Wypalanie filtra DPF

Postprzez jacakam » 29 kwi 2019, 19:38

Jestem umówiony w serwisie na diagnostykę. Błąd permamentnie pojawia się i doprowadza mnie do szału. Dziś podłączyłem urządzenie i kilka zrzutów zrobiłem.

Dopisano 29 kwi 2019, 19:39:

.

Dopisano 29 kwi 2019, 19:42:

.
Załączniki
20190429_203341.jpg
Screenshot_20190429-201329.jpg
20190429_203358.jpg
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 17:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez jacakam » 16 maja 2019, 20:54

Czy nasze mazdy tak jak ople włączają jakieś odbiorniki elektryczne (grzanie szyb, lusterek) przy wypalaniu filtra ? Miałem taką diodę w astrze i ciekaw jestem czy tu da się coś takiego zrobić.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 17:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez Climer » 4 lip 2019, 07:34

Przyłączam się do pytania jacakam, ktoś coś wie a temat tego "czy nasze mazdy tak jak ople włączają jakieś odbiorniki elektryczne (grzanie szyb, lusterek) przy wypalaniu filtra". Od niedawna jestem użytkowaniem CX-5 z 2016r zrobiłem jakieś 1500km głównie trasa 7km do pracy + 7 km do domu i żadne komunikaty, żadne kontrolki się nie zapaliły, nawet nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa, coś może być nie tak?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2019, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda CX-5

Postprzez jacakam » 9 lip 2019, 20:44

Z wiadomości z ASO ... Nic się nie włącza przy wypalaniu DPF nie da się podłączyć aby stworzyć kontrolkę.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 17:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez Climer » 19 sie 2019, 10:17

Od ostatniego postu przybyło kilka kilometrów na liczniku mojej CX-5 i oto moje spostrzeżenia na temat wypalania FAP, po wgraniu softu cmu150_EU_70.00.335C zauważyłem że ikonka silnika na MZD connect co 250 do 300 km gaśnie tzn. jak w normalnym trybie świeciła na niebiesko podczas wypalania jest szara i to by się zgadzało jak puszczę gaz pokazuje zużycie 2l/100 wówczas wrzucam na manualna zmianę biegów i staram się jechać ok 90-100km/h trzymając obroty ok 3tyś i dosłownie po kilku kilometrach kontrolka zapala się na niebiesko a spalanie wraca do wskazania 0,0. Oczywiście soft cmu150_EU_70.00.335C ma swoje wady tzn brak AIO Tweaks ale na czas wgrywania nie wiedziałem o tym w sumie do naprawienia poprzez modyfikację ale do tego poziomu jeszcze nie doszedłem. Czyżby Mazda w tym sofcie dała użytkownikowi możliwość kontroli wypalania FAP? ktoś ma takie spostrzeżenia jak ja? Kontrolowanie ikonki na MZD connect jest uciążliwe bo za każdym razem trzeba manualnie przełączyć z ekranu startowego ale można się do tego przyzwyczaić.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2019, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda CX-5

Postprzez darrecki » 19 sie 2019, 10:34

Czy to v70.00.335C czy jakakolwiek inna, wcześniejsza wersja MZD funkcjonalność nie zmieniła się nic a nic od 2013 roku. Więc ikonka silnika jak gasła podczas wypalania DPF przy v33 tak i gaśnie przy v70.
No dobra, w v70 dodali oficjalne AA i CP, ale do tego trzeba trochę auta rozbebeszyć...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Climer » 19 sie 2019, 11:01

Mazda to moja pierwsze auto z FAP i dla tego pytałem o o sygnalizację wypalania na forum, zanim zadałem pytanie zadzwoniłem do kilku serwisów i we WSZYSTKICH powiedziano mi że ta ikonka silnika na MZD nie wskazuje wypalania FAP!!!! widać z wypowiedzi moderatora darrecki użytkownicy wiedza więcej jak SERWIS.... odnośnie modyfikacji cmu150_EU_70.00.335C to przydał by się jakiś przewodnik po polsku i z jakimś filmikiem wiem że są fotki itp ale nie ma żadnego filmu donośnie tego co się dzieje na ekranie komputera, jak coś proszę o porady mogą być na priv, wiem iż jest strona anglojęzyczna ale ..... kiepsko u mnie z językami obcymi :D

https://mazdatweaks.com/
Ostatnio edytowano 19 sie 2019, 11:13 przez Climer, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 maja 2019, 21:59
Posty: 5
Auto: Mazda CX-5

Postprzez darrecki » 19 sie 2019, 11:13

Bo ona nie wskazuje bezpośrednio wypalania filtra, jej zgaśnięcie może powodować również jakiś inny proces jak zimny / gorący silnik czy chociażby awaria któregoś z systemów auta (przy okazji wywali też błąd). Innych przyczyn zgaśnięcia tej ikony nie znam. Więc dla każdego, kto ma diesla jest doskonałym sygnalizatorem zachodzącego procesu regeneracji DPF.
Co do wgrania AIO na najnowsze v70 – trzeba go wykonać na żywym pacjencie bezpośrednio PO aktualizacji, bez wyłączenia zapłonu. Później już "po ptokach". Poza tym od tego jest inny wątek, ten jest wyłącznie o filtrze.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Simon2000 » 7 lis 2021, 10:16

Mam aktualnie forda s-max 2.0 tdci i zamontowałem w nim kontrolkę w postaci diody led. Podpiąłem się pod jeden z przekaźników w komorze silnika i przeciągnąłem przewód do wnętrza.
Od 3 dni w moim garażu parkuje sprowadzona z Niemiec CX-5 2.2 D.
Czy da się podłączyć diodę na podobnej zasadzie jak w fordzie? (pod przekaźnik?). Przecież skądś ten sygnał płynie? Próbował ktoś to ogarnąć? Kontrolka jest mi potrzebna, bo autem będzie głównie jeździć kobieta, od której nie wymagam, żeby zwracała uwagę na wzrost chwilowego spalania. Wolę pokazać, że jest jak w fordzie i tyle (jeździ i gdy dioda świeci nie gasi silnika).
Liczę na konstruktywne wskazówki :)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2021, 19:55
Posty: 5
Auto: Mazda CX-5 2.2D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9