Engine oil pressure inspection required – ??

Witam po raz pierwszy.
Od ponad roku jestem właścicielem Mazdy CX-5 2.2 150 KM.
Po około 2 miesiącach posiadania, wyświetliła mi się lampa oleju i taki komunikat: "Engine oil pressure inspection required". Tylko ten komunikat i żaden inny. Ponadto zapalił się czerwony trójkąt.
Jechałem wąską drogą, powoli, omijając dziury i właściwie nawet nie wiem, kiedy się zaświecił bo żadnego dźwięku nie było.
Przestraszyłem się, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już tego nie było.
Szukając po internecie, znalazłem, że problemem może być zużyty olej.
Faktycznie od wymiany miał przejechane ponad 14 tysięcy km i minął ponad rok.
Jeden serwisant sprawdził, że nie ma żadnych błędów, inny wymienił olej i było dobrze prawie 10 tysięcy km.
Niedawno znów pojawił się ten problem, więc pojechałem do wymiany oleju. Olej ten sam, serwisanci ci sami. Inspekcję tym razem kasował "z kierownicy", bez komputera.
Po wymianie przejechałem około 500 km i pojawił się znów ten komunikat i to mnie mocno zaniepokoiło.
Mam ustawioną wymianę oleju za 15 000 minus te 500 km ale czas nie został zmieniony bo za 2 miesiące.
Mogę zmienić ten czas ale aby poznać efekt, to musiałbym jeździć i sam nie wiem, co robić?
Może to przez ten nie zmieniony czas a może jest zupełnie inny dużo większy problem??
Znalazłem w instrukcji, że jest napisane:
"W przypadku SKYACTIV-D 2.2 lampka ostrzegawcza oleju silnikowego świeci się również wówczas, jeśli olej silnikowy jest nadmiernie zużyty."
Ale to lampka. O komunikacie nic nie piszą.
Na forum:
https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/vse ... ect=188852
Znalazłem, że ktoś oprócz oleju wymienił jeszcze czujnik ciśnienia oleju.
Tu znalazłem, że może to być problem elektryczny przewodów lub samego czujnika.
https://mazdaservice.org/files/m6/mazda ... 879400.php
Ale znów dotyczy to mazdy 6 i silnika 2.5...
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem??
Pozdrawiam,
Kazek
Od ponad roku jestem właścicielem Mazdy CX-5 2.2 150 KM.
Po około 2 miesiącach posiadania, wyświetliła mi się lampa oleju i taki komunikat: "Engine oil pressure inspection required". Tylko ten komunikat i żaden inny. Ponadto zapalił się czerwony trójkąt.
Jechałem wąską drogą, powoli, omijając dziury i właściwie nawet nie wiem, kiedy się zaświecił bo żadnego dźwięku nie było.
Przestraszyłem się, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już tego nie było.
Szukając po internecie, znalazłem, że problemem może być zużyty olej.
Faktycznie od wymiany miał przejechane ponad 14 tysięcy km i minął ponad rok.
Jeden serwisant sprawdził, że nie ma żadnych błędów, inny wymienił olej i było dobrze prawie 10 tysięcy km.
Niedawno znów pojawił się ten problem, więc pojechałem do wymiany oleju. Olej ten sam, serwisanci ci sami. Inspekcję tym razem kasował "z kierownicy", bez komputera.
Po wymianie przejechałem około 500 km i pojawił się znów ten komunikat i to mnie mocno zaniepokoiło.
Mam ustawioną wymianę oleju za 15 000 minus te 500 km ale czas nie został zmieniony bo za 2 miesiące.
Mogę zmienić ten czas ale aby poznać efekt, to musiałbym jeździć i sam nie wiem, co robić?
Może to przez ten nie zmieniony czas a może jest zupełnie inny dużo większy problem??
Znalazłem w instrukcji, że jest napisane:
"W przypadku SKYACTIV-D 2.2 lampka ostrzegawcza oleju silnikowego świeci się również wówczas, jeśli olej silnikowy jest nadmiernie zużyty."
Ale to lampka. O komunikacie nic nie piszą.
Na forum:
https://www.mazdaclub.cz/forum-tema/vse ... ect=188852
Znalazłem, że ktoś oprócz oleju wymienił jeszcze czujnik ciśnienia oleju.
Tu znalazłem, że może to być problem elektryczny przewodów lub samego czujnika.
https://mazdaservice.org/files/m6/mazda ... 879400.php
Ale znów dotyczy to mazdy 6 i silnika 2.5...
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem??
Pozdrawiam,
Kazek