzieć.
Dziwne, że nie udzielili Ci informacji.
Przyczyną może być usterka akumulatora lub warunki/sposób eksploatacji auta (częste rozruchy, jazda na krótkich dystansach) w wyniku czego "bilans prądowy" będzie ujemny i i-stop przestanie się włączać. Pierwsze, serwis powinien wykluczyć podczas diagnostyki akumulatora a drugie wywiadu z użytkownikiem
Mi nabiło już prawie 2h postoju na i-stopie po przejechaniu zaledwie 1200km, jeżdżę głownie w mieście.
Zimą rzeczywiście zaczyna działać później i szybciej załącza silnik po stopie, muszę sprawdzić czy po wyłączeniu ogrzewania dłużej będzie włączony silnik.
Zimą rzeczywiście zaczyna działać później i szybciej załącza silnik po stopie, muszę sprawdzić czy po wyłączeniu ogrzewania dłużej będzie włączony silnik.
- Od: 13 kwi 2013, 21:20
- Posty: 12
- Skąd: Andrespol
- Auto: Focus 1,6 2002r
CX-5 2x4 2.0 2013
I-stop, latem z włączoną klimatyzacją silnik szybciej się włącza ale można na chwilkę wyłączyć klimę podczas czekania na światłach i troszkę "pooszczędzać" , zimą w temperaturze gdzieś tak minus 8/10 stopni, jeśli jeździ się po mieście potrzebuje ok. 40 minut, żeby system zaczął działać, czyli potrzebuje więcej czasu na doładowanie akumulatora. No, i kiedy włączy się nawiew przedniej szyby z maksymalną mocą klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji też nie zadziała. Kiedyś nie domknąłem tylnej klapy też nie zadziałał, nie mówię o nie zapiętych pasach
- Od: 8 sie 2013, 18:19
- Posty: 31
- Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012
Witam forumowiczów,
zauważyłem ciekawą rzecz jesli chodzi o i-stop. Przy chamowaniu delikatnym, i-stop uaktywni się po określonym czasie, ale jeśli zatrzymam się delikatnie i stojąc "docisnę" szybko hamulec system włącza sie natychmiast. Fajne. Czy zaobserwowaliscie to w swoich autach?
zauważyłem ciekawą rzecz jesli chodzi o i-stop. Przy chamowaniu delikatnym, i-stop uaktywni się po określonym czasie, ale jeśli zatrzymam się delikatnie i stojąc "docisnę" szybko hamulec system włącza sie natychmiast. Fajne. Czy zaobserwowaliscie to w swoich autach?
Mam pytanie dotyczące systemu I-Stop w wersji 2.2 175. Zakładając dłuższy postój np: podczas remontu dróg stoje na czerwonym świetle i uaktywnia sie i-stop po wciśnięciu hamulca to co zrobić żeby on trwał? Puszczam hamulec i odpala silnik a przecież nie będę trzymał wciśniętego hamulca przez 5 minut podczas postoju. Co trzeba zrobić, aby i-stop pracował bez przerwy i abym nie musiał dusić tego hamulca? Czy stojąc z uaktywnionym i-stopem mogę wrzucić w automatycznej przekladni na N lub P tak aby i-stop kontunuował swoje działanie bez trzymania tego hamulca? Zawsze jak zwalniam nogę z hamulca silnik odpala i I-stop już się ponownie nie załącza... a może tak ma być?
iStop ma zadziałać właśnie podczas krótkiego postoju na światłach. Nie ma szans, żeby działał 5 minut . Zdjęcie noki z hamulca lub ruch kierownicą – dezaktywuje system.
Jak masz potrzebę zdjęcia nogi z hamulca to po prostu wyłącz silnik samochodu.
Jak masz potrzebę zdjęcia nogi z hamulca to po prostu wyłącz silnik samochodu.
Działa dłuzej- wystarczy iż podczasz postoju dasz w automacie N i zaciagniesz lub nie ręczny. Sprawdzone. Sam tak robie. Włączenie na postoju na światłach/korku N nie szkodzi skrzyni.
- Od: 9 lut 2014, 00:43
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-5SKyENERGY 2.0 SKYACTIV-G 160KM (4x4 6AT (SKYACTIV-Drive))
janikp80 napisał(a):Działa dłuzej- wystarczy iż podczasz postoju dasz w automacie N i zaciagniesz lub nie ręczny. Sprawdzone. Sam tak robie. Włączenie na postoju na światłach/korku N nie szkodzi skrzyni.
Z tym częstym włączaniem N to bym uważał. Cytat z artykułu na moto.pl
"Podstawowa zasada dotycząca jazdy samochodem z automatyczną skrzynią biegów to brak nadgorliwości. Nie wolno wyrzucać na luz, a na światłach należy wcisnąć pedał hamulca a dźwignię pozostawić w pozycji D – chyba, że chcemy przestraszyć kogoś z tyłu, zapalając na chwilę światła cofania. Częste uruchamianie N lub P podczas jazdy w korku prowadzi do przyspieszonego zużycia tarczek sprzęgłowych skrzyni. Jeśli długotrwałe trzymanie nogi na hamulcu staje się uciążliwe, lepiej użyć hamulca ręcznego."
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Jeśli tak do tego podchodzisz to nie używaj i-stop. Zuzywa sie akumulator, rozrusznik, przy dieslach turbina i coś tam jeszcze.
Nie mówiłem o pozycji P bo to bezsensu ale stojąc dłuzszy czas w korku N jak najbardziej możesz wzucic. Przecierz po to jest. Nie przesadzajmy już to nie lata 80-90. Teraz skrzynie są na tyle nowoczesne iż takie zabiegi raczej im nie zaszkodza.
A i jeszcze jedno nie mowie tu o wzucaniu na luz podczas jazdy...tylko na postoju.
Nie mówiłem o pozycji P bo to bezsensu ale stojąc dłuzszy czas w korku N jak najbardziej możesz wzucic. Przecierz po to jest. Nie przesadzajmy już to nie lata 80-90. Teraz skrzynie są na tyle nowoczesne iż takie zabiegi raczej im nie zaszkodza.
A i jeszcze jedno nie mowie tu o wzucaniu na luz podczas jazdy...tylko na postoju.
- Od: 9 lut 2014, 00:43
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-5SKyENERGY 2.0 SKYACTIV-G 160KM (4x4 6AT (SKYACTIV-Drive))
Od kilkunastu lat jeżdżę z automatem. Od zwykłego (Vectra B), poprzez steptronica BMW (1998 r.), po DSG VW i teraz Mazdę(pewnie ponad 400 tys. km). Nigdy nie wrzucałem N na światłach. W przypadku postoju zapowiadającego się na dłuższy po prostu P.
DSG w Passacie ma fajną funkcję autohold. Po prostu po zatrzymaniu załącza elektryczny 'hamulec ręczny', pozwala to na zdjęcie nogi z hamulca. Ponowne naciśnięcie gazu ten hamulec zwalnia i samochód jedzie dalej.
W Mazdzie niemożliwe, choćby ze względu na klasyczny hamulec ręczny.
DSG w Passacie ma fajną funkcję autohold. Po prostu po zatrzymaniu załącza elektryczny 'hamulec ręczny', pozwala to na zdjęcie nogi z hamulca. Ponowne naciśnięcie gazu ten hamulec zwalnia i samochód jedzie dalej.
W Mazdzie niemożliwe, choćby ze względu na klasyczny hamulec ręczny.
Witam, mam Mazde CX-5 od tygodznia (SkyPassion, benzyna AT)...na poczatku istop chodzil be zarzutu, poprostu idealnie...od dwoch dni przy starcie samochodu pali mi sie lampka (niska temp. plynu chlodzenia silnika) i od tego samego dnia istop poprostu nie dziala...wlaczam/wylaczam i nic...czy cos robie zle?
Dopóki świeci się niebieska kontrolka I-stop nie działa. Dopiero po uzyskaniu normalnej temperatury I-stop zaczyna działać (tak przynajmniej jest u mnie)
Po załączeniu I-stop świeci na zielono.
W momencie gdy system jest gotowy do pracy nie ma o tym żadnej informacji. Jedynie gdy sam go wyłączysz to wtedy świeci na pomarańczowo. iStop po wyłączeniu silnika zaświeci swoją kontrolkę na zielono. System działa gdy stwierdza, że jest już na to gotowy, zapewne temperatura silnia to tylko jeden z elementów.
iStop znowu chodzi po domknieciu bagaznika
Pozwiazany post:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=358&t=168927
Pozwiazany post:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=358&t=168927
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9