Cała litania błędów – SBS, SCBS, TPMS, moduł sterowania silnikiem + auto samo hamuje

Postprzez darrecki » 27 lip 2020, 14:17

Oj najpierw trzeba było pokasować stare błędy, wiele z nich jest w pamięci a nie dają żadnych objawów.
Odpal auto, wyczyść wszystkie błędy, gdy następnym razem coś się pojawi – zapisz. Polecam też sprawdzić czy coś nowego nie wyskoczyło nawet jeśli nie zaświecą się kontrolki. Ot tak dla pewności.
Poza tym polecam Forscan, jest to program dedykowany do Mazdy, chociaż jedyne co się zmieni, to sposób prezentacji błędów.

P2118 to problem z przepustnicą, może być stary, bo podobno była wyczyszczona.
To samo z U0104, U0433 – kamera SCBS, może być stary błąd.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Zero » 1 sie 2020, 11:45

Skasowałem wszytko forscanem i zapalilo się poniżej foty .
Dodam ze to sie dzieje nie regularnie i tylko jak rano po nocce odplam i ruszam i po 500m zapala się a potem już przez cały dzień nie.

Ktoś ma jakiś pomysł co jest przyczyną? :)
Załączniki
Screenshot_20200801-103257_FORScan Lite.jpg
Screenshot_20200801-103306_FORScan Lite.jpg
Screenshot_20200801-103315_FORScan Lite.jpg
Początkujący
 
Od: 10 lip 2020, 22:25
Posty: 6
Auto: Cx 5

Postprzez Tater306 » 8 paź 2020, 13:48

Witam
Mam podobny problem z mazda 6 2.2d 175km 2016r
Dziś rano żona wyjeżdżam z z parkingu i pojawiła się kontrolka silnika, sprawdziłem sam i po zgaszeniu i odpaleniu auta kontrolka świeci się dalej i do tego doszło kontrola trakcji i i-stop mruga. Po odpaleniu wszystko działa normalnie po około minuty przelacza sie w tryb awaryjny i jakby sama przychamowuje skrzynia szarpie i nie idzie zmieniać biegów manualnie. Poniżej zdj. Miał ktoś coś takiego i by by w stanie pomóc?

Dopisano 8 paź 2020, 12:52:

Dodam jeszcze że po odpaleniu auta na postoju kontrolka silnika świeci się od razu i po około minuty też zapalają się kolejne jak na zdj i dochodzą właśnie też te dodatkowe bledy
Załączniki
20201008_093046.jpg
20201008_092637.jpg
Początkujący
 
Od: 8 paź 2020, 13:33
Posty: 1
Auto: Mazda 6 kombi 2.2d 2016

Postprzez hancea » 11 paź 2020, 17:19

Cześć,
Mam dokładnie te same błędy co tater306 i te same objawy, szarpanie, brak możliwości zmiany biegów manualnie, spadek mocy.

Wymiana tego czujnika powinna pomóc?
Początkujący
 
Od: 11 paź 2020, 17:15
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.2 2015

Postprzez hancea » 11 lis 2020, 03:36

Cześć czy ktoś mógłby poradzić coś z powyższymi błędami od tater306? Byłem w serwisie, wymienili mi akumulator po 3 tygodniach znowu się pojawiły błędy. Nie uśmiecha mi się jeździć do serwisu i na ślepo wymienia pół auta...
Początkujący
 
Od: 11 paź 2020, 17:15
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.2 2015

Postprzez darrecki » 11 lis 2020, 08:20

Niestety bez dokładnych błędów nikt jak chociażby od użytkownika @Zero parę postów wyżej nikt nawet nie będzie próbował zgadywać co jest nie tak. Te kontrolki i komunikaty wyskakują praktycznie przy każdym problemie. Lekarz też Ci nie powie co Ci dolega jak mu powiesz, że boli Cię brzuch.

Poczytaj o ELM327, Forscan, zakup pierwsze ściągnij za darmo z internetu to drugie i sprawdź błędy. Koszt praktycznie zerowy, a nie będziesz musiał już jeździć "na komputer" do serwisu. Będziesz miał własny
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez hancea » 7 sty 2021, 13:51

Czy na podstawie tego już coś można powiedzieć?

===TCM DTC U0442:00-28===
Kod: U0442 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM)/PCM B
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
===END TCM===

===PCM DTC P0101:00-E8===
Kod: P0101 – Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END PCM===

===OBDII DTC P0101-C===
Kod: P0101 – Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII===

===AM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Modul wzmacniacza
===END AM===

===ICA DTC U0401:00-08===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście
===END ICA===

===ICA DTC U0415:00-08===
Kod: U0415 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu A” sterującego układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście
===END ICA===

===CMU DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Zespół główny łączności
===END CMU===

===SBS/MRCC DTC U0301:09-08===
Kod: U0301 – Niekompatybilność oprogramowania z ECM/PCM
Dodatkowe symptomy usterki:
– Usterki elementów
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda
===END SBS/MRCC===

===SBS/MRCC DTC U0316:09-08===
Kod: U0316 – Niekompatybilność oprogramowania z modułem sterowania układem interaktywnej dynamiki pojazdu (IVD)
Dodatkowe symptomy usterki:
– Usterki elementów
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda
===END SBS/MRCC===

===ABS DTC U0401:00-08===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
===END ABS===

===EPB DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektryczny hamulec postojowy
===END EPB===

===DCDC DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący przetwornicą DC/DC
===END DCDC===

===DSM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł fotela kierowcy.
===END DSM===

===RCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu SRS
===END RCM===

===AFS DTC U053B:68-08===
Kod: U053B – Nieprawidłowe dane odebrane z kamery przedniej
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Układ reflektorów adaptacyjnych
===END AFS===

===SSU DTC B13D3:16-0A===
Kod: B13D3 – Nadajnik PATS
Dodatkowe symptomy usterki:
– Napięcie w obwodzie poniżej wartości progowej
Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Jednostka układu Stop-Start
===END SSU===

===EPS DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
===END EPS===

===F_BCM DTC ===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
===END F_BCM===

===IC DTC U0433:00-08===
Kod: U0433 – Nieprawidłowe dane odebrane z przedniego czujnika odległości układu kontroli prędkości
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Tablica przyrządów
===END IC===

===FSC DTC C1001:97-08===
Kod: C1001 – Kamera systemu wizyjnego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Działanie elementu lub układu utrudnione lub zablokowane
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Kamera przednia
===END FSC===

===FSC DTC U0483:68-08===
Kod: U0483 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego oświetleniem – przód
Dodatkowe symptomy usterki:
– Informacje o zdarzeniu
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Kamera przednia
===END FSC===

===FSC DTC C1001:92-08===
Kod: C1001 – Kamera systemu wizyjnego
Dodatkowe symptomy usterki:
– Osiągi lub nieprawidłowe działanie
Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Kamera przednia
===END FSC===

Początkujący
 
Od: 11 paź 2020, 17:15
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.2 2015

Postprzez kamil07000 » 25 mar 2021, 20:50

Witam udało wam się rozwiązać te problemy bo chyba mam to samo
Początkujący
 
Od: 25 mar 2021, 20:48
Posty: 1
Auto: Mazda 6 Kombi 2,2 Diesel 150 KM 2015

Postprzez szakalaa » 20 kwi 2021, 19:52

u mnie z kolei takie same logi jak wrzucił @hancea
po skasowaniu i przejechaniu ostro paru km logi zaczynają się od sbs
samo hamuje i denerwuje. Jeżdżę już z tym rok, bo nie ma czasu się zająć.
Przy spokojnej codziennej jeździe do 120 nie ma problemów poza usterkami na desce.
Macie jakieś sugestie?


Poniżej błędy::
===TCM DTC U0442:00-28===
Kod: U0442 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM)/PCM B

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 0.00 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 85 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2284 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 126.0 km/h – Prędkość pojazdu
-IAT: 15 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-TP: 78.82 % – Pozycja przepustnicy
-RUNTM: 684 s – Czas od uruchomienia silnika
-VPWR: 14.31 V – Napięcie modułu sterującego
-APP_D: 0.00 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP: 0.00 % – Położenie pedału przyspieszenia.
-APP: 0.00 % – Położenie pedału przyspieszenia.
-SLIP_VALUE: 0 obr/min – Wartość bezwzględna poślizgu
-HTM_DIS: 0.0 km – Odległość przebyta od włączenia trybu pracy w warunkach wysokiej temperatury.
-HTM_DIS: 0.0 km – Odległość przebyta od włączenia trybu pracy w warunkach wysokiej temperatury.
-TR: error – Zakres przełożeń przekładni
-PADDLE_DOWN: Off – Zmiana biegów za pomocą przełącznika – w dół
-PADDLE_UP: Off – Zmiana biegów za pomocą przełącznika – w górę
-PADDLE_UP: Off – Zmiana biegów za pomocą przełącznika – w górę
-PADDLE_DOWN: Off – Zmiana biegów za pomocą przełącznika – w dół
-TR: error – Zakres przełożeń przekładni
-GEAR_SEL: 5 – Położenie wybierania biegów
-GEAR_SEL: 5 – Położenie wybierania biegów
-TSS: 2352 obr/min – Prędkość wałka turbiny
-TSS: 2352 obr/min – Prędkość wałka turbiny
-OSS: 3915 obr/min – Prędkość wałka głównego.
-OSS: 3915 obr/min – Prędkość wałka głównego.
-TFT: 80 °C – Temperatura płynu w skrzyni biegów
-TFT: 80 °C – Temperatura płynu w skrzyni biegów
-LOCK_UP: WŁ¦CZONY – Stan blokowania przekładni hydrokinetycznej
-LOCK_UP: WŁ¦CZONY – Stan blokowania przekładni hydrokinetycznej
-SE_TYPE: Bf_5th Af_6th – Identyfikator typu ostatniego przypadku zmiany biegów
-MST_REC_SFT: 5 to 6 – Ostatni przypadek zmiany biegów
-SC_STATE: Active – Status sterowania aktywacją mechanizmu zmiany biegów
-SFT_CTL_STS: Active – Status sterowania aktywacją mechanizmu zmiany biegów
-OIL_PRES_SW2: On – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 2
-OIL_PRES_SW1: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 1
-OP_SW2: On – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 2
-OP_SW1: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 1
-SS_ON_OFF: Off – Zawór elektromagnetyczny włączania/wyłączania
-SS_ON-OFF: Off – Zawór elektromagnetyczny włączania/wyłączania
-EOP: Off – Elektryczna pompa oleju
-TORQUE_DES: 460.0 Nm – Wymagany moment obrotowy silnika
-G_INHIBIT_R: Off – Blokada zmiany biegu – bieg wsteczny
-G_INHIBIT_N: Off – Blokada zmiany biegu – położenie neutralne
-G_INHIBIT_6: Off – Blokada zmiany biegu – 6. bieg
-G_INHIBIT_5: Off – Blokada zmiany biegu – 5. bieg
-G_INHIBIT_4: Off – Blokada zmiany biegu – 4. bieg
-G_INHIBIT_3: Off – Blokada zmiany biegu – 3. bieg
-G_INHIBIT_2: Off – Blokada zmiany biegu – 2. bieg
-G_INHIBIT_1: Off – Blokada zmiany biegu – 1. bieg
-OIL_PRES_SW4: On – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 4
-OIL_PRES_SW3: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 3
-EOP_RLY: Off – Przekaźnik elektrycznej pompy oleju
-OP_SW4: On – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 4
-OP_SW3: Off – Wyłącznik ciśnieniowy oleju 3
-EOP_RLY: Off – Przekaźnik elektrycznej pompy oleju
-UPSHIFT_REV: Off – Zapis zmian biegu na wyższy żądanych przez układ sterowania pracą silnika
===END TCM DTC U0442:00-28===

===PCM DTC P0101:00-EC===
Kod: P0101 – Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza

Status:
– DTC zmienił się w usterkę stałą – usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
– Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Zamrożone ramki :
-DTC: --- – DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych
-LOAD: 0.00 % – Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 89 °C – Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-RPM: 2242 obr/min – Obroty silnika na minute
-VSS: 125.0 km/h – Prędkość pojazdu
-IAT: 17 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 12.80 g/s – Przepływomierz masowy powietrza
-TP: 53.33 % – Pozycja przepustnicy
-ISV_POS: 53.33 % – Położenie zaworu suwakowego wlotu powietrza
-RUNTM: 265 s – Czas od uruchomienia silnika
-FRP: 43730.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej
-FLI: 88.63 % – Poziom paliwa
-WARM_UPS: 1 – Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs
-CLR_DIST: 19.0 km – Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek
-BARO: 100.0 kPa – Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 13.95 V – Napięcie modułu sterującego
-TP_REL: 54.12 % – Względne położenie przepustnicy
-AAT: 17 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-IAT: 17 °C – Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-APP_D: 0.00 % – Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_E: 0.00 % – Położenie pedału przyspiesznika E
-TAC_PCT: 82.35 % – Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy
-ISV_DSD: 82.35 % – Wymagana wartość sterowania zaworu suwakowego wlotu powietrza
-FUEL_TYPE: DSL – Rodzaj paliwa obecnie stosowanego w pojeździe
-FRP_ABS: 43730.0 kPa – Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-APP_REL: 0.00 % – Względna wartość położenia pedału przyspiesznika
-EOT: 102 °C – Temperatura oleju silnika
-ECT2: 135 °C – Temperatura płynu chłodzącego silnik 2 – napięcie
-ECT1: 89 °C – Czujnik 1 temperatury płynu chłodzącego silnik
-ECT1_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
-ECT2_SUP: Tak – Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik 1 obsługiwany
===END PCM DTC P0101:00-EC===

===OBDII DTC P0101-C===
Kod: P0101 – Zakres/jakość sygnału w obwodzie A przepływomierza masowego lub objętościowego powietrza

Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC P0101-C===

===AM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul wzmacniacza

===END AM DTC Brak===

===ICA DTC U0401:00-08===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście

Zamrożone ramki :
-VPWR_IG1: 14.30 V – Napięcie zasilania modułu (IG1)
-VPWR: 14.30 V – Zasilanie
-APP_STATUS: Accelerator Pedal Off – Status położenia pedału przyspiesznika
-CFG_STATUS: Config Complete – Status konfiguracji
-ECT_STATUS: Over 80 degrees C – Stan czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
-RPM_STATUS: Over 1500 rpm – Status prędkości obrotowej silnika
-SHIFT_STATUS: D – Status położenia dźwigni zmiany biegów
-VSPD_STATUS: Over 10 km/h – Stan czujnika prędkości pojazdu.
-IG-ON_TIMER: 1288 s – Liczba wystąpień od czasu włączenia zapłonu
===END ICA DTC U0401:00-08===

===ICA DTC U0415:00-08===
Kod: U0415 – Nieprawidłowe dane odebrane z modułu A” sterującego układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście

Zamrożone ramki :
-VPWR_IG1: 14.10 V – Napięcie zasilania modułu (IG1)
-VPWR: 14.10 V – Zasilanie
-APP_STATUS: Over 20% – Status położenia pedału przyspiesznika
-CFG_STATUS: Config Complete – Status konfiguracji
-ECT_STATUS: Over 80 degrees C – Stan czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
-RPM_STATUS: Over 1500 rpm – Status prędkości obrotowej silnika
-SHIFT_STATUS: D – Status położenia dźwigni zmiany biegów
-VSPD_STATUS: Over 10 km/h – Stan czujnika prędkości pojazdu.
-IG-ON_TIMER: 1289 s – Liczba wystąpień od czasu włączenia zapłonu
===END ICA DTC U0415:00-08===

===CMU DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Zespół główny łączności

===END CMU DTC Brak===

===SBS/MRCC DTC C1A67:54-8A===
Kod: C1A67 – Czujnik patrzący do przodu

Dodatkowe symptomy usterki:
– Brak kalibracji

Status:
– DTC obecny w czasie wydania polecenia
– Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda

Zamrożone ramki :
-VPWR: 12.30 V – Napięcie zasilania modułu
===END SBS/MRCC DTC C1A67:54-8A===

===SBS/MRCC DTC U0301:09-08===
Kod: U0301 – Niekompatybilność oprogramowania z ECM/PCM

Dodatkowe symptomy usterki:
– Usterki elementów

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda

Zamrożone ramki :
-VPWR: 14.40 V – Napięcie zasilania modułu
===END SBS/MRCC DTC U0301:09-08===

===SBS/MRCC DTC U0316:09-08===
Kod: U0316 – Niekompatybilność oprogramowania z modułem sterowania układem interaktywnej dynamiki pojazdu (IVD)

Dodatkowe symptomy usterki:
– Usterki elementów

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Inteligentne wspomaganie hamulców/układ kontroli prędkości z radarem firmy Mazda

Zamrożone ramki :
-VPWR: 14.40 V – Napięcie zasilania modułu
===END SBS/MRCC DTC U0316:09-08===

===ABS DTC U0401:00-08===
Kod: U0401 – Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

Zamrożone ramki :
-PWR_MODE_KEY: Running (Position 2) – Stan kluczyka w trybie zasilania
-VPWR_B_SOL: 14.50 V – Napięcie zasilania modułu ( +B(SOL) )
-VPWR: 14.50 V – Zasilanie
-TCS: INACTIVE – Układ zapobiegający zrywaniu przyczepności podczas przyspieszania(Traction Control System).
-EDC#1: INACTIVE – Funkcja przeciwdziałania poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem
-BTCS: INACTIVE – Układ przeciwpoślizgowy działający poprzez hamulce
-ABS: INACTIVE – Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
-AYC: INACTIVE – Aktywna kontrola przyspieszenia wokół osi pionowej
===END ABS DTC U0401:00-08===

===EPB DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektryczny hamulec postojowy

===END EPB DTC Brak===

===DCDC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący przetwornicą DC/DC

===END DCDC DTC Brak===

===DSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł fotela kierowcy.

===END DSM DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===AFS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ reflektorów adaptacyjnych

===END AFS DTC Brak===

===SSU DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Jednostka układu Stop-Start

===END SSU DTC Brak===

===EPS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

===END EPS DTC Brak===

===F_BCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia

===END F_BCM DTC Brak===

===IC DTC U0433:00-08===
Kod: U0433 – Nieprawidłowe dane odebrane z przedniego czujnika odległości układu kontroli prędkości

Status:
– Wczesniej zapisany kod DTC – nieobecny w czasie wydania polecenia.
– Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

Zamrożone ramki :
-TOTAL_TIME: 145125570 s – Czas całkowity
-TOTAL_DIST: 161517.0 km – Całkowity (przebyty) dystans
-IC_VPWR: 14.50 V – Zasilanie zestawu wskaźników
-AAT: 11 °C – Temperatura powietrza otoczenia
-PWR_MODE_KEY: Running (Position 2) – Stan kluczyka w trybie zasilania
-ECT_STATUS: Over 80 degrees C – Stan czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
-CFG_STATUS: Config Complete – Status konfiguracji
-APP_STATUS: Under 20% – Status położenia pedału przyspiesznika
-RPM_STATUS: Over 1500 rpm – Status prędkości obrotowej silnika
-SHIFT_STATUS: D – Status położenia dźwigni zmiany biegów
-VSPD_STATUS: Over 10 km/h – Stan czujnika prędkości pojazdu.
-IG-ON_TIMER: 1290 s – Liczba wystąpień od czasu włączenia zapłonu
===END IC DTC U0433:00-08===

===FSC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Kamera przednia

===END FSC DTC Brak===
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2021, 19:38
Posty: 2
Auto: Mazda 6 GJ 2015 sedan 2.2 175KM Skyative

Postprzez hancea » 3 maja 2021, 01:07

U mnie problem rozwiązany poprzez wyczyszczenie układu dolotowego
Początkujący
 
Od: 11 paź 2020, 17:15
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.2 2015

Postprzez general152 » 26 kwi 2022, 20:46

Witam. Mam ten sam problem. Auto trochę szarpie a jak chcę nagle ostro przyspieszyć to wyskakują mi te wszystkie błędy. Ktoś ma na to rozwiązanie?
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2022, 20:38
Posty: 2
Auto: Mazda cx 5 2.0 benzyna 2013 awd automat

Postprzez szakalaa » 26 kwi 2022, 21:43

Cześć, tak, problem rozwiązany. Czyszczenie układu dolotowego nie pomogło, ale mocno poprawiło dynamikę auta, bo kolektor ssący wyglądał tragicznie.
Wizyta w serwisie ASO Bołtowicz Warszawa wykazała, że na auta są akcje serwisowe.
Ja miałem aż 5 akcji serwisowych nie zrobionych dotyczących oprogramowania.
Zrobili wszystkie- nic nie zapłaciłem. Od tamtej pory znowu nowe auto, żadnych problemów <faja>
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2021, 19:38
Posty: 2
Auto: Mazda 6 GJ 2015 sedan 2.2 175KM Skyative

Postprzez Uzigt » 12 lip 2022, 23:06

Mój problem jest podobny ale wyglada to tak:
Auto jeździ tyle tylko ze do około 2500 obr/min jest moc, a powyżej jest już muł. Czasami jadąc z gazem w podłodze jest tylko 3000 obr/min i prędkość około 120km/h. Błędów nie ma żadnych!. Ale gdy na autostradzie będę jechał od 140km/h w zwyż ze stała prędkością i przez dłuższy czas to gdy puszczę nogę z gazu w tedy pojawiają się wszystkie kontrolki na desce i błędy jak u kolegów wyżej. Zgasze auto odpalę wszystko jest Ok jedzie dalej. Dodam ze Silnik pracuje równo i cicho.
Do tej pory co zdążyłem zrobić. To:
– wyczyszczony kolektor ssący
– wyczyszczony AGR
– wyczyszczona przepustnica
– wyczyszczony czujnik w kolektorze ssącym
– wymieniony czujnik różnic ciśnień DPF nr 2
– wyczyszczony czujnik spalin nr 1
Nigdzie w sklepach nie mogę dostać nowego czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym
O numerze Bosch 0 261 230 319 a inny zamiennik nie występuje. W serwisie nie pytałem, więc zamówiłem
używany i przyjdzie na dniach to zobaczę czy coś po wymianie się polepszyło.
Może turbina ale u wszystkich gdzie urywa się klapka małej turbiny problem jest
że nie ma mocy od zera do 2500obr/min, a minie jest na odwrót. Będę próbował dalej ale może ktoś z was dał już sobie radę z tym problemem.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez darrecki » 13 lip 2022, 07:19

Podobnie jest tutaj https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=503&t=217002&sid=380787ca7f233c189eca818387627ad6 z tym, że ty już coś próbowałeś zdziałać.

Wg mnie musisz zapisać parametry czujników podczas jazdy i przejrzeć logi. To chociażby może bezbłędnie sprawdzić stan turbosprężarki, ewentualnie wskazać problem z czujnikiem doładowania.
Dla testu po rozgrzaniu silnika wypnij czujnik na filtrze powietrza i sprawdź czy jest różnica.
Poza tym pasuje wiedzieć jakie dokładnie błędy wyskakują, to również może być dobra wskazówka – to co wyskakuje na desce nie ma znaczenia, milion różnych problemów a mazda zawsze wywala te same kontrolki.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Uzigt » 13 lip 2022, 09:34

Na odpiętym przepływomierzu jest to samo tyle ze te wszystkie błędy pojawiają się zaraz po ruszeniu. Nie będę się rozpisywał na temat tych błędów bo te wszystkie błędy i tak nie wskazują na usterkę z silnikiem. W skrócie we wszystkich systemach jest błąd komunikacyjny. W parametrach jedno do czego można się przyczepić to czujnik spalin 1 ma trochę za wysokie ciśnienie i druga sprawa to parametr doładowania. Dla tego w tym tygodniu zajrzę w turbo bo jak dla mnie to tam musi być problem. Napisze jak tylko to sprawdzę. Dziwi mnie tylko rozwiązanie mazdy gdzie jest problem z mocą silnika a w aucie nie ma błędów to co wyskakuje gdy auto już na prawdę buntujesz to błędy kamery,czujników w oponach, ABS, Itd. Ale wszystko związane z komunikacja między tymi sterownikami. Bez sensu
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez darrecki » 13 lip 2022, 11:14

Piszesz o błędach na tablecie czy odczytane interfejsem diagnostycznym? Bo to 2 różne rzeczy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Uzigt » 13 lip 2022, 21:58

Błędy odczytywałem Autel i bosch kts. Ale mój problem już znalazłem. Małe turbo jest uszkodzone coś musiało tam wpaść odziwo klapka jest cała i działa poprawnie.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez darrecki » 14 lip 2022, 09:05

Małe turbo daje inne objawy, auto nie jedzie do 2500rpm, a u Ciebie jest zupełnie odwrotnie.
W turbinie masz 2 gruszki na podciśnienie sterujące 2 różnymi klapkami. Jedna steruje małą turbiną, druga przepływem powietrza pomiędzy małą a dużą. Może tu jest problem? Duża turbina (wirnik) jest ok?
Poza tym problem z turbiną sprawdzisz obserwując MAP i MAP_DSD podczas jazdy z butem w podłodze.
Jak masz interfejs diagnostyczny to lepiej sprawdzić zanim wymontujesz turbinę, to może Ci zaoszczędzić dodatkowych kosztów.
Nie przeczę, że małe turbo masz walnięte/przytarte, ale póki co (jeśli auto jedzie do 2500rpm) dmucha ono w miarę poprawnie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Uzigt » 14 lip 2022, 09:26

Małe turbo jest na sto procent problemem wirnik jest powyginany widać to przez wlot i jak się uniesie klapkę w małym turbo. Od dołu jest jakaś tam moc ale nie jest to pełna moc wirnik widocznie się kręci jeszcze ale nie robi już takiego ciśnienia. W parametrach właśnie ciśnienie doładowania nie zgadza się z zadanym ciśnieniem w czasie jazdy wszystkie gruszki pracują jak i ich sterowanie. W poniedziałek wymienię turbo bo i tak muszę
Początkujący
 
Od: 12 lip 2022, 22:43
Posty: 12
Auto: Cx-5 AWD 2.2 SkyActive 175ps 2015r

Postprzez darrecki » 14 lip 2022, 10:01

Może to część mocowania drugiej klapki uszkodziło mały wirnik? Wówczas miało by to sens, że auto nie ciągnie od 3000rpm, bo brak sterowania. Nic innego nie mogło tam wpaść, bo niby jak?
Póki co nie słyszałem o takiej awarii, sprawdź to proszę jak będziesz mógł.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9