Cała litania błędów – SBS, SCBS, TPMS, moduł sterowania silnikiem + auto samo hamuje

Postprzez darrecki » 21 gru 2017, 23:18

6 też mają 4x4 jak i dzielony zbiornik paliwa. Także taka możliwość również istnieje, aczkolwiek nie w tym konkretnym przypadku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez marian0italian0 » 23 maja 2018, 13:51

Podobnie jak u kolegi "cała litania błędów"
– TPMS inspection required
– Engine ispection required
– SCBS inspectrion required
– TCS .....
i o ile 3 pierwsze błędy nie powodowały zadnych zmian w prowadzeni auta to po zpaleniu sie kontrolki TCS auto zaczyna żyć swoim życiem i nie nadaje się do dalszej jazdy ( skrzynia, która zaczyna strasznie szarpać, brak możliwości zmiany manualnej biegów – wchodzac w tryb manualny nie pokazuje wogole na jakim biegu obecnie jest auto i nie reaguje na zmiane biegu ) wowczas zatrzmanie samochou i ponowne uruchomienie powodowało że TCS " znikał " i dało się dalej kontynuować super płynną jazdę – do momentu kolejnego wywalenia błędu który pojawiał się w najmniej oczekiwanych momentach – raz po 2 minutach, raz po 5 godzinach jazdy.

W tym samym czasie z samochodzie odezwały się łożyska przednie – wiec po burzy mózgów w warsztacie stwierdzono, że może o to chodzi i że głupieje czujnik od abs i źle zbiera dane – wiekszość błędów zwiazane z kołami, hamulcami itp. – wymieniono więc łożyska – żadnych rezultatów

Podpięty komputer wykazał dodatkowo błąd skrzyni i błędne odczyty z czujnika spalin. Więc winą obarczono tym razem filtr DPF – został potraktowany jakims specyfikiem i wypalony – żadnych rezultatów

Teraz padła kolejna propozycja – uszkodzony czujnik ciśnienia spalin – więc rozpocząłem poszukiwanie owej części (występują 2 takie czujniki) – mechanik od razu wskazal który czujnik mam zakupic ( oczywiście żadnego symbolu na części – ten drugi pięknie opisany :) ) więc chodzilem ze zdjeciem po sklepach i mowilem ze to nie ten tylko ten drugi :D – ale czy padl by jeden czy drugi to i tak nic by nie zmienilo bo sklepy nie mialy dostepnosci do tego typu czesci

Wykonałem więc telefon do serwisu, wyslalem zdjęcie i otrzymalem odpowiedz ze na pewno chodzi mi o czujnik gazów wylotowych – bo w tym modelu były z nim jakieś problemy.

Wiec czekam w tej chwili na owy czujnik, jutro powinien byc wymieniony.

Napiszę czy wymiana dała jakieś rezultaty.

Dopisano 23 maja 2018, 21:25:

Wymiana czujnika wyeliminowała błędy i auto jeździ jak trzeba. Pozostał tylko komunikat:
Scbs inspection required- czy nie wiecie czy po odlaczeniu akumulatora system ten wymaga jakiejś kalibracji?
Początkujący
 
Od: 17 maja 2018, 10:17
Posty: 2
Auto: Mazda CX-5, 2.2 diesel, 4x4, 175KM, 2012 rok

Postprzez darrecki » 27 maja 2018, 08:39

Co to za magicy grzebali ci przy aucie? Problem łożysk i czujników ABS można wyeliminować w 5 minut – nawet darmowy Forscan to potrafi. Ale muszę przyznać, że objawy czujników ABS są podobne – milion błędów na desce, a auto głupieje. Aczkolwiek nie ma problemów z mocą.

Czy to któryś z czujników pokazanych TUTAJ?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez marian0italian0 » 28 maja 2018, 13:35

Z mocą problemów nie było. Tylko straszne zrywanie biegów jak paliła się kontrolka TCS.

Tak dokładnie taki czujnik, jak na zdjęciu po prawej stronie z jednym wylotem. ( ten nieopisany – nr fabryczny SH02-18-211C jakby ktoś kiedyś szukał )
Początkujący
 
Od: 17 maja 2018, 10:17
Posty: 2
Auto: Mazda CX-5, 2.2 diesel, 4x4, 175KM, 2012 rok

Postprzez sebala » 15 lip 2018, 15:56

Miałem dokładnie to samo. Wypiąłem czujnik i zaryzykowałem naprawę :) chociaż jak zepsuty to i tak bardziej się nie zepsuje. Może to zaoszczędzić wielu kasy na nowy czujnik (415 zł). Umyłem czujnik w myjce ultradźwiękowej, wrzuciłem go do myjki i mył się ok 30min w temperaturze ok 50 C. Po zamontowaniu ponownie do auta zero błędów i już kilka dni nic się nie dzieje – więc można go tak regenerować.
Początkujący
 
Od: 15 lip 2018, 14:35
Posty: 2
Auto: CX 5 2,2; 4x4; 175 KM; 2014r

Postprzez jabi666 » 1 sie 2018, 17:57

Witam,
Ja napomne o mojej historii z tym silnikiem, objawy podobne.
Jechalem w trasie i po okolo 100 kilometrow wystapily nastepujace problemy: TPMS, TCS, SCBS, Check engine, przejscie samochodu w jak mi sie wydawalo na poczatku w stan awaryjny i do tego brak pokazanego biegu na wyswietlaczu.

Tryb awaryjny nie byl trybem awaryjnym, ale nie ladowala pierwsza turbina i do 2.5k obrotow samochod zachowywal sie jak mul, a pozniej dostawal kopa na drugiej turbinie (blad P0299 – blad doladowania)

Jak sie okazalo pierwsza nie ladowala, druga przeladowywala. Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez darrecki » 5 sie 2018, 07:23

jabi666 napisał(a):Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.


A ja słyszałem, że powyższa awaria czeka każdego, bo to błąd konstrukcyjny turbin. Ale wg Mazdy problem wałków też jest marginalny...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez pawicek » 10 kwi 2019, 06:59

jabi666 napisał(a):Tryb awaryjny nie byl trybem awaryjnym, ale nie ladowala pierwsza turbina i do 2.5k obrotow samochod zachowywal sie jak mul, a pozniej dostawal kopa na drugiej turbinie (blad P0299 – blad doladowania)

Jak sie okazalo pierwsza nie ladowala, druga przeladowywala. Blad byl spowodowany rozwalonym zaworem regulujacym przeplyw spalin miedzy obiema turbosprezarkami. Auto pojechalo na gwarancji do Mazdy i jak sie okazalo wymieniony zostal caly komplet turbosprezarek z felernym zaworem wlacznie. Mazda zna problem, ale jak twierdzi jest bardzo rzadki.

Pozdrawiam


Dzięki za wpis – mam identycznie, ale myślałem, że może trzeba dobrze zredukować, żeby mocniej pojechać (mazde mam od niedawna), choć to głupie myślenie, bo wcześniej nie było tego problemu. Dopiero teraz zaczęła raportować błędy.
Orientujesz się jakiego rzędu są to kwoty? U mnie błąd pojawił się przy 175kkm

[EDIT]: czy wspomniany zawór = EGR?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 06:46
Posty: 2
Auto: Mazda 6 (GJ) 2.2D Skyactive i-eloop 175km

Postprzez sebala » 31 maja 2019, 06:42

W lipcu 2018 wymieniony był wspomniany czujnik na nowy, do tej pory było ok i teraz znowu cała litania błędów – to jakaś masakra ten samochód
Początkujący
 
Od: 15 lip 2018, 14:35
Posty: 2
Auto: CX 5 2,2; 4x4; 175 KM; 2014r

Postprzez junkiosw » 25 cze 2019, 11:40

Witam kolegów, w mojej Mazdzie mam taki sam problem jak jabi666, pytanie tylko o którym czujniku mówimy
Ostatnio edytowano 26 cze 2019, 19:08 przez junkiosw, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 cze 2019, 11:36
Posty: 1
Auto: Mazda 6

Postprzez darrecki » 25 cze 2019, 12:12

junkiosw napisał(a):Witam kolegów, w mojej Mazdzie mam taki sam problem jak jabi666, pytanie tylko o którym czujniku mówimy


Jeśli auto nie jedzie do 2500 obrotów a potem chce łeb urwać, to masz uszkodzoną turbinę. I tylko wymiana takowej rozwiąże problem.

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinekzrajca » 6 cze 2020, 13:49

Witam. Mam kod błędu P0473. Z żoną jechaliśmy 80 nagle choinka kontrolek. I jak u kolegów powyżej
usterka układu DSC
– usterka układu TPMS
– usterka układu SBS
– usterka układu DRSS
– usterka układu SCBS
– usterka układu hamulca postojowego
Auto nie ma mocy. Delphi pokazuje czujnik ciśnienia spalin że jest uszkodzony.
Obrazek

Przyczyna? Na wtorek mam wizytę w ASO Mazda. Jaka może być cena naprawy? Auto miesiąc po gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 20:56
Posty: 59
Skąd: Monachium / Radom
Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016

Postprzez darrecki » 6 cze 2020, 14:16

Sprawdź TUTAJ, link do oficjalnej procedury diagnostyki wspomnianego błędu.

A TUTAJ znajdziesz gdzie się rzeczony czujnik znajduje.

Ja na początek zmienił bym sam czujnik, bo jego uszkodzenie jest znacznie bardziej prawdopodobne niż zwarcie / przerwa w wiązce.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mario-k » 6 cze 2020, 18:35

Można zdjęcie wstawić gdzie ten czujnik się znajduje :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez darrecki » 6 cze 2020, 19:07

Pod pokrywą silnika, pomiędzy wtryskami a turbiną. Nie chce mi się zdjęcia robić, za dużo roboty. <glupek2>
Załączniki
ac5jjw00005988.png
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mario-k » 6 cze 2020, 19:38

To to jest ten czujnik ciśnienia wstecznego spalin.Mi się wydawało ze to koło filtra PDF :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez cinekzrajca » 6 cze 2020, 21:48

Wyjąłem wyczyściłem bo był cały zaklajstrowany. Wyczyściłem też w środku dziurę gdzie był czujnik na silniku. Ale dalej to samo. Błąd P0473 i silnik w trybie awaryjnym.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
https://youtu.be/HTAdNk0Vgsw
https://youtu.be/-w_xlJ2HMO0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 20:56
Posty: 59
Skąd: Monachium / Radom
Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016

Postprzez darrecki » 6 cze 2020, 22:02

To co wyczyściłeś to całkiem co innego. Więc nic dziwnego, że zmian brak

żeby nie skłamać, to raczej jest to ten po lewej
Załączniki
Czujniki.jpg
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinekzrajca » 6 cze 2020, 23:02

Mechanikiem nie jestem. Mój błąd. Wybacz. Ten po lewo na 2 śruby wymieniłem na firmę hella i nic. Dalej błąd. Ale wg zdjęć to ten po lewo jest no. 2 a ty mówiłeś o no.1 czyli po prawo by wypadało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 20:56
Posty: 59
Skąd: Monachium / Radom
Auto: Mazda CX-5 2.2 175KM AWD SkyPassion AT,
02/2014
Mazda 6 GJ 2.2 175KM AWD SkyPassion AT
09/2016

Postprzez darrecki » 6 cze 2020, 23:52

U siebie do nich nie zaglądałem, więc możesz mieć rację, że no1 to prawy. Ja zwyczajnie strzelałem.
To co wrzuciłem, to klatka z wideo na YT kilka postów wyżej.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9