Strona 6 z 6
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
3 lut 2018, 12:00
przez cinek78
Tak – spaliny. Też się tego obawiałem , ale zupełnie nie potrzebnie. Nic nie czuć..

Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
5 lut 2018, 09:03
przez popielasty
cinek78 – a co z interwałami kiedy mocno ciśniesz? sprawdzałeś to? bo ja zauważyłem coś takiego po zaślepieniu EGR, że jak jadę sobie delikatnie, przyspieszam jednostajnie (do 2500 RPM), to cykle mam co 160-200 km, ale jak cisnę mocno, wkręcam wysoko na obroty, to mam wypalanie częściej (np co 70-90 km). PM_GEN nie rośnie tak mocno przy ostrej jeździe, za to PM_ACC i PM_ACC_DSD rośnie jak szalone przy szybkiej jeździe.
Ciekawa modyfikacja przy czujniku ciśnień – sprawdzę to u siebie.
U mnie coś się stabilizuje spalanie, ostatnie 3 tankowania 7.3-7.6 spalanie, kiedy wcześniej przy problemie z DPF miałem 9-11...
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
5 lut 2018, 09:39
przez cinek78
wiesz – nie jeżdżę ponad 140km/h na trasach szybkiego ruchu. Nie mogę Ci napisać , że cisnę moje auto , bo raczej spokojnie jeżdżę... Nawet jak narzekałem na częste wypalanie, to wypalanie DPF miałem co 130-140 km – nigdy mi się nie załączyło się poniżej tych kilometrów...
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
15 lut 2018, 08:49
przez popielasty
Mnie zaczyna już ten temat mocno denerwować (wysoka wartość PM_ACC_DSD po wypalaniu) – chyba pojadę na regenerację DPF. Mam wrażenie że mam jednak zasyfiony DPF i przez to ta wartość jest wysoka. Niby zaślepiając EGR zwiększyłem interwały, ale mam taki efekt że jak cisnę mocno samochód to DPF mi się zapełni nawet po 40 km...
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
15 lut 2018, 15:44
przez darrecki
@popielasty, muszę przyznać że objawy u Ciebie nie są normalne. U mnie zdarza się, ze zaraz po wypaleniu mam zapełnienie filtra na poziomie 0.5g, ale wówczas przez pierwsze kilometry wartość ta nie rośnie, a wręcz spada. I na koniec zawsze na jedno wychodzi – interwały wypaleń są w miarę stabilne.
Jeden jedyny raz zdażyło mi się wypalanie po 70km, ale to było na testowej mapie i miałem wówczas nogę cały czas w podłodze + długa sesja na hamowni. Normalnie minimum to jakieś 150km – miasto i krótkie odcinki, 200+ na trasie przy prędkościach 130-140km/h. Szybciej po UK się zwyczajnie nie da (bez konsekwencji)
Sprawdzałeś wytryski, robiłeś kalibrację, dolewałes jakichś środków do paliwa? Może tu leży przyczyna?
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
15 lut 2018, 21:26
przez popielasty
@darrecki – który parametr po wypalaniu masz na 0.5 – czyżby PM_ACC_DSD? Ja podejrzewam że PM_ACC_DSD pokazuje faktyczne zapełnienie (uwzględniające syf którego nie da się np usunąć już – zużycie filtra w czasie – nie wiem). U mnie PM_ACC i PM_GEN zawsze spadają do zera przy wypalaniu, a PM_ACC_DSD utrzymuje się ok 2.6-3.5, po jakimś czasie PM_ACC synchronizuje się do PM_ACC_DSD...
3 miesiące temu zalałem butelkę Forte do czyszczenia układu paliwowego i kalibrowałem wtryski – odczyty były ok. Wczoraj zalałem jeszcze inny preparat (Valvoline), jutro dokończę bak paliwa i skalibruję wtryski ponownie...

Napisane:
16 lut 2018, 13:04
przez darrecki
PM_GEN spada do 0.0 aby za chwilę skoczyć do 0.2-0.8 (sprawdziłem na kilku logach)
Następnie wartość ta utrzymuje się na tym samym poziomie lub delikatnie spada by po pewnym czasie liniowo rosnąć do ~5.7 kiedy to zaczyna się kolejne wypalanie.
Przykład, niestety ucięty – lepszego loga nie mam.

- PM_GEN
Oba PM_ACC w zasadzie się pokrywają, przez większość czasu wręcz idealnie. Ich wartość nie rośnie liniowo tylko sobie skacze jak małpka po drzewku. Aczkolwiek w tych wszystkich logach co mam nie zauważyłem aby ich wartość kiedykolwiek przekroczyła 1.5. U Ciebie 2.6-3.5 to dla mnie wartości nieosiągalne.
Przykład z ponad 20 min ciągłej jazdy

- PM_ACC
Wg mnie zapełnienie filtra to PM_GEN a nie PM_ACC_DSD.
Ja leję przy każdym tankowaniu
MILLERS DIESEL POWER Różnicy żadnej nie robi ale lepiej się z tym czuję

Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
16 lut 2018, 14:16
przez popielasty
No i właśnie wydaje mi się że potwierdza to moją tezę – PM_ACC synchronizuje się z PM_ACC_DSD, PM_ACC_DSD nigdy nie spada do 0, PM_ACC spada do zera przy wypalaniu, potem synchronizuje się do PM_ACC_DSD. PM_ACC_DSD moim zdaniem rośnie razem z całym przebiegiem auta, możliwe że jego wartość jest wyliczana na podstawie różnicy ciśnień przy wypalonym już filtrze – wskazywałoby mi to mniej więcej na wartość zużycia filtra... PM_GEN natomiast to realnie wytworzone przez samochód pyły, liczone pewnie na podstawie przepływu przez ten czujnik ciśnienia gazów wylotowych (PIDy: EXH_FL, EXHPRES1). Zauważ że ja mam już 172 tyś km, Ty raptem 50 tyś.
@darrecki możesz wrzucić log z tego co poniżej dałeś wykresy?
Jeśli chodzi o moje wtryski, takie mają wartości na jałowym:
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
18 lut 2018, 19:32
przez cinek78
Wiem , że nie na temat , ale...
od tyg. użytkuję Forda S-max 2.0D , 180PS, AT , 4x4 i napiszę Wam tak:
1. spalanie – trasa 6.9, mieszany 7,9 ( realne- nie z kompa) – ten sam styl jazdy co CX-5 ( Mazda odpowiednio 7,9/8,5)
2. napęd na 4 łapy – nawet nie wiem jak to opisać – Mazda to nieporozumienie...
3. wyciszenie – jak w nowej CX5 , czyli bardzo cicho.
4.DPF wypala się co 600-800km
Można

MOŻNA!!!
Dodam tylko , że samochód ( s-max) jest o niemal 0,5 tony cięższy i ma silnik 2.0!!!!

Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
15 sty 2025, 17:51
przez BubekLubin
Witam.
Powiedzcie mi proszę, która część to zawór EGR 1 czy 2?
Pytam bo widzę rozbieżności co do nazwy poszczególnych elementów.
i od czego jest ten drugi element? na tym zdjęciu
Dopisano 16 sty 2025, 09:20:
No więc tyle co się zdążyłem zorientować to ze zdjęcia
nr1 to przepustnica dławiąca (klapa gasząca)
nr 2 to EGR
więc powiedzcie po co montować pod przepustnicę zaślepki?
chyba chodzi o EGR prawda?

Napisane:
23 sty 2025, 11:52
przez Climer
Też mam ten sam dylemat, wczesnej włożyłem zaślepkę w miejsce kolanka 1 wiec chyba zrobiłem źle, ktoś podpowie gdzie powinna być tak właściwie ta zaślepka EGR? a może powinny być dwie zaślepki? te kolanko wychodzi z chłodnicy EGR wiec tam te są jakieś spaliny.

Napisane:
23 sty 2025, 12:10
przez darrecki
Mamy 2 zawory EGR, jeden używany podczas zimnego rozruchu, drugi podczas normalnej jazdy. Problemem jest ten drugi ze wspomnianych, pierwszy jest przydatny i należy go zostawić w spokoju.
U mnie mam programowo wyłączony nr 1 ze zdjęcia, nr 2 zostawiłem w spokoju. Jeżdżę tak z 8 lat i zero problemów. DPF wypala się rzadziej, w dolocie czysto (jak na diesla) – to tak w skrócie.
BubekLubin nie masz racji w identyfikacji. Oba to EGR
1. EGR (to zaślepić / wyłączyć)
2. EGR Bypass (nie ruszać)
Przepustnica jest gdzie indziej, tam gdzie wąż z intercoolera łączy się z kolektorem. Nie widać tego na zdjęciu.
Climer masz zaślepione to, co trzeba
Re: Chiptuning CX-5

Napisane:
23 sty 2025, 13:38
przez Climer
Znalazłem ciekawy filmik i po obejrzeniu filmu, przeczytaniu komentarzy stwierdzam że chyba zaślepki potrzebne są w obu miejscach, wiem że auto się szybciej nagrzewa ale zawsze syf idzie w dolot, na krótkich trasach gdzie auto się rozgrzewa syf idzie i tak w dolot, na próbę zaślepię również drugie przejście.
https://www.youtube.com/watch?v=LSlCLiK7Yr8

Napisane:
24 sty 2025, 12:09
przez darrecki
Dostęp do "2" nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Poza tym ja to miałem wyłączone przez kilka miesięcy i nie widziałem żadnych pozytywów – wróciłem do opcji EGR 1 off / 2 on. Silnik zdecydowanie mocniej klepał, 2x przy zimnym rozruchu puścił wielkiego, białego i śmierdzącego bąka (przez cały czas posiadania auta – 10lat, zrobił to tylko wtedy). No i woń spalin była zdecydowanie bardziej wyczuwalna.
Ale zrobisz jak uważasz.