Chiptuning CX-5
Pisałem wcześniej – problem jest ze zrobieniem tej jednostki. Robią to nieliczni , dlatego to tyle kosztuje. W mojej okolicy znalazłem 1 punkt , + 4 inne na terenie PL. – to bardzo niewiele , jak popatrzysz ilu ziomków tuningiem aut się trudni.
Wydaje mi się , że skoro już robili takie sterowniki to nie musisz się obawiać.
Poza tym każdy szanujący się tuner robi zrzut zawartości Twojego ECU, właśnie po to , żeby w razie problemów powrócić do ori.
Wydaje mi się , że skoro już robili takie sterowniki to nie musisz się obawiać.
Poza tym każdy szanujący się tuner robi zrzut zawartości Twojego ECU, właśnie po to , żeby w razie problemów powrócić do ori.
Sterownik tak "łatwo" uszkodzić jak każdy inny z dostępem przez ODB. Gadają takie głupoty, bo potrzebują nowego oprogramowania do jego obsługi, stare nie rozpozna. Kosztuje to kupę pieniędzy i 1 klient to za mało żeby się im opłacało. To oferują jakiegoś boxa w zamian i wymyślają jakieś historyjki. A tyle to kosztuje bo klientów mało.
Nie słyszałem o uszkodzonym ECU, za to sporo o sytuacjach gdzie koleś pojechał do znanej firmy na remap I wrócił z pustymi rękami (nie w PL żeby nie było).
Nie słyszałem o uszkodzonym ECU, za to sporo o sytuacjach gdzie koleś pojechał do znanej firmy na remap I wrócił z pustymi rękami (nie w PL żeby nie było).
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Okej , czyli już teraz jestem spokojny to Teraz tylko czekać do 29 sierpnia i potem się cieszyć
dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi
dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi
Jestem już po teście na hamowni przed remapingiem. Wyszło 153Bhp i 420Nm , a więc więcej niż zapewnia producent. Jak mam to odbierać? Jest to wada czy zaleta?
Mazda zawsze daje KM/Nm w gratisie
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Rozumiem, że masz 150PS wersję. Tym znowu co mają 175PS mają o dziwno nieraz mniej albo na styk komi i Nm. Ciekawe te mapy mazdy diesla. Czyli ta różnica między 150PS i 175PS nie jest w realu tak duża.
Sam bym sobie program zrobił, ale po przejściach z wałkiem i gwarancją nie mam odwagi.
Sam bym sobie program zrobił, ale po przejściach z wałkiem i gwarancją nie mam odwagi.
Trochę za dużo Nm jak na 150 koni. Aż tyle to oni nie dają w bonusie. Ja w serii miałem "ledwie" 370, czyli typowa wartość. Albo masz idealny silnik albo coś nie tak z hamownią. Wykres też taki gładki jakiś.
Problem z hamowniami jest taki, że każda pokazuje inaczej. Nie twierdzę że ta konkretna oszukuje ale jej wynik jest dla mnie osobiście lekko podejrzany.
Problem z hamowniami jest taki, że każda pokazuje inaczej. Nie twierdzę że ta konkretna oszukuje ale jej wynik jest dla mnie osobiście lekko podejrzany.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Co macie na myśli piszac ze wykres jakiś gładki jest ? Pierwszy raz korzystałem z hamowni i nie wiem za bardzo jak to czytać. Dopiero co zaczynam swoją przygodę z motoryzacja. Jedyne co rozumiem to ile koni i NM. Jeśli mówicie ze mogła być lipna hamownia to po remapingu spróbuje innej. Gościu z hamowni powiedział ze albo silnik bardzo zdrowy albo któryś z wtryskow leje.
Za dużo Nm, za mało KM, moc nie rośnie od 3000 co jest bardzo dziwne. Linie są gładkie, jakby od krzywki odrysowane – jakieś bardzo mocne filtrowanie mają, przez co nie widać np. gdzie silnik niedomaga albo gdzie jest jakieś spore wahnięcie. A to jest bardzo ważne przy strojeniu.
Poszukaj chociażby w Google wykresów tego silnika i porównaj. Albo prac DISI, robił kilka Sky-D.
Poszukaj chociażby w Google wykresów tego silnika i porównaj. Albo prac DISI, robił kilka Sky-D.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Faktycznie jak porównałem z innymi wykresami to dziwnie wyglada ten mój od 3tys obrotów. Czym to może być spowodowane ? Tak jak prędzej pisaliście hamownia do pupy czy problem w moim aucie ? W przyszły wtorek umówiony mam już remaping , wiec liczę na wasza pomoc. W razie co to przełożę datę na późniejsza.
Na hamowni da się wszystko pokazać. Kwestia ustawień i techniki przeprowadzania testu.
Może być, że to co masz pokazuje kondycję silnika, ale czy mazda jest tak hojna?
Bądź miesza wersję?
Można zawsze się przejechać na jakąś inną hamownię. Odżałować kasy dla pewności.
Nie masz w opisie skąd jesteś , więc ciężko ci pomóc, ale zapewne są tam inne hamowanie.
Może być, że to co masz pokazuje kondycję silnika, ale czy mazda jest tak hojna?
Bądź miesza wersję?
Można zawsze się przejechać na jakąś inną hamownię. Odżałować kasy dla pewności.
Nie masz w opisie skąd jesteś , więc ciężko ci pomóc, ale zapewne są tam inne hamowanie.
Jak napisał poprzednik – jedź na inną hamownię celem porównania / weryfikacji.
Jak dla mnie pojazdowi nic nie dolega, wg wykresu, gdyby moc szła dalej w górę powyżej 3000 RPM, to dobiła by przynajmniej do 180 koni.
A mając takie parametry (jeśli są prawdziwe) to szkoda remap robić, bo te 200HP/450Nm to są dostępne jedynie w "sprzyjających" warunkach – jak jest chłodno i wilgotno. Wiem, bo po remapie już 2 zimy i 2 ciepłe okresy za mną... Chłodno – moc dostępna zawsze, latem czasami czuć jakbym karawan ciągnął
Jak dla mnie pojazdowi nic nie dolega, wg wykresu, gdyby moc szła dalej w górę powyżej 3000 RPM, to dobiła by przynajmniej do 180 koni.
A mając takie parametry (jeśli są prawdziwe) to szkoda remap robić, bo te 200HP/450Nm to są dostępne jedynie w "sprzyjających" warunkach – jak jest chłodno i wilgotno. Wiem, bo po remapie już 2 zimy i 2 ciepłe okresy za mną... Chłodno – moc dostępna zawsze, latem czasami czuć jakbym karawan ciągnął
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
sorki za jakość , ale nie mam dobrego aparatu na stanie (jestem na wyjeździe). Poniżej moje wydruki.
Dopisano 24 sie 2017, o 17:32:
Powiem Wam , że u mnie też był problem z wydrukiem. Nim "dograli" hamownię do naszego napędu 4x4( lub jego namiastki) to chłopaki stracili jakieś 20-30 min.
Problem w tym , że nasze 4x4 to fikcja. Najpierw rusza przód , po chwili dołącza tył, i dopiero po kilku grubych sekundach napęd się "stabilizuje".
Także wykonanie wiarygodnego pomiaru w tych naszych pseudo 4x4 nie jest łatwe i wymaga sporego doświadczenia na hamowni.
Dopisano 24 sie 2017, o 17:32:
Powiem Wam , że u mnie też był problem z wydrukiem. Nim "dograli" hamownię do naszego napędu 4x4( lub jego namiastki) to chłopaki stracili jakieś 20-30 min.
Problem w tym , że nasze 4x4 to fikcja. Najpierw rusza przód , po chwili dołącza tył, i dopiero po kilku grubych sekundach napęd się "stabilizuje".
Także wykonanie wiarygodnego pomiaru w tych naszych pseudo 4x4 nie jest łatwe i wymaga sporego doświadczenia na hamowni.
No i jestem po teście na innej hamowni. Wynik 133 konie i 377nm. Dosyć duża różnica jeśli chodzi pomiar na pierwszej. Teraz któremu pomiarowi wierzyć ? Raczej ten drugi jest bardziej prawdopodobny.
A jakie są rodzaje hamowni ? Jak to rozpoznać bo nie znam sie za bardzo. Sorry
Dopisano 26 sie 2017, 13:01:
https://m.youtube.com/watch?v=xnR1Og9cOsI Dokładnie na tej byłem
Dopisano 26 sie 2017, 13:01:
https://m.youtube.com/watch?v=xnR1Og9cOsI Dokładnie na tej byłem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9