Rosnący poziom oleju, wycinać DPF czy regenerować

Postprzez piotrekp » 5 kwi 2018, 07:56

Witam Kolegów

Potrzebuje zasięgnąć rady wśród znawców tematu.
Mazdą jeżdzę od 2 lat, przejechałem 60tkm, obecnie 113tkm na liczniku, silnik 2,2 175KM AT.Gdy pojawiło sie 106.000 na liczniku zauważyłem że rośnie poziom oleju w silniku. Teraz wymieniam olej co 3tkm aby nie jeżdzic na rozrzedzonym Już wiem że to wina zapchanego DPF stąd pytanie -wyczyścic czy wyciąć?
Będę wdzięczny za wszelkie komentarze i rady.


Pozdrawiam i do zobaczenia w Poznaniu.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2018, 21:29
Posty: 2
Skąd: ŁOWICZ
Auto: CX-5 2.2D AT 175 '14

Postprzez MakekCh » 5 kwi 2018, 13:54

Wyczyść DPF, ewentualnie wymień.
Za granicą już ogarniają wycięte DPF'y i sypią srogimi mandatami, w PL się do tego przymierzają.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2015, 10:54
Posty: 47
Auto: Saab 9-3 Linear

Postprzez bbogdan » 5 kwi 2018, 14:21

Już było kilka przypadków w tym roku nie zaliczenia badań technicznych przez brak filtra
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez piotrekp » 7 kwi 2018, 18:31

Dziękuję za rady, jeszcze sie chwilęzastanowię nad wycięciem.
Fajnie by było gdyby wypowiedzial sie ktoś kto juz czyscił/wycinał w takonm aucie DPF i ma juz jakies spostrzeżenia po takiej operacji.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2018, 21:29
Posty: 2
Skąd: ŁOWICZ
Auto: CX-5 2.2D AT 175 '14

Postprzez darrecki » 22 kwi 2018, 22:56

piotrekp napisał(a):Dziękuję za rady, jeszcze sie chwilęzastanowię nad wycięciem.
Fajnie by było gdyby wypowiedzial sie ktoś kto juz czyscił/wycinał w takonm aucie DPF i ma juz jakies spostrzeżenia po takiej operacji.


W dziale diesla poszukaj. Użytkownik @popielasty czyścił chemicznie i z tego co pisał poprawa jest znaczna. Przy 113kkm nie powinieneś mieć żadnych problemów z filtrem. Proponuję zakupić jakiś interfejs ELM327 z Bluetooth i zainwestować w aplikację Forscan (iOS i Android).
Przyjrzeć się jak często wypala się filtr i jakie są parametry czujników w DPF. Dopiero po tym można postawić diagnozę. Nie wycinaj, niedługo tak jak kradli katalizatory tak teraz będą kraść filtry. Wszystkie te auta z pustymi puszkami albo pójdą na złom albo będą potrzebować wkładów.

Ja zmieniam olej co 10kkm (dla zasady) i jakiekolwiek przyrosty oleju są mi obce. Przebieg to jedynie 60kkm
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez popielasty » 15 maja 2018, 11:44

Nie wycinaj DPF, nie wiadomo co będzie za pół roku.

Tak jak pisze @darrecki – pierwsze co jeśli chcesz sam poszukać to zakup interfejsu ELM327 na BT albo USB (do laptopa). Musisz pozbierać trochę danych, PIDY: PM_ACC, PM_ACC_DSD, PM_GEN, DP_DPF. U mnie przy wypalaniu 'zwykłym' PM_ACC_DSD nie spadało do 0 (albo blisko 0) tylko do 2.8-3.2 – ja wnioskuję, że miałem zapełniony DPF ok 50% i ta sadza nie mogła być usunięta 'naturalnie' – w moim przypadku pomogło wyczyszczenie chemiczne DPF (w warsztacie) + zaślepienie EGR – interwały wypalania 150-220 km. Praktycznie olej nic nie przyrasta. Tak czy siak wymiana oleju co 10k to moim zdaniem bardzo dobry pomysł. Sam tak robię.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9