Luz zaworowy 2.2D

Postprzez cinek78 » 18 sie 2017, 09:45

Witam – zbliża mi się 120tysi na liczniku i wg. ASO muszę dokonać inspekcji luzów zaworowych.
Proszę osoby wtajemniczone o kilka odpowiedzi:
1. podstawowe pytanie – jakie luzy zaworowe są dla tego silnika ( chyba takie same dla wszystkich mocy?)
2. czy wymiana rurek ciśnieniowych ( obowiązkowa wg. ASO) jest faktycznie potrzebna? Wiem , że dawniej takie rurki można było demontować wielokrotnie , ale tu akurat nie wiem jaki system uszczelnienia jest zastosowany...( cena nowych to bagatela 800zł)
3. świece żarowe – wymieniać profilaktycznie skoro działają poprawnie? Ktoś wymieniał – wie może jaki producent jest dostawcą OEM?
4. luz zaworowy jest regulowany za pośrednictwem szklanek , czy może płytek zaworowych pod szklankami?
PZ
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/6)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 18 sie 2017, 22:56

Odnośnie punktu 2. Wg instrukcji w poprzedniej generacji Diesla rurki można było zdemontować do 3 razy – potem wymiana. Trzeba było b jedynie uszczelnienia zmienić, aczkolwiek że 3x wszystko rozkręcałem i nie zmieniałem nic – problemów nie było żadnych. Myślę, że serwisówka w tym pomoże, nie sądzę aby coś się zmieniło w tej kwestii.
3. Moja stara 6 przejechała ponad 300 tys na 1 komplecie świec. Zmienić można chyba jedynie dla świętego spokoju, za kolejne kilka lat mogą być znacznie większe problemy przy odkręcaniu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2617 (39/121)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez tuchor » 21 sie 2017, 08:45

cinek78 , jestem po przeglądzie przy 130000 ( ale przegląd siódmy jak przy 140000 ) i nie regulowano mi żadnych luzów.
serwisuje cały czas w ASO i dzisiaj zadzwoniłem, żeby się upewnić czy nie powinienem tego zrobić.
Powiedziani mi , że nic im na ten temat nie wiadomo i nigdy tego nie robili. Podobno w ogóle się
tego nie wykonuje <co?>
tuchor
 

Postprzez cinek78 » 21 sie 2017, 10:27

no to fest... mnie mówili, że na 120 tysi jest kontrola?
Jeśli jest jak Tobie powiedzieli to musimy mieć samoregulatory....

Może jest ktoś na forum z ASO , kto potwierdzi/zaprzeczy w/w informacjom i odpowie na powyższe pytania?? ;)

Dopisano 21 sie 2017, o 11:41:

Zajrzałem do tego tematu;
viewtopic.php?f=414&t=141614
i patrząc na jedno z ostatnich zdjęć, to może faktycznie samoregulatory tam są... :|
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/6)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez cinek78 » 29 sie 2017, 10:46

Pisemna odpowiedz z ASO:

Samochód posiada hydrauliczne popychacze zaworów

Także temat do zamknięcia...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/6)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9