Niskie obroty, nie pracuje na jednym cylidrze

Postprzez MazdaCX-5 » 7 lut 2022, 13:54

Dzień dobry :)

Jestem (nie)szczęśliwą posiadaczką CX-5 2013 2.2 diesel.
Od jakiegoś czasu samochód wykazuje usterkę trudną do zdiagnozowania, bo błąd jest powtarzalny, ale nigdy nie występuje jak samochód jest w serwisie (nie ASO). Nie wyświetla żadnego błędu (sprawdzane na sofcie dedykowanym do Mazdy). Czasem trudno mi zreprodukować błąd, żeby pokazać, o co mi chodzi.
Mazda po zmianie biegu na wyższy i na niskich obrotach (około 1500 i poniżej) bardzo szarpie, drgania przenoszą się na karoserię, chodzi jak "traktor", diagnoza, samochód nie pali wtedy na 1 cylinder. Po zwiększeniu obrotów i na wysokich obrotach jedzie bez zastrzeżeń. Dlatego w serwisie mi nie wierzyi, bo nie zawsze się tak dzieje i nie na wysokich obrotach. Dzieje się tak po zmianie biegu na wyższy, jak ma za niskie obroty, ale nie po każdej zmianie biegu.
Samochód miał wymienione 2 wtryskiwacze, które wprawdzie parametry miały dobre, ale zacinały się mechanicznie co jakiś czas, przez co decyzja wymiany na nowe oryginalne Denso. Po wymianie i zaprogramowaniu wtryskiwaczy problem nie ustąpił. Błędu nie wyświetla, parametry wtryskiwaczy, ciśnienie w porządku. Wymieniony filtr paliwa, paliwo Orlenowe, zalana ostatnio Liqui Moli do czyszczenia wtrysków. W serwisie rozkładają ręce. Samochód dalej czasem przestaje palić na 1 cylinder po zmianie biegu na wyższy przy niższych obrotach, ale zwykle po zwiększeniu obrotów jedzie normalnie.
Ktoś miał podobny problem?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 13:40
Posty: 4
Auto: Mazda CX-5 KE
2013
2.2D
110 KW

Postprzez darrecki » 8 lut 2022, 12:17

Nie ma opcji aby problem z zapłonem nie zostawiał śladu w komputerze.
Wg mnie problemem może być np. zatkany dolot, co jest nazwijmy to standardową usterką. Prześwit może być już tak mały, że auto zwyczajnie nie dostaje wystarczająco powietrza na niskich obrotach i się krztusi. Może zacinać się również przepustnica.
Ewentualnie inny problem z roczników 2012-2013 – wytarty wałek wydechowy, bądź kumulacja obu.

Z niestandardowymi usterkami nie ma co jeździć do ASO, to tylko strata pieniędzy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MazdaCX-5 » 15 lut 2022, 09:08

Dziękuje za wskazówki. Boje się, że wymiana kolejnych dwóch wtryskiwaczy nie pomoże, bo mam wrażenie, że to nie jest przyczyna, a być może skutek, że coś je psuje. Czy na Podkarpaciu jest ktoś, kto zna się na tych silnikach i pomoże zdiagnozować usterkę i naprawić?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 13:40
Posty: 4
Auto: Mazda CX-5 KE
2013
2.2D
110 KW

Postprzez darrecki » 15 lut 2022, 10:55

Przecież napisałem – wtryski zostaw w spokoju. Nie wiem jakim cudem 2 wymienione już wtryski cytuję "miały poprawne parametry ale zacinały się mechanicznie". To jest zwyczajne dojenie kasy.

Nie słyszałem o jakimś specu od współczesnych Mazd na podkarpaciu, masz do wyboru śląsk albo okolice Łodzi.

Zacznij od podstaw, nawet jeśli jakimś cudem to nie pomoże, to i tak będzie taniej niż wymiana chociażby jednego wtrysku.

Musisz wykonać 2 czynności
– wyczyścić kolektor dolotowy, to bezwzględnie. Powtórzę – kolektor. Nie EGR, nie chłodnice EGR, nie rurki – kolektor przykręcony do frontu silnika. Syf jest zawsze tam.
– zdemontować pokrywę zaworów, obejrzeć wałek wydechowy, zmienić podkładki pod wtryskami (nawet jeśli ostatnio to robili. Chyba, że masz dowód na to, że przy wymianie 2 wtrysków ASO jakimś cudem zaglądnęło pod pokrywę i tam jest OK.

Te 2 czynności może wykonać każdy ogarnięty w poprawnym rozkręcaniu śrubek i ponownym ich przykręceniu zgodnie z instrukcją. Trzeba się przy tym nagimnastykować, ale jest to do zrobienia nawet pod domem. Instrukcję co i jak mogę udostępnić.

Jeśli to nie pomoże, a w sumie i nawet przy okazji należy sprawdzić kompresję – dostęp przez świece zapłonowe. Te łatwiej wykręcić przy zdjętym kolektorze – łatwy dostęp.

Dopiero wtedy można ewentualnie myśleć o większych wydatkach. To są standardowe problemy (do standardowych dochodzi jeszcze turbina, ale to daje inne objawy), jak sama nazwa wskazuje szanse na wystąpienie problemu, który jest bolączką tego diesla jest znacznie większe niż 2 uszkodzone (w sumie teraz już 4) wtryski. Te owszem, mogą paść ale szansa na to jest minimalna, a problem z wszystkimi – zerowy.(chyba, że ktoś lał paliwo z piaskiem)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MazdaCX-5 » 23 lut 2022, 10:57

Oddałam samochód do mechanika, który specjalizuje się w Mazdach. Diagnoza już po kilku chwilach, całkowicie zatkany kolektor plus wytarty wałek rozrządu. Plus zjeba za wymienione wtryski :( Mechanik mówi mi, ten samochód nie miał prawa jeździć w takim stanie... Sprawdzone też gniazda pod głowica, napinacz i ślizgi przy łańcuchu w porządku.
Dziś odbieram samochód, mam nadzieje, że już będzie jeździć, bo mam koszmary, pół roku... A mogłam od razu tu szukać rady.
Miałeś rację, dziękuje za cenne wskazówki i pomoc :)

Dopisano 23 lut 2022, 17:45:

Dopisze jeszcze ciąg dalszy historii, samochód odebrałam, zostawiłam mnóstwo pieniędzy, bo wymiana na oryginalnych częściach, po przejechaniu 5 km błąd jak się okazuje P1336, czujnik położenia wałka rozrządu, mechanik umywa ręce, mówi, że zamontował dobrze, po weryfikacji rozrządu okazało się, że rozciągnięty, wartość ponad 8, na poprzednim wałku wartość była ponad 2, mówi, że silnik się układa i kazał jeździć z tym błędem. Help...
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 13:40
Posty: 4
Auto: Mazda CX-5 KE
2013
2.2D
110 KW

Postprzez darrecki » 23 lut 2022, 20:07

MazdaCX-5 napisał(a):Oddałam samochód do mechanika, który specjalizuje się w Mazdach


Ktoś z polecanych na forum, czy samozwańczy specjalista?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MazdaCX-5 » 23 lut 2022, 20:16

Nie chcę nazwiskami, bo RODO, mechanik, na którego namiary znalazłam na forum Lexa i ma pełno Mazd na podwórku, robił kilku znajomym Mazdy...
Początkujący
 
Od: 7 lut 2022, 13:40
Posty: 4
Auto: Mazda CX-5 KE
2013
2.2D
110 KW

Postprzez darrecki » 24 lut 2022, 00:05

Poprzednim dieslu 2.2 zdaje się, że wartość w okolicach 11 wskazywało już mocno rozciągnięty łańcuch i potrzebę jego wymiany. Nie słyszałem za to o problemach z rozciąganiem w skyactiv.
Niestety tutaj nie pomogę, bo zwyczajnie nie miałem z tym do czynienia.
Zawsze możesz poszukać namiaru tu na forum do Tadziola i zwyczajnie zapytać o poradę ja to ugryźć.
Podeślij na PW linka do tego forum Lexa z namiarami, z czystej ciekawości sprawdzę.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kubas10 » 15 maja 2023, 20:14

Czy waszym zdaniem ten wałek jest wytarty ? U mnie podobne problemy, brak kodów usterek ale czasem silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. Zdjąłem kolektor ssący i wielkiej tragedii nie ma, auto ma 220 tyś. Jak mierzyłem te podwójne krzywki to mają po 38mm.
Załączniki
1684174467199.jpg
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Postprzez mario-k » 16 maja 2023, 19:49

Jak jest rant wytarty to wałek do wymiany.Mam na sprzedaż nowy bo zamówiłem zapobiegawczo a okazało się ze mam dobry wałek tylko syf z puszczających podkładek
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez kubas10 » 5 cze 2023, 17:12

U mnie wałek ok, kolektor dolotowy nie był zasyfiony, natomiast oddałem wtryski do sprawdzenia i okazało się że jeden nie ma dawki i jest do wymiany. Części do tego nie ma i założyłem nowy, 3 pozostałe zostały sprawdzone i wygenerowane nowe kody. Teraz silnik chodzi cały czas na wszystkich cylindrach ALE jest problem następujący, na 4 biegu w okolicach 2 tyś obr/min jak dodaję gazu to zaczyna trząść całym samochodem. Co może być nie tak ?

Dopisano 5 cze 2023, 17:13:

Jest wrażenie jakby nie w tym momencie pojawiał się zapłon (wtrysk) paliwa... Pali ok 10 l w mieście... Na zimno kopci na szaro.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2013, 13:42
Posty: 21

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9