Strona 1 z 1

Działanie i rodzaj filtra DPF

PostNapisane: 5 kwi 2010, 07:52
przez teka
Witam! Jestem po lekturze 48 str. na których Panowie opisywaliście różnego rodzaju ''przygody'' z DPF. Mam nadzieję już po Wielkiej Nocy odebrć swoją 1-szą MAZDĘ \obiecali przed świętami\.Trudno.
Proszę o podzielenie się Waszymi doświadczeniami: jak sprawuje się filtr dpf w cx7 oraz na co mam
zwrócić uwagę przy odbiorze samochodu? Pozdrawiam i życzę spokoju. teka

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 5 kwi 2010, 09:54
przez Sebal
Witam! Przejechałem już swoją mazdą 8 tys. km i jak narazie DPF ani razu nie dał o sobie znać. A jeżdżę bardzo dużo po mieście. Z tego co mówili chłopaki z ASO Mazda IMPEX z Lublina DPF w tym silniku jest inny niż np. w 6-tkach. Procedura wypalania odbywa się duż oczęściej a co za tym idzie krócej niż w strszych modelach. Zmienono podobno również budowę tego filtra. A na co zrócić uwagę? Hmmm. Chyba żeby dali Ci samochód taki jak zamówiłeś ;–). Acha jeżeli bedziesz miał kamere cofania to pamiętaj że wszystkiego przez nią nie widać i nie ufaj jej zanadto. Radze założyć czujniki cofania. Ja chyba to zrobie. Pozdro

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 5 kwi 2010, 10:12
przez domin1979
Sebal napisał(a):Z tego co mówili chłopaki z ASO Mazda IMPEX z Lublina DPF w tym silniku jest inny niż np. w 6-tkach. Procedura wypalania odbywa się duż oczęściej a co za tym idzie krócej niż w strszych modelach. Zmienono podobno również budowę tego filtra.
Jest inny niż w 2.0 MZR-CD ale już ten sam co w M6 2.2. Z tym DPF-em nie powinno być problemu, ma o wiele skuteczniejszą metodę wypalania. Jedynie warto sprawdzać stan oleju (czy go nie przybywa) ale to wg mnie niezależnie czym się jeździ warto robić.
Życzę bezawaryjnej eksploatacji kolego teka

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 5 kwi 2010, 10:28
przez Sebal
Oczywiście że ten sam co w 6-tce 2.2 MZR-CD bo to ten sam silnik. Chodziło mi o 6-stki 2,0 MZR-CD i to o wersje GG i GY.

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 5 kwi 2010, 21:43
przez teka
Witam! Dzięki za odpowiedż,pozdrawiam. teka

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 8 kwi 2010, 13:53
przez Zao
Witam

Nie jestem przekonany czy filtr DPF jest taki sam, pomimo że to ten sam silnik 2.2 MZR-CD. (Mazda 6 i CX-7)

Mazda 6 ma filtr który wypala się przy pomocy ON (i tu jest sprawa przybywania ON w oleju silnika)
CX-7 ma filtr który się wypala przy pomocy AdBlue tzw.DPF otwarty (i tu ON nie przybywa w oleju silnikowym z tego co rozumiem). Nie miałem okazji przyjrzeć się silnikowi CX-a

Być może to ten sam filtr ale dwie różne metody wypalania i przez to być może w CX-7 ten filtr dłużej pożyje :)
Na pewno Mazda poprawiła sam filtr od ostatniej wersji 2.0

Konkluzja jest taka że bezproblemowość DPF-u w CX-7 jest uwarunkowana innym sposobem wypalania (z tego wnioskuję). Choć Mazda 6 z tym silnikiem podobno też nie ma większych problemów.

Proszę mnie poprawić jeżeli ktoś ma wiedzę w tym temacie.

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 8 kwi 2010, 20:17
przez Mateusz L
Nie do końca. DPF jest filtrem cząstek stałych, czyli sadzy (sadza to drobiny grafitu). Sadza jest gromadzona w strukturze filtra i gdy czujniki wykryją odpowiednio zmniejszony przepływ (przytkanie filtra) , wtedy przed wydechem jest wtryskiwana dodatkowa porcja paliwa, która "płonie" jeszcze w filtrze rozgrzewając go i stwarzając warunki do rozkładu sadzy. W zmodyfikowanym DPF-ie w silniku 2.2 o ile mnie pamięć nie myli jest zwiększona powierzchnia czynna filtra( porowaty materiał), przez co wypalanie odbywa się szybciej.Jest też częstsze.
AdBlue- roztwór mocznika jest używany w systemie SCR- redukcji katalitycznej tlenków azotu- NOx i jest systemem niezależnym od DPF- unieszkodliwia inne potencjalnie szkodliwe substancje niż filtr cząstek stałych. Tak mi się wydaje...

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 8 kwi 2010, 20:32
przez Sebal
Dobrze ci sie wydaje Mateusz L. ZAO niestety nie do końca zapoznał sie z zasadami działania filtra DPF oraz z redukcją tlenków azotu w silniku 2.2 MZR-CD. Radze Ci Zao trochę najpierw poczytać zanim napiszesz że filtr DPF jest wypalany przez mocznik bo niektórzy z forum spadną z krzesła ze śmiechu. Oczywiście nie to żebym na Ciebie naskakiwał bo nie każdy musi wszystko wiedzieć ale jak nie wiesz dobrze to nie pisz. Pozdrawiam

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 8 kwi 2010, 20:35
przez domin1979
Mateusz L napisał(a):AdBlue- roztwór mocznika jest używany w systemie SCR- redukcji katalitycznej tlenków azotu- NOx i jest systemem niezależnym od DPF- unieszkodliwia inne potencjalnie szkodliwe substancje niż filtr cząstek stałych. Tak mi się wydaje...
Też tak uważam, wypalanie DPF to jedna sprawa, a redukowanie NOx to druga. Wspólne za to jest przeznaczenie: uciecha ekologów.

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 9 kwi 2010, 09:32
przez Zao
Tak jasne że mogę się mylić. Dużo czytałem ale nie do końca było to dla mnie zrozumiałe. A raczej powiedziałbym że panowie salonowi wprowadzają w błąd bo mówią że ma inny dpf <jelen>

Zanim zadałem pytanie już dużo czytałem... Jeszcze wczoraj pogrzebałem trochę w necie <nauka>

Dobra biję się w piersi jest tak jak mówisz DPF ten sam a dodatkowo nowy układ katalityczny z AdBlue.

PS.
Z drugiej strony forum jest po to żeby pytać. Nie możesz zakładać że nie czytałem, dlatego też napisałem żeby mnie porawić bo nie byłem do końca przekonany. Teraz już wiem że panowie handlowcy uprawiają marketing <spoko>

Pozdrawiam

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 9 kwi 2010, 09:58
przez domin1979
Zao napisał(a):Teraz już wiem że panowie handlowcy uprawiają marketing <spoko>
Ja myślę, że nie do końca się znają, słyszałem już, że w M6 jest silnik Mondeo, ja mam silnik bi-turbo itd. ... nie ma czym się przejmować, przynajmniej zmusza żeby się człowiek dokształcał :)

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 9 kwi 2010, 16:52
przez Sebal
Oczywiście Zao że forum jest po to żeby sie pytać. Nikt nie wie wszystkiego. Gdyby tylko Twoja wypowiedź była pytająca o zasadę działania DPF czy układu SCR to słowa bym nie napisał. Nawet gdyby były napisane tam "pewne nieścisłości" :). No ale to nieważne. Ważne że doszliśmy do porozumienia i wszyscy już wiedzą co i jak z tym DPF'em i SCR'em, Pozdrawiam.
Z tym silnikiem to też już słyszałem że M6 ma silnik forda tylko dlatego że mechanik z podejrzanego zakładu mechanicznego znalazł jakąś część która występuje również w mondziaku. No ale trzeba to puszczać mimo uszu. Niech mówią co chcą a my wiemy swoje :)

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 9 kwi 2010, 17:01
przez Mateusz L
już słyszałem że M6 ma silnik forda tylko dlatego że mechanik z podejrzanego zakładu mechanicznego znalazł jakąś część która występuje również w mondziaku

Może drugi wałek rozrządu ? :) Jeśli chodzi o 2.0, bo w 2.2 nawet różnica pojemności jest znaczna.

Re: Prezentacja modelu z silnikiem 2.2 MZR-CD 173 KM – informacj

PostNapisane: 12 kwi 2010, 10:54
przez Zao
Jak widać człowiek wszystko sam musi zgłębić.... a w handlu jak zwykle ważne że się sprzedało.

Swoją drogą to już nie raz się spotkałem z opinią jak to ford wspiera mazdę i ile ma z nią współnego. My swoje wiemy, a fordowcy wielu rzeczy nie mogą przeżyć.....

W każdym razie dzięki za wyjaśnienia :)