Niewyważona klapa bagażnika – problem z jej zamykaniem

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marstrzel » 3 maja 2014, 10:31

Od czasu zakupu tj. lipiec 2012 roku mam problem z klapą bagażnika. Klapa jest wg. mnie w ogóle nie wyważona i trudno ją czasami zamknąć. Zwracałem uwagę w ASO, Panowie twierdzili, że poprawili lecz dalej działa tak jak działało. Moje pytanie brzmi czy to tylko moja przypadłość , czy też to jest wada nagminna. papa
Początkujący
 
Od: 18 sie 2013, 13:33
Posty: 10
Auto: Mazda CX-5,2.0 SKYACTIV-G (165KM), rok. 2012

Postprzez Olszyn » 4 maja 2014, 11:24

U mnie zamyka się wzorcowo – nawet z niewielkiej wysokości zawsze się zamknie z "przyjemnym klapnięciem" ;)
Początkujący
 
Od: 28 sty 2014, 22:31
Posty: 25
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 6AT SkyPASSION '17r.
Mazda 2 1.5 3D Sport '09r.

Postprzez smile » 4 maja 2014, 11:40

marstrzel napisał(a):Klapa jest wg. mnie w ogóle nie wyważona i trudno ją czasami zamknąć.

Jak to nie wyważona?! Możesz to rozwinąć?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marstrzel » 4 maja 2014, 18:18

Przez niewyważenie rozumiem, że klapa wymaga dużej siły dla jej zamknięcia. Gdyby była prawidłowo wyważona to nawet z niewielkiej wysokości i przy użyciu niewielkiej siły winna się delikatnie zamykać , a tak nie jest.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2013, 13:33
Posty: 10
Auto: Mazda CX-5,2.0 SKYACTIV-G (165KM), rok. 2012

Postprzez Wojtek » 4 maja 2014, 19:58

Czy możesz nagrać filmik i wrzucić na youtube?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 4 maja 2014, 22:30

Weź pod uwagę to, ile waży pokrywa bagażnika a także to, że jest podnoszona do góry na siłownikach. Siłowniki także się zużywają, a muszą stawiać wystarczający opór grawitacji aby klapa nie przywaliła Tobie w głowę przez długi czas.
Oczywiście idealnym rozwiązaniem była by klapa bagażnika podnoszona/opuszczana elektrycznie, ale jakoś producent samochodu nie przenosi tego rozwiązania z CX-9 na inne modele.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez okidok » 4 maja 2014, 22:34

Niestety, w swojej Madzi tez to zauwazam. Nie wiem czy jest problem z "wywazeniem" – rozlozeniem ciezaru klapy, ale zamyka sie ... hmmm dziwnie. Tzn – czasem puszczona ze swyklej wysokosci "odskakuje" – znaczy jest niedomknieta, czasem sie zamyka za pierwszym razem. A czasem pchnieta z troche wieksza sila nie zaskakuje w ogole. Generalnie jednak nie ma reguly – takie "widzimisie" – mam ok 1200 do wizyty u dealera wiec cisnienia nie robie – zobaczylem temat – to sygnalizuje ze marstrzel nie jest osamotniony w temacie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2013, 01:01
Posty: 38 (0/14)
Skąd: Gdynia / Belgia
Auto: peugeot 206
mazda cx – 5
SKYACTIV-G Sport 160pk 6MT

Postprzez smile » 5 maja 2014, 23:37

marstrzel napisał(a):Przez niewyważenie rozumiem, że klapa wymaga dużej siły dla jej zamknięcia. Gdyby była prawidłowo wyważona to nawet z niewielkiej wysokości i przy użyciu niewielkiej siły winna się delikatnie zamykać , a tak nie jest.

Dzisiaj testowałem zamykanie klap bagażnika w trzech różnych CX-5. W każdym aucie działało to tak samo, poprawnie. Zamykając klapę musimy użyć siły, robiąc to powoli dochodzimy do punktu kiedy klapa pozostaje w jednym położeniu. To znaczy ani ją grawitacja nie ciągnie w dół ani siłowniki w górę, powiedzmy otwarta na jakieś 30-40 cm. Wtedy wystarczy ją delikatnie pchnąć w dół aby się zamknęła i zatrzasnęła na zamku. Trzaskałem tak klapami przez 15 minut i nie było odstępstwa od tej reguły.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez okidok » 6 maja 2014, 00:49

Widocznie mamy tu do czynienia z autem wymagajacym... Takim, ktore wymaga wspolpracy a nie "tempej" jazdy hihihi .... <faja>
W koncu to nie jakis tam "mniemniec" <rotfl>

A dlaczego az tak ??
po nauce zmiany biegow – coby nie szarpalo
po nauce wczesniejszych zmian biegu niz normalnie – tzn – w/g wskazan komp pokl coby oszczedzalo
( tu akurat nie do konca sie z Mazdom mojom zgadzam – nie do konca po to ja kupowalem zeby oszczedzala )
przyszla kolej na nauke zamykania klapy bagaznika :D

ale co tam – sie naucze – juz od jutra zaczne treningi <serduszka>
w koncu Mazda – to nie byle co .... <spoko>

Pozdrawiam wszystkich, mam nadzieje ze nie polamalem jakis forum / przepisow.

ide klapac bagaznikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2013, 01:01
Posty: 38 (0/14)
Skąd: Gdynia / Belgia
Auto: peugeot 206
mazda cx – 5
SKYACTIV-G Sport 160pk 6MT

Postprzez Wojtek » 7 maja 2014, 08:14

okidok napisał(a):ide klapac bagaznikiem

Napisz z jakim skutkiem ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 7 maja 2014, 18:12

W jednym z pierwszych egzemplarzy, który testowaliśmy w zeszłym roku, klapa również zamykała się niezbyt pewnie i zdarzyła się jazda z niedomkniętą.

W BM Hatchback zdaje się jest to samo – gdzieś na forum rzuciło mi się w oczy, a podczas premiery samochód został pokazany z niedomkniętą klapą :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez okidok » 18 maja 2014, 13:21

Poklapalem bagaznikiem :D
Faktycznie – jak do Madzi podejsc z czuloscia – to ona sie odwdzieczy hihihi
Jak napisal Smile:

Zamykając klapę musimy użyć siły, robiąc to powoli dochodzimy do punktu kiedy klapa pozostaje w jednym położeniu. To znaczy ani ją grawitacja nie ciągnie w dół ani siłowniki w górę, powiedzmy otwarta na jakieś 30-40 cm. Wtedy wystarczy ją delikatnie pchnąć w dół aby się zamknęła i zatrzasnęła na zamku


I to dziala – juz bagaznik nie walczy ze mna – ani ja z nim
jak tylko troche bardziej silowo podejsc do tematu – bywa roznie
ale jak delikatnie – jest ok <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2013, 01:01
Posty: 38 (0/14)
Skąd: Gdynia / Belgia
Auto: peugeot 206
mazda cx – 5
SKYACTIV-G Sport 160pk 6MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9