Cała litania błędów – SBS, SCBS, TPMS, moduł sterowania silnikiem + auto samo hamuje

Postprzez Uzigt » 14 lip 2022, 10:37

No tej drugiej klapy nie widzę bez demontażu turbo. Ale myśle ze jest Ok. Mam jedną teorie, w czujniku ciśnienia kolektora ssącego brakuje na środku jednego plastiku myśle ze się złamał lub ktoś go złamał przy montażu i wpadł przez przepustnice dalej do intercooler i następnie do małego turbo przez co uszkodził się wirnik. Gdyby to było metalowe to wirnik byłby w częściach a tak tylko skrzywiło łopatkę. I może coś tam jeszcze to turbo próbuje pompować ale nie tyle co powinno. Auto kupiłem od Niemca który chyba sam walczył z tym problemem bo dał mi rachunek na 500€ za wodorowanie silnika czyli czyszczenie całego układu dolotowego nic to nie dało i po trzech miesiącach posiadania Mazdy wolał ja sprzedać.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez darrecki » 14 lip 2022, 12:02

Nie ma opcji żeby cokolwiek z kolektora wpadło do sprężarki, bo zostało by wpompowane do silnika przy pierwszym odpaleniu auta. Za to jeśli coś odpadło z samej turbiny lub czegoś przed nią, jest duża szansa na znalezienie tego w intercoolerze. Tam zazywczaj kończą fragmenty z nita od małej klapki turbiny.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Uzigt » 14 lip 2022, 13:08

Normalnie masz racje. Na razie jest tylko gdybanie. Wyciągnę turbo to powinno być wiadomo co to zrobiło taką szkodę.
Tutaj zdjęcie trochę kiepskie ale widać uszkodzenie wirnika
Obrazek
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez Uzigt » 17 lip 2022, 16:07

Witam a wiec tak udało mi się wczoraj wymienić biturbo. Roboty bardzo dużo trzeba wymontować cały wózek zawieszenia żeby w ogóle tam się dostać później DPF i pełno rurek wężykiem śrubek itd w warunkach garażowych było by naprawdę komuś ciężko to ogarnąć ale nie mówię ze się nie da bo Polak potrafi :) . No i po zamontowaniu nowo zregenerowanego Turbo auto w końcu przyspiesza normalnie czuć tą moc przyspieszania bo wcześniej tylko obroty się zwiększały a auto slimakowało. Nie wiem jak wasze mazdy ale moja tak od 120km/h rozpędza się ale już nie ma tej werwy jak przy starcie. Tak jakby rozpędza się trochę wolniej. Być może one tak mają albo ja jestem przyzwyczajony do czegoś innego i to za mało dla mnie. Na codzień jeżdżę Bmw 540i 430ps i to ciągnie obojętnie przy jakich prędkościach :). Ale mój problem został już rozwiązany <jupi>
Obrazek

Lista błędów które wyskakiwały powyżej 140km/h i po odpuszczeniu pedału gazu

Obrazek

Obrazek
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez Uzigt » 30 lip 2022, 17:59

Witam. Niestety problem dalej jest. Auto od startu ma moc do 3000 obrotów później już nie ma mocy. Przy prędkościach 100km/h i szybciej gdy wcisnę gaz w podłogę to nie ma reakcji ani przyspieszania. Wymieniłem przepływomierz. Troszkę jak by lepiej ale dalej wchodzi w tryb awaryjny. Dziś zdjąłem pokrywę zaworów i moim oczom ukazał się wytarty wałek wydechowy. Co niby od 2015r miały być montowane poprawione. W środę dostanę nowy wałek składam i będę wiedział co dalej.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9