Strona 2 z 6

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 16 sie 2017, 09:05
przez cinek78
Pisałem wcześniej – problem jest ze zrobieniem tej jednostki. Robią to nieliczni , dlatego to tyle kosztuje. W mojej okolicy znalazłem 1 punkt , + 4 inne na terenie PL. – to bardzo niewiele , jak popatrzysz ilu ziomków tuningiem aut się trudni.
Wydaje mi się , że skoro już robili takie sterowniki to nie musisz się obawiać.
Poza tym każdy szanujący się tuner robi zrzut zawartości Twojego ECU, właśnie po to , żeby w razie problemów powrócić do ori.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 16 sie 2017, 11:54
przez darrecki
Sterownik tak "łatwo" uszkodzić jak każdy inny z dostępem przez ODB. Gadają takie głupoty, bo potrzebują nowego oprogramowania do jego obsługi, stare nie rozpozna. Kosztuje to kupę pieniędzy i 1 klient to za mało żeby się im opłacało. To oferują jakiegoś boxa w zamian i wymyślają jakieś historyjki. A tyle to kosztuje bo klientów mało.
Nie słyszałem o uszkodzonym ECU, za to sporo o sytuacjach gdzie koleś pojechał do znanej firmy na remap I wrócił z pustymi rękami (nie w PL żeby nie było).

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 16 sie 2017, 18:47
przez karczes816
Okej , czyli już teraz jestem spokojny to :) Teraz tylko czekać do 29 sierpnia i potem się cieszyć :D
dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi <spoko>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 22 sie 2017, 18:27
przez karczes816
Jestem już po teście na hamowni przed remapingiem. Wyszło 153Bhp i 420Nm , a więc więcej niż zapewnia producent. Jak mam to odbierać? Jest to wada czy zaleta? <co?>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 22 sie 2017, 19:21
przez Marianek
Mazda zawsze daje KM/Nm w gratisie ;)

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 22 sie 2017, 21:57
przez Adi6JS
Rozumiem, że masz 150PS wersję. Tym znowu co mają 175PS mają o dziwno nieraz mniej albo na styk komi i Nm. Ciekawe te mapy mazdy diesla. Czyli ta różnica między 150PS i 175PS nie jest w realu tak duża. <co?>
Sam bym sobie program zrobił, ale po przejściach z wałkiem i gwarancją nie mam odwagi. <nie powiem>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 22 sie 2017, 23:21
przez darrecki
Trochę za dużo Nm jak na 150 koni. Aż tyle to oni nie dają w bonusie. Ja w serii miałem "ledwie" 370, czyli typowa wartość. Albo masz idealny silnik albo coś nie tak z hamownią. Wykres też taki gładki jakiś.
Problem z hamowniami jest taki, że każda pokazuje inaczej. Nie twierdzę że ta konkretna oszukuje ale jej wynik jest dla mnie osobiście lekko podejrzany.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 22 sie 2017, 23:54
przez Adi6JS
Na 420 Nm to już z 180PS a nawet 200PS powinno być <nauka>
A do tego płasko jakoś.... <oczy>
Chyba, że to biturbo tak działa <jupi>

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 23 sie 2017, 20:07
przez karczes816
Co macie na myśli piszac ze wykres jakiś gładki jest ? Pierwszy raz korzystałem z hamowni i nie wiem za bardzo jak to czytać. Dopiero co zaczynam swoją przygodę z motoryzacja. Jedyne co rozumiem to ile koni i NM. Jeśli mówicie ze mogła być lipna hamownia to po remapingu spróbuje innej. Gościu z hamowni powiedział ze albo silnik bardzo zdrowy albo któryś z wtryskow leje.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 23 sie 2017, 22:38
przez darrecki
Za dużo Nm, za mało KM, moc nie rośnie od 3000 co jest bardzo dziwne. Linie są gładkie, jakby od krzywki odrysowane – jakieś bardzo mocne filtrowanie mają, przez co nie widać np. gdzie silnik niedomaga albo gdzie jest jakieś spore wahnięcie. A to jest bardzo ważne przy strojeniu.
Poszukaj chociażby w Google wykresów tego silnika i porównaj. Albo prac DISI, robił kilka Sky-D.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 08:46
przez karczes816
Faktycznie jak porównałem z innymi wykresami to dziwnie wyglada ten mój od 3tys obrotów. Czym to może być spowodowane ? Tak jak prędzej pisaliście hamownia do pupy czy problem w moim aucie ? W przyszły wtorek umówiony mam już remaping , wiec liczę na wasza pomoc. W razie co to przełożę datę na późniejsza.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 10:32
przez Adi6JS
Na hamowni da się wszystko pokazać. Kwestia ustawień i techniki przeprowadzania testu.
Może być, że to co masz pokazuje kondycję silnika, ale czy mazda jest tak hojna?
Bądź miesza wersję?
Można zawsze się przejechać na jakąś inną hamownię. Odżałować kasy dla pewności.
Nie masz w opisie skąd jesteś <czytaj> , więc ciężko ci pomóc, ale zapewne są tam inne hamowanie.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 11:25
przez darrecki
Jak napisał poprzednik – jedź na inną hamownię celem porównania / weryfikacji.
Jak dla mnie pojazdowi nic nie dolega, wg wykresu, gdyby moc szła dalej w górę powyżej 3000 RPM, to dobiła by przynajmniej do 180 koni.
A mając takie parametry (jeśli są prawdziwe) to szkoda remap robić, bo te 200HP/450Nm to są dostępne jedynie w "sprzyjających" warunkach – jak jest chłodno i wilgotno. Wiem, bo po remapie już 2 zimy i 2 ciepłe okresy za mną... Chłodno – moc dostępna zawsze, latem czasami czuć jakbym karawan ciągnął

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 11:35
przez Adi6JS
Znając życie intercooler nie ciągnie niestety zimnego tak jak trzeba. Za mały chyba. To już było przerabiane na innym forum przy maździe GJ.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 15:49
przez darrecki
Może w CX5 będzie lepiej, w 3 nawet połowa IC nie jest owiewana. W CX dziura w zderzaku jest dużo większa więc i temperatury powinny być lepsze.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 17:26
przez cinek78
sorki za jakość , ale nie mam dobrego aparatu na stanie (jestem na wyjeździe). Poniżej moje wydruki.

Dopisano 24 sie 2017, o 17:32:

Powiem Wam , że u mnie też był problem z wydrukiem. Nim "dograli" hamownię do naszego napędu 4x4( lub jego namiastki) to chłopaki stracili jakieś 20-30 min.
Problem w tym , że nasze 4x4 to fikcja. Najpierw rusza przód , po chwili dołącza tył, i dopiero po kilku grubych sekundach napęd się "stabilizuje".
Także wykonanie wiarygodnego pomiaru w tych naszych pseudo 4x4 nie jest łatwe i wymaga sporego doświadczenia na hamowni.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 24 sie 2017, 22:09
przez darrecki
Zdjęcia robione kalkulatorem? :) Wykres widać ale raczej nic poza tym. Co to za dziura po 3000 na drugim przebiegu?

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 26 sie 2017, 13:30
przez karczes816
No i jestem po teście na innej hamowni. Wynik 133 konie i 377nm. Dosyć duża różnica jeśli chodzi pomiar na pierwszej. Teraz któremu pomiarowi wierzyć ? Raczej ten drugi jest bardziej prawdopodobny.

Re: Chiptuning CX-5

PostNapisane: 26 sie 2017, 13:49
przez Adi6JS
Czyli Nm w miarę trzyma, ale 15KM mniej? A gdzie to robiłeś, na jakim rodzaju hamowni? Bo to też ma wpływ.

PostNapisane: 26 sie 2017, 13:55
przez karczes816
A jakie są rodzaje hamowni ? Jak to rozpoznać bo nie znam sie za bardzo. Sorry <glupek2>

Dopisano 26 sie 2017, 13:01:

https://m.youtube.com/watch?v=xnR1Og9cOsI Dokładnie na tej byłem