Drżenie lusterek i maski

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez walszyn » 2 sty 2015, 20:14

Oczywiście oba lusterka drżą od daty zakupu (maj 2014), na początku grudnia nawet proponowano mi otwarcie zlecenia. jednak myśl ,że zdemontują oba przednie boki drzwi stanowczo mnie odstrasza.
Wolę dwa drżące lusterka niż oba skrzypiące drzwi. Obecnie panuje błogi spokój i cisza.
Na początku grudnia walczyłem w serwisie z maską, po wstępnej diagnozie stwierdzono w serwisie w Gdańsku, że moim aucie maskę poprawił producent.Na wyraźną moją prośbę zasiadł mechanik do jazdy próbnej, kawałek prostej i od 140 wszystko falowało po całości. Po powrocie z jazdy stwierdzono ,że jednak się kwalifikuję.W profile maski wciskają jakiś silikon. Po godzinie odebrałem auto i poproszono mnie ,abym przez kilka godzin jeździł stosunkowo wolno.Silikon powinien schnąć kilka godzin.
W aucie za 150 tysięcy wciskanie silikonu wydaje się trochę zabawne, ale trochę pomogło i rant maski na podszybiu trochę się ustabilizował.Zastanawiam się jak w testach przedprodukcyjnych nikt nie zauważył tak wielkich błędów konstrukcyjnych. Przy dużych prędkościach można odnieść wrażenie patrząc w drżące lusterka, że to falują boczne blachy.Poprzednie 3 lata jeździłem nową Mazdą CX7 i tam również było sporo poważnych problemów.
Reasumując po 7 miesiącach wychodzi sporo problemów z CX5 i chyba mit niezawodności trochę pada.
W moim 2.2/175KM można zapomnieć o spalaniu podawanym przez producenta, jest głośny powyżej 120 km/h,lusterka, maska,różnica w kolorze na zderzakach i reszcie auta (mam soul red i wygląda fatalnie)
O wszystkich problemach serwis doskonale wie, we wszystkich testach w prasie o problemach kompletna cisza, a producent wciska silikon, słabo to wygląda.
Myślę ,że mam prawo do małej oceny ponieważ obecny CX5 jest moim 21 autem w moim skromnym życiu, ale z tak poważnymi błędami producenta nigdy się nie spotkałem. Przed 3 miesiącami w Niemczech przy prędkości ok200 km/h auto całe się trzęsło, na pocieszenie w serwisie powiedziano mi ,że nie znają przypadku aby przedni zamek w masce kiedykolwiek popuścił, dobre i to.
I na koniec rodzynek z serwisu, odpowiedź na reklamację w różnicy odcienia koloru na zderzakach i na reszcie auta, stwierdzają, że na ich autach testowych występują podobne różnice w kolorze.
Teraz rozumiem dlaczego za ten jeden lakier zapłaciłem 3100 zł ekstra.
Dziwię się, że poprawiają maski i lusterka skoro te same wady występują w autach testowych.
Mili panowie poradzili mi, abym wybrał inną markę- Mercedesa, którą także serwisują, tam nic nie trzęsie i całe auto jest w jednym odcieniu lakieru.Serwis o wszystkich usterkach doskonale wie i poradzili mi abym reklamował w centrali w Warszawie. Będę pamiętał przy wyborze kolejnego nowego auta
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 22:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez zagi » 14 maja 2015, 10:47

U mnie też drżą lusterka powyżej 120km/h. Na jutro jestem umówiony w ASO Mazda Odyssey w Warszawie na oględziny i zobaczę co powiedzą...
Dam znać po wizycie co wymyślili.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 12:07
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA CX-5 2.0 165KM

Postprzez areant » 14 maja 2015, 13:03

Obecnie mam Mazdę CX-5 z 2015r. po lifcie i faktycznie lusterka drżą przy prędkości ok. 120km/godz. W wibracje wpada całe lusterko a nie wkład (lusterko) jak się co niektórym wydaje.
U mnie jest to do zaakceptowania bo niezniekształca obrazu. Oczywiście, że tego drżenia nie powinno być, ale jest... i to w autach po lifcie, gdzie problemy były zgłaszane przez użytkowników od 2012r. Jechałem dwoma autami testowymi po lifcie i jest to samo. Dziwne bo kształt lusterka i mocowanie zostały zmienione w autach po lifcie.
Wcześniej jeździłem autem przed liftem i było to samo, a od strony kierowcy problem był poważny bo lusterko wpadło w taką wibrację, że zniekształcało obraz. W deszczu z widocznością była masakra. Miałem robione wszystko co było możliwe (uszczelnianie, nowa obudowa a nawet nowy szkielet lusterka) i nic nie pomogło a nawet było gorzej.
Myślę, że jest to efekt mocowania dużych lusterek na drzwiach. Jechałem nissanem qashqai, gdzie mocowania lusterek wychodzą z szyby i tam przy prędkości 160km/godz. lusterka nie drżały.
Podsumowując uważam, że wszystkie MAZDY CX-5 mają ten sam problem z drżenie lusterek, ale na całe szczęście u mnie naprawdę trzeba się wpatrzyć w lusterko, żeby to zauważyć. Wszystkim życzę tego samego...Tragedi nie ma. Dziwię się tylko tym, którzy mówią, że u nich tego problemu nie ma.
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 15:28
Posty: 17
Auto: Mazda CX-5 2015r.
2 litry benzyna
manual

Postprzez zagi » 15 maja 2015, 21:26

Byłem dzisiaj w ASO i stwierdzili, że faktycznie problem w moim samochodzie występuje :–) Mają sprowadzić części na wymianę i skontaktują się ze mną w ciągu tygodnia, żeby umówić się na naprawę... zobaczymy czy coś się po tym zmieni... (mam taką cichą nadzieję)
Napiszę więcej po kolejnej wizycie w ASO...
Początkujący
 
Od: 2 maja 2013, 12:07
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA CX-5 2.0 165KM

Postprzez Pabloss » 22 maja 2015, 07:31

Koledzy już pisałem ale powtórzę. Wczoraj przy prędkości 120 km/h jazda około 15 min – NIC NIE DRŻY.
W drodze powrotnej 130 km/h czas jazdy podobny – i nadal nic nie drży.
Na razie szybciej nie jechałem bo autko ma 3 dni, ale na pewno jeszcze zaobserwuję.
Oczywiście o drżeniu maski nie ma mowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez Pabloss » 25 maja 2015, 19:16

Witajcie powracam do tematu.
Nagrałem filmik przy prędkości 120 i 140 km/h.
Spójrzcie czy lusterka drżą ?
Ostatnio edytowano 25 maja 2015, 21:04 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Osadzenie filmu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 17:00
Posty: 428 (2/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez sagaduo » 25 maja 2015, 20:30

U Ciebie temat lusterek nie istnieje.
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2015, 18:28
Posty: 34
Auto: Mazda CX-5 benzyna 2500 rok 2014

Postprzez andrzejge » 21 kwi 2016, 22:20

W wersji po lifcie efekt falującej maski i drgających lusterek nadal aktualny. Przy 100 km/h i tirze z naprzeciwka maska mało nie odleci, lusterka powyżej setki drgają jak galareta.
andrzejge
 

Postprzez kaltam » 22 kwi 2016, 07:53

Może to dotyczy diesli (większe drgania) bo w benzynie na pewno tego nie mam.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2015, 18:20
Posty: 49 (0/2)
Auto: Mazda CX5, 2.0 AT, SkyPASSION 2015

Postprzez LOT3940 » 23 kwi 2016, 08:21

U mnie problem nie występuje, benzyna 2015, po lifcie.
LOT3940
 

Postprzez ssak » 29 kwi 2016, 12:16

W moim przypadku (sprzed FL) sprawa maski została szybko rozwiązana – MPL realizowała "utwardzenie" maski poprzez dodanie dodatkowego wzmocnienia z wypełniaczem. Pomogło prawie w 100%. Prawie, bo falowanie w pewnych warunkach czasem się nadal zdarza, ale odpuściłem dalsze drążenie tematu.

Z lusterkami było więcej zabawy <czarodziej>
Lusterko po stronie kierowcy drgało o wiele mocniej niż po stronie pasażera. Kilka pierwszych działań serwisu to rozebranie mocowania i ponowne złożenie. Pomogło po stronie pasażera.
Później był zestaw naprawczy w postaci wzmocnienia mocowania po stronie kierowcy. Następnie zmiana profili obudowy zewnętrznej wraz z ich lakierowaniem. Nadal efekt nie powalał.
Ostatecznie obydwa lusterka zostały wymienione na wersje po FL, co w sumie dało najlepszy skutek aczkolwiek nie w 100%.

Po 2.5 roku zabawy osiągnięty został jako taki, aczkolwiek akceptowalny, rezultat <glupek2>

EDIT
Oczywiście wszystko w ramach gwarancji :)
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2016, 12:04
Posty: 7
Auto: CX-5 2.0G MT AWD 2013

Postprzez kfocus1 » 25 sie 2016, 14:55

Dopnę się do tematu lusterek i maski- zgłoszone w ASO.
Ad maski – wymienili uszczelkę ta przy podszybiu na nowa (to z zauważalnych działań) i drżenie jest praktycznie niezauważalne.
Lusterka – jakieś podstawy wymienili bo akcja na to była, no i po tej wymianie prawe lustro jest OK, natomiast lewe wręcz gorzej – drży całe lusterko (cała obudowa – nie tylko szkło), zniekształca się obraz. Wg ASO Mazda na ta chwile nie ma innego rozwiązania.... ot profesjonalna wypowiedź człowieka z ASO.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2016, 00:21
Posty: 5
Auto: CX-5 KE 2.2 175 MT

Postprzez MakekCh » 25 sie 2016, 15:05

Jestem ciekaw czy w takim przypadku nie jesteś w stanie ugrać jakiegoś zwrotu części kasy. Przeszedł bym się do jakiegoś rzecznika ochrony konsumenta.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2015, 10:54
Posty: 47
Auto: Saab 9-3 Linear

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9