EGR – czyszczenie

Moją walkę z kontrolką DPF opisywałem już na forum ... nie wiem czy to może być koniec tej historii ale jestem po wizycie w ASO Mazdy. Udałem się tam z kontrolką DPF Inspection Requried i błędem w systemie P243C.
Po diagnozie otrzymałem informację, że komputer wskazuje na błąd związany z częstotliwością regeneracji filtra DPF. Możliwą przyczyną jest uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia. Z uwagi na brak jego w ASO i poniekąd jego koszt – 850 zł, po uzgodnieniu udałem się sam do sklepu i kupiłem zamiennik za 97 zł żeby sprawdzić czy to to. Poradził mi mechanik, żeby dokonać jeszcze czyszczenia zaworu EGR. Szukałem na forum ale nie znalazłem a i na necie jakoś nie mogłem trafić na opis czyszczenia w CX-5. Inne auta są i to dokładnie opisane. Dlatego robiłem to trochę na "czuja". Na szczęście EGR w moim silniku jest w super miejscu na jego przodzie i dostęp jest bezproblemowy. Jedyne co mnie zaskoczyło przy jego wyjęciu to podłączenie do układu chłodzenia !?!? Po odpięciu jednej z rurek płyn chłodniczy zalał mi cały silnik a że był gorący to i mi się dostało po rączkach. Uważajcie zatem na ten fakt bo w popisach nigdzie tego nie znalazłem. Po wyjęciu również była niespodzianka bo wszystkie filmiki pokazują że wewnątrz zaworu chodzi "grzybek" zamykający i otwierający a u nas ... jest obrotowa przepustnica. U mnie mimo małego jak mi się wydaje zanieczyszczenia nie otwierała się ona w sposób swobodny. Dopiero po czyszczeniu udało mi się ją przekręcać. Myślę że jak ktoś będzie kiedyś szukał takich informacji to mu to pomoże bo mi tych informacji brakowało.
Po diagnozie otrzymałem informację, że komputer wskazuje na błąd związany z częstotliwością regeneracji filtra DPF. Możliwą przyczyną jest uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia. Z uwagi na brak jego w ASO i poniekąd jego koszt – 850 zł, po uzgodnieniu udałem się sam do sklepu i kupiłem zamiennik za 97 zł żeby sprawdzić czy to to. Poradził mi mechanik, żeby dokonać jeszcze czyszczenia zaworu EGR. Szukałem na forum ale nie znalazłem a i na necie jakoś nie mogłem trafić na opis czyszczenia w CX-5. Inne auta są i to dokładnie opisane. Dlatego robiłem to trochę na "czuja". Na szczęście EGR w moim silniku jest w super miejscu na jego przodzie i dostęp jest bezproblemowy. Jedyne co mnie zaskoczyło przy jego wyjęciu to podłączenie do układu chłodzenia !?!? Po odpięciu jednej z rurek płyn chłodniczy zalał mi cały silnik a że był gorący to i mi się dostało po rączkach. Uważajcie zatem na ten fakt bo w popisach nigdzie tego nie znalazłem. Po wyjęciu również była niespodzianka bo wszystkie filmiki pokazują że wewnątrz zaworu chodzi "grzybek" zamykający i otwierający a u nas ... jest obrotowa przepustnica. U mnie mimo małego jak mi się wydaje zanieczyszczenia nie otwierała się ona w sposób swobodny. Dopiero po czyszczeniu udało mi się ją przekręcać. Myślę że jak ktoś będzie kiedyś szukał takich informacji to mu to pomoże bo mi tych informacji brakowało.