Zabezpieczenie antykorozyjne i jakość lakieru

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez Marianek 22 wrz 2012, 16:49.

Postprzez Novy » 24 wrz 2012, 23:34

Dopisano 21 wrz 2012, 22:57:
dziedzior napisał(a):Magik odradzal niestety korzystanie z myjni recznych i chyba moja fura ich nie odwiedzi. Radzilbym przygladac sie naszym autkom podczas wyjazdu z serwisu, znane sa fakty uszkodzenia blach przez tzw uczniow, nawet w sposob nie celowy!!!!!!!!!!! Niestety auta ''pancerne'' skonczyly sie bez powrotu.


I to jest kpina!Reklamuj póki czas,kodo,srodo-nie czujesz się oszukany?A jak sobie wyobrażasz bagaznik na dachu?Montujesz,pakujesz,wypakowujesz-opierasz się tu i tam a tu na masce masz 4 łapy plus pies ;) 4 pancerni i pies!Ehh jak dobrze że ja już mam Mazdę za sobą...daleko...Pozdrawiam,kup sobie Karchera-zrobi Ci karbon na masce :D

Dopisano 24 wrz 2012, 23:56:

szatajoh napisał(a):Bylem dzisaj u mojego dilera zeby mi wyjasnil moje watpliwosci i potwierdzil to co juz nadmienil a ja rozpowszechniam na forum
Po krotkiej rozmowie byl bezradny przyprowadzil jakiegos swojego technicznego szefa ktory byl juz na szkoleniu z nowej Mazdy ten wiedzial wiecej ale tez nie wszystko
CX 5 jest robiona antykorozyjnie kilkoma metodami rozne czesci roznie blachy kataforeza konstrukcja klatki kataforeza reszta galwanizacja cynk nikel i organicznie
90 % jest w ten sposob zabezpieczona ponoc ma byc super
ale moj handalarz nauczony smutnym doswiadczeniem poprzednich modeli zaleca dodatkowa konserwacje woskiem zrobia to przed odbiorem auta za moja minimalna doplata
Dowiedzialem sie tez ze dla sprzedawcy jest najgorszy klient ktory wie wiecej o aucie niz jest w prospekcie


Popatrz na posty kolegi co skasował CX-,przykuj uwagę do tego co napisał o "resztkach" swego auta na szrocie-o rdzy po kilku dniach....w miejscach pozbawionych farby :D


Proszę uważać na kody php na początku i końcu cytowanych postów,brak kodu powoduje post nieczytelnym.
Poprawiłem, Marianek
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2012, 18:19
Posty: 39
Auto: Honda CR-V 2008 Elegance,styczeń 2013 (mam nadzieję) CX-5 Black,2,2 diesel 175kM Passion

Postprzez Demetrios » 27 wrz 2012, 09:36

Jeżeli te cienkie, gniotące się blachy są faktem, to chyba się odkocham w autach mazdy. Tym bardziej, że teraz wszystkie modele mają być wykonane w technologi Sky-active. Trochę nie rozumiem polityki tej firmy. Fajny design, dobre silniki, gówniane blachy – i to już od 10 lat. Zamiast wstawić pancerne blachy, aby zmyć z siebie tę jakże nie pochlebną opinię gnijącego auta – to oni dają jeszcze cieńsze blachy, które gniotą się pod palcami.
Zakładam, że te plastikowe osłony na progi i spody, mają chronić auto aby ewentualne kamienie nie przebiły poszycia auta i nie zabiły kierowcy ;).
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2010, 14:29
Posty: 58
Skąd: Białystok/Łódź
Auto: 626 1.8 16V
M3 1.6 Pb

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2012, 10:52

carpasja napisał(a): Dla porównania powiem Ci, że miesiąc temu byłem świadkiem jak klient przyjechał do niemieckiego ASo z burchlami na tylnych nadkolach w GH z 2008 roku.

Dziwne rzeczy kolega rozpowszechnia... Z tego co wiem, to na ta chwile nie ma problemu z korozja nadkoli w GH...
wiec nie bardzo rozumiem to porownanie...
pamietajmy, ze auto autu nie jest rowne... po opuszczeniu fabryki moga miec miejsce rozne zdarzenia ktore maja wplyw na korozje...
Ale o tym przekonamy sie za kilka lat...


Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez polak900 » 27 wrz 2012, 11:49

Wojtek napisał(a):
carpasja napisał(a): Dla porównania powiem Ci, że miesiąc temu byłem świadkiem jak klient przyjechał do niemieckiego ASo z burchlami na tylnych nadkolach w GH z 2008 roku.

Dziwne rzeczy kolega rozpowszechnia... Z tego co wiem, to na ta chwile nie ma problemu z korozja nadkoli w GH...
wiec nie bardzo rozumiem to porownanie...
pamietajmy, ze auto autu nie jest rowne... po opuszczeniu fabryki moga miec miejsce rozne zdarzenia ktore maja wplyw na korozje...
Ale o tym przekonamy sie za kilka lat...


Tapatalk2


Dokładnie, pewnie to odosobniony przypadek
Wole korozję, niż pękanie bloku silnika :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez bieski » 27 wrz 2012, 12:10

Wojtek napisał(a): Z tego co wiem, to na ta chwile nie ma problemu z korozja nadkoli w GH...

Aso mówi co innego. Podobno GH rdzewieje równie miło jak GG/GY
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2012, 12:47

bieski napisał(a):Aso mówi co innego. Podobno GH rdzewieje równie miło jak GG/GY


Ktore ASO?
Nie wierze...
Dla mnie opinie ludzi, ktorzy maja to auto, sa miarodajnym zrodlem informacji... A nie ktos tam powiedzial czy Mazda Dealer...
ps. Pokazac palcem prosze....
Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 27 wrz 2012, 13:22

Wojtek napisał(a):Ktore ASO?

A czy to ważne?

Zapytałem i dostałem informację, żeby nie wiadomo czego nie oczekiwać. Rdzewieje i koniec.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Marianek » 27 wrz 2012, 15:22

bieski napisał(a):A czy to ważne?

Ważne ,bo gadać zawsze można a liczą sie fakty.
Jak do tej pory nie znalazłem nawet jednego zdjęcia z purchlami w GH,ba zadzwoniłem do dilera u którego kupiłem swoja madzie i wyraźnie mi powiedział ze w jego rejonie sprzedaży (a jak na Belgię sprzedaje sporo) żaden klient nie zgłosił się z ruda.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2012, 15:39

Dlatego nie nalezy powielac niesprawdzonych informacji... ;)

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bieski » 27 wrz 2012, 15:45

Wojtek napisał(a):Dlatego nie nalezy powielac niesprawdzonych informacji... ;)

A dlaczego akurat nie sprawdzonych? Rozmawiałem z człowiekiem który na co dzień się tym zajmuje i zna temat.

Marianek napisał(a):Jak do tej pory nie znalazłem nawet jednego zdjęcia z purchlami w GH

No auto ma 2 lata, więc raczej purchla ciężko będzie znaleść. Ale są tematy w GH gdzie ktoś takowe purchle znalazł .
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2012, 15:53

zawsze mozna znalezc "przyklad" ... przeciez i nowe auta sa tez juz malowane np. po "lekkich" przejsciach transportowych... :P

dla mnie problem zaczyna wystepowac, wtedy gdy wiekszosc uzytkownikow danego modelu zacznie rejestrowac rdze, a nie gadanie kogos tam... z ASO
z zycia wiem, ze oni nie maja czasem pojecia o czym mowia... zwlaszcza z dzialu sprzedazy :P

bieski napisał(a):No auto ma 2 lata, więc raczej purchla ciężko będzie znaleść.

dla wyjasnienia...
model GH jest dostepny w Europie juz od 2008r czyli 4 lata... a porownujac z poprzednum modelem GG/GY, problem pojawial sie juz w trzecim roku produkcji... co zaskutkowalo akcja serwisowa...
ale o tym zainteresowani juz przeciez wiedza :P
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Medyk » 15 lut 2013, 12:05

Szkoda bo fajne auto i już bym sie na nie nastawił ale wstrzymuje mnie brak informacji producenta o zabezpieczeniu blach. Np Ford podaje oficjalnie – " Kugi poddaje się wieloetapowemu procesowi zabezpieczenia antykorozyjnego. Wszystkie elementy stalowe zewnętrznego poszycia są ocynkowane, krawędzie pokryte grubą warstwą PCV, a profile zamknięte wypełnione woskiem wtryskiwanym na gorąco. Przednie błotniki wykonuje się z tworzywa sztucznego, a tylne nadkola z materiału na bazie włókien tekstylnych. Słowem – przez wiele lat nowe kugi nie powinny rdzewieć.".. I po takiej czy podobnej informacji byłbym spokojniejszy i kupiłbym CX5. Ale po wypowiedziach kolegów mam obawy..
Początkujący
 
Od: 6 lut 2013, 18:17
Posty: 5
Auto: VW Tiguan 2011
Mitsubishi ASX 2012

Postprzez kogut1235 » 16 lut 2013, 13:42

Medyk napisał(a): Np Ford podaje oficjalnie – " Kugi poddaje się wieloetapowemu procesowi zabezpieczenia antykorozyjnego


Akurat nie tak ale podobnie mam napisane na temat Forda Transita ,którego kupiłem jako nowego w 2009 r. Auto po pierwszej zimie na gwarancji było naprawiane – rdza w kilku miejscach, po następnej zimie to samo tyle że w innych , co najlepsze zaczeło rdzewiec nawet na progach od środka . Teraz widzę że pojawiły się plamki w innych miejscach, jak dla mnie takie zapewnienienie producenta to poropagandowa papka . Najwidoczniej wszystko zależy od tego na jakis egzemplarz trafisz.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez escorpion » 4 sie 2013, 14:38

Witam wszystkich,
Przymierzam się do zakupu CX-5. Odbyłem dwie jazdy testowe. Ogólnie wrażenia są pozytywne, choć przydałby się mocniejszy silnik.

Tu na mazdaspeed przeczytałem niepokojący tekst jednego z posiadaczy tego modelu: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=318&t=148674
Zaczyna się "ciekawie" od "Tuning & Datailing !"
Zaniepokoiła mnie kwestia braku konserwacji podwozia i kiepskiej jakości lakieru. Chętnie poznam Wasze zdanie.
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:23
Posty: 10

Postprzez tomewa » 5 sie 2013, 00:04

Mnie każdy handlowiec zapewniał, że lakier jest na wysokim poziomie i o rdze nie muszę się martwić... miałem przy sobie Mazde 3 z piękną rdzą więc wypominałem im jaki to piękny lakier jest w mazdach, jednak wszyscy stwierdzili, że to za czasów gdy Mazda kumplowała się z Fordem a do tego moja Mazda 3 była z wadliwej seri (to fakt). Ponoć teraz robią to lepiej, ale pożyjemy zobaczymy. Blacha faktycznie nie wydaje się być gruba, lakier (ja mam RED SOUL) wydaje się być ok.

Początkowo wykluczyłem CX-5, jednak kupiłem ją z powodu gwarancji na perforacje lakieru – 12 lat. Wymogi to coroczny przegląd lakieru ok. 100zł i ponoć nie można się spóźnić z przeglądem nawet o 1 dzień bo gwarancja przepada!

Chciałem też sam wykonać dokładną konserwację, ale handlowiec ostrzegł mnie, że mogę stracić gwarancję na lakier :/ ...chodzi o to, że mogą mi poźniej wmawiać, że konserwacja została źle wykonana ponieważ otwory odpływowe zostały przyblokowane i zardzewiało przeze mnie <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 19:55
Posty: 42
Skąd: Kraków/Katowice
Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul

Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r

Postprzez escorpion » 5 sie 2013, 00:54

Dzięki za odpowiedź. Czyli mam rozumieć, że gwarancja 12 lat obejmuje jedynie lakier, a zakonserwować podwozia nie mogę, bo stracę gwarancję na nadwozie? Gdzie tu logika? :|
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 14:23
Posty: 10

Postprzez bierny » 8 wrz 2013, 09:01

Witam

Przymierzam się do zakupu CX-5, trochę przestraszył mnie temat cienkiej blachy. Czy ktoś jeszcze uszkodził sobie auto opierając się itp. Jak jest z zmyciem auta pod dużym ciśnieniem karchera ?
O nawet mały grad się nie pytam, skoro przy oparciu o auto powstają wgniotki.
Może ma ktoś wiecj do powiedzenia na ten temat.
<co?> <co?>

Myślałem że temat cienkiej blachy dotyczy głównie Nowej 6.

Poz
bierny
 

Postprzez kogut1235 » 8 wrz 2013, 10:25

bierny napisał(a):Przymierzam się do zakupu CX-5, trochę przestraszył mnie temat cienkiej blachy. Czy ktoś jeszcze uszkodził sobie auto opierając się itp. Jak jest z zmyciem auta pod dużym ciśnieniem karchera ?
O nawet mały grad się nie pytam, skoro przy oparciu o auto powstają wgniotki.
Może ma ktoś wiecj do powiedzenia na ten temat.


ja dodam cos od siebie , uważaj jak będziesz zamykał maskę , w instrukcji napisane jest żeby ją położyć na zamku i docisnąc , robiłem to delikatnie a i tak wgniotka została – na szczęście nieduża i widoczna tylko pod światło. Od tamtej pory zamykam maskę tak jak zawsze czylu puszczam z niedużej wysokości . Co do mycia to nie mam zastrzeżeń , myję auto co 2-3 dni myjką wysokociśnieniową i żadnych zmatowień czy zrywania lakieru nie zauważyłem, lakier wygląda jak nowy . Wydaje mi się że lakier jest o podobnej trwałości jak w innych markach , nawet tych premium , od dłuższego czasu wszystkie lakiery są wodorozpuszczalne więc mniej trwałe. Ja mam żelazną zasade mycia może dlatego moje nawet 5 letnie auta wyglądały jakby wyjechały przed chwilką z salonu . Moja zasada to DUUUŻŻŻOOO WOOOODY , tak namaczam brud i robale że robale prawie same spływają z karoserii. Nie może zostać na karoserii nic co może zostawić jakiekolwiek rysy czy ryski.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2012, 23:46
Posty: 103
Skąd: Świnoujście
Auto: Lexus IS 300H 2013

Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION

Postprzez bierny » 8 wrz 2013, 12:02

martwi mnie ta blacha, w starciu z małym gradem nie ma chyba szans :|

Dopisano 8 wrz 2013, 12:05:

martwi mnie ta blacha, w starciu z małym gradem nie ma chyba szans :|
bierny
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9