Wypalanie filtra DPF
Witam forumowiczan.
Jestem posiadaczem Mazdy CX-5 Diesel 175 km Automat z grudnia 2014 roku. W moim aucie proces wypalania filtra DPF występuje co każde 120-200 km od nowości. Obecnie samochód ma przejechane 8000 km. Interwały wypalania nie zależą od stylu jazdy. Przykładowo w mieście może to być 120 lub 180 km. Niedawno jechałem po autostradzie. Tempomat na 140 kmh. Wypalanie w równych inerwałach. 150 km przejechane i 30km wypalania. I tak cały czas.
Objawy są następujące:
Buczenie w środkowo tylnej części samochodu szczegulnie słyszalne gdy przy małej prędkości puszczamy pedał gazu i samochód toczy się np do świateł.
Zwiększone zużycie paliwa. Szczególnie dobrze było to widoczne podczas jazdy na tempomacie gdzie w momencie wypalania zużycie paliwa zwiększało się o około 50%. Przy jeździe w mieście w normalnym trybie odpuszczając pedał gazu gdy samochod toczy się momentalne zużycie paliwa pokazywane przez komputer wynosi 0. Podczas procesu wypalania to około 2 litry.
Nie pracuje istop
Do przebiegu około 3000 km był jeszcze smród palonego plastiku. Teraz jest mniej odczuwalny.
Wrażenie jakby samochód tracił dynamiczność.
Zużycie paliwa w mieście przy spokojnej jeździe mam na poziomie 9,6 l
Początkowo myślałem że to usterka. Umówiłem się do ASO w Gdańsku. Przyjechałem na wizytę a tam człowiek który przyjmował zobaczył że przyjechałem ze zbyt częstym wypalaniem DPF i zanim opowiedziałem mu szczgóły mówi że właśnie byli na szkoleniu i jechali CX5 i 6ką z silnikami diesla i wypalanie u nich było na autstradzie co około 150 km. Ja w szoku.
Czy faktycznie tak jest ? Może ktoś z was ma podobne doświadczenia ?
Dla mnie to jakiś absurd żeby filtr oczyszczał się tak często tym bardziej że odbija to się znacząco na zużyciu paliwa. W necie jest informcja że nowy filtr oczyszcza się częściej ale że jest to na tyle odczuwalne.
Do Mazdy miałełem Jeepa Granda Crd 2007 którym robiłem 230 000 i z DPF nie miałem żadnych problemów i nawet nie wiem kiedy się oczyszczał.
Pozdrawiam
Jestem posiadaczem Mazdy CX-5 Diesel 175 km Automat z grudnia 2014 roku. W moim aucie proces wypalania filtra DPF występuje co każde 120-200 km od nowości. Obecnie samochód ma przejechane 8000 km. Interwały wypalania nie zależą od stylu jazdy. Przykładowo w mieście może to być 120 lub 180 km. Niedawno jechałem po autostradzie. Tempomat na 140 kmh. Wypalanie w równych inerwałach. 150 km przejechane i 30km wypalania. I tak cały czas.
Objawy są następujące:
Buczenie w środkowo tylnej części samochodu szczegulnie słyszalne gdy przy małej prędkości puszczamy pedał gazu i samochód toczy się np do świateł.
Zwiększone zużycie paliwa. Szczególnie dobrze było to widoczne podczas jazdy na tempomacie gdzie w momencie wypalania zużycie paliwa zwiększało się o około 50%. Przy jeździe w mieście w normalnym trybie odpuszczając pedał gazu gdy samochod toczy się momentalne zużycie paliwa pokazywane przez komputer wynosi 0. Podczas procesu wypalania to około 2 litry.
Nie pracuje istop
Do przebiegu około 3000 km był jeszcze smród palonego plastiku. Teraz jest mniej odczuwalny.
Wrażenie jakby samochód tracił dynamiczność.
Zużycie paliwa w mieście przy spokojnej jeździe mam na poziomie 9,6 l
Początkowo myślałem że to usterka. Umówiłem się do ASO w Gdańsku. Przyjechałem na wizytę a tam człowiek który przyjmował zobaczył że przyjechałem ze zbyt częstym wypalaniem DPF i zanim opowiedziałem mu szczgóły mówi że właśnie byli na szkoleniu i jechali CX5 i 6ką z silnikami diesla i wypalanie u nich było na autstradzie co około 150 km. Ja w szoku.
Czy faktycznie tak jest ? Może ktoś z was ma podobne doświadczenia ?
Dla mnie to jakiś absurd żeby filtr oczyszczał się tak często tym bardziej że odbija to się znacząco na zużyciu paliwa. W necie jest informcja że nowy filtr oczyszcza się częściej ale że jest to na tyle odczuwalne.
Do Mazdy miałełem Jeepa Granda Crd 2007 którym robiłem 230 000 i z DPF nie miałem żadnych problemów i nawet nie wiem kiedy się oczyszczał.
Pozdrawiam
-
Lucky Lu
U mnie sytuacja wygląda następująco. Silnik 150km (Mazda 3), przebieg 16 tyś, ilość wypaleń DPF wg Forscan 66x, wypalanie średnio co 200 – 250km. Czas wypalania to ok 10 do 15 min. W czasie wypalania staram się trzymać obroty silnika w rejonie 3000RPM, w przeciwnym wypadku proces trwa zdecydowanie dłużej (w szczególności jak pyrkam w rejonie 2000RPM na 6 biegu. Poziom oleju w chwili obecnej powyżej max o jakieś 5mm, do X jeszcze sporo brakuje.
Muszę się zgodzić, że tak częste wypalanie filtra to jakiś żart, cholera mnie bierze za każdym razem kiedy ono występuje. Przed zakupem średnio interesowałem się jak w/w problem wygląda w Skyactiv, ale jakoś byłem wręcz pewny że odbywa się to co kilka tyś km a nie co 200.
Muszę się zgodzić, że tak częste wypalanie filtra to jakiś żart, cholera mnie bierze za każdym razem kiedy ono występuje. Przed zakupem średnio interesowałem się jak w/w problem wygląda w Skyactiv, ale jakoś byłem wręcz pewny że odbywa się to co kilka tyś km a nie co 200.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Nie lepiej było kupić benzynę?! Nie wypala się DPF, nie wycierają się wałki rozrządu, nie ma przyrostu oleju, nie ma koła dwumasowego, nie ma czułego układu paliwowego... i palą tyle co te diesle a nawet mniej .... Oczywiście, ktoś powie... ach ten moment obrotowy... dynamika. I co z tego, skoro jest to takie delikatne i dla wielu problematyczne. I wiem co mówię, pracowałem w ASO Mazda w latach 2010-2015.
Procesy z DPFem zachodzą w sposób prawidłowy w waszych przypadkach.
Procesy z DPFem zachodzą w sposób prawidłowy w waszych przypadkach.
Takie lekkie zejście z tematu. Wcześniej woziłem się M6 w dieslu, byłem zadowolony. Z poważnych rzeczy wymieniłem jedynie sprzęgło i 2 masę, niedawno chłodną część turbiny bo przez luzy łopatki zaczęły obudowę wycierać. Wspomniane autko mam ponad 9 lat (zostało w rodzinie), przebieg ponad 310tyś. Przywiązałem się do tego klekotu i benzyną gorzej mi się jeździło. Liczyłem i nadal liczę, że obecny dupowóz M3 pozwoli mi osiągnąć podobny wynik.
Jeśli tylko przyrost poziomu oleju będzie na tyle powolny, że nie będę go musiał zmieniać co 5tyś (a takie historie można też znaleźć), to będę zadowolony.
Jeśli tylko przyrost poziomu oleju będzie na tyle powolny, że nie będę go musiał zmieniać co 5tyś (a takie historie można też znaleźć), to będę zadowolony.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
A ja twierdze ze to czeste wypalanie jest tez winne od jakosci paliwa.Przypominam ze japonczyki kiedys nie godzili sie na sprzedaz mazd ze silnikiem diesla na polske bo paliwo bylo katastrofalne.To 10-lat do tylu a teraz gdy dolewaja do ropy oleje rzepakowe albo inne olejo podobne i to panowie macie wiedze ze w polsce tego göwna najwiencej moga dolewac bo na to panstwo przyzwala.Wiec sie nie dziwcie ze tak to teraz jest i wlasciciele samochodöw ze silnikiem diesla dostaja w pupę POZDRAWIAM
Mój diesel ma za sobą już 20000 od października Nie narzekam ,ani na spalanie, ani na DPF, nie patrzeć jeździć i będzie OK. Samo maniakalne sprawdzanie stanu wypalania, co ile itd doprowadza do nerwów.
Wypalanie co 200 max 300 jest normalne, suche tak maja i to nie tylko w Mazdzie
Co do spalania diesla, jest prawie takie samo jak benzyny ale benzynę trzeba pilnować jak się jeździ bo skoczy do góry sporo, diesla jeżdżę jak chce nie patrze i mam niskie. W moim przypadku dochodzi jeszcze różnica w cenie paliwa dość znaczna 20-30centow na litrze.
Wypalanie co 200 max 300 jest normalne, suche tak maja i to nie tylko w Mazdzie
Co do spalania diesla, jest prawie takie samo jak benzyny ale benzynę trzeba pilnować jak się jeździ bo skoczy do góry sporo, diesla jeżdżę jak chce nie patrze i mam niskie. W moim przypadku dochodzi jeszcze różnica w cenie paliwa dość znaczna 20-30centow na litrze.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Tak w sumie nie wiem o czym piszecie... mam gwarancję 5 lat... lub 100.000 km ... jak się coś spier... to ściągają auto na lawetę i wymieniają części. DPF... nawet nie wiem co to jest... kupiłem auto żeby się nim cieszyć a nie rwać włosy z głowy że musze co 200km coś tam przepalić... yh... jak nie ma problemu to Polak zawsze znajdzie... nie istnieją pojazdy idealne... a pewnie jak by kto miałć mesia beme lub inne wagony to psioczył by na tamtych forach że mu się coś zepsuło ja się śmiałem tydzień temu kiedy w tylnych kloszach pojawiła się skroplona woda tak w lewym jak i w prawym miał ktoś ? bo ja mam i do aso pojadę na wymianę kloszy
Zdrowe podejście
No ale cóż... większość chce "poprawić" japońską myśl techniczną i... usuwają DPFy, zaślepiają EGRy, cudaczą z wypalaniem DPF. A tak naprawdę auto jest na tyle dopracowane, że coraz mniej problemów z DPFem. Ja teraz zrobiłem koreańcem 31 tyś km na jednym oleju, mam tam DPF ale nawet się nim nie przejmuję No a lekko wcale ze mną nie ma. Zresztą Mazdy też nie mają, ale to lubią Mieć "wstawiane"
No ale cóż... większość chce "poprawić" japońską myśl techniczną i... usuwają DPFy, zaślepiają EGRy, cudaczą z wypalaniem DPF. A tak naprawdę auto jest na tyle dopracowane, że coraz mniej problemów z DPFem. Ja teraz zrobiłem koreańcem 31 tyś km na jednym oleju, mam tam DPF ale nawet się nim nie przejmuję No a lekko wcale ze mną nie ma. Zresztą Mazdy też nie mają, ale to lubią Mieć "wstawiane"
No to i ja zrobię update tematu. Obecnie przebieg 27tyś, wypalanie 103x Nie uważam, że cudaczę z wypalaniem DPF, raczej się tym interesuję. Autem chcę pojeździć dobre kilka lat i takie podejście wg. mnie pozwala uniknąć ewentualnych kłopotów w przyszłości. Wycinać go nie zamierzam, to jest mój pierwszy Diesel który nie śmierdzi, rewelacyjna sprawa.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Pytanie?
Na jakiej podstawie, objawach, dźwiękach, określacie proces wypalania DPF. Moja cx5 42 tyś km, śrenio c 10-12 tys km, wyświetla czerwony komunikat o słabym ciśnieniu oleju, laweta, serwis, wymiana oliwy na koszt mazda Polska. Jeszcze nigdy nie udało mi się zauważyć procesu wypalania filtra.
Na jakiej podstawie, objawach, dźwiękach, określacie proces wypalania DPF. Moja cx5 42 tyś km, śrenio c 10-12 tys km, wyświetla czerwony komunikat o słabym ciśnieniu oleju, laweta, serwis, wymiana oliwy na koszt mazda Polska. Jeszcze nigdy nie udało mi się zauważyć procesu wypalania filtra.
- Od: 25 sie 2015, 21:02
- Posty: 4
- Auto: CX5 2,2D automat 2014
Chwilowe spalanie znacznie wzrasta, a po puszczeniu gazu wartość chwilowa nie spada do 0.0. I zmienia się lekko dźwięk silnika, dochodzi takie basowe buczenie podczas schodzenia z obrotów szczególnie słyszalne od 1500rpm w dół.
Kup sobie jakiś czytnik OBD2, darmowy program Forscan na PC pokaże Ci wszystkie ciekawe informacje, łącznie z rozrzedzeniem oleju.
Kup sobie jakiś czytnik OBD2, darmowy program Forscan na PC pokaże Ci wszystkie ciekawe informacje, łącznie z rozrzedzeniem oleju.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
sum000 napisał(a):Pytanie?
Na jakiej podstawie, objawach, dźwiękach, określacie proces wypalania DPF. Moja cx5 42 tyś km, śrenio c 10-12 tys km, wyświetla czerwony komunikat o słabym ciśnieniu oleju, laweta, serwis, wymiana oliwy na koszt mazda Polska. Jeszcze nigdy nie udało mi się zauważyć procesu wypalania filtra.
Witam,
u mnie podobnie co 10-12 kkm wyświetla się komunikat o słabym ciśnieniu oleju. Poziom oleju ciągle wzrasta . Serwis ASO w Gdańsku twierdzi , że przyczyną jest wypalanie filtra DPF i jest zależne od sposobu użytkowania. Oczywiście zalecają wymianę oleju za którą kasują niemałe pieniądze. Mam obecnie przebieg 55 kkm i nie uśmiecha mi się tak częsta wymiana oleju na mój koszt...
-
MarLas1
Czekam tylko aż się coś zesra bo auto ma gwarancję. Przedemną 3000km trasy już za 7 dni zobaczymy , oprócz skroplonej wody w kloszach i wymianie przegubów po roku czasu nie zauważyłem niczego auto dostaje w palnik tym że jest odpalane w minusowych temp. przejazd 5 km tunelem i gaszone na kilka godzin i powrót... niestety jeździłbym rowerem ale w pław nie da rady a tunelem się nie da przełączenie na sekwencje i ciągnięcie po zakrętach do czerwonej krechy to drugi sposób dawania w palnik ... czy ktoś wie który bezpiecznik jest od TCS bo drażni to kiedy się włącza przy 30km/h a jesteś w poślizgu...
Kolego Luka_S, z tego co dalej radę w wyciągnąć z twoich wiadomości, to że masz Diesla w automacie i męczysz go na wysokich obrotach. I teraz mam pytanie natury technicznej. Czy wiesz, że kręcenie silników Diesla nie ma zupełnie sensu, bo w tych zakresach obrotów moment drastycznie spada? Silnik wyje a nie jedzie?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Jestem użytkownikiem nowej Mazdy 6 Skyactive 2,2 D AT . Przejechałem 40 000 km. Spalanie w mieście to ok. 9,5 l/100. Biorąc pod uwagę deklaracje producenta i fakt, spokojnej jazdy wydaje mi się to zbyt dużo. Ponadto konieczność wymiany oleju co ok. 8 miesięcy (przejechany dystans to ok. 10 tys. km) ze względu na wypalanie DPF to razem rażąca różnica biorąc pod uwagę informacje zawarte w instrukcji . Poproszę o informacje czy ktoś słyszał o wytoczeniu producentowi pozwu sądowego o sprzedaż produktu niezgodnego z deklaracjami zawartymi w instrukcji w zakresie poziomu spalania oraz częstotliwości wymiany oleju?
- Od: 22 lis 2013, 22:38
- Posty: 6
- Auto: Mazdy 6 Skyactive 2,2 D AT rok 2012
Nie słyszałem o takim pozwie, pewnie wiem dlaczego. Odrzucony już ja wstępie.Pramo napisał(a):Poproszę o informacje czy ktoś słyszał o wytoczeniu producentowi pozwu sądowego o sprzedaż produktu niezgodnego z deklaracjami zawartymi w instrukcji w zakresie poziomu spalania oraz częstotliwości wymiany oleju?
Włąściwa droga to:
1. Reklamować w ASO ale nie na podstawie instrukcji obsługi a oferty, specyfikacji itp.
2. Uzyskać od ASO potwierdzenie zauważenia problemu wysokiego spalania i rozcieńczania oleju, co prowadzi do jego przedwczesnej wymiany.
3. Domagać się skutecznego rozwiązania problemu z pkt.1 w ASO, dodatkowo rekompensaty za koszt wymiany oleju.
4. Domagać się skutecznego rozwiązania problemu z pkt.1 w ASO i na lini MMPOL.
5. Domagać się skutecznego rozwiązania problemu z pkt.1 w ASO, na lini MMPOL i MMEurope.
A jak nie wiesz co zrobić, to jak Ci się pojawi taki komunikat o przedwczesnej wymianie oleju to dzwonisz po Asistance i oczekujesz na auto zastępcze, nawet 100 metrów od ASO – jak auto trafia na lawecie Asistance Mazda do ASO to już jest poważna sprawa, zwłaszcza że MMPOL dostanie fakturę za wynajem auta zastępczego więc się zainteresują sprawą, do tego składasz oświadczenie, że dopóki nie naprawią auta nie masz zamiaru go odebrać i nie godzisz się na płatną wymianę oleju bo to jest problem powtarzający się i oczekujesz rozwiązania. Jak pójdziesz do sądu to zanim sprawa trafi na wokandę, Twoja Mazda zdąży pordzewieć itp. A jak masz już jej dość, to ją sprzedaj lub zniszcz – dostaniesz $$$ z AC.
Pramo napisał(a):Jestem użytkownikiem nowej Mazdy 6 Skyactive 2,2 D AT . Przejechałem 40 000 km. Spalanie w mieście to ok. 9,5 l/100. Biorąc pod uwagę deklaracje producenta i fakt, spokojnej jazdy wydaje mi się to zbyt dużo. Ponadto konieczność wymiany oleju co ok. 8 miesięcy (przejechany dystans to ok. 10 tys. km) ze względu na wypalanie DPF to razem rażąca różnica biorąc pod uwagę informacje zawarte w instrukcji . Poproszę o informacje czy ktoś słyszał o wytoczeniu producentowi pozwu sądowego o sprzedaż produktu niezgodnego z deklaracjami zawartymi w instrukcji w zakresie poziomu spalania oraz częstotliwości wymiany oleju?
Ja mam też podobną wersję. Jakoś spokojnie nie jeżdżę. I średnia 7.6 l/100.
Jak cisnę to i 12 jak się turlam emerycko komp pokazuje z trasy i 4.3. Ustawiam sobie czasem aplikację w kompie. Ale w wersji po lifcie.
Zmieniłem olej po 20tyś km i nie było go ani za dużo ani za mało wg ASO. Źle nie wyglądał. Nie wiem czy tak było czy tylko bajer ASO aby mnie uspokoić. Komunikat mi się przez ten czas żaden nie pojawił. Wiem z poprzedniego razu, bo byłem użytkownikiem diesla rok 2013, że tak może z tym silnikiem być: komunikaty i te sprawy z olejem i w ogóle słynne wałki itd.
Więc mam wersję 2015 i nic. Spalanie przy spokojnej jeździe 9.5 to coś nie tak, jak widzę masz starszego diesla, one były problematyczne choćby poczytaj o dieslach w GJ na forach tematycznych, dużo tego jest, a co do tematu jak silnik żyje, bądź za krótkie trasy na niedogrzanym silniku itd. ten diesel czasem potrzebuje ożywczej trasy na przepchanie.
Witam mam mazde 6 2.0143km 2008 i dlugo mam problem z dpf po wypaleniu jakies 2-3 tyg zapala sie ponownie wiec wyczyscilem chemicznie i to samo juz 4 razy tak robilem i to samo komputer pokazuje tylko zapchany filtr .a po nacisnieciu na gaz nawet bardzo delikatnie slychac buczenie gdzies w silniku .Moze pomozecie
-
Pawelec57
Kolego darrecki jak by to... powiedzieć czy napisać...cx-5 w automacie kręci się samo do czerwonej kreski... więc... nie wiem co ci mam odpisać może mam jakąś inną wersję ponieważ od 0-100km/h robie w 7.8 s. ale wiesz każdy stoper inny
darrecki napisał(a):Kolego Luka_S, z tego co dalej radę w wyciągnąć z twoich wiadomości, to że masz Diesla w automacie i męczysz go na wysokich obrotach. I teraz mam pytanie natury technicznej. Czy wiesz, że kręcenie silników Diesla nie ma zupełnie sensu, bo w tych zakresach obrotów moment drastycznie spada? Silnik wyje a nie jedzie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9