Silnikiem 2.2 Skyactiv – dziwny chod i klekot

Postprzez MilosM » 15 kwi 2021, 07:31

Mam ciekawy problem z silnikiem i jestem troche w ślepej ulici.
CX5 2.2 – 175, rok 2013 automat AWD
.
Jestem Słowak tak przepraszam za mój Polski.
.
Za zimną silnik idzie na obroty bez problemów – na postoju.
Pod obciążeniem wydaje metalowy klekot – jak u benzyny zawory, lub u diesla wtryskiwacze.
.
Jak się rozgrzeje tak ten metalowy klekot już nie jest taki duży no pry obrotach okolo 1500-1900
nie działa prawidłowo, jak by mu brakowało paliwa, lub powietrza. Takie drganie silnika.
.
Jak jest caklem nagrany tak ma za jazdy prawidłowy chod i metalowy klekot jest tylko przy przyspieszeniu.
Na wolno biegu ma dźwięk dobry, no ma problem utrzymać obrotów i jak się włącza klimatyzacja tak troche zmieni obroty i zaklekota siebie.

Mocy ma jak miał.
Rano za zimną ciężko startuje, tak jak by na 3 cylindre.
.
Wtryski raczej nie, mierzył mi jeden gość i to z porządna diagnostiku i osobno pomierzył zwarcie i wygląda to OK.
Zostal wyczyszczony dolot powietrza, czujnik cieśnienia dolotu turba.
Zostal wymieniony czujnik spalin.
DPF OK wypala się do zera.
.
Diagnostika nie pokazuje żadnego błędu i jestem z tego zdenerwowany.

Dopisano 15 kwi 2021, 08:31:

Delikatne dodawanie gazu – zimny silnik
[youtube]https://youtu.be/H_td-Mvsxvg[/youtube]

Dopisano 15 kwi 2021, 08:34:

Delikatne dodawanie gazu – nagrzany silnik
[youtube]https://youtu.be/eTiy_q26j2M[/youtube]
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2019, 20:10
Posty: 27
Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT

Postprzez mario-k » 15 kwi 2021, 19:26

A filtr paliwa masz wymieniony to jedno.A drugie idź do serwisu czy był wymieniany wałek rozrządu bo ten rocznik miał ta wadę
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez MilosM » 15 kwi 2021, 20:24

Filtr paliwa mam już w bagażniku i będę go zmieniał.
.
Jak jestem go kupił był po 6 przeglądzie 96 tis. i w raporcie takie rzeczy nie ma.
Ja jestem robil 7 i 8 przegląd i na pewno wałek rozrządu nie mienili.
.
to jest jedno z rzeczy co podejrzewam, ten metalowy klekot – jak klekot zaworów.
.
Chyba pójdę tym tropem.
Da się ten wałek zdiagnozować, lub tylko fizycznie rozebrać?

Dopisano 16 kwi 2021, 07:39:

Szukał jestem tego postu i mam.
.
Od VIN'u z końcówką 248119 Mazda poprawiła "wadliwe wałki" (w uproszczeniu).
.
No i ja jestem poniżej :|
Ja mam: JMZKEN92800246391
.
Nie spekuluje i wymieniam wałek.
Już jak się Będów paprali w silniku, co jest dobrze jeżcie wymienić za jednym zamachem.
.
I jeżcie jedno, jest tu ktoś co to zrobi, lub poleci mnie ktoś serwis na Śląsku? – Dąbrowa Górnicza
.
Do ASO na pewno nie co jestem czytał tak mnie zjedzą w kosztach i z takimi po domówimy serwisami pseudo, nie mam dobrych wspomnień.
.
Po prosto jak to już ktoś robil nech mi poda kontakt.
.
Dziękuje.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2019, 20:10
Posty: 27
Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT

Postprzez mario-k » 16 kwi 2021, 16:44

Patrz w Mysłowicach Navtech firma się chyba nazywa sprawdź w internecie oni tylko mazdy robią.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez MilosM » 20 kwi 2021, 19:01

Rozpoczął jestem z wymianów walka rozrządu.
Walek jest wytarty i to dość. Jeżcie go nie wybierali, tylko mi dzwonił.
Na palcu jestem odczuwał chyba 0,5 cm rowek.
.
Tak już znam, że to jest na pewno wałek.
Następnie:
1. Wypuczenie oleju i zdjęcie miski.
No i kontrola oleja czy tam nie ma opiłki, tylko, że ja jestem po wymianę chyba 1000 km i to się chyba nie doszukam opiłków.
2. Filter smoka kontrola i czyścienie. Tu się troche obawiam że będzie zawaleni od opiłek.
Jak będzie duży syf mechanik chce skontrolować panewki. Jak nie tak zostawiamy.
3. Czyszczenie lub wymiana pompy wakuowej. (chyba tak się nazywa)
.
Co jeżcie warto wyczyścić czy wymienić?
Jest potrebne i wybranie tuba i dacz go wyczyścić?
Co z pompu olejowe?
Cali rozrząd jest na łańcuchu no nie uszkodzili go opiłki?
.
Kurczę denerwuje się, Nie mam rad takie prace w ciemno.
Mam nadzieje, że nic temu nie będzie, bo silnik działał piękne i teraz miał chod bez zarzutu.
Moci tak somo od cholery maił i teraz.
.
Dla tego się pytam co mogę jeżcie zrobić. :|
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2019, 20:10
Posty: 27
Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT

Postprzez mario-k » 20 kwi 2021, 21:00

Dobrze wyczyść silnik i nie żałuj na oleju lub plukankach a będzie Ci śmigał jak nie wiem co.Tylko dobry mechanik nie partacz
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez MilosM » 21 kwi 2021, 13:37

Dziękuje.
To same mnie powiedzieli w serwisie Mazda.
Podpowiedział mnie, że padali wakum pompy i przepustnice. W mojim przypadku jest przepustnica OK robili w tamtym roku akciu serwisowa i bez zarzutów tylko korekta oprogramowanie.
.
Co do gwarancji.
Mazda uznawała gwarancyjne naprawy na serwisowane samochody no tylko do 7 łat i przedbiegu 200 tis.
Tak ja jestem pół roku w plece.
Szkoda tego.
Bo oprócz tego jestem miał przy zakupieniu auta wykupieniu gwarancie od ubezpieczalnie i ta mnie padla o nie cale 2000 kilometre. I przedbieg jest udokumentowany 2 mieszance temu na przegładzę.
.
Tak jest ..... <oczy>
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2019, 20:10
Posty: 27
Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT

Postprzez andrep » 21 kwi 2021, 18:32

Jeszcze kolega Tadziol z forum jest polecany na Śląsku.


https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=174603
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez darrecki » 27 kwi 2021, 11:36

Jeszcze sprawdzić Turbo (luzy na wirnikach) i pompę Vacuum. To, że Mazda twierdzi że ją sprawdzała, nie znaczy że tak było – te ich akcje na vacuum, podkładki i przepustnice to zwykła ściema. A nawet jeśli była dobra, to teraz już nie musi.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MilosM » 6 maja 2021, 10:02

No i jestem po wymianę wału i łańcuchów jak rozrządu tak i pompy olejowej. Plus tam rzeczy okolo tego.
.
Tylko już nie klepie tylko ten problem z obrotami zostal na dalej. Przy obrotach od 1300 do 2000 jest zamuleni i jak by niedostawał paliwa. To jest przy delikatny gazie.
Jak mu dam troche więcej gazu tak da się powiedzieć, że nie ma problemu lub nie jest taki widoczny.
.
Na zimno troche zle startuje zato chod ma dobry. Za ciepła startuje normalne tylko w tych obrotach się duszy i delikatne szarpie.
.
Pompa wakum zostala wyczyścioną.
.
Ja chyba podejrzewam jeżcie to turbo. Jest to automat i on zmienia biegi w tych obrotach i przy tych obrotach jest chyba najwięcej eksploatowany silnik.
.
Błędów nie ma żadnych. Tak się nie ma o co oprzeć co to jest.
.
Denerwuje mnie to, bo nechce żeby żona jeździła z takim samochodem.

Dopisano 7 maja 2021, 08:09:

W trakcie remontu jestem siebie kupił OBDII czytnik.
Mocno jestem nie wierzył, że zniknę wszystkie problemy.
.
Teraz co troche jeździe mogę wykluczyć:
1 – DPF sią wypala do zera
2 – pompa wakum trzyma pod cieśnienie na -26 stabilnie
.
Test emisji nezdal tylko NMHC Catalyst (niepreszet test) no to chyba nic nie znaczy i będę to śledził.
.
Co jeżcie jest dobrze śledzić?
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2019, 20:10
Posty: 27
Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT

Postprzez MilosM » 12 maja 2021, 20:28

Chyba jest po problemie.
Działa cichutko jak zagadek.
.
Brakowało tomu pana Tadeusza polecanego na górę w linku.
Wtryskiwacze czasowanie do minusu ponad 500% cud, że jeździł. Zrobiono adaptację i działa.
.
Wtryskiwacze jestem wykluczył, bo jak jestem pisał na samym początku kontrolował ich spec co się zajmuje regeneracja wtryskiwaczy i pomp. No i dupa.
Może i dobrze bo do teraz bym jeździł z tym walkem wydechowym i silnik by się na pewno z opiłków rozwalił.
.
Mam nadzieje, że to tyle i zostaje tylko normalne eksploatacyjne naprawy.
.
Dziękuje wszystkim za rady.
.
No i jeżcie raz polecam pana Tadeusza.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2019, 20:10
Posty: 27
Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9