Witam jestem pierwszy raz na forum ..
Zakupiłem kilka dni temu Mazdę CX5 2.2 diesel2015 r i komputer pokazuje mi po przejechaniu już 400km spalanie średnia 13l ... To chyba nie jest normalne
Duże spalanie
Strona 1 z 1
Diesel ma swoje wady, zaniedbany potrafi tyle palić. Musisz przede wszystkim ustalić co jest tego przyczyną, podejrzewam zatkany filtr DPF i jego wypalanie co ~50 a nie ~200km.
A przyczyn tego stanu rzeczy może być masa, zaczynając od zwyczajnie dużego przebiegu poprzez wadliwy EGR czy też lejące wtryski.
Mam nadzieję, że przed zakupem robiłeś jakiekolwiek rozeznanie, bo jak kupiłeś, bo ładnie wygląda to może być początek problemów. Wszystko zależy od tego co kupiłeś – rok, przebieg, historia serwisowania.
Polecam poczytać o syfie w dolocie, problemach z turbiną czy przede wszystkim o podkładkach pod wtryskami. Pranie DPF to też coś, co powinieneś rozważyć.
Potrzebujesz interfejsu diagnostycznego, który można kupić za ~130zl, laptopa i darmowego oprogramowania Forscan. Posiadając powyższe w zasadzie sam możesz zdiagnozować co jest problemem.
Wszystkie wspomniane rzeczy są wiele razy poruszane na forum, polecam poszukać
Powodzenia
A przyczyn tego stanu rzeczy może być masa, zaczynając od zwyczajnie dużego przebiegu poprzez wadliwy EGR czy też lejące wtryski.
Mam nadzieję, że przed zakupem robiłeś jakiekolwiek rozeznanie, bo jak kupiłeś, bo ładnie wygląda to może być początek problemów. Wszystko zależy od tego co kupiłeś – rok, przebieg, historia serwisowania.
Polecam poczytać o syfie w dolocie, problemach z turbiną czy przede wszystkim o podkładkach pod wtryskami. Pranie DPF to też coś, co powinieneś rozważyć.
Potrzebujesz interfejsu diagnostycznego, który można kupić za ~130zl, laptopa i darmowego oprogramowania Forscan. Posiadając powyższe w zasadzie sam możesz zdiagnozować co jest problemem.
Wszystkie wspomniane rzeczy są wiele razy poruszane na forum, polecam poszukać
Powodzenia
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Dzięki za pomoc lecz po sprawdzeniu wszystkich rzeczy co napisałeś komputer nic nie wykazał prucz tego że był delikatnie zapchany DPF ..
ZOSTAŁ on wypalony lecz spalanie nadal na poziomie 10.7l
Jakieś pomysły?
ZOSTAŁ on wypalony lecz spalanie nadal na poziomie 10.7l
Jakieś pomysły?
- Od: 4 lut 2025, 20:55
- Posty: 2
jarekciesielski8686 napisał(a):ZOSTAŁ on wypalony lecz spalanie nadal na poziomie 10.7l
Jakiekolwiek stacjonarne / serwisowe wypalania nie wyczyszczą Ci filtra – co najwyżej usuną nadmiar sadzy. To samo z piankami i innego tego typu wynalazkami.
Nagromadzone tam przez lata popioły (powstające po spaleniu tego, co było w filtrze) nadal będą, te można jedynie usunąć fizycznie poprzez wyjęcie i "wypranie" filtra. Wtedy również będzie można zbadać jego stan (przepustowość).
Jak napisałem wcześniej, bez interfejsu serwisowego nic nie wskórasz. A jeśli majster, co Ci wypalił filtr skasował dodatkowo adaptacje, straciłeś wszelakie dane historyczne z liczbą i częstotliwością wypaleń DPF włącznie.
Albo dasz auto komuś, kto się zna na Mazdach, czyli nie do ASO, bo Ci jadą po najmniejszej linii oporu, albo sam pomału przy odrobinie szczęścia metodą prób i błędów dojdziesz do tego, co go boli. Innej opcji nie widzę.
Jako kolejny krok proponuję testowo zaślepić EGR (blaszka pod rurkę w kształcie litery "C" wychodzącej od frontu silnika) i z interfejsem sprawdzić różnicę w częstotliwości wypaleń DPF.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3133 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9