Strona 1 z 1

Problem z układem paliwa – CX-5, 2,2D, 2014

PostNapisane: 19 sie 2018, 22:50
przez woytaski
Mam nawracający problem z moją CX-5 (2014, 2.2, 129kW)
Otóż już dwukrotnie zapowietrzeniu uległ układ paliwowy :(
Za pierwszym razem przy zapalonej rezerwie i przejechaniu 40 km bez stania w korku.
OK pomyślałem, że przyciągnąłem tankowanie.

Teraz przy przejechaniu b. ekonomicznie 640 km (tempomat i 120 km/h na autostradzie).
Komputer pokazywał to co ma zdjęciu, a auto zaczęło się dławić i w końcu stanęło.
Laweciarz przywiózł mi 20 l. ON po czym po przejechaniu 5 km dotankowałem pod korek jeszcze 20 l.
Zatem w momencie "braku" paliwa, w zbiorniku znajdowało się ponad 15 litrów.
Jakieś pomysły?

Re: Problem z układem paliwa – CX-5, 2,2D, 2014

PostNapisane: 6 wrz 2018, 07:44
przez popielasty
Opisywałem to tu i kilku postach niżej:

viewtopic.php?p=3286854#p3286854

Dodatkowo ostatnie spostrzeżenia:

Polecam poczytać na forum BMW :) oni mają to w praktycznie w każdym modelu (ze względu na napęd na tył i wał dzielący bak). U nich jednak występują często dodatkowe pompy wspomagające ten przepływ i najczęściej pojawia się problem kiedy taka pompka pada.

W skrócie – w naszym baku jest pompa (w lewej komorze) :) strumieniowa (tzw strumienica, bez żadnej elektryki, silników – działająca w oparciu o prawa fizyki), która przeciąga paliwo z komory prawej do lewej poprzez różnicę ciśnień wytworzoną powrotem paliwa z pompy głównej. Tak jak słusznie zauważyłeś – problem pojawia się jak jedzie się szybko przez dłuższy czas. Jak jeździsz spokojnie, to bez problemu dojeżdżasz do 0. Mnie to pierwszy raz spotkało na autostradzie, cały czas grzałem 150km/h, przy ok 1/4 samochód zgasł. Wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę), że przy dużym obciążeniu powrót paliwa jest znacznie mniejszy, przez co możemy mieć mniejsze ciśnienie na powrocie i strumienica nie jest w stanie przeciągać paliwa z komory prawej do lewej...

Dodam jeszcze, że gdzieś czytałem na forum opinię, że konstrukcja baku w AWD w M6 lub CX-5 jest niezbyt udana i to dość częsta przypadłość...

Oto schemat tej pompy w naszym baku:

PostNapisane: 10 mar 2020, 06:35
przez cinol82
Witam podepne sie, mam cx5 diesel z 2014 i problem z odpalaniem auta na zimnym silniku, dzieje sie tak po wymianie filtra paliwa, myslac ze jest problem z filtrem wymienilem go jeszcze raz i bylo dobrze przez trzy dni auto odpalalo normalnie. Po trzech dniach auto znow dlugo kreci na zimnym silniku. Z pod filtra wychodzi przewod elektryczny nie bardzo wiem co to jest, moze on byc przyczyna?
Moze ktos mi pomoc z tym problemem

Re: Problem z układem paliwa – CX-5, 2,2D, 2014

PostNapisane: 10 mar 2020, 12:21
przez mario-k
Mistrzu ten kabel to jest wtyczka w filtrze co zabezpiecza przed woda w filtrze i może być ze tez zabezpiecza przed odpaleniem auta :)

PostNapisane: 10 mar 2020, 14:24
przez cinol82
wiec powinienem zaczac od tej wtyczki?

Re: Problem z układem paliwa – CX-5, 2,2D, 2014

PostNapisane: 10 mar 2020, 18:40
przez mario-k
Moje zdanie jest tak bo jak mowi ze tam kabel se lata.Trudno cos powiedzieć bo jak ja tego nie robilem to mogę tylko gdybac.POZDRAWIAM :)

Re: Problem z układem paliwa – CX-5, 2,2D, 2014

PostNapisane: 1 kwi 2025, 23:23
przez juudas
U mnie "mechanicy" przy wymianie filtra zamienili przewody paliwowe wejsciowy z wyjsciowym z filtra.
Efekt byl taki ze coraz dluzej odpalal az w koncu przestal, krecil krecil az padl akumulator.