Mazda CX 5 2. Skyactived brak mocy po 3tys obrotów.

Postprzez Walek62 » 19 paź 2017, 12:40

Witam.Od nie dawna jestem posiadaczem Mazdy CX 5.Silnik 2.2 Skyactive-D..Problem polega na tym że auto po 3 tys niema mocy.Brak jakichkolwiek błędów.Na moje oko to jest totalnie zapchany DPF.Nie kopci,nawet para z rury wydechowej nie leci po rannym rozruchu.Czy macie jakiej swoje doświadczenia z moim przypadkiem? Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez MakekCh » 19 paź 2017, 14:49

Na 99% niestety jest to:
viewtopic.php?f=503&t=173574
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2015, 09:54
Posty: 46
Auto: Saab 9-3 Linear

Postprzez Walek62 » 19 paź 2017, 20:13

Ok.Tyle że brak opiłków metalu w oleju,hamulce są ok i nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju Wszystko jest ok.Walki wizualnie nie są wytarte.Podczas jazdy sprawdzaliśmy ciśnienie turbiny ( vagiem). Informacje były takie że turbina dawała 0 .5 Bara.Co powinna około 1.5 Bara.Po odłączeniu czujnika różnicowego który kontroluje ciśnienie w DPF turbina dawała 1.5 bara żądanego ciśnienia.Wiec uważam że DPF jest zapchany na maxa.Ale może jakies inne sugestie?
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez cinek78 » 19 paź 2017, 20:32

Jaki masz przebieg? Wg. mojej wiedzy mamy twin turbo – czyli dwie oddzielne sprężarki ( mała i duża) ...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/7)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Walek62 » 19 paź 2017, 21:22

180000km.A jeszcze jedno pytanie.Czy u Was też dmucha z pod korka oleju? Czy Mazdy tak mają?

Dopisano 19 paź 2017, 21:27:

Dodam że do 3 tys obrotów wkręca się dobrze.Pozniej tak jakby brakowało mu paliwa...
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez Walek62 » 24 paź 2017, 19:39

Panowie problem rozwiazany.Jak przypuszczalem winny byl DPF.Byl totalnie zapchany.Dzisiaj zostal usuniety wraz z przeprogramowaniem i auto wrocilo do swojej mocy.Pierwszy pomiar na hamownii pokazal ze Mazda 2.2 Skyactive 150 km miala 143 km.Z opini tunerow wszystkie Japonczyki maja zawyzana moc.Postanowilem podciagnac ja.Tuner podciagnal mi auto na 178 km i 433 nm.Auto zamiata...Dla zainteresowanych moge wrzucic fotke z wydruku z hamowni.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez cinek78 » 25 paź 2017, 18:51

To niewiele tych km wytrzymał DPF.
Wyciąłeś , czy "wydłubałeś" i zostawiłeś puszkę?
Auto wcześniej latało po trasach czy miasto??
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/7)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 1 lis 2017, 23:02

Gdzie usuwałeś DPF? Wrzuć jakieś wykresy przed / po jeśli masz.

Co ile km wypalał Ci się DPF?

Piszesz że był całkowicie zapchany – stwierdzasz to po inspekcji fizycznej filtra / odczyty parametrów (forscan/ids/vag) czy może po prostu po usunięciu zaczął jechać i w ten sposób diagnozujesz że to DPF?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 203 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Walek62 » 2 lis 2017, 14:50

Fizycznie był zapchany.Zero przeseitu.Pierwszym objawem było to że auto w ogóle nie kopciło.Wydech był zawsze czysty zero sadzy...I brak mocy.Bez zastanawienia wywaliłem to ustrojstwo.Czujnik tak zwany różnicowy odcinał turbinę po 3 tys ponieważ wzrastało ciśnienie w filtrze DPF z powodu nie drożności układu wydechowego.Cala impreza wraz podniesieniem mocy 1400 zł.Jestem zadowolony.Auto zapier...ala.!Spalanie średnie teraz 6.6 l.Wczesniej 7.1 l.

Dopisano 2 lis 2017, 14:53:

I jeszcze jedno.Po zmianie softu auto rano nie wchodzi tak jak wcześniej na wysokie obroty.Silnik pracuje ciszej i jest mega elastyczny.

Dopisano 2 lis 2017, 14:56:

Auto nam od 2 miesięcy.Wiec nie wiem jak było użytkowane.Srodek wydłubany i puszka zaspawana.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez popielasty » 2 lis 2017, 19:12

To jeszcze jedno dwa pytania – gdzie to robiłeś i czy teraz coś kopci?

Ja mam problem z DPF – za szybko się zapełnia, wypala się też szybko. PM_ACC nagle rośnie np z 0.8 na 3.5 --> nagrałem nawet filmik pokazujący ten problem: https://www.youtube.com/watch?v=paJ0fl1XKJg

Póki co wyczyściłem dolot (kolektor, EGR) oraz podmieniłem czujnik SH01-182B2 (czujnik różnicowy ciśnienia DPF) – niestety nic nie pomogło...

Stoję przed dylematem usunięcia go... ale jeżdżę zimą do Austrii / Włoch na narty i trochę się boję że mnie tam chycną na kontrolę...
Ostatnio edytowano 2 lis 2017, 19:33 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 203 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Walek62 » 2 lis 2017, 19:26

Robiłem u gościa" Bzykcar" miejscowość Niekłań województwo świętokrzyskie.Teraz jak mu wstawię to z rury widać czarny dymek.A Rano jakby para... Wcześniej nic zupełnie.Kwestia przebiegu jest mało istotna.Wazne czy ktoś wcześniej dbał o DPF i czy go odpowiednio wypalał.Okazalo się że był zabity na amen.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez popielasty » 2 lis 2017, 20:11

Ze statystyk mojego wynika że nagle zdechł. Przebieg 165000 km, ilość wypalań to 430. Średnia wychodzi 380 km. Auto jeździło tylko w trasie. No nic, będę szukał dalej, wolałbym zatrzymać DPF mimo wszystko.

Dzięki za info :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 203 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Walek62 » 2 lis 2017, 21:02

Prosze
Załączniki
mazda cx5.jpg
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 12:16
Posty: 7
Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.

Postprzez cinek78 » 4 gru 2017, 21:05

Walek62 a czy przy okazji wyłączania DPF , dezaktywowali Ci też ERG ?? Pytam , bo dzisiaj sobie go zaślepiłem i pomijając kwestię błędu silnika na zestawie kontrolek , to auto więcej mi paliło ( o ok. 1-1,5) . Na dniach będę usuwał DPF i nie wiem czy kazać też chłopakom usunąć ERG... <co?>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/7)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 7 gru 2017, 06:19

cinek78 – a zauważyłeś znacznie mocniejszy dół podczas przyspieszania? U mnie po zaślepieniu EGR temperatury w dolocie spadły z 60-65 stopni na 25-30. Teraz wgniata w fotel przy przyspieszaniu. Natomiast też zauważyłem zwiększone spalanie...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 203 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 8 gru 2017, 11:20

Nie wiem jak u mnie z temperaturami , ale progres jest bardzo duży...
Zarówno na zimnym , jak i na ciepłym silnik jest zdecydowanie żwawszy!!
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/7)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9