Zabezpieczenie antykorozyjne i jakość lakieru

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ZOOMik » 8 wrz 2013, 17:53

bierny napisał(a):Myślałem że temat cienkiej blachy dotyczy głównie Nowej 6.

Wszystkie mają cienkie, moja 3 BL też, ale takie "oszczędności" nie tylko w Mazdach :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Goliat » 16 lis 2013, 12:16

Czy to prawda że jeżeli ma się mazdę z szyberdachem kupioną u nad w salonie to jest ona gorzej zabezpieczona przed korozją – mam na myśli konserwacje podwozia ? A wogóle ktoś się orientuje co do serwisowej ceny konserwacji podwozia ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 cze 2013, 17:22
Posty: 4
Auto: Mazda CX 5 2013

Postprzez kogut1235 » 17 lis 2013, 12:17

Goliat napisał(a):Czy to prawda że jeżeli ma się mazdę z szyberdachem kupioną u nad w salonie to jest ona gorzej zabezpieczona przed korozją – mam na myśli konserwacje podwozia ?


Z informacji , które uzyskałem od mazdy w Polsce i w Niemczech wynika że podobno wszystkie auta już są tak samo zabezpieczane przed korozją. Też mnie to interesowało bo sam mam auto z dziurą w dachu. Na ile jest to prawda nie wiem.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 22:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez plowik » 13 mar 2014, 19:35

Niestety, moja Mazda CX5 Skypassion 2.0 AT – lipiec 2012 32 tys. przebiegu zaczęła rdzewieć! Głównie układ wydechowy (szczególnie tłumik końcowy i rura od kolektora) ale także wahacze i inne w mniejszym stopniu elementy podwozia. Proszę o informację, czy ktoś zauważył u Siebie podobny problem? Proszę o podpowiedź czy uważacie, że należy to reklamować, telefoniczna informacja z ASO "... mazdy tak mają ale tłumiki wytrzymują bardzo długo...!"
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 20:12
Posty: 9 (0/1)
Auto: mazda 3 2.5 BENZYNA 2019

Postprzez makovic » 13 mar 2014, 19:37

Według mnie podstawa do reklamacji jak najbardziej słuszna. Aczkolwiek warto przyjrzeć się bliżej samej rudej.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 11:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez Paweł » 13 mar 2014, 20:38

Powierzchowny nalot nie ma znaczenia innego niż estetyczne. Nie sądzę, żeby zostało to uznane za wadę podlegającą gwarancji. Poza tym powierzchowna korozja może tworzyć warstwę pasywującą. Dobrze byłoby, gdybyś wstawił zdjęcia, wtedy byłoby nam wszystkim łatwiej zrozumieć o czym mówisz.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Blixten » 14 mar 2014, 15:14

plowik napisał(a):Niestety, moja Mazda CX5 Skypassion 2.0 AT – lipiec 2012 32 tys. przebiegu zaczęła rdzewieć!

I słusznie ! to jest właśnie chłyt marketingowy w obecnie produkowanych autach – ma szybko zardzewieć, żeby szybko zmienić na kolejny.
Dobrą jakość miały auta z lat 80/90 jak np. Mercedes i co ? sami przyznali, że strzelili sobie w kolano i dlatego dzisiaj wszyscy producenci odrobili lekcje ;P ... ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zabezpieczyć we własnym zakresie jak zrobił to np. nasz forumowy kolega Piotr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 11:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Paweł » 14 mar 2014, 17:33

Blixten napisał(a):Dobrą jakość miały auta z lat 80/90 jak np. Mercedes i co ? sami przyznali, że strzelili sobie w kolano i dlatego dzisiaj wszyscy producenci odrobili lekcje

Bajki i legendy. Auto klasy średniej z tego okresu w niczym nie było lepsze od samochodów produkowanych obecnie. Historia o Mercedesie, który modelem W123 lub W124 strzelił sobie w kolano to zwykły hoax.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Blixten » 14 mar 2014, 20:19

Paweł napisał(a):Bajki i legendy.

Przekonany doświadczeniem zostaję przy własnej opinii i dotyczy to nie tylko rdzy.
Wszyscy wiemy jak i na czym dzisiaj oszczędzają producenci, a dzisiejszy "Japończyk" już nie jest tak "bezawaryjny" jak kiedyś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 11:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez paolobin » 14 mar 2014, 21:27

Jeździłem nową, kupioną w salonie Toyotą RAV4 od 2006 do 2013, teraz jeżdżę CX5. Zero rdzy w Toyocie, po 4 latach wydałem 500 zł na gumy w zawieszeniu przodu jeżdżąc codziennie drogą asfaltową jak ser szwajcarski, teraz jest przejezdna, potem jakieś 300 zł na śruby z tyłu w zawieszeniu, kamyk trafił w radiator chłodziwa klimatyzacji, 700 zł – część nieoryginalna, i jeszcze uszkodzona pompa chłodnicy silnika 800 zł, razem 2300 zł przez 7 lat. Bardzo mało. Przy kupnie CX5 Toyotę zostawiłem w komisie dealera Mazdy i po 5 dniach kupił ją dealer Volvo w Poznaniu i sprzedał ją w ciągu tygodnia. Myślę, że dzisiejsze "Japończyki" są topowo nieawaryjne.
Ostatnio edytowano 16 mar 2014, 00:18 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Proszę nie odbiegać od tematu dyskusji
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 17:19
Posty: 31
Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012

Postprzez Blixten » 14 mar 2014, 22:36

paolobin napisał(a):Myślę, że dzisiejsze "Japończyki" są topowo nieawaryjne.

Owszem, na Mitsubishi nie narzekałem zbytnio, ale potem to musiałem chyba źle trafić, bo z moją Corollą 1,4 D4D miałem mnóstwo problemów od silnika aż po zacinający się kierunkowskaz. Po niej był Qashqai z silnikiem dCi od Renault, który też zdążył pokazać swoje "zalety". Pierwsze auto było made in Turkey, a drugie z UK, więc może tym razem z prawdziwie japońską Mazdą będzie lepiej.

Zaskoczę Was, ale ze wszystkich moich aut, najmniej awaryjny był Fiat Bravo, w którym po siedmiu latach urwałem przy wymianie świec jeden z kabli.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2013, 11:28
Posty: 126 (10/7)
Auto: CX-5 Passion 2.0 G AT

Postprzez Gaiger » 15 mar 2014, 10:08

Co do Fiata Bravo miałem podobne (dobre) doświadczenia ;–) Teraz się zastanawiam nad wydłużeniem gwarancji na CX-5 do 5 lat. Co o tym sądzicie warto? Koszt około 1700 zł za dodatkowe dwa lata, jeśli się klient zdecyduje w ciągu 3 miesięcy od pierwszej rejestracji samochodu. Później z 200-300 zł drożej, ale teraz jest możliwość zakupu w niższej cenie także po tym okresie....Info:
http://www.samar.pl/wiadomosci/mazda-i- ... cale=pl_PL
Początkujący
 
Od: 29 lis 2013, 20:56
Posty: 13 (2/1)
Skąd: Lublin
Auto: CX-5, 2.2 SKYACTIV-D 175, MT

Postprzez gregorowicz » 15 mar 2014, 11:39

Witam

Ja właśnie 25.03.2014 odbieram soją CX 5 i od razu dokupiłem dodatkowe dwa lata
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 19:38
Posty: 12 (0/1)
Auto: Mazda CX 5

Postprzez rychu61 » 29 wrz 2014, 18:11

Witam,po roku eksploatowania Madzi jedno wiem na pewno,lakier w tym modelu to porażka.Mam przejechane dopiero 8600 km.,auto nie widziało myjni automatycznej nigdy a lakier wygląda krótko mówiąc nieciekawie.Po ostatnim myciu na masce z przodu zauważyłem niewielki odprysk lakieru,który sięga po podkład,na drzwiach drobne rysy niewiadomego pochodzenia jak myślicie czy będę mógł to reklamować przy pierwszym przeglądzie ? Ogólnie z auta jestem zadowolony natomiast lakier to jest jakieś totalne nieporozumienie.Zobaczę co powiedzą mi w serwisie na przeglądzie w czwartek.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2014, 19:50
Posty: 41
Skąd: Sosnowiec
Auto: CX-5 2.5 AT 2023 r.
Sport line.

Postprzez ogin8 » 15 lis 2014, 14:23

To nie tylko mechaniczne myjnie czynia szkody. Myjnie bezdotykowe również dają sie we znaki naszym samochodoma a zwłaszcza lakierom ekologicznym. Zbyt wysoka temperatura wody + zbyt blisko trzymana laca + lakiery akrylowe z mikro uszkodzeniami = odprysk lakieru.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 07:40
Posty: 11
Auto: Mazda CX-5 SKYPASSION 2.2D AT 175KM, 4x4, 2012

Postprzez ZOOMik » 15 lis 2014, 17:38

Zapewniam Cię, że szkody na lakierze, które opisał rychu61 nie powstały od mycia myjką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez paolobin » 16 lis 2014, 10:18

Panowie, mam CX5 od maja zeszłego roku, w sezonie "ciepłym" od maja do października myłem na podwórku domowym Mazdę co miesiąc, co daje w sumie 12 myć! Myję Karcherem z dyszami wysokociśnieniowymi, myję bardzo blisko blachy, Karcher świetnie ściąga brud z aluminiowych felg i zebrane błoto w nadkolach, i nikt mi nigdy nie powiedział, że Karcher może swoim ciśnieniem zniszczyć lakier( używałem i używam myjki od 13 lat na 3 samochodach żony i trzech moich: Lagunie 2002, RAV4 2006 i teraz CX5 2013) nigdy nie zauważyłem ani też mechanicy w serwisach nie zwrócili mi uwagi na zniszczony lakier, odpryski, itd. To są jakieś bzdury, podobnie jak informacja o wgniatających się blachach Mazdy. W zupełnej więc niewiedzy o szkodliwości mycia Karcherem robię to od 13 lat i sprzedając moje i mojej żony używane samochody nie było klienta, który miałby zastrzeżenia do jakości blach!!!
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2013, 17:19
Posty: 31
Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012

Postprzez ogin8 » 16 lis 2014, 22:08

Nie pisałem o myciu zwykłym Karcherem zimną wodą na podwórku a o profesjonalnych myjniach bezdotkowych. Gdzie ciśnienie jest wyższe a voda podawana w dużo wyższej temperaturze wraz ze środlami myjącymi. Ci co jeżdżą juz trochę swoimi samochodami i korzstają z takich myjni powinni sprawdzić swoje samochody a zwłaszcza przedni zderzak. Generalnie plastiki które nastawione na uszkodzenia mechaniczne np. od kamieni. Nie sądzę też aby był to tylko i wyłącznie problem Mazdy. Nowoczesne, czytaj ekologiczne, lakiery tak mają.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 07:40
Posty: 11
Auto: Mazda CX-5 SKYPASSION 2.2D AT 175KM, 4x4, 2012

Postprzez Pabloss » 15 gru 2014, 20:41

Zgadzam się z paolobin. Zupełnie nie rozumiem gdy ludzie piszą takie rzeczy, ale zawsze słucham i zastanawiam się czy może jednak. Teraz myślę że może koledzy którym uszkodził się lakier użyli np. obrotowej końcówki, która nie służy do mycia samochodów, może mieli odprysk który nie zauważyli, może jeszcze "coś" było co spowodowało uszkodzenie. Oczywiście lakiery obecnych samochodów są bardzo ekologiczne = miękkie, więc to nie to co dawniej, ale na to już nic nie poradzimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Pabloss » 20 lut 2015, 16:51

Koledzy nowa informacja. Niestety nie wiem czy prawdziwa. Otórz ostatnio powiedziano mi że nowe cx5 są dodatkowo zabezpieczane przed korozją od spodu auta gdy dojadą do Antwerpi. Podobno specialnie na nasz rynek. Nie wiem czy to prawda – może ktoś z was to potwierdzić lub zaprzeczyć?


Pozdrowienia Pabloss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9