Opiłki w oleju silnikowym – Zbyt miękki wałek rozrządu
Witam wszystkich,
Mam ten sam problem z moją CX-5. Samochód stoi w serwisie już 2 miesiące. Mazda wydała decyzję o wymianie silnika (2.2 diesel 175KM).
To nie jest wyłącznie problem z CX-5 a ogólnie z nowymi silnikami Skyactive montowanymi również w nowych Mazdach 3 i 6-tkach.
Zobaczymy czy wymienią również sprzęgło, wacu pompę oraz sprężarki.
Szczerze, moja cierpliwość dobiega końca. Jeśli nie doprowadzą samochodu do używalności, sprawa ląduje w TVN Turbo Kamera oraz w sądzie.
Będę informował o postępach ku przestrodze obecnych i przyszłych użytkowników CX-5 i nie tylko.
pozdrawiam
Mam ten sam problem z moją CX-5. Samochód stoi w serwisie już 2 miesiące. Mazda wydała decyzję o wymianie silnika (2.2 diesel 175KM).
To nie jest wyłącznie problem z CX-5 a ogólnie z nowymi silnikami Skyactive montowanymi również w nowych Mazdach 3 i 6-tkach.
Zobaczymy czy wymienią również sprzęgło, wacu pompę oraz sprężarki.
Szczerze, moja cierpliwość dobiega końca. Jeśli nie doprowadzą samochodu do używalności, sprawa ląduje w TVN Turbo Kamera oraz w sądzie.
Będę informował o postępach ku przestrodze obecnych i przyszłych użytkowników CX-5 i nie tylko.
pozdrawiam
-
marczyn
Silniki te same, ale powód farfocli według ASO DE inny... (czytaj temat: uszczelka wtrysku )
W M6 GJ są wadliwe wałki... Możliwe, że w CX-5 również, a to oznacza dwa różne powody wymian silników...
W M6 GJ są wadliwe wałki... Możliwe, że w CX-5 również, a to oznacza dwa różne powody wymian silników...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
marczyn napisał(a):Według mojej wiedzy, wadliwy wałek wykonany ze zbyt miękkich stopów.
Jesteś pewien? Skąd masz tę informację, jeśli to nie tajemnica. O ile uszkodzone (porysowane) wałki rozrządu to bezsporny fakt, nigdzie jednak do tej pory nie spotkałem się z jednoznacznym i wiarygodnym wskazaniem, że bezpośrednią przyczyną jest ich wada materiałowa. Sceptycznym co do tego, nakazuje mi być również logika, bo gdyby tak było w istocie, jak piszesz, to Mazda raczej powinna już na to zareagować, organizując akcję przywoławczą, zamiast bezczynnie przyglądać się, narażając na znacznie większe koszty i niezadowolenie klientów.
ZOOMik a znasz historię silników AFB, AKN, AYM, AKE grupy VAG? Tam była prawie taka sama sytuacja, a producent jakoś nie zareagował akcją przywoławczą. Mało tego dopiero po 5 latach produkcji zostały wprowadzone zmiany, które wyeliminowały ten problem.
- Od: 10 kwi 2013, 18:27
- Posty: 68
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 6 GJ PE MT SkyENERGY Sport Kombi Jet Black 2013
O ile się nie mylę, tam przyczyną były bardziej wady konstrukcyjne niż materiałowe, jeśli chodzi o układ rozrządu, ale rzeczywiście, masz rację, producent „olał” klientów i kazał czekać na rozwiązanie problemu/modyfikację absurdalnie długo. Tyle, że to raczej niechlubny wyjątek od reguły. Ja tylko „głośno myślę” – nie wiem jak to jest w przypadku Mazdy, co jest prawdziwą przyczyną i jaka jest skala, dlatego zapytałem Kolegę, co napisał o „miękkich wałkach” czy jest to pewna, potwierdzona informacja(?)
Tu trochę nowych wieści w temacie:
viewtopic.php?p=2895255#p2895255
Tu trochę nowych wieści w temacie:
viewtopic.php?p=2895255#p2895255
Pojawiła się także nota serwisowa na "opiłki w oleju", niedługo będzie także prawdopodobnie w PL
R074/14C
R074/14C
Wojtek napisał(a):Słyszałem, że Mazda ostro pracuje nad naprawieniem powstałej sytuacji wycierających się wałków i innych części... i już niedługo będzie w ASO w PL nota serwisowa... Jak zdiagnozować usterkę i co należy wymienić.
Dotyczyć będzie prawdopodobnie aut w nadwoziu Mazda6 GJ, Mazda3 BM i Mazda CX-5 wyprodukowanych przed wrześniem 2013 r.
trzymam kciuki za producenta, bo to będzie świadczyć, że stara się o klientów bez względu na ponoszone koszty...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Witam,
sprawa jest dla mnie bardzo ważna, więc proszę o konkretne odpowiedzi. Pojechałem do ASO moją CX-5 2014 2.2 175km AT na przegląd po 20 000km. Przy 32 tysiącach pojawiła mi sie taka ikona oraz komunikat (patrz zdjęcie ). W ASO powiedzieli, że trzeba wymienić olej co też zostało zrobione. Przyszedł przegląd przy 40 tysiącach i ASO wymieniło mi znowu olej (po 9 tysiącach). Teraz mam 50 000 zrobione i znowu pojawiła mi się ikona i ten sam komunikat. Robię ok 35000 km rocznie, zawsze do końca wypalam DPF jadąc na 5 biegu ok 120km/h lub 4 bieg 90-100 km/h (oba delikatnie ponad 2500 obrotów) lub czasem przycisnę dwupasmówką z prędkościami na wysoki mandat aby "przegonić" auto. Dbam o moją Mazdę zgodnie z zaleceniami więc:
– czy w Waszych Mazdach spotkaliście się z tym?
– co jest przyczyną pojawienia się tego komunikatu i ikony?
– co jest przyczyną niskiego ciśnienia?
– czy grozi mi zatarcie silnika?
– jeśli jest coś istotnego o czym powinienem wiedzieć to proszę to ująć w swojej odpowiedzi
– czy przypadkiem ikona i komunikat to skutek zapychania się smoka olejowego w misie olejowej z powodu wady konstrukcyjnej silnika skyactiv-D 2.2 175? Jeśli tak, czy obejmuje to gwarancja? Co zrobić? Kazać przeczyścić smok w ASO?? Trzeba zrobić coś, aby wyeliminować problem, bo wymiana oleju to tylko gra na czas.
Raz jeszcze podkreślę, że wybrałem Mazdę aby jeździć nią w trasy, ma być szybka, ekonomiczna i bezawaryjna, dlatego zależy mi na rozwiązaniu występującego problemu.
sprawa jest dla mnie bardzo ważna, więc proszę o konkretne odpowiedzi. Pojechałem do ASO moją CX-5 2014 2.2 175km AT na przegląd po 20 000km. Przy 32 tysiącach pojawiła mi sie taka ikona oraz komunikat (patrz zdjęcie ). W ASO powiedzieli, że trzeba wymienić olej co też zostało zrobione. Przyszedł przegląd przy 40 tysiącach i ASO wymieniło mi znowu olej (po 9 tysiącach). Teraz mam 50 000 zrobione i znowu pojawiła mi się ikona i ten sam komunikat. Robię ok 35000 km rocznie, zawsze do końca wypalam DPF jadąc na 5 biegu ok 120km/h lub 4 bieg 90-100 km/h (oba delikatnie ponad 2500 obrotów) lub czasem przycisnę dwupasmówką z prędkościami na wysoki mandat aby "przegonić" auto. Dbam o moją Mazdę zgodnie z zaleceniami więc:
– czy w Waszych Mazdach spotkaliście się z tym?
– co jest przyczyną pojawienia się tego komunikatu i ikony?
– co jest przyczyną niskiego ciśnienia?
– czy grozi mi zatarcie silnika?
– jeśli jest coś istotnego o czym powinienem wiedzieć to proszę to ująć w swojej odpowiedzi
– czy przypadkiem ikona i komunikat to skutek zapychania się smoka olejowego w misie olejowej z powodu wady konstrukcyjnej silnika skyactiv-D 2.2 175? Jeśli tak, czy obejmuje to gwarancja? Co zrobić? Kazać przeczyścić smok w ASO?? Trzeba zrobić coś, aby wyeliminować problem, bo wymiana oleju to tylko gra na czas.
Raz jeszcze podkreślę, że wybrałem Mazdę aby jeździć nią w trasy, ma być szybka, ekonomiczna i bezawaryjna, dlatego zależy mi na rozwiązaniu występującego problemu.
Zobacz 2 wątki w tym dziale. O farfoclach w oleju i opiłkach w oleju. Taki komunikat to nic dobrego, ASO powinno beknąć za takie rozwiązywanie najprawdopodobniej poważnego problemu z silnikiem.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Auto-mania-Q napisał(a):– czy przypadkiem ikona i komunikat to skutek zapychania się smoka olejowego w misie olejowej z powodu wady konstrukcyjnej silnika skyactiv-D 2.2 175? Jeśli tak, czy obejmuje to gwarancja? Co zrobić? Kazać przeczyścić smok w ASO?? Trzeba zrobić coś, aby wyeliminować problem, bo wymiana oleju to tylko gra na czas.
Jak najszybciej udaj się z tym do ASO, staraj się nie jeździć za wiele albo wcale. Panom powiedz o problemie znanym jak kolega u góry mówił. Sprawdź bagnet czy nie masz jakiegoś farfocla na nim.
Problem na pewno im znany a auto komunikuje Tobie o nim w ten sposób jak u Ciebie.
viewtopic.php?f=503&t=164997&p=2792549#p2792549
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
W takim razie łączę temat...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Witam
U mnie również pojawił się taki komunikat – 12tys km po przeglądzie. W instrukcji jest zapis, że jeśli komunikat się nie pojawia po ponownym uruchomieniu silnika – należy wymienić olej :–)
Jakby we współczesnej dostępnej nam technologii nie mogli dorzucić zwykłego komunikatu – czujnik wykrył niewłaściwe parametry oleju – wymień w ciągu najbliższego 1 tys km.
Żenada jak dla mnie – szczególnie w aucie za 150tys pln.
Nigdy nie wiadomo kiedy Cię zaskoczy.
U mnie również pojawił się taki komunikat – 12tys km po przeglądzie. W instrukcji jest zapis, że jeśli komunikat się nie pojawia po ponownym uruchomieniu silnika – należy wymienić olej :–)
Jakby we współczesnej dostępnej nam technologii nie mogli dorzucić zwykłego komunikatu – czujnik wykrył niewłaściwe parametry oleju – wymień w ciągu najbliższego 1 tys km.
Żenada jak dla mnie – szczególnie w aucie za 150tys pln.
Nigdy nie wiadomo kiedy Cię zaskoczy.
- Od: 25 sty 2016, 23:21
- Posty: 5
- Auto: CX-5 KE 2.2 175 MT
Jeśli chodzi o CX-5 to problem dotyczy aut wyprodukowanych do 17 września 2013 r. Auta produkowane na Europę od numeru VIN JMZKE******248119 oraz angliki od numeru JMZKE******163230 mają już montowane nowe wałki rozrządu nie sprawiające problemu. Jeśli macie jeszcze gwarancję to pędem do mazdy bo oni o tym problemie doskonale wiedzą. Walczcie o swoje.
witam- posiadam Mazdę CX5 2012rok z silnikiem diesla 2,2. Opisany na forum Mazdy
błąd wystąpił również u mnie, ale mam autko właśnie po gwarancji. Mam do wymiany wałek rozrządu,
vacupompę, turbinę i smok oleju oraz opiłki w silniku. Mazda mi odpisała,
że mam już auto po gwarancji i nie naprawi mi silnika, ale jeśli znalazłbym
kilka osób, które również miały problem z wałkiem rozrządu świadczyłoby to
o wadzie ukrytej i możliwości naprawy dalej w ramach gwarancji. Czy można prosić o kontakt osób, które miały podobny problem o kontakt? Jak proponujecie rozwiązać ten problem?
błąd wystąpił również u mnie, ale mam autko właśnie po gwarancji. Mam do wymiany wałek rozrządu,
vacupompę, turbinę i smok oleju oraz opiłki w silniku. Mazda mi odpisała,
że mam już auto po gwarancji i nie naprawi mi silnika, ale jeśli znalazłbym
kilka osób, które również miały problem z wałkiem rozrządu świadczyłoby to
o wadzie ukrytej i możliwości naprawy dalej w ramach gwarancji. Czy można prosić o kontakt osób, które miały podobny problem o kontakt? Jak proponujecie rozwiązać ten problem?
-
sebit7
Napisz im oficjalny post na facebooku, bronią za wszelką cenę dobrego pijaru, trzeba pukać i robić raban, więc zapewne się odezwą, wejdź na forum mazdy6 tam jest cały rozwinięty wątek o tym problemie z silnikiem, jak walczyć, gdzie pisać i co robić.
Jak tyle czasu minęło, po gwarancji, to ciężko walczyć, ale myślę, że znajdziesz tam dużo potrzebnej informacji i walka nie jest beznadziejna, tym bardziej, że zakres VIN wadliwych silników jest podany. Sam tam na forum siedzię, bo jako były użytkownik GJ a teraz KE wiem, że mazda to trudna i nieidealna konstrukcja a z doświadczenia także i to, iż cx5 i mazda6 mają wiele wbrew pozorom wspólnego. Dużo zależy od tzw. kumatego dealera, jego pomocy, uczciwej informacji itd, bo sam ten remont silnika w ASO po ich stawkach kiedyś, co mi z ciekawości (może dla strachu i z pocieszenia) mówili że 25 tyś zł. Nie chce mi się wierzyć, bo drożej niż w audi czy mercu, ale znając stawki mazdy to może być możliwe.
To jest wada i błąd konstrukcyjny, dealerzy mają numery VIN, nie wiem, skąd jesteś, ale wielu dealerów zna problem, z tym, że styl działania i informowania klientów jest w maździe tragiczny, trzeba o wszystko walczyć i to nie raz upierdliwie i im pokazać palcem. Jak wspomniałem tak jest wiele osób, które to przeszły, a przez to straciły miłość do mazdy i zaufanie do marki.
Jak tyle czasu minęło, po gwarancji, to ciężko walczyć, ale myślę, że znajdziesz tam dużo potrzebnej informacji i walka nie jest beznadziejna, tym bardziej, że zakres VIN wadliwych silników jest podany. Sam tam na forum siedzię, bo jako były użytkownik GJ a teraz KE wiem, że mazda to trudna i nieidealna konstrukcja a z doświadczenia także i to, iż cx5 i mazda6 mają wiele wbrew pozorom wspólnego. Dużo zależy od tzw. kumatego dealera, jego pomocy, uczciwej informacji itd, bo sam ten remont silnika w ASO po ich stawkach kiedyś, co mi z ciekawości (może dla strachu i z pocieszenia) mówili że 25 tyś zł. Nie chce mi się wierzyć, bo drożej niż w audi czy mercu, ale znając stawki mazdy to może być możliwe.
To jest wada i błąd konstrukcyjny, dealerzy mają numery VIN, nie wiem, skąd jesteś, ale wielu dealerów zna problem, z tym, że styl działania i informowania klientów jest w maździe tragiczny, trzeba o wszystko walczyć i to nie raz upierdliwie i im pokazać palcem. Jak wspomniałem tak jest wiele osób, które to przeszły, a przez to straciły miłość do mazdy i zaufanie do marki.
Adi Mazda koledze nie pomoże, i to raczej z jego winy niestety. Auto nie serwisowane do końca w ASO, możliwe że po przygodzie. Wiec nie ma kompletnie szans na tz good deal.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 13:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam, mam podobny problem. Kontrolki – Engine Inspection oraz DPF. Po zaswieceniu pierwszej szybko zatrzymalem samochod, laweta i do serwisu Mazdy w Zielonej Gorze. Auto po gwarancji Mazdy 12 dni...ale z przedluzona gwarancja w innej firmie (Angielskiej). I tutaj zaczal sie problem z naprawa, Mazda nie podejmie sie gwarancyjnej naprawy, gdyz nie jest u nich. Auto po serwisie w maju w Mazdzie, nie stwierdzono, zadnych problemow ani nie zasugerowano wymiany ''wadliwych walkow''. Pan z Zielonej Gory rowniez obcesowo oraz z proba zastraszania kwota naprawy 22tys zlotych za turbosprezarke na ktorej pewnie sie nie skonczy bo dojdzie jeszcze DPF, probowal usilnie nie przekazac mi powodu tego stanu dlaczego to sie stalo, tylko tlumaczyl sie tym wielokrotnie, iz ''to awaria takie rzeczy sie zdarzaja i pierwszy raz sie z tym spotyka w Mazdzie''. Mimo, ze pokazywal mi zdjecia walkow a na nich byly po trzy glebokie rysy. Auto mi poskladali nienaprawione i oddali z srubka w woreczku z turbiny (zaniedbanie – nie wiem). Jesli cos zapomnialem to dodam bo to dosc stresujaca sytuacja. Chcialbym sie zaptac czy ktos mial podobna sytuacje a zauwazylem ze pare osob tak mialo, jak Wasza sprawa sie skonczyla lub co sugerujecie abym dalej mogl zrobic. Zastanawiam sie nad pojsciem do prawnika, bo po czesci czuje sie oszukany, iz Mazda Serwis zwlekal z tym, az problem zostanie na mojej glowie.
-
Matti33
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9