Kontrolka ciśnienia oleju

Postprzez kris22 » 14 maja 2016, 07:45

Witam
Jestem posiadaczem Mazdy CX-5 (2.2 D-175KM automat) od 2013 roku. Za niecały miesiąc kończy mi się gwarancja. Do tej pory nie miałem żadnych problemów. W ostatni poniedziałek podczas zwykłej jazdy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Natychmiast zatrzymałem się, wyłączyłem silnik, sprawdziłem poziom oleju. Był powyżej poziomu maksymalnego ale poniżej krzyżyka. Uruchomiłem silnik. Komunikat zniknął. Umówiłem się na wizytę w serwisie – niestety dopiero na piątek. Po tej sytuacji dalej normalnie korzystałem z auta. W czwartek sytuacja się powtórzyła. Czerwony komunikat o ciśnieniu oleju. Po wyłączeniu silnika i chwili postoju znika. Wczoraj byłem na serwisie (piątek). Stwierdzono że komunikat wynikał ze zbyt rozcieńczonego oleju. Wymieniono olej i kazano się nie przejmować. Wszystko niby jest w porządku. Wyjechałem z serwisu i jeszcze tego samego dnia wieczorem komunikat ponownie się pojawił i to dwukrotnie. Było to już po godzinie 18 więc serwis już nieczynny. Wróciłem do domu. Kompletnie nie znam się na mechanice. Jestem przerażony, tym bardziej że za około dwa tygodnie chcę jechać na wczasy za granicę. Dzisiaj jest sobota. Za chwilę będę dzwonił na serwis. Ciekawe jak Panowie serwisu będą teraz tłumaczyć nadal występujący problem. Tak jak napisałem wcześniej, kompletnie nie znam się na mechanice. Bardzo proszę o porady i informacje czy ktoś miał podobne objawy.

PS. Przeglądając pozostałe wątku zauważyłem dyskusję o wysokich obrotach po uruchomieniu silnika które spadają po 20 sekundach. U mnie też to występuje ale nie wiem czy należy to łączyć z powyżej opisanym problemem.

Pozdrawiam
Kris

Dopisano 14 maja 2016, 12:20:

Witam

Właśnie wróciłem z serwisu. Na serwisie dostałem informację że komunikat pojawił się po zmianie oleju ponieważ mechanik czegoś tam nie zresetował po jego wymianie. Dostałem zapewnienie że tym razem napewno wszystko już w porządku. Niestety już w trakcie powrotu z serwisu do domu (około 10 km) komunikat pojawił się ponownie. Ponownie zadzwoniłem na serwis. Umówiłem się na poniedziałek. Dostałem zapewnienie że od strony mechanicznej napewno wszystko jest w porządku. Że mogę spokojnie samochodem jeździć przez weekend bo to problem z czujnikiem lub elektroniką. Już sam nie wiem co mam myśleć o całej sytuacji. Boję się już wsiadać do auta.

Wczoraj po wymianie oleju przy włączeniu komunikatu zatrzymałem się i sprawdziłem jego poziom. Był idealnie pomiędzy min i max. Teraz jak sprawdziłem poziom oleju to był tylko poziom min. Nie wiem czy ja źle sprawdzam poziom oleju czy gdzieś wyciekł chociaż żadnych śladów wycieku na chodniku gdzie stałem nie zauważyłem.

Pozdrawiam
Kris
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 08:38
Posty: 24
Auto: CX-5 2.2D 175KM AT
SkyPassion ZealRed

Postprzez kris22 » 17 maja 2016, 12:47

Witam

Wczoraj Serwis zaktualizował oprogramowanie silnika. Dzisiaj kontrolka ponownie się włączyła :|

Pozdrawiam
Kris
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 08:38
Posty: 24
Auto: CX-5 2.2D 175KM AT
SkyPassion ZealRed

Postprzez klosek6 » 26 maja 2016, 21:01

Daj znać co było może smok oleju się zakleił przez nieszczelne podkładki tak jak w poprzednich modelach
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 19:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez widul1 » 31 maja 2016, 22:27

Witam serdecznie,

szukam kogoś kto dobrze zna się na modelu CX-5 i ma do niego komputer. Mam problemy z kontrolką od oleju, czasami się świeci i jak zgaszę, a później odpalę auto gaśnie. Chciałbym ogólnie podłączyć ją pod komputer, może potrzebne jest jakieś nowe oprogramowanie (w serwisie powiedzieli, że kilka rzeczy trzeba poprawić), no i w końcu może zwiększyłbym jej mocy. jest to silnik 2,2D 175KM. Wiem, że można uzyskać ok. 200KM.
Ostatnio edytowano 2 cze 2016, 19:39 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączyłem wątki
widul1
 

Postprzez Mr_Bartek » 31 maja 2016, 22:31

Wpisz w profilu skąd jesteś. Łatwiej będzie pomóc.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Marianek » 1 cze 2016, 06:18

Jeśli nie byłeś z nią na naprawie gwarancyjnej, a posiadasz ten silnik co w opisie , lepiej leć szybko do ASO zanim silnik wykończysz. Komputer raczej tu nie pomoże, opis diagnozy znajdziesz w dziale KE.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez bunio_rb » 3 wrz 2016, 09:13

Mazda CX5 2.2 150 HP MT (Listopad 2015)

Wyswietlany komunikat o niskim cisnieniu oleju i koniecznosci jego wymiany jest generowany na podstawie jego faktycznego cisnienia z czujnika ale rowniez na podstawie algorytmu kalkulujacego eksploatacje jednostki napedowej. Jedna ze skladowych algorytmu jest ilosc uruchomien silnika.
Sugeruje wyrobic sobie nawyk wylaczania I-Stop za kazdym razem po uruchomieniu.
Ponadto empirycznie udowodnione jest ze podczas kazdego rozruchu silnik ulega zuzyciu tak jakby pracowal 3 godziny w normalnych warunkach(dotyczy to wiekszych silnikow niz samochodowe lecz nawet biorac 50% tych wartosci pod uwage to tez warto)
Jak do tej pory przejechane mam 13500 km poziom oleju identyczny ze stanem w chwili odebrania auta od dilera. Jazda miejska 2/3 Jazda w trasie 1/3
Podreczny test lepkosci oleju za pomoca rowni pochylej CASTROL wykazal minimalny spadek lepkosci ( nazwalbym go eksploatacyjny)
bunio_rb
 

Postprzez glx » 11 sty 2017, 12:07

Witam serdecznie,

jak się skończyła sprawa z kontrolka ciśnienia? Mi pojawił się ten sam problem. Jadę w piątek umówić się na serwis.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2014, 21:35
Posty: 14
Skąd: skądinąd
Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD

Mini Cooper R56
122KM

Postprzez Sitarski » 3 kwi 2018, 19:10

Witamjestem posiadaczem mazdy cx-5 mam ten sam problem z czujnikiem oleju.po przejachaniu 10000 tyś km zaswiecl się olej.Po raz kolejny święci sie kontrolka.Usterka jest już po raz drugi.czy ktoś powie mi co jest przyczyną
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 18:45
Posty: 1
Auto: KE 2012– CX-5

Postprzez di*l » 13 lip 2018, 10:51

Kolego Sitarski wczoraj odstawilem moja mazde do serwisu na lawecie – przyczyna zaswiecenie sie kontolek niskiego cisnienia oleju oraz informacja o koniecznosci inspekcji systemu samochodu (bez wskazania jaki system). Auto przeszlo w tryb awaryjny i obroty spadly do 1000 obr/min.

Niestety dzis jest piatek, 13, wiec nie mogl to sie okazac zwykly czujnik oleju, jak to zdazylem sie oczytac. Prawdopodobnie uszkodzeniu ulegla pompa oleju (samochod jest niecaly tysiac km po wymianie oleju, dotychczas serwisowany w ASO). Takze nie bagatelizuj tego problemu i lepiej udaj sie do serwisu albo jakiegos dobrego diagnosty, bo konsekwencje moga byc powazne.
Czy ktos sie moze orientuje jakie moga byc przyczyny uszkodzenia pompy oleju? czy to wada "genetyczna" naszych samochodow (problem z kontrolka cisnienia wystepuje praktycznie od poczatku eksploatacji)? Prosze o info.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 10:46
Posty: 8
Auto: 2014 Mazda CX-5 2.2 175 AWD

Postprzez Cx5 » 10 lis 2018, 17:48

Panowie napiszcie jak się skończyła przygoda z niskim ciśnieniem oleju?
Dzisiaj w mojej cx-5 2.2 diesel 175km automat z 2014 przebieg 89tys, pojawił się błąd low oil pressure engine damage possible check oil level. Skorzystałem z mazda assistance i auto pojechało na lawecie do aso, bo stało się to w trasie z Gdańska do Warszawy. Po ponownym włączeniu silnika błąd zniknął, ale przejechałem z 5km znowu błąd wiecej pojawił wiec nie było wyjścia. Widzę że objawy te same jak wiele na tym forum czyli wałek rozrządu? A miało być tak pięknie, auto było świetne.

Doradzi ktoś czy można jakoś w aso coś zasugerować? Abym się nie bujał z tym tam i z powrotem ? Moj vin jest niby po serii która była podawana bo kończy się na 288581.
Początkujący
 
Od: 10 lis 2018, 17:14
Posty: 7
Auto: 2.2 diesel mazda cx5 automat

Postprzez darrecki » 11 lis 2018, 22:53

Przyczyn pojawiania się takiego mogą być 4:
1. faktyczny niski poziom oleju
2. problem z czujnikiem ciśnienia oleju
3. wspomniany wałek – tutaj JEŚLI VIN jest spoza zakresu to bym się tym raczej nie martwił, aczkolwiek jeśli masz RHD to zakres VIN jest inny.
4. wyliczenia komputera pokładowego, który stwierdził, że olej może być zbyt zużyty. A przyczyną tego może być błąd podczas ostatniego serwisu i nieskasowanie inspekcji olejowej.

Ciśnienie oleju można sprawdzić np. Forscanem, przebieg od ostatniej zmiany oleju również.

Wartości referencyjne przy rozgrzanym silniku:
Oil pressure (reference value) [coolant temperature: 80—90 °C {176—194 °F}]
Lo : 110—175 kPa {1.13—1.78 kgf/cm2, 16.0—25.3 psi} [1,500 rpm]
Hi : 300—430 kPa {3.06—4.38 kgf/cm2, 43.6—62.3 psi} [4,500 rpm]
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Cx5 » 12 lis 2018, 15:15

Dzięki za odpowiedź
1. Poziom oleju troszke powyzej gornej normy, ale ponizej krzyzyka.
2. Mozliwe
3. To jest lhd, oby vin sie nie lapal
4. Olej czarny jak smola, ale planowana wymiana jest w grudniu, a wymieniany był przepisowo bo w styczniu tego roku.

No zobaczymy co powiedzą w aso.
Początkujący
 
Od: 10 lis 2018, 17:14
Posty: 7
Auto: 2.2 diesel mazda cx5 automat

Postprzez darrecki » 12 lis 2018, 16:44

Cx5 napisał(a):4. Olej czarny jak smola, ale planowana wymiana jest w grudniu, a wymieniany był przepisowo bo w styczniu tego roku.


Jeśli masz ponad 15 tys na nim przejechane, możliwe że wymaga wymiany.
Podczas wymiany należy skasować inspekcę olejową, jeśli tego nie zrobisz a olej zmienisz i 5x, to komputer tego nie wie i informuje, że olej do <dupa>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Cx5 » 13 lis 2018, 22:37

Wiesz co, mam przejechanie 9.7tys km od ostatniej wymiany oleju. No ciekawe co powie aso. Narazie poinformowali ze diagnostyka kosztuje 399zl i jeśli to nie będzie wina elementu pokrytego gwarancją to będę za to płacił. Fakt ze to juz ta ubezpieczenia gwarancja, no ale kontrolka oleju bez powodu się nie pojawiła. Zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 10 lis 2018, 17:14
Posty: 7
Auto: 2.2 diesel mazda cx5 automat

Postprzez Cx5 » 17 lis 2018, 15:56

Wymiana oleju narazie pomogła, zobaczymy jak będzie dalej, szkoda że w aso zarysowali zderzak, zobaczymy jak rozwiążą reklamację. Miejcie się na baczności przy odbiorze.
Początkujący
 
Od: 10 lis 2018, 17:14
Posty: 7
Auto: 2.2 diesel mazda cx5 automat

Postprzez di*l » 4 gru 2018, 23:31

Witam wszystkich po przerwie:)
Panowie od czerwca moja Mazda stala w serwisie... odebralem ja dwa tygodnie temu...
Ogolnie poszla pompa oleju itd. Na szczescie poszlo wszystko z rozszerzonej gwarancji jednak walka z nimi zajela 3 miesiace.
Na podstawie historii mojej oraz znajomych (okazalo sie ze nie jestem jedyny z problemami silnikowymi w Mazdzie) smialo moge stwierdzic, ze Mazda powinna zaprzestac dalszej produkcji silnikow Diesel. Od pcozatku wszystkie maja ten sam problem i producent ma to w nosie.
Obecnie samochod po 3 mcach w serwisie znow jezdzi ale nie jest idealnie – ten sam sposob jazdy – spalanie +/-9.5 litra, drugi zbiornik za mna i jakbym nie liczyl to wychodzi mi ze to 2 litry wiecej. Filtr, ktory wczesniej wypalal sie raz na zbiornik teraz wypala sie co 130 – 150 km. W przyszlym tygodniu jade to skontrolowac bo spalanie jest nieakceptowalne, a i wypalanie DPF uwazam za zbyt czeste. Polecam nie bagatelizowac kontrolki cisnienia oleju, a podczas wizyty w serwisie skontrolowac jednak stan bezobslugowych podkladek pod wtryskami (serwis w Niemczech zaleca wymiane co 60kkm, w Polsce twierdza za przy ok 100 tys. proponuja wymiane, mnie nikt nic nie mowil o tym:/) jakby ktos mial podobny problem i chcial wiecej informacji to prosze o e-mail. chetnie podziele sie doswiadczeniami. Szkoda tylko ze auto-swiat, ktoremu zglosilem problem nie byl zainteresowany tym problemem chociaz sam testowal ten silnik i borykal sie z tymi samymi problemami...
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 10:46
Posty: 8
Auto: 2014 Mazda CX-5 2.2 175 AWD

Postprzez popielasty » 5 gru 2018, 08:17

Panowie od czerwca moja Mazda stala w serwisie... odebralem ja dwa tygodnie temu...

Jakim cudem trzymali pół roku auto w serwisie? Na gwarancji tyle robili? Miałeś na ten czas auto zastępcze?

Ogolnie poszla pompa oleju itd. Na szczescie poszlo wszystko z rozszerzonej gwarancji jednak walka z nimi zajela 3 miesiace.

Co się stało z pompą oleju? Dostałeś jakieś konkretne informacje? Jej napęd padł? Zatarła się? Więcej szczegółów poproszę.

Na podstawie historii mojej oraz znajomych (okazalo sie ze nie jestem jedyny z problemami silnikowymi w Mazdzie) smialo moge stwierdzic, ze Mazda powinna zaprzestac dalszej produkcji silnikow Diesel. Od pcozatku wszystkie maja ten sam problem i producent ma to w nosie.

Ten sam problem tzn jaki problem? Pierwsze słyszę o takim przypadku jak Twój.

Filtr, ktory wczesniej wypalal sie raz na zbiornik teraz wypala sie co 130 – 150 km.

Wcześniej po prostu tego nie zauważałeś. Filtr w nowych samochodach wypala się co 200-250km.

Ja bym tu bardziej uwierzył, że podkładki puszczały i smok się zatkał i tu bym szukał bardziej przyczyny.

Jak często pojawiała Ci się kontrolka ciśnienia?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez di*l » 5 gru 2018, 20:24

Panowie od czerwca moja Mazda stala w serwisie... odebralem ja dwa tygodnie temu...


Trzymali tyle auto gdyż CarGarantie odmówiło pokrycia kosztów naprawy – wg informacji, którą przekazali powodem awarii była uszczelka od wtryskiwacza (częsta przypadłość "ropniaków" Mazdy.

Walka o to, kto pokryje koszty naprawy (17 tys. zł w ASO) trwała kilka miesięcy. Serwis nie dał rady, więc sprawa została skierowana do Mazdy Polska. Na czas naprawy miałem auta zastępcze.

Wg. ASO zatkał się smok olejowy, który zablokował obieg oleju. To, w połączeniu z uszkodzonym czujnikiem ciśnienia oleju i braku insormacji o spadku ciśnienia, doprowadziło do zatarcia pompy oleju (pracowała na sucho). Dodatkowo wytarły się panewki.

Uszkodzenie jednostki napędowej to efekt niskiego ciśnienia oleju z którym Mazda nei potrafiła sobie poradzić na gwarancji – można o tym poczytać choćby w teście długodystansowym robionym przez Auto-Świat, czy wpisach innych kolegów z tego forum oraz forum Mazdy 6, gdzie komunikat o niskim ciśnieniu jest częstym przypadkiem. Inną sprawą jest to czy Mazda świadomie wprowadza Nas w błąd tłumacząc się winą Pana Mietka z serwisu (że niby serwisant czegoś nie skasował, nie wgrał, nie kliknął itd.), czy faktycznie te silniki mają wadę fabryczną. (https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-wa ... or/3wp1ppt )

Z tego co czytałem, to Mazda w Niemczech sugeruje wymianę uszczelek (pomimo, że są to zawory hydrauliczne) co 60 tys. km. U nas nic takiego nie ma miejsca. Ponoć ASO zalecają taką usługę, co ok. 100 tys. km. Mnie nikt nie zaproponował, a byłem na przeglądzie zarówno przed jak i po tym magicznym przebiegu.

Ciężko nie zauważyć wypalania się DPF w tym silniku. Niski dźwięk, wibracje, wysokie spalanie, spadek osiągów... na każdym etapie jazdy (przyspieszanie, hamowanie, jazda ze stałą prędkością) jest to odczuwalne.
Przy czym wcześniej wypalanie było rzadziej, nie będę się kłócił czy to było 300, 400, czy 600 km. Za każdym razem zeruje jeden z liczników, więc sobie kontrolowałem ten proces. Teraz robię to samo i wychodzi jak nic 130 do 150 km. Tym samym średnie spalanie wynosi w tym momencie 9.6, a było zdecydowanie poniżej 8...

Ciężko powiedzieć jak często się pojawiała – w okresie gwarancyjnym może z pięć razy, za każdym razem kończyło się wizytą w serwisie. po gwarancji pojawiło się dwa razy, w krótkim odstępie czasu i drugie zakończyło się unieruchomieniem auta.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2018, 10:46
Posty: 8
Auto: 2014 Mazda CX-5 2.2 175 AWD

Postprzez popielasty » 5 gru 2018, 21:25

Ok – teraz dałeś więcej konkretów i składa się to w całość. Brakuje mi jeszcze tyko info jaki masz przebieg.

Co do DPF – akurat śledzę mocno ten temat, mam wiele logów z forscana i własnych analiz razem z wykresami itp. Niestety, nie pomogę Ci bez danych z forscana. Odczytując wartości poszczególnych PID można określić mniej więcej czy filtr jest już przytkany i wymaga mechanicznego czyszczenia lub wymiany, czy silnik generuje nadmiar dymu. Jeśli wiążesz z tym autem jeszcze jakąś przyszłość to polecam zakup interfejsu ELM327 + darmowy program forscan na telefon lub komputer.

Opisane w podlinkowanym przez Ciebie artykule przypadki pojawienia się tych kontrolek to raczej niedbalstwo przy przeglądach i brak skasowania stanu "jakości" oleju. Bardzo często opisywane na forum w 2013/2014 po pierwszy przeglądach w ASO – może mechanicy nie przywiązywali takiej wagi do check-listy przy wymianie oleju lub zjadała ich rutyna / brak odpowiedniej wiedzy. Aktualnie takie tematy przewijają się notorycznie w przypadkach kiedy ktoś już nie serwisuje samochodu w ASO tylko na własną rękę / w warsztatach nie wyspecjalizowanych (gdzie nie ma wiedzy o konieczności wyzerowania stanu jakości oleju).

Natomiast pojawienie się tego komunikatu przy znacznym przebiegu jest już konkretną informacją, że należy się tym głębiej zainteresować. Mnie samego raz zaskoczyła kontrolka niskiego ciśnienia oleju – zniknęła sama po zgaszeniu samochodu, nie mniej przez kolejne 100km obserwowałem ciśnienie oleju odczytane z PID'a EOP poprzez forscan – było w normie, kontrolka nigdy się już nie pojawiła.

Aktualnie sam jestem na etapie poszukiwania godnego warsztatu aby przeprowadzić wymianę podkładek pod wtryskami oraz dokonać inspekcji sitka przy smoku w misce olejowej. Twój przypadek tylko utwierdza mnie w tym.

Mam nadzieję, że nie zrazisz się do tego silnika, bo w dzisiejszych czasach jest to na prawdę udana i wdzięczna konstrukcja... Niestety w Twoim przypadku to pech i brak informacji ze strony Mazdy – wychodzi na to że zwłaszcza podejścia Mazdy Polska do tematu (zarówno podkładek jak i wadliwych wałków w rocznikach przed 2014). W Niemczech obsługa jest jednym słowem lepsza i bardziej kompetentna.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9