Strona 5 z 6

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 27 gru 2017, 20:36
przez popielasty
Ja wymieniałem dokładnie ten czujnik który pokazałeś – kupiłem używkę z allegro za 60 zł, po podmianie żadnych pozytywnych efektów – szansa że trafiłem uszkodzony moim zdaniem bardzo niska.

Jeszcze mnie zastanawia, co by się stało jakbym wyzerował zapisane parametry DPF... Czy może to by coś pomogło?

Jeszcze co do czujników, to na 99% jestem przekonany, że są 2 zgodnie ze schematem euroesi, z tym że jeden to czujnik ciśnienia wylotowego spalin, a drugi czujnik dla samego już DPF (różnicowy – mierzy ciśnienie przed filtrem i za filtrem) – tak mi się zdaje.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 27 gru 2017, 20:51
przez cinek78
Jak wymieniłeś czujnik to przyuczyłeś go od nowa ( zresetowałeś ustawienia samonastawcze) ?? – koniecznie trzeba tą procedure wykonać przy wymianie któregokolwiek czujnika z osprzętu silnika...

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 27 gru 2017, 21:32
przez popielasty
Nie – nie robiłem czegoś takiego – jak to się robi?

EDIT: ok, już chyba widzę – hmm, z tego co pamiętam to chyba próbowałem, ale miałem jakiś problem?

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 28 gru 2017, 19:27
przez darrecki
Odnośnie czujników i problemów z nimi się nie wypowiem. Póki co nie mam z tym problemu więc nie zawracałem sobie nimi głowy.
Ale zastanawia mnie gdzie jest wpięty ten czujnik z linka od @cinek78 skoro ma mierzyć ciśnienie DPF, a jest on zrobiony z plastiku. Raczej nie długo pożyje jak można osiągnąć (chwilowo, ale jednak) 900°C na wydechu.
Poza tym zupełnie nie zgadzam się z tezą @popielasty odnośnie przyczyn zwiększenia interwałów wypaleń DPF po zatkaniu EGR. DPF potrzebuje +500°C do regeneracji, jeździłem dziś cały dzień z Forscanem, temperatury w większości czasu mieściły się w przedziale 300-400°C, a to za mało żeby cokolwiek wypalić. Wg mnie problemem jest sam EGR, za bardzo smoli i szybko zatyka filtr.
U mnie różnic wielkich nie ma, w mieście jest jakieś +20km pomiędzy wypaleniami, w trasie do +50km. Do tego lepsza reakcja na gaz, niestety kosztem większego spalania. To ostatnie jest dla mnie niezrozumiałe ale nie da się ukryć że występuje

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 28 gru 2017, 19:56
przez popielasty
Czujnik znajduje się przy pokrywie zaworów. Na tym foto:

https://drive.google.com/file/d/0BxkZP8 ... sp=sharing

Nad drugim wtryskiem od lewej. Rurki z DPF są metalowe, potem gumowe.

Dzisiaj sprawdzałem w forscan – nie mam opcji zresetowania zapamiętanych danych przez ten czujnik... :/

Co do mojej teorii – mogę się mylić, ale nie jestem w stanie inaczej wytłumaczyć tego, że mając np PM_ACC=5 po 15 minutach jestem w stanie osiągnąć PM_ACC=4. Jestem świadom że to nie jest fizyczna faktyczna ilość popiołu w DPF, a szacunek, ale chciałbym wiedzieć na podstawie jakich parametrów to jest szacowane...

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 28 gru 2017, 22:54
przez darrecki
Takie zachowanie faktycznie może świadczyć o uszkodzonym jakimś czujniku – u mnie to nie występuje, a jeśli już to są to drobne korekty typu 0.2.
Niestety Forscan może dużo wyświetlić, niewiele da się nim zaprogramować. Sam bym przeprowadził adaptację przepustnicy po czyszczeniu dolotu / zatkaniu EGR. Mogło by to pomóc w zwiększonym spalaniu. A potem kalibracja wtrysków. Do ASO z tym nie pojadę, tam trzeba mieć znajomości, bo jest 1000 pytań po co, dlaczego, nic to nie da itp itd. A na końcu i tak nie zdobią, bo ty się nie znasz a oni to wyszkoleni "profesjonaliści".
@cinek78, co to za Denso masz?

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 29 gru 2017, 09:27
przez popielasty
Mam takie samo przeświadczenie o ASO... Traktują mnie jak idiotę ;) nie próbuję nawet z tym walczyć ;) olewam ich.

Cinek, podrzuć info co to za soft Denso.

BTW – chciałem dzisiaj podmienić ten czujnik Exhaust Gas Pressure Sensor No.1: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... z744360003

Jednak okazuje się, że mam inny niż kupiłem (kupiłem używkę na allegro). Mój jest jakiś dość dziwny, na grubą rurkę, nie ma żadnych oznaczeń na sobie... Tutaj galeria: https://drive.google.com/open?id=1wQeuf ... HA7rUKr1cY

Czy moglibyście sprawdzić u siebie jaki macie czujnik? Ewentualnie jakieś foto...

Dodatkowo – ten który kupiłem jest też na 3 piny, ale nie chce się wpasować w moją kostkę...

Na forum forscan'a dostałem odpowiedź na priv od twórców programu, według nich nie ma czegoś takiego jak restart zapamiętanych wartości przez czujnik różnicy ciśnienia DPF.

Re: Differential Pressure Sensor – reset [MAZDA]

Sent: Fri Dec 29, 2017 10:23 am
From: FORScan
To: popielasty
Hello,

As far as we know, SkyActive-D has no service procedure to reset differential pressure sensor (DPS) learned values, More than, as far as we understand, it has no DPS – instead of, it has 2 pressure sensors, before and after DPF. Do you experience any DTC like P243C? If yes, here is a diagnostic procedure:

http://www.mazdaelearning.com/tsd/data/ ... /P243C.pdf

Here is pressure sensor replacement procedure, as you may see it doesn't require any reset:

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... z744360003

Regards,
FORScan Team

PostNapisane: 29 gru 2017, 18:01
przez darrecki
U mnie czujniki wyglądają tak:
IMG_20171229_154628.jpg

NO1.
IMG_20171229_161144.jpg

IMG_20171229_161207.jpg

NO2.
IMG_20171229_154624.jpg

IMG_20171229_161250.jpg

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 29 gru 2017, 18:07
przez popielasty
Edytowałem galerię z poprzedniego posta, wcześniej był chyba zły link: https://drive.google.com/open?id=1wQeuf ... HA7rUKr1cY

Chodziło mi tym razem o czujnik nad 3-cim wtryskiem, ale już widzę że masz taki sam jak ja, bez żadnych oznaczeń Mazdy itp

PostNapisane: 29 gru 2017, 18:22
przez darrecki
Zorientowałem się, że chodziło o inny, więc poszedłem zrobić nowe fotki :)
Edytowałem poprzedni post

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 30 gru 2017, 10:17
przez cinek78
Ale postów naklepaliście... :)
Ja w swoim programie mam tz. reset ustawień samo-nastawczych. W opisie/procedurze jest napisane , że po wykonaniu tej operacji jest wymagane przejechanie autem minimum 20 minut w normalnym ruchu drogowym.
Nie jest to kalibracja konkretnie tego czujnika. W opisie jest napisane , że tą procedurę wyzwala się każdorazowo , po wymianie któregokolwiek odbiornika/czujnika.
Taka procedura samoadaptacji.
Jak korzystam z piracika zakupionego u chińskich braci, a odpowiednikiem Delphi. Koszt w wszelkimi adapterami poniżej 400zł , a "ora" wszystko <jupi>
Minusem mojego urządzenia jest oprogramowanie z 2014r., i brak pirackich aktualizacji.

http://www.motodiagnostyka.com/product_ ... ucts_id=79


darrecki o co chodzi z tą kalibracją wtrysków?? Ja mam tą funkcje , ale ona się sprowadza do wprowadzenia symboli/oznaczeń nowo zakładanych wtrysków, a oznaczenia na wtryskach są nadawane w procesie produkcji na podstawie badań laboratoryjnych każdego wtrysku... Nie ma czegoś takiego jak "uczenie" się dawki paliwa na wtryskiwaczach... Zresztą nie wiem na jakiej podstawie takie "uczenie" się miało by się odbywać??? Posiadamy jedną zbiorczą sondę lambda dla 4 cylindrów , a do wspomnianej przez Ciebie procedury musiała by być na każdego cylindra osobna + dla każdej gardzieli przepływomierz...

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 30 gru 2017, 11:43
przez darrecki
Kalibracja wtrysków to właśnie takie "uczenie" się. Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie ona działa, ale można ją wywołać oryginalnym IDS, Forscanem albo zwierając piny w którejś z kostek. Aktywuje się ją na rozgrzanym silniku i bez klimatyzacji, trwa kilka minut. Auto zmienia obroty, trzęsie budą – jak zgaśnie podczas procesu to jest problem z zapłonem, niestety tylko IDS powie gdzie. Czasami pomaga kilka uruchomień pod rząd, za każdym razem czuć "pod tyłkiem", że jest lepiej. Jeśli nie, można zalać coś do czyszczenia wtrysków i spróbować po jakimś czasie.
Teoretycznie ta adaptacja powinna aktywować się sama co kilkanaście tyś, w praktyce jest już gorzej.
Uratowało to moje stare GG (6), po dolaniu środka do paliwa i kilku próbach z traktora zrobiła się szlifierka :) W SkyD póki co przechodzi bez zająknięcia.
Co do przepustnicy, to po zaślepieniu może być za bardzo otwarta (za dużo tlenu bez syfu z EGR), jej adaptacja w połączeniu kalibracją wtrysków mogła by pomóc w zwiększonym spalaniu. Instrukcja mówi, żeby po wymianie przepustnicy wykonać procedurę uczenia (KOESI) czy coś tak.

Znajomy ma chyba wspomniane Delphi (takie czerowone i chińskie), tylko jego oprogramowanie jest starsze, bo 2012. Najwyżej uśmiechnę po aktualizację :)

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 30 gru 2017, 14:03
przez popielasty
Po wymianie czujnika ciśnienia zalecane są tylko te procedury:

Perform the KOEO self test.
Perform the KOER self test.

Po nowym roku podjadę do kumpla, instalowałem mu to Delphi 2014r, sprawdzę co da się u nas zrobić z tego poziomu.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 30 gru 2017, 18:50
przez darrecki
Ja już po świątecznym wypadzie, zrobiłem jakieś 1000 km. Przyznam, że interwały pomiędzy wypaleniami DPF rosną, a średnie spalanie spada. Może ECU uczy się nowych warunków i spalanie wróci do wartości przed deaktywacją EGR?

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 18 sty 2018, 01:02
przez darrecki
Halo, jakaś aktualizacja?
@popielasty, usunąłeś w końcu problem?
@cinek78, DPF jeszcze na czy już poza autem?

Ja mam natomiast takie spostrzeżenie.
Gdy temperatura w dolocie jest poniżej ~40°C, auto pali wyraźnie więcej, jak jest 40-50 to różnicy w spalaniu w porównaniu do przed modyfikacji praktycznie brak.
Jazda w koło komina (silnik nie osiąga optymalnej temperatury) – DPF wypala się co 200 km, trasa 275 – 300 km. W 1 przypadku różnicy zero, w 2 interwały wzrosły o jakieś 50 km.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 18 sty 2018, 09:44
przez cinek78
Ja wykonałem 2 modernizacje. Czekam jak zjeżdżę z 3-4 zbiorniki i się pochwalę.
Na chwilę obecną wiem , że nie ruszam kata – jest sprawny i nie w nim jest problem. Na razie interwały wydłużyły mi się do min. 200km.
Jeszcze chwilę i napisze co zmieniłem ( czysta mechanika- bez zmian programowych). Wracam z nart 2 lutego to będę wiedział dokładnie jak moje mody się sprawują...

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 20 sty 2018, 12:46
przez popielasty
U mnie po staremu – tzn DPF wypala się co 150-220 km przy normalnej jeździe. Przy jeździe bardzo agresywnej – noga w podłodze, wypalanie może być już nawet co 60-70km – to dla mnie dziwne trochę.

Ostatnio przelatałem trochę więcej w trasie i spalanie wyszło ok 7.6l/100km. Normalnie w cyklu mieszanym mam ok 8.5-9l/100km.

Nie udało mi się podpiąć pod soft Delphi – nie miałem czasu..

Cinek78 – napisz proszę co tam zmodziłeś ;)

PostNapisane: 21 sty 2018, 12:11
przez cinek78
w skrócie : zmodernizowałem podłączenie czujnika różnicy ciśnień DPF , zmodyfikowałem "kiszkę" DPF . Jak wspomniałem napiszę po nakręceniu 2 tysi – nie chcę lać wody , skoro sam tego nie przetestuję.. :>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 2 lut 2018, 22:15
przez cinek78
Obiecałem więc piszę:
Moje mody przyniosły pewien efekt , ale jak to mówią "dup... nie urywa" :P
Zaleta tego jest , to , że można to wykonać samemu w garażu.
Generalnie:
1. spalanie pozostało bez zmian.
2. proces wypalania został zredukowany do mega minimum
3. wydłużyły się interwały między wypalaniami
4. dynamika znacznie wzrosła, szczególnie "dół" się polepszył.

Dokonałem zmian w rurce ERG , czyli jej zaślepienia , ale nie całkowicie.
"Pełne" zaślepienie powoduje wywalanie błędu , czego nie chcemy. Wykonanie zaślepek z otworami o średnicy 12mm x 2 powoduje , że zdecydowanie mniej sadzy dostaje się do powtórnego spalania, ale czujniki tego nie wyłapują. Nie róbcie mniejszych otworów, bo o śr. 8 mm i mniej wywala błąd, na 10 mm jest bez błędu ale przy zjeździe np. z góry ( spalanie chwilowe poniżej 4l), silnik zaczyna szarpać ( penie brak powietrza z ERG). 12mm robi dobrą robotę...
UWAGA!!!
Nie róbcie zaślepek od puszek po piwie/koli – rozerwie!!!. Ja zastosowałem blachę ok. 1-1,2 mm .
Zaślepki moja być dwie – na wejściu i wyjściu z "kiszki"


Dzięki tej modyfikacji wypalanie DPF skróciło się z dotychczasowych 25-35 kilometrów do 5-8 km <jupi>

Progres jest znaczny.
IMG_0679.JPG
IMG_0671.JPG



Drugi mod który wydłużył interwał załączania i wypalania DPF z 140 km do minimum 190 do nawet 240 to wykonanie otworu 4mm na rurce gumowej (grubej) przy czujniku różnicy ciśnień przed/za DPF-em(foto2)...
W mojej ocenie różnica ciśnień dzięki temu "upustowi" powoduje , że wypalanie DPF-u jest znacznie rzadsze.

Oba zabiegi są mało inwazyjne ( zaślepki można usunąć, a przewód gumowy szybko wymienić w razie problemu( koszt ok. 5zł nowego)

Zauważyłem też , że mega wpływ na interwał między wypalaniami ma jakość paliwa. Na tych samych odcinkach wypalanie włączało się między 190 a 240 km przy podobnym stylu jazdy , ale przy tankowaniach w różnych punktach.

PostNapisane: 2 lut 2018, 23:34
przez darrecki
Sam kombinowałem z podkładkami przed programowaym wyłączeniem EGR
IMG_20171109_123346.jpg
Podkładki

To wersja V1, były jeszcze V2 i V3. Kolejno 8/10mm, 10/12mm i 2x 13mm.
V1 i V2 wywalały błąd, a V3 nie, za to wg Forscana temperatura w dolocie (czyli i ilość sadzy) niewiele różniła się od "odetkanej" wersji.

A jaki "gaz" jest pomiędzy czujnikami DPF? Nie są to przypadkiem spaliny? Nie śmierdzi w kabinie?