Strona 3 z 6

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 26 sie 2017, 13:08
przez Adi6JS
Stosowane są hamownie podwoziowe inercyjne i obciążeniowe.
Tu coś na ten temat: http://www.motofakty.pl/artykul/hamowni ... adnik.html
Ale niewielkie różnice przy tych mocach zapewne wychodzą.
Ale patrząc na to, że niektórzy uważają, że anglicy zawyżają dane (może to stare czasy i teksty tunerów z 2008 roku, więc się wiele zmieniło i zrównało) nie zmienia faktu, że jakoś mało. Albo na styk. Chyba sam sobie zmierzę dla ciekawości.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 26 sie 2017, 13:58
przez darrecki
Ale w przypadku tego 2 wykresu moc również nie rośnie od 3000. Coś jest nie tak wg mnie i to raczej nie z hamownią, skoro obie pokazują taką samą anomalię. Max.Torque też coś krótkie jest. I było by te katalogowe 150/370 gdyby moc rosła do 4000 tak jak powinna. Wg mnie ta 2 hamownia pokazuje prawidłowe dane.
Jaki rocznik i przebieg twojego auta?

EDIT:
Patrzyłem na swój wykres, najwyższą moc osiągnięto przy 4400rpm – 161HP. Zdjęcie jest w wątku DISI Tune


---------------------------------------------

edit by stachan: dyskusja o problemie z Mazdą kolegi karczes816 została wydzielona i połączona z tym wątkiem <pisze>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 7 lis 2017, 14:47
przez karczes816
Po wymianie walka , turbo oraz pompy vacuum postanowiłem sprawdzić ponownie auto na hamowni. Wynik to 149.5 koni i 377nm. Wiec wartości zbliżone do fabrycznych. Co myślicie o tym wykresie ? Faktycznie wałek i turbo były odpowiedzialne za poprzednie pomiary i w tej chwili mogę już spokojnie myśleć o remapingu?

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 7 lis 2017, 19:15
przez darrecki
Czemu robiłeś pomiar na innej hamowni? W ten sposób nie ma porównania przed / po naprawie. I co to za grube / cienkie linie? 2 przebiegi ?

PostNapisane: 7 lis 2017, 19:50
przez karczes816
Robiłem na innej bo byłem akurat w okolicy i podjechałem do nich , a te linie to dwa pomiary . Na pierwszym zdjęciu są opisy obu pomiarów pierwszy 146,6 a drugi 149.5 hp

PostNapisane: 7 lis 2017, 20:09
przez darrecki
No to przyznam, ze niewiele się zmieniło wg mnie. Moc dalej od 3200 rpm nie rośnie, a w tym grubym przebiegu nawet maleje. To nie jest normalne wg mnie. Gdzie się wybierasz na remap jeśli można spytać?
Bo ja będę chyba jechał do Bristolu do Avon Tuning, moglibyśmy tam się spotkać i porównać.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 7 lis 2017, 20:17
przez karczes816
No ja jeszcze nie zdecydowałem sie gdzie dokładnie będę robił. Do Bristolu niestety za daleko mam , i z tego co widziałem na stronie to nie robią cx5. Masz jakiś swój wykres z hamowni żeby porównać? Bo na tej i na poprzedniej hamowni gadali mi ze w dieslu nie bedzie już moc rosła mocno powyżej 3tys. Może mam problem z dpfem i on trochę blokuje?

PostNapisane: 7 lis 2017, 20:36
przez darrecki
Tu masz mój wykres na serii. Jakość jaka jest każdy widzi, ale moc rośnie do końca.
To samo z momentem, rośnie do jakichś 2600 rpm, a przy 3000 rpm zrównuje się z wartością z 1800.
U Ciebie w zasadzie od 1800 moment maleje. 271 lbf-ft to 367Nm
Obrazek

Tam robią 3 / 6, więc nie wiem dlaczego mieli by nie robić CX5

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 7 lis 2017, 23:02
przez karczes816
Faktycznie jest różnica między wykresami :( miałem nadzieje ze wymiana walka pomoże w 100%. Widocznie niestety problem leży gdzie indziej. Tylko gdzie teraz szukać rozwiązania ? Jak już kiedyś pisałem na kompie żadnych błędów nie ma. Ostatnio ktos na forum pisał ze miał problem z dpfem i brakowało mocy powyżej 3tys. Może w tym tkwi problem ?

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 8 lis 2017, 00:33
przez darrecki
Nie można za wszystko winić DPF, to aż takie zło nie jest. Jak ci się wypala regularnie, nie częściej niż co 200km to nic mu nie jest.

Wymiana wałka i turbiny powinna pomóc, szczególnie jak została wykonana poprawnie. Problemem może być sadza w kolektorze. Ja u siebie czyściłem, bo miałem wrażenie, że auto przestało jechać jak kiedyś. Trochę tego było, roboty przy tym też sporo ale korzyści (jeśli jest bardzo zasyfiony) również będą spore. Proponuję kupić na eBay kamerę na drucie i jednym z czujników zajrzeć do środka.

PostNapisane: 18 lis 2017, 10:13
przez cinek78
darrecki napisał(a):, nie częściej niż co 200km to nic mu nie jest.

Mój interwał to 175-190 km – rozumiem , że rozpoczął się początek końca? <płacze>
Dzisiaj wykonałem systemowe wypalanie DPF – zobaczymy jaki będzie rezultat... <co?>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 18 lis 2017, 11:59
przez darrecki
Przyczyn może być kilka.
1. Z tego co pamiętam masz remap, może być zbyt agresywny – auto produkuje więcej sadzy więc i wypalać musi częściej
2. Problemy z EGR – np się nie domyka – za dużo spalin w obiegu, czyli znów nadprodukcja sadzy.

To systemowe wypalanie niewiele pomoże na zbyt częstą regenerację, już prędzej rekalibracja wytrysków Forscanem.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 18 lis 2017, 18:19
przez cinek78
ok.
1. – mapowanie raczej nic tu nie zmienia – już wcześniej pisałem , że dość często mi się włącza. Napiszę więcej – wg. moich obserwacji po mapowaniu miałem większe interwały... Teraz jak dobijam do 130 tysi to ostatnio się "zagęściły" ( aut mapowałem przy 90 tyś.)
2. Czy czasem ERG nie powinno przy diagnostyce wywalić błędu ( anomalii) ?? – można to jakoś sprawdzić?
Kalibracji wtrysków nie ruszałem , ale jutro ogarnę i to... <spoko>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 18 lis 2017, 20:57
przez darrecki
EGR nie daje niestety błędów jak podaje za dużo. Ale za to sypie błędami jak daje za mało (czyli np jest zaślepiony).
Co 175-190km to nie ma jeszcze tragedii, jeden z użytkowników naszego forum miał wypalanie co 90 i mniej km. Jest o tym "po sąsiedzku", wygląda że przynajmniej u niego pomogło właśnie zatkanie EGR. Wali błędami ale wypala się zdecydowanie rzadziej.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 18 lis 2017, 22:50
przez karczes816
Skąd wiadomo kiedy wypala sie dpf? Macie jakieś info w postaci kontrolki czy zauważacie to poprzez zwiększone chwilowe spalanie i nie działający istop?

PostNapisane: 19 lis 2017, 13:17
przez cinek78
Spalanie karczes816 leci bardzo w górę – pona 10-12 l. w początkowej fazie...

darrecki a masz jakiś schemat tego EGR? Gdzie to zablokować? Dawniej to było gołym okiem widoczne w starszych konstrukcjach , a obecny silnik ma takie oprzyrządowanie , że ciężko się połapać , który to recyrkulator spalin... <co?>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 19 lis 2017, 14:06
przez darrecki
Do testu zaślepić najprościej na tej rurce. Niestety w naszych silnikach mamy 2 zawory, gdy silnik zimny otwarty jest tzw. bypass celem szybszego nagrzania silnika. Gdy ten już osiągnie 80°C bypass się zamyka praktycznie na stałe a otwiera właściwy EGR.
Jeżdżąc krótkie odcinki nie będzie żadnej różnicy przy zatkaniu poniższej rurki, powinna zaś pojawić się w trasie – oczywiście jeśli problemem jest zawór.
Obrazek

PostNapisane: 26 lis 2017, 15:33
przez darrecki
@karczes816, bylem na jakiejś "dziwnej" hamowni i przyznam, że wykres wygląda inaczej niż ten, co wysłałem poprzednio.
IMG_20171125_134648.jpg

Jest gładki jak dupa niemowlaka i ogólnie jakiś taki sztuczny. Ale za to wykres serii przypomina Twój, styl wykresu również któryś z pierwszych jakie tu wystawiłeś, więc poprawiam się i piszę, że Twój pojazd jest gotowy na remap :D
I od razu piszę, jak jechać na hamownię, to zapytać co za sprzęt maja. Jak MAHA to jechać, jak jakiś inny wynalazek to podziękować.
Na tym wykresie UWAGA, po remapie jest 220koni, co daje chyba najmocniejszy seryjny 2.2 SkyD <glupek2> Oczywiście remap nie był ich, ale byli zachwyceni jego przebiegiem.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 27 lis 2017, 22:20
przez karczes816
No właśnie wydawało mi sie ze wszystko jest Ok u mnie. Przejrzałem kilka stron z wykresami 2.2 skyactiv i były jak moje :) 220 koni to już robi wrażenie , możesz powiedzieć gdzie robiłeś remap i ile płaciłeś ? Może warto pojechać gdzieś dalej jeśli robią taki fajny wynik

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 28 lis 2017, 06:41
przez darrecki
Te 220 jest oszukaną wartością (jakość hamowni), prawdziwa moc jest gdzieś pewnie w granicach 200hp. Poza tym u nas liczą się Nm, a nie moc.
Robiłem u DisiTune