Cinek78 – czy Ty też masz taki skok wartości PM_ACC (okazuje się że ta wartość synchronizuje się z PM_ACC_DSD) – info podrzucił mi koleś z forum forscana:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=4974Okazuje się że znalazłem tam właśnie taki sam przypadek jak mój. Niestety, bez rozwiązania. Koleś wymieniał wszystko, wtryski, ECU – nic, dalej jest lipa. Ma 60k przebiegu – wykluczam że to wina samego DPF, bo jakim cudem po 60k km miałby być zużyty?
W międzyczasie znalazłem na włoskim forum:
http://www.mazdaclub.it/forum/viewtopic ... 52&t=23307 – jakieś info jak są wyliczane dane PIDy, ale nie zagłębiałem się w to jeszcze – nie miałem czasu.
Tu jest jeszcze wątek na jakimś belgijskim forum:
http://[...].be/viewtopic.php?f=2 ... c&start=30 – też wspominają o problemie z PM_ACC i PM_ACC_DSD – niestety, bez wyjaśnień...
Słyszałem natomiast o tym, że za ten wynik może odpowiadać czujnik temperatury przy DPF'ie – tylko nie wiem który, bo są podobno 3... To jest jedynie 'legenda miejska', ale podobno od kogoś kto miał taki przypadek na warsztacie – pomogła wymiana któregoś z czujników.
Moja sytuacja na chwilę obecną – zaślepiony EGR 'po naszemu' – czyli przed samym zaworem zaślepka z blachy + wyprogramowanie błędów EGR z ECU + modyfikacja softu. Niestety, u mnie wyszła jakaś bieda. Przed softem 133 km, 333 nm momentu – po sofcie 197 koni oraz 400 nm momentu. Zastanawiam się dlaczego... Podobno turbo dmucha dobrze, wszystko jest ok.. Tuner powiedział, że te silniki nie trzymają mocy i że od znajomego z Mazdy ma info że było wiele reklamacji dotyczących braku mocy w tych autach (nowych), że po prostu słabo jechały (co by się potwierdzało z niektórymi opiniami na forach). Moje też nie jechało (vmax 185km/h) – po programie 210 km/h osiąga bez pierdnięcia. Coś tu jest na rzeczy.
Przemyślałem sobie to odnośnie DPF i EGR – zaślepiając DPF nie naprawiam sobie problemu z moim DPF, ale dzięki czystemu powietrzu (więcej tlenu) zwiększa się temperatura spalania, co skutkuje tym, że 'chyba' wytwarza się mniej dymu + na pewno temperatura spalania jest wyższa co umożliwia pasywne wypalanie filtra, stąd wydaje mi się obserwuję spadki wartości PM_ACC kiedy jadę sobie w trybie normalnym. Natomiast jak jadę na pełnym gazie, to zapełnianie jest szybsze.
Jeśli ktoś znalazłby przyczynę to proszę śmiało dzielić się na forum.
Co do czujnika ciśnienia – są dwa:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 43600.html