Chiptuning CX-5

Postprzez karczes816 » 9 lip 2017, 10:19

Witam, jestem na urlopie w Polsce i chciałbym w tym czasie podnieść moc w mojej Mazdzie. Niestety bardzo cieżko jest znaleźć jakaś firmę która sie tym zajmie w kujawsko pomorskim. Oferują tylko power box , lecz to odpada. Dlatego pytanie do was czy ktos robił już remap w swoim aucie i może polecić jakiś warsztat? Jedna firma oferuje mi zwiększenie mocy od razu do 200km i 450 Nm. Lecz waham sie czy to nie jest zbyt duzo dla tego silnika. Chętnie posłucham jakiś opini ludzi którzy maja większe pojęcie ode mnie :)
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez cinek78 » 9 lip 2017, 15:08

Też szukam , ale na razie nie znalazłem oferty w rozsądnej cenie. Wszędzie wołają od 1800 w górę, a to za "gotowca" zdecydowanie za dużo.
Właśnie mapa 200KM i 450Nm jest wrzucana wszystkim jak leci... Gdyby to była indywidualna zmiana w mapie, oparta o AFR , to bym zapłacił, a tak na razie czekam , aż ktoś weźmie za gotowca rozsądne pieniążki.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez karczes816 » 11 lip 2017, 19:11

Czyli nie zdecydowałeś sie na to bardziej ze względu na cenę niż dlatego ze uważasz ze to zbyt duzo mocy jak dla tego auta? Jeśli by była możliwość Remapa np za 1000 zł to zrobiłbyś te 200koni bez obaw ? Pytam bo nie za bardzo znam sie na tym i nie wiem czy to nie zaszkodzi mojej Mazdzie.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez cinek78 » 11 lip 2017, 21:10

Taniej zdecydowałbym się bez namysłu...
Tu nie ma się czego obawiać , bo tunerzy bazują na trzech parametrach :
1.obostrzenia ekologiczne
2.blokady fabryczne
3.wykorzystanie marginesu zapasu.
Siedzę w tym , ale w motocyklach. Wykonuje takie rzeczy niemal codziennie.
W turbo jest łatwiej niżeli w moim fachu, bo w motocyklach są silniki atmosferyczne( benzyna wolnossąca) , czyli ciężko tam wyłuskać jakieś uśpione koniki, ale ściągnięcie kagańca fabrycznego i ekologicznego już robi mega robotę.. Poza tym każdy silnik jest robiony z tz. zapasem (bufor bezpieczeństwa) – zazwyczaj jest to 20-30% mocy "udostępnionej" użytkownikowi.
A tunerzy "dosypują" jakieś 7-18 % mocy , więc nie wychodzą poza żadne ramy.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez karczes816 » 11 lip 2017, 21:34

Właśnie trochę czytałem o tym buforze bezpieczeństwa 30%. Chodzi tylko o to ze jeśli zrobię chip na 200 koni to juz jest powyżej 30% przyrostu mocy i zastanawiam sie czy nie jest to o pare procent za duzo jeśli chodzi o zapas w naszych Mazdach.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Marianek » 12 lip 2017, 06:24

2.2 normatywnie ma 175KM, jak masz 150 to elektronicznie ograniczony jest, mam to samo.
Znam już parę 2.2 co są podniesione ponad 200KM i jeżdżą bez problemu. Nic nie powinno się stać, oczywiście jak nie będziesz go piłował albo nie zaczniesz traktować jako rajdówka. W przyszłości mam plan swoją 3 podnieść.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez cinek78 » 14 lip 2017, 07:10

A ja mam do Ciebie Marianek jedno pytanie, bo piszesz, że znasz kilka takich projektów. <czytaj>
Ja się do tego ma AT skrzynia? Widzę po wykresach , że dość silno chłopaki "dolewają" na dole , a Mazda w automacie najczęściej właśnie pracuje w tych zakresach ( 1800-2300 ). Przy manualu w ogóle bym się tym nie przejmował bo to ja jestem decydentem co do parametrów doboru biegów , ale w AT mam obawy... :|

Dopisano 14 lip 2017, o 21:23:

.. więc temat ogarnięty – za małe pieniądze samochód zrobiony na tiptop.
Nie skorzystałem z gotowca ( który pewnie by nie zadziałał w moim egz., ale o tym później ) , ale z indywidualnego mapowania , które zresztą było 4 razy poprawiane.
Samochód wyjściowo miał nieco ponad 160KM i Nm też poniżej danych fabrycznych. Niestety 200 KM i 450Nm w moim obecnie jest nie do osiągnięcia , bo DPF go skutecznie "trzyma" .
Pochwalę się wydrukami w wolnej chwili.
Dzisiaj na tz. "serwisówce" dokonałem kilku pomiarów startu i powiem Wam , że jestem mocno , miło zaskoczony.
Przeciętny SUV , z pożerającym moc napędem na 4 łapy, dodatkowo kolejnym pożerającym dynamikę automatem w 3 próbach pokazał 7,55/7,52/7,58 s. od 0-100km/h. Pomiar wykonany na drodze zamkniętej, wg. GPS-u .
Pełen szacun. :D
Jak by tak zmontować taki program dla jednoosiówki w manualu to penie druga sekundę też by urwał.

Ponad to wydaje mi się , że znacznie mniej pali – nie 2-3 setki , ale wg. wskazań ponad literek. Jeśli tak będzie w realu to super posunięcie z mojej strony.
Za ok. tydzień pochwalę się rzeczywistym spalaniem. Obecnie miałem od 8 do 9 l/100km.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Marianek » 15 lip 2017, 20:26

Myślę że mówisz o tym oprogramowaniu co korzysta też ta firma https://www.br-performance.be/en-be/chi ... kyactiv-d/
Znam jedna 3 tam zrobioną, nic jej się nie dzieje, znam 6 robioną gdzie indziej, nie dostałem jeszcze sygnału żeby coś się stało, niestety manuale.
Myślę że ta jednostka to wytrzymuje spokojnie bez problemów takie moce. Jedyne co brałbym pod uwage to pierwsze modele gdzie zdarzały się miękkie wadliwe wałki rozrządu.

Dopisano 15 lip 2017, 21:27:

Gratulacje wykonanej roboty, daj znać jak pojeździsz po 10000-15000 czy coś jeszcze modyfikowałeś, czy już jest OK.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 25 lip 2017, 20:26

Ciekawy jestem co to za sposób znalazłeś i czym niby różni się od standardowego, dostrojonego programu. Ja mam moda od ponad 18 miesięcy, zrobiłem na nim ponad 20k i nic się nie dzieje. Jedyne co trzeba by jeszcze zmienić to Intercooler, temperatury oryginalnego pozostawiają wiele do życzenia.

Wg mnie to nie DPF "trzyma" tylko IC. Zmierz sobie gdy temperatury otoczenia będą blisko 0°C, magicznie przybędzie z 15km i drugie tyle Nm.
Trójka bez problemów schodzi poniżej 6.5s do 100km/h, gdzie na standardzie ledwo schodziłem poniżej 10s.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 31 lip 2017, 08:12

więc trzy zbiorniki wyjeżdżone.
Generalnie wszystko na plus. Spalania średnio o 0,8 l. spadło. Jeżdżę teraz szybciej na przelotowych trasach i spalanie nie idzie tak drastycznie do góry jak wcześniej wraz ze wzrostem prędkości. A najlepsze jest to , że wkurzająca mnie funkcja dopalania DPF-u włącza się bardzo rzadko. Wcześniej potrafił mi się wypalać nawet co 150-180km. Obecnie od 300 do 480 km. auto lata bez potrzeby wypalania..
Z ostatniej trasy ( 50/50 ( ruch miejski/autostrada120-130km/h)) spalił mi 8,2 l ( rzeczywiste , wskazywał 7,4) , z bagażnikiem rowerowym na haku i 4 jednośladami... <spoko> Wcześniej 9,4 na tej samej trasie mi pożarła.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez karczes816 » 9 sie 2017, 18:46

Mam jeszcze jedno pytanko na temat remapingu. Znalazłem u siebie w uk kilka firm które oferują mi chipa , ale nie posiadają hamowni. Czy hamowania to jest obowiązek przed i po chipie , czy obejdzie sie bez tego ? Jest ogromna różnica w cenie bo firmy bez hamowni wołają około 250 funtów a firmy które posiadają hamowanie wołają 450 funtów. Teraz pytanie która usługę wybrać ?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez cinek78 » 9 sie 2017, 19:05

Generalnie chip= <dupa>
Lepiej wydaj w elektronicznym na rezystor 1,8 PLN i będzie taki sam efekt jak na chip-ie za 250 funtów.

Hamownia nie jest nieodzowna , ale nie chcesz wiedzieć za co płacisz?
Placebo bardzo działa i ludzie bez hamowni często na tym żerują...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez karczes816 » 9 sie 2017, 21:55

Nie za bardzo Cię rozumiem , w pierwszym komentarzu piszesz ze sam zdecydowałbyś sie na to gdyby nie taka wysoka cena za gotowca a teraz piszesz ze jest to gowno warte. Trochę sie już pogubiłem. Czemu uważasz ze rezystor da taki sam efekt ?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez darrecki » 10 sie 2017, 08:21

Wg mnie cinek78 trochę ściemnia, szczególnie jeśli chodzi o częstotliwość wypalania DPF.
1. Skoro wypala się 2x rzadziej auto powinno palić zdecydowanie mniej niż 0.8l/100. To ledwo 10%, gdy emisja spada 50%
2. Żadna szanująca się firma motoryzacyjna nie pozwolła by sobie na takie ustawienia silnika, gdzie byle programem (jak dobry by nie był) można zmniejszyć emisję 2x – nie w tych czasach. No chyba, że wydech jest tak gorący, że DPF wypala się "przy okazji" i nie ma potrzeby na wymuszone wypalanie.


A hamownie można sobie zasymulować, wystarczy program do logowania i znać parametry auta. Prosty, równy odcinek drogi i jazda. Kilka przebiegów przed i po, średnia i mamy to co chcemy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 10 sie 2017, 18:53

już odpowiadam karczes816 : napisałem, co myślę o boxsie, a nie o gotowym programie w ECU – to są dwa różne światy (chip/box&gotowiec).
Jeśli używając słowa chip, masz na myśli mapę gotowca to ok. Tylko weź pod uwagę, że może się okazać , że masz akurat taki egz. jak u mnie , czyli nie zadziała.

Dla mnie box/chip to puszka wpinana w instalacje elektryczną , czyli rezystor oszukujący faktyczną temp. otoczenia, silnika i ilości przep. powietrza... I to jest zło dla naszych silników.

Co do mojej "ściemy" darrecki to niby jaki mam w tym interes??
Moim subiektywnym zdaniem skoro teraz silnik i jego spaliny są bardzie zoptymalizowane, to DPF nie ulega tak częstemu oczyszczaniu, co chyba jest logiczne.
Sam proces wypalania jest wymuszany na podstawie dwóch sond i różnicy ich odczytu. Widocznie teraz ów potrzeba jest rzadsza. Podczas ostatniej podróży z przyczepką wypalał mi się co 180-200km, także pod większym obciążeniem nadal potrzebuje się często "wypróżniać".
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez karczes816 » 10 sie 2017, 20:22

No to źle się wyraziłem , na myśli miałem ECU Remaping. Mówisz, że może nie zadziałać ? Czym to może być spowodowane i czy da radę jakoś to sprawdzić zanim wydam pieniądze na remaping?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Marianek » 12 sie 2017, 13:21

Prawidłowy remap zawsze zadziała. Co do hamowni, jak Darecki mówi da się bez, ale jak jest dostęp do hamowni nie ma co się zastanawiać.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez karczes816 » 15 sie 2017, 20:40

Dzieki za wszelkie informacje. Mam już umówiony termin na koniec miesiąca. Również przed i po zamówiłem sobie hamownie. Jedyne co mnie jeszcze zastanawia to ze od dwóch firm dostałem odpowiedz ze nie remapuja silników skyactiv ponieważ istnieje duże ryzyko uszkodzenia sterownika silnika. Trochę mnie to niepokoi. Co o tym myslicie Panowie ?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez mario-k » 15 sie 2017, 20:57

To czy warto ryzykować uszkodzeniem sterownika???
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez karczes816 » 15 sie 2017, 21:36

Tylko ze to powiedziano mi w dwóch z około dziesięciu serwisów w których sie dowiadywałem. Wiec zastanawiam sie czy wynika to z braku umiejętności czy faktycznie ten silnik skyactiv jest ciężki do zrobienia. Tym bardziej ze koledzy na forum pisza ze znają auta które są po remapingu.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9