Wymiana silnika SH01

Postprzez qba_k3 » 8 lis 2018, 23:56

Witam!
Czy ktoś z was miał okazje otrzeć się o wymianę silnika SH01? Niestety mój diesel padł (dmuchnieta uszczelka pod głowicą). Z racji tego, że nie mieszkam w Polsce, a dostęp do części i usług jest tragiczny, a ceny tych z ASO kosmiczne, rozważam kupno kompletnego silnika np z Allegro oraz zrobienie swapa. Czy jest coś o czym muszę wiedzieć? Kodowanie, adaptacje itp? O ile przyczyna usterki jest dość dobrze opisana w internecie, o tyle opisanie rozwiązania problemu ogranicza się do "jedz do ASO niech naprawiają". W moim i zapewne nie tylko w moim przypadku jest to już nie możliwe z racji wieku auta i przebiegu. Wszelkie sugestie są mile widziane!!!
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 8 lis 2018, 23:34
Posty: 1
Auto: CX-5 2,2

Postprzez mario-k » 9 lis 2018, 20:44

To ile to przebiegu masz kolego ze uszczelka walnela :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 20:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez popielasty » 12 lis 2018, 10:26

Uszczelkę wydmuchało i zmiana silnika? Gdzie Ty mieszkasz? Co to za absurd... Jaki przebieg? Rocznik?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez savi8307 » 3 kwi 2020, 18:27

Panowie uważajcie na ten silnik, wymiana uszczelki to tylko początek. Przebieg 210 tys – do wymiany łańcuszek, panewki itp jednym słowem generalny remont. O cenach nie wspomnę -generalnie najważniejsze elementy tylko w ASO dostępne. A na koniec info z serwisu "przy takim przebiegu w tym silniku standard" auto 2015 rok. Zdecydowałem się na kapitalkę – mogłem wymienić silnik ale cena prawie pod 10 tys ( a nigdy nie wiadomo co się kupi -pomimo lipnej gwarancji) . Podsumowując odradzam kupno cx5 2.2 silnik z przebiegiem 200 tys ( chyba że po kapitalnym remoncie poświadczonym fakturami)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2013, 09:47
Posty: 6 (1/0)
Auto: mazda cx5, 2.2 ,2015

Postprzez Jsrowerszym » 17 maja 2021, 16:45

Witam jaki koszt kompletnego remontu?,też mi się silnik posypał 215 tyś km Mazda cx5 2014 r.silnik 2.2 disel
Początkujący
 
Od: 17 maja 2021, 16:26
Posty: 1

Postprzez popielasty » 13 sie 2021, 13:29

U mnie aktualnie 265k km. 7k km temu wymiana uszczelki pod głowicą, przy okazji wymiana napędu pompy oleju (na wersję poprawioną SH17).

Lista wymienionych przy tej okazji gratów:
Kod: Zaznacz cały
uszczelniacz dolny wału OE MAZDA 89
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA   69
zestaw łańcuch OE MAZDA + oba koła zębate OE MAZDA (napęd pompy oleju, poprawione SH17)   700
termostat OE MAZDA 122
uszczelka pod głowcię OE MAZDA 235
smok olejowy OE MAZDA 175
pompa wody OE MAZDA używana 5k przebiegu   200
uszczelka OE MAZDA do pompy wody   38
podkładki pod wtryskiwacze OE MAZDA   20
płyn chłodniczy FL22 OE MAZDA   88
chłodnica EGR używana znikomy przebieg   400
uszczelniacze zaworowe   160
dźwigienki 4 szt OE MAZDA   700
filtr oleju Amsoli   65
olej Ravenol 0w30   240
kompensatory do dźwigienek 4 szt 80
planowanie głowicy, sprawdzenie szczelności, spięcie zaworów 250

SUMA CZĘŚCI   3631


Do tego robocizna, po znajomości 1000 zł. Nie uważam, że to są bardzo duże koszty biorąc pod uwagę samochód który kosztował 165k jak był nowy.

Do tego totalną bzdurą jest to, że części są tylko w ASO ;) Wszystko jest dostępne w mazparts.pl dużo taniej, do 3 dni roboczych.

Tu zdjęcia z naprawy, silnik w bardzo dobrej kondycji, olej zmieniany co 10k km: https://photos.app.goo.gl/4H9s8LZREFwSvy3N8 + https://photos.app.goo.gl/VcVRiW1XtFH9oSXcA
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez ekodomek » 4 mar 2023, 23:00

Witam
Jak auto jeździ sprawuje się po remoncie .
Początkujący
 
Od: 4 mar 2023, 22:40
Posty: 1
Auto: mazda 6,22 disel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9