EGR – czyszczenie

Postprzez jacakam » 17 maja 2019, 08:56

Moją walkę z kontrolką DPF opisywałem już na forum ... nie wiem czy to może być koniec tej historii ale jestem po wizycie w ASO Mazdy. Udałem się tam z kontrolką DPF Inspection Requried i błędem w systemie P243C.

Po diagnozie otrzymałem informację, że komputer wskazuje na błąd związany z częstotliwością regeneracji filtra DPF. Możliwą przyczyną jest uszkodzony czujnik różnicowy ciśnienia. Z uwagi na brak jego w ASO i poniekąd jego koszt – 850 zł, po uzgodnieniu udałem się sam do sklepu i kupiłem zamiennik za 97 zł żeby sprawdzić czy to to. Poradził mi mechanik, żeby dokonać jeszcze czyszczenia zaworu EGR. Szukałem na forum ale nie znalazłem a i na necie jakoś nie mogłem trafić na opis czyszczenia w CX-5. Inne auta są i to dokładnie opisane. Dlatego robiłem to trochę na "czuja". Na szczęście EGR w moim silniku jest w super miejscu na jego przodzie i dostęp jest bezproblemowy. Jedyne co mnie zaskoczyło przy jego wyjęciu to podłączenie do układu chłodzenia !?!? Po odpięciu jednej z rurek płyn chłodniczy zalał mi cały silnik a że był gorący to i mi się dostało po rączkach. Uważajcie zatem na ten fakt bo w popisach nigdzie tego nie znalazłem. Po wyjęciu również była niespodzianka bo wszystkie filmiki pokazują że wewnątrz zaworu chodzi "grzybek" zamykający i otwierający a u nas ... jest obrotowa przepustnica. U mnie mimo małego jak mi się wydaje zanieczyszczenia nie otwierała się ona w sposób swobodny. Dopiero po czyszczeniu udało mi się ją przekręcać. Myślę że jak ktoś będzie kiedyś szukał takich informacji to mu to pomoże bo mi tych informacji brakowało.
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 17:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez darrecki » 19 maja 2019, 11:39

Ja się powtórzę po raz kolejny, czyszczenie EGR nie ma najmniejszego sensu jeśli zawór jest sprawny. Nie ma w zasadzie możliwości jego zatkania, bo w tej części recyrkulacji spaliny są ciepłe i suche jak pieprz. Za to w kolektorze dolotowym te ciepłe spaliny łączą się z zimnym i wilgotnym powietrzem (odma jest wpuszczona w obieg zaraz za sprężarką), tam się tworzy masa syfu. Mam zdjęcia z czyszczenia takowego, to wrzucę jak znajdę.
Roboty przy tym trochę jest, aczkolwiek jak brudno by tam nie było, to wpływ na DPF powinien być zerowy/minimalny.
Natomiast jeśli chcesz sprawdzić realny wpływ EGR na filtr, polecam czasowe jego zaślepienie. Bardzo prosto to zrobić, wystarczy 0.5mm blaszka na rurce że zdjęcia. Co prawda wywali błąd na desce, ale auto powinno jeździć normalnie. Po 500km jak nie będzie dużej różnicy to będziesz wiedział, że EGR jest sprawny. Jeśli interwał znacznie się wydłuży, to wymienił bym zawór na inny.
Załączniki
IMG-20180727-WA0010.jpg
Przepustnica
IMG-20180727-WA0008.jpg
Dół kolektora
IMG-20180727-WA0000.jpg
Góra kolektora
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9