Farfocle w oleju – Wadliwa uszczelka wtrysku

Postprzez szatajoh » 13 sty 2014, 12:08

Moja Mazda ma obecnie rok i 3 miesiace na liczniku 34 tys km. Od listopada zalanczal sie napis posylajacy mnie do serwisu na kontrole systemu.Serwis sprawdzal odczyty komputera i kasowal, Moglem jezdzic dalej.W polowie grudnia po 150 km autostrady tempem 130 kmh powtorne ostrzezenie i silnik zszedl z obrotow pomaranczowa kontrolka silnika na displeju . Stanalem skontrolowalem cale auto brak wyciekow wody oleju nic sie nie kopci, silnik odpalam kreci . Zdecydowalismy z zona wracamy , wracalem tempem 80 kmh tak czy tak pedal wcisniety nie dzialal motor szedl tylko na pol mocy. Piatek po poludniu odstawilem auto na warsztat , w poniedzialek telefon moge odebrac blad skasowany nic nie robili. Po dwoch dniach telefon auto na warsztat sprawdzili pompe oleju i smok wszystko OK mam jezdzic pomalu nie przekraczac 60-80 kmh :usterke konsultujemy z Mazda po 4 tygodniach nie wytrzymalem po kolejnym ostrzezeniu kompa ze mam system przetestowac , odstawilem auto na warsztat i powiedzialem prosze zadzwonic jak bedzie sprawne do jazdy . Po tygodniu zostalem zaproszony na warsztat moje auto rozkopane od dolu i gory wszystkie flaki silnika na stole .
Na wtryskiwaczach i kanalach olejowych pelno czarnych jak smola farfocli kanaly olejowe zapchane czarna masa na deklu glowicy podobnie
Serwis Mazdy potrzebowal az dwa miesiace zeby znalezc awarie tak to jest jak sie wierzy w komputer
Wlasnie wrocilem z serwisu auto wcisniete w kat warsztatu i czekaja az KTOS od Mazdy wyda decyzje czy da wskazowki co z ta kupa blyszczacego zlomu zrobic.
Do pewnego momentu bylem bardzo zadowolony z wyboru Mazdy teraz to bym chetnie wrocil do mojego porzedniego 300 tysiecznika
sj <serduszka>

Dopisano 14 sty 2014, 10:49:

Czy macie jakas teorie na temat jak to jest mozliwe ze z oleju zrobil sie taki syf ???
Moja teoria to ; wiadomo ze Mazda ma problemy z rosnacym poziomem oleju dostaje sie paliwo do oleju , obecne dieslowskie paliwa zawieraja dodatek oleju rzepakowego
Czy ten procent oleju rzepakowego nie robi destrukcji oleju silnikowego??
SJ
Ostatnio edytowano 2 maja 2014, 21:09 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Zmiana tytułu
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 15 sty 2014, 10:10

Wrocilem z Serwisu Mazdy
Po dokladniejszej sekcji silnika mechanicy stwierdzili ze puscila uszczelka pod wtryskiwaczem.
Paliwo spalalo sie w cylindrze i glowicy . Spowodowalo to spalanie oleju zatkania kanalow olejowych
To znowu spowodowalo widoczne golym okiem uszkodzenia na krzywkach walkow rozrzadu
W jakim stanie jest wal korbowy i panewki nie wiem pewnie podobnie
Centrala Mazdy niestety ma czas kazdy nastepny etap rozbiorki jest dokumentowany fotograficznie wysylany do centrali i czekanie na decyzje
Ja czekam
Na moj poziom wiedzy technicznej to powinienem dostac nowy silnik tylko pytanie KIEDY
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez fomicz » 15 sty 2014, 16:57

szatajoh napisał(a):Na moj poziom wiedzy technicznej to powinienem dostac nowy silnik tylko pytanie KIEDY

Nie sądzę :( Raczej wykonają naprawę (wymianę uszkodzonych elementów) i tyle.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez Paweł » 15 sty 2014, 21:50

Moim zdaniem na 93,5% będzie nowy longblock, nowe wtryskiwacze i stary osprzęt. W sumie jest to wymienianie uszkodzonych elementów, ale silnik wychodzi jak nowy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bart0n » 15 sty 2014, 21:56

Tak z ciekawości, wymieniłeś już kiedyś w niej olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez fomicz » 16 sty 2014, 08:58

Paweł napisał(a):ale silnik wychodzi jak nowy.

No poza blokiem :)
Ale czy tak czy tak, auto długo postoi.
Tomek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 14:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez szatajoh » 16 sty 2014, 10:39

Olej byl wymieniany po 5 tys km i z przymusu przy okolo 15 tys km -Byla zrobiona aktualizacja oprogramowania i dostalem nowy bagnet olejowy z nowymi przedluzonymi poziomami X,
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 17 sty 2014, 12:27

Dzisaj ciag dalszy demontazu auta sa w trakcie wymontowywania silnika zeby zobaczyc w jakim stanie jest wal korbowy i panewki. Po poludniu bede znal diagnoze. Na kazdy nastepny etap warsztat musi czekac na decyzje Mazda europa.
Nastepnym moim posunieciem bedzie list do Mazda DE na razie z prosba o poinformowanie jak dlugo jeszcze beda sie bawic w kotka i myszke
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 20 sty 2014, 18:24

Wyslalem emila do Mazda DE z moim problemem. Odpowiedzi brak podobne tempo jak na warsztacie
Wrzucam zdjecie . Musze tylko dopisac kompletny stopien destrukcji mampowazne watpliwosci czy bezproblemowo to poskladaja i nie bede musial wracac na warsztat .
Moge doslac wiecej fotek ale po co stresowac inych dieslowych forumowiczow.
sj
Załączniki
Foto0149.jpg
Farfocel
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 22 sty 2014, 11:07

Wyslalem zapytanie do Mazdy DE z pytaniem jak dlugo jeszcze mam czekac ??
Zadnej odpowiedzi.
Dzisaj odwiedzilem warsztat Auto wisi na podnosniku wiszacy pod autem silnik jest jeszcze bardziej rozebrany zostal tylko blok i turbosprezarki.
Oczyiscie zdjecia i meile z opisem wyslali Mazdzie DE.
Rozmawialem z szefem dalem mu ultimatium albo konkretna odpowiedz kiedy auto bedzie gotowe albo cyrk czyli prawnik i info do prasy motoryzacyjnej ktora tylko czeka na takie smaczki
Wydaje mi sie ze wykazalem maximum cierpliwosci i dobrej woli
sj
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 23 sty 2014, 17:29

Dzisaj zostal zamowiony nowy silnik . Jest w eropie i jest dostepny .Niestety nie ma dostepnosci wszystkich uszczelek czyli dalej czekc. Ale juz jest dobrze samoloty z japoni lataja codzienie a moje auto dostalo piorytet szefow Mazda DE
Ku przestrodze bede dalej informowal postepy przy rekonstrukcji mojego auta.
SJ <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez Bart0n » 23 sty 2014, 17:49

szatajoh, jeździsz do ASO Gazda w BB?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez szatajoh » 23 sty 2014, 21:15

Bylem u nich przed kupnem sprzedawca potraktowal mnie jak przyblede wiecej tam nie bylem a mogli miec klienta. Ze potencjalny klient ma 3 dniowy zarost i jest w roboczych szmatach i jeszcze pyta o diesla ktory bedzie dopiero jesienia w salonie to bylo juz za duzo.
sj
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez marwol » 23 sty 2014, 21:54

Czyli serwis olał temat "check engine" ? Zwróć uwage kierownikowi,że gdyby odpowiednich ludzi zatrudniał to by nie olali tego, nie było by awarii i grubej naprawy na koszt Mazdy.

Oprócz tego to chyba w miarę szybko ogarneli temat wymiany silnika.

Powodzenia życzę :)

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Bart0n » 24 sty 2014, 00:03

No więc gdzie teraz jeździsz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez szatajoh » 24 sty 2014, 19:10

Bart0n napisał(a):No więc gdzie teraz jeździsz?

Po olaniu mnie w Bielsku kupilem to co chcialemw niemczech z dobrym rabatem i u sprzedawcy robie serwis

marwol napisał(a):Czyli serwis olał temat "check engine" ? Zwróć uwage kierownikowi,że gdyby odpowiednich ludzi zatrudniał to by nie olali tego, nie było by awarii i grubej naprawy na koszt Mazdy.

Oprócz tego to chyba w miarę szybko ogarneli temat wymiany silnika.


moj przypadek byl pierwszy w europie zle zamontowana albo wadliwa uszczelka pod wtryskiwaczem
warsztat szukal sprawdzali olej pompe olejowa nie dostali zadnych instrukcji od mazdy de co to moze byc bo ci tez nie wiedzieli
odkryli dopiero jak rozkopali caly silni fakt trwalo to za dlugo ale demontaz byl sterowany odgornie czytaj mazda eropa mazda de
Awarie wziela na siebie mazda japan
Po ciezkich bojach dostalem nowy silnik dzisaj dostalem bonus nowe sprzeglo nowa wacu pompe i nowe 2 sprezarki i obietnice ze auto jest do srody gotowe
ciag dalszy nastapi
sj

Josh: Poprawiłem Ci cytowanie
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez szatajoh » 31 sty 2014, 22:24

Dzisaj odebralem auto , z nowym silnikiem.
Dzieki ci Mazdo EU za taki dzien dobroci po 3 miesiacach
Tak naprawde to usterka byla nietypowowa ale Mazda de chciala mnie olac gdyby nie moj sprzeciw i grozba prawnik i prasa to pewnie zrobili by kapitalke i spadaj facet z tym zlomem
Wytrwlem i bylem uparty dostalem nowy silnik dostalem 250 € +od mazdy eropa na nastepny przeglad i nnawet umyli auto a zapomnialem nowa bateria w pilocie czyli fakt 3 miesiace nie mialem auta ale wszystko wyjasnione
W przyszlym tygodniu jade na dluga trase 2000-3000 km) mysle ze nic nowego mnie nie zaskoczy
Koledzy z serwisem i gwarancja po prostu trzeba wiedziec co nam sie nalezy trzeba walczyc o swoje prawa oni walcza o to zeby koszty byly jak najmniejsze
sj
ciag dalszy nastapi ale tylko do nastepnego przegladu <ok>
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2012, 09:42
Posty: 166 (0/1)
Skąd: Norymberga/Zywiec
Auto: Mazda CX 5
150 PS Diesel
2012 wrzesien

Postprzez piotrekkk1985 » 24 kwi 2014, 01:08

Gruba sprawa :( dobrze ze skonczylo sie wymiana na nowy silnik. Mnie juz wystarczajaco wystraszyles ;) czlowiekowi zachcialo sie diesla <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Wojtek » 25 lip 2014, 22:03

Pytanie... Czy to była ta uszczelka?
Wadliwe
szatajoh napisał(a):zle zamontowana albo wadliwa uszczelka pod wtryskiwaczem


Czy może wadliwe wałki, które męczą M6 GJ?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9