Brak mocy podczas przyśpieszania / błąd przepływomierza

Postprzez Maniana » 20 lip 2022, 08:49

Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika, dostałem info, że podobnie to wygląda ....
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 20 lip 2022, 09:26

No to panowie jak po czyszczeniu wszystko wróci do normy, to jeszcze zróbcie podkładki pod wtryskami i cieszcie się autem.

Po czyszczeniu skasujcie adaptacje turbiny, przepustnicy, EGR i sondy na wydechu. Potem można jeździć i testować.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 21 lip 2022, 17:43

Niestety efekt taki sam jak przed czyszczeniem, vmax jakieś 140-150.
Brak mocy na wyższych obrotach, na niskich jeszcze względnie ciągnie.
Jak skasować wymienione przez Ciebie adaptacje?
Zrobię to przez forscan?
Raczej mechanik tego nie zrobił.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 21 lip 2022, 19:27

Forscanem w zakładce Service.
Masz zdjęcia, widziałeś efekt, czy wierzysz mechanikowi na słowo?
Jaki rocznik Twojego auta?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez konradkonrad1987 » 21 lip 2022, 21:42

Witajcie, przepraszam, że tyle czasu mi to zajęło ale rodzinne sprawy musiałem połączyć z naprawą auta.
Auto odzyskało moc. Jedzie pięknie w całym zakresie obrotów.
Kolektor dolotowy był tak zafajdany sadzą że mały palec od reki nie wszedł by w gardziele. Ogólnie 70% zatkania około. Tak samo wyglądała przepustnica ( zdjęcie wrzuciłem wcześniej). Myślę że nawet się nie mogła domknąć czy otworzyć w pełni. Ilość sadzy ( zdjęcie wcześniej wklejone) mówi sama za siebie.
Co zrobiłem:
1. Rozebrany cały dolot ( zgodnie z sugestią "darrecki")
2. Czyszczenie mechaniczne ( ja użyłem śrubokręta płaskiego oraz końcówki widelca- zagięta o 90stopni cześć którą trzymamy, zrobiona taka motyczka)
3. Czyszczenie dokładniejsze sprayem do klocków hamulcowych ( testowałem też specjalny środek do czyszczenia EGR- taki sam efekt) oraz pędzelkiem i szmatami
4. Złożenie wszystkiego do kupy ( nowa uszczelka pod kolektor dolotowy) i skręcenie na moment 24Nm
5. Zalanie nowym płynem chłodzącym

Drobna sugestia bo miałem z tym problem:
1. Jak sprawdzić które zawory są zamknięte.
U mnie w CX5 zdejmujemy cześć nadkola od pasażera. Kilka spinek. Pod nim jest mały dekielek plastikowy. Odciągamy go i widzimy koło od osprzętu. Klucz 22 nasadowy i kręcimy by przestawić położenie zaworów. Z racji że byłem sam nie mogłem użyć taśmy bezbarwnej naklejonej na głowice by sobaczyć kręcąc walem w których otworach głowicy taśma się unosi. Wtedy wiadomo by było które zawory sa zamknięte a które otwarte.
Wpadłem na inny pomysł. Każdy zawór ma indywidualny otwór w głowicy. Zatem jeśli jest otwarta para zaworów dla danego cylindra to odkurzaczem zasysając miejsce jednego otworu ciągnie powietrze z otworu obok dla danego cylindra. Jak tak się dzieje to znaczy, że zawór jest otworzony. Analogicznie jeśli w sąsiednim otworze danego cylindra nie zasysane jest powietrze dany komplet 2 zaworów dla cylindra jest zamknięty.
Po wszystkim dobrze wydmuchałem otwory sprężarką. Pamiętajcie aby dobrze zatkać kanał wodny w głowicy bo naleci syfu.
2. Jak czyścić gardziele w głowicy.
Ja zastosowałem wspomniany wcześniej widelec wybierając wszystko do siebie i odciągając odkurzaczem. Głębiej już pomógł płaski śrubokręt aby lepiej wyczyścić przy zaworach.

Uwaga: Przepustnice ( dokręcaną bezpośrednio do kolektora) można przykręcić w 4 pozycjach. Wtyczka powinna być po prawej stronie wpinana stojąc przodem do auta. Ja popełniłem ten błąd wiec musiałem znów ściągać głowice aby go przekręcić. Wtedy też nie podepniemy rury dolotowej- to dziwne zapięcie nam nie pozwoli. A jak już jestem przy tym dziwnym zapięciu ( miałem z nim duży problem ponieważ jedna z cienkich plastikowych elementów pękła) Proponuje po prostu poniżej tego mocowania odkręcić opaskę zaciskową. Prosto szybko i przyjemnie a ile mniej problemów ( przynajmniej u mnie przez ten pęknięty element).

Ogólnie praca nie jest ciężka, może trochę brudząca. Zestaw podstawowych narzędzi wystarczy. Klucz dynamometryczny jest pomocny do dokręcania śrub.

W załączniku logi po czyszczeniu. Zrobione z wyłączoną klimą i zmniejszonym nadmuchem.
Nie kasowałem wcześniej nic jak sugerował kolega. Dopiero teraz to odczytałem :)

Ogromne podziękowania dla darrecki za diagnozę ( w moim przypadku strzał w dziesiątkę) oraz za podpowiedz w tematach praktycznych dotyczących czyszczenia. Bez tego raczej bym się nie podjął czyszczenia czy nawet mógłbym ma to nie wpaść.
Załączniki
Po czyszczeniu.rar
przejazdy na biegu 3 i 4 ( mieszane)
(182.24 KiB) Pobrane 28 razy
Ostatnio edytowano 22 lip 2022, 10:11 przez konradkonrad1987, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2021, 08:57
Posty: 8 (1/0)
Auto: MAzda CX5, 2012r., 2.2 150 KM. Manual, 4x4

Postprzez darrecki » 21 lip 2022, 22:45

Teraz możesz sobie porównać wartość MAF z loga przed i po. Po dostaje zdecydowanie więcej powietrza, (jest 40, było max 28 jednostek na niebieskim wykresie) więc turbina ma możliwość wytworzyć stabilne ciśnienie, bez górek i dołków. Co prawda jeszcze nie osiąga jeszcze żądanych wartości, ale skasowanie adaptacji i czas powinny jeszcze to poorawić.
Załączniki
3-4 po czyszczeniu.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 22 lip 2022, 06:49

Forscan mam tylko dostępne na tel. i nie mam takowej zakładki.
Auto produkcja 12-2015, rej. 2016, JMZGJ692871340480
Mechanik nie zrobił żadnych zdjęć, czy dokładnie wszystko wyczyścił nie mam bo przy nim nie stałem.
Dzisiaj się go wypytam co dokładnie wyczyścił i jak, przed robotą wysyłałem mu instrukcję z tematu o czyszczeniu.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 22 lip 2022, 07:11

Na telefonie też jest ta opcja.

Jak masz forscan to zapisz jakieś logi, będzie można na czymś bazować, bo tak to wróżenie z fusów. Wg mnie problem jest identyczny jak u konradkonrad1987 ale nie musi tak być.
Ja mechanikom nie wierzę, szczególnie tym co prosisz o jedno, a oni wiedzą lepiej i zrobią po swojemu.

Parametry do logów masz na zdjęciach, dodaj te same.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 22 lip 2022, 08:10

Na tel. jednak nie ma aplikacji Forscan (nie ma jej w sklepie Apple), na iOS przy zakupie urządzenia OBD miałem aplikację Car Scanner Pro. https://apps.apple.com/dk/app/car-scann ... 33623?l=pl
Spróbuje wykonać testy tak jak kolega w tej aplikacji co mam.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 22 lip 2022, 08:27

Forscan jest na komputery PC, Forscan Lite jest na Android jak i iOS.
Wszystkie na chwilę obecną mają identyczną funkcjonalność. Na wersji Windows można dodatkowo grzebać w konfiguracji auta, ale 99.9% osób tego nie potrzebuje.
Załączniki
Forscan.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 25 lip 2022, 20:45

Mój czujnik (Vgate iCar Pro BT4.0) ni h** nie chce współgrać z aplikacją na iOS Forscan Lite.
Zrobiłem dzisiaj test MAF z 3-4 i 4-5 na tym oprogramowaniu co mam (Car Scanner Pro), ewidentnie widać spadek jak wchodzi na wyższe obroty.

Zrzuty ekranu https://share.icloud.com/photos/014q1No ... z3HCiaQkng
Na dniach postaram się dograć testy z obrotami silnika.
Jedzie też do mnie nowy czujnik MAF, żeby sprawdzić działanie przepływomierza powietrza.

Prace już wykonane:
Czyszczenie przepustnicy
Czyszczenie otworów głowicy
Czyszczenie kolektora
Czyszczenie przewody dolotowych
Czyszczenie czujnika MAP
Czyszczenie czujnika MAF
Nowa pompa vacuum
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 25 lip 2022, 21:53

Ok, jeżeli wszystko było faktycznie wyczyszczone jak powinno, to mam pewną teorię. Zakładając, że te wykres poniżej
Screenshot_20220725-204649_Edge.jpg


to jest przebiej na 1 biegu i żółta kreska to przedział 2200-2500 obrotów, a czerwona to wrzucony luz i przyjmując, że vacuum było faktycznie uszkodzone to:
– duża turbina nie dmucha jak należy, być może wytarty wałek wydechowy załatwił ją i vacuum.

Zdejmij wąż gumowy idący do turbiny, tam gdzie odma ma wyjście w dolot. Sprawdź jak wygląda wirnik, czy nie jest powyginany i czy ścianki nie są poobcierane. Sprawdź też luzy góra/dół i przód/tył.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 25 lip 2022, 22:36

Wykres przedstawia przebieg z 3 na 4 bieg. Widać pod koniec spadek a następnie zmiana na 4. Auto z automatyczną skrzynią biegów. Po czyszczeniu zauważyłem spalanie większe o 1L. Jutro postaram się zrobić wykres z obrotami silnika.

Dopisano 26 lip 2022, 06:44:

https://share.icloud.com/photos/07aS8zo ... hJXPNzayvg

Wykres 3 i 4 bieg.
Widać dziwny spadek na maf, pedał bym wciśnięty w podłogę.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 26 lip 2022, 08:20

Albo się jeszcze nie obudziłem, albo zupełnie nie rozumiem tych wykresów – wyglądają zupełnie bez sensu. Stałe obroty powyżej 4000, a tu nagle przepływ powietrza spada prawie 2x. Obroty jakieś totalnie poszarpane, normalnie czarna magia.
Możesz zapisać logi do pliku csv? To uniwersalny i darmowy standard, powinien być obsługiwany przez twoje oprogramowanie.
Potrzebne 4 parametry – MAP, MAP_DSD, MAF, RPM.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 26 lip 2022, 08:24

https://drive.google.com/file/d/14RtbOq ... sp=sharing

Nie znalazłem u siebie parametru MAP_DSD, dodałem MAP (V) i jeszcze mam MAP (V-kPa)
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 26 lip 2022, 08:39

Na forum klikając +Odpowiedz i potem Podgląd możesz dodawać zdjęcia i pliki bezpośrednio na forum, zakładka Załączniki
rpm.jpg

Możesz potwierdzić, że przy przyspieszaniu trzymałeś cały czas gaz w podłodze? Co się działo jak w pierwszej fazie obroty zaczęły spadać ze stałych ~4500 pionowo w dół? Faktycznie spadły poniżej 1000? Podczas przyspieszania z nogą w podłodze? W automacie to w zasadzie niemożliwe, skrzynia sama musiała by w trakcie przyspieszania wrzucić "N". Albo interfejs źle odczytuje, albo masz coś z elektroniką i sterowaniem.
Do loga zaglądnę jak wrócę do domu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 26 lip 2022, 08:55

Ta przerwa to odpuszczenie gazu pomiędzy światłami.
Były 2 próby.
Na czerwono bieg 3 a następnie wrzucona 4.
Załączniki
Screenshot_1.jpg
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez darrecki » 26 lip 2022, 09:25

Ok, w takim razie ma to jakiś sens. Te przebiegi na 3 jakieś takie poszatkowane, ale 4 stabilna. Z tym, że na 4 biegu auto dostaje 2x mniej powietrza niż na 3. Wygląda to podobnie jak u kolegi, u którego po czyszczeniu dolotu auto się naprawiło. Jak już pisałem wcześniej, sceptycznie podchodzę do fachowości wyczyszczenia dolotu w Twoim aucie. Do sprawdzenia tego potrzebujesz to: [url]https://www.amazon.pl/endoskopowa-inspekcyjna-oświetleniem-telefonów-systemem/dp/B09P2WHVGT[/url] Mam, sprawdza się całkiem dobrze. Wyciągasz czujnik doładowania, i oglądasz jak to wygląda od środka, da się wcelować w otwory w głowicy zobaczyć na własne oczy ich stan.
Oprócz powyższego (jeśli się zdecydujesz i będzie OK) musisz przelecieć cały układ doładowania. Być może jest gdzieś dziura i powietrze ucieka na lewo (stąd większe spalanie) albo coś nie działa jak należy. Turbina, gruszki sterujące itp.

Jedno jest pewne, z taką ilością powietrza turbina nie dobije nawet do 1.5 bara, gdy do właściwych osiągów trzeba 2.3.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Maniana » 26 lip 2022, 19:44

Wymieniłem czujnik MAF i mam wrażenie że wróciło wszystko do normy. Jutro będę mógł go bardziej napędzić w drodze do pracy i jeszcze potwierdzę. Wrzucam zrzut z testu po wymianie.
Załączniki
4388B0FA-2642-4C06-98C5-E41326038B1C.jpeg
Początkujący
 
Od: 14 maja 2021, 11:20
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.2 D Kombi Skypassion I-ELoop aut 129kW AWD

Postprzez Uzigt » 26 lip 2022, 22:19

Witam. Mam podobny problem jak kolega wyżej tylko ze w mazdzie cx5 2015r Lift 2.2 skyactiv 175km. Auto ze startu wgniata w fotel później już słabo ciągnie tak jakby obroty idą ale mocy już nie ma przy wyższych prędkościach 120km/h można wcisnąć pedał w podłogę do kickdown i ledwo się rozpędza lub stanie na 3000obr/min i jedzie tylko 140 km/h. Po dłuższej jeździe wyrzuci błąd przepływomierza. Wymieniłem już:
– przepływomierz powietrza
– czujnik różnicy ciśnień DPF
– twinturbo po regeneracji
– wyczyszczony kolektor ssący i czujnik ciśnienia
– wyczyszczony EGR
– wyczyszczona przepustnica
– wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym na używkę
– sprawdzona Vacum pompa. Po odpaleniu ma 26 inHg.
– sprawdzone wężyki podciśnienia
– zamienione miejscami elektrozawory sterujące gruszkami od turbin
– czujnik ciśnienia spalin ten metalowy na jeden wężyk przedmuchany
– wyczyszczony DPF i wypalony
– sprawdzona szczelność układu ciśnienia doładowania
Zamierzam jeszcze sprawdzić wałek wydechowy choć ponoć w południe montowany już był z mocniejszego materiału. Ale kończą już mi się pomysły co z tym autem jest nie tak? Może ktoś ma pomysł?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9